Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagłośnienie do Moku za 200 000zł

tok12 17 Sie 2008 16:23 5404 63
  • #1 17 Sie 2008 16:23
    tok12
    Poziom 11  

    Zostałem poproszony o zakupienie i doradzenie w kupnie sprzęntu od podstaw obecny sprzęt to 2 kolumny i power mikser.Na całe nagłonienie jest przenaczone 200 000zł. jaki sprzęt proponujecie.

    0 29
  • #2 17 Sie 2008 17:11
    jamesvangrey
    Poziom 16  

    Napisz do czego bedziesz przeznaczany. W jakiej sali moze plener?

    0
  • #3 17 Sie 2008 17:35
    tok12
    Poziom 11  

    Nagłośnienie na służyć do plenerów, konferencji i czasami na sali.

    0
  • #4 17 Sie 2008 17:49
    miszkoo
    Poziom 28  

    Kolego działam w takiej placówce i ci doradzę kilka spraw.

    System bezprzewodowy o dużym zasięgu polecam coś od zenka niech Cię Bóg broni shure SLX4

    Warto zainwestować w procesor dynamiki taki żeby jeżeli ktoś mówi do mikrofonu to muzyka się ścisza. Odwrotność bramki (nie wiem jak się to nazywa) z kluczem.

    Warto zainwestować i sprzęt złożyć tak aby mieć możliwość używania zestawu w konfiguracji małej, średniej i pełnej. Polecam jednak odsłuchy aktywne z możliwością zastosowania na przody. Najlepiej w liczbie co najmniej trzech tak aby można było dwa odsłuchy dać na przody a jeden na scenę. Mogę polecić JBL PRX 512 jak się Eq powalczy to gra to super przy małej mocy potrafią grać głośno ale wówczas tracą bas ale do małych nagłośnień nie trzeba dużych mocy. Tylko nie wiem czy za cenę 4kzł nie można mieć czegoś lepszego.
    Mały aktywny zestaw to podstawa bo w takich placówkach ciężko o transport czasami nas ostatnio osobówką wozili.

    Polacam skonfigurować sobie sprzęt tak aby mieć mały rak w którym jest mix (do małego zestawu wystarczy 16 kanałów w tym 2 stereo), EQ, odtwarzacze, przynajmniej dwie bezprzewodówki, efekt i ewentualnie jakąś brameczkę czy kompresor proc do kolumn do tego lekka zgrabna pyta.
    A do dużego zestawu mieć dodatkowego raka z procami, efektami i resztą. I duży mixer przynajmniej 32 wloty i 4 aux'y, jedną podgrupę (podkreślam przynajmniej)
    32 to nie za dużo, dobre nagłośnienie perki to przynajmniej 12 wlotów odtwarzacze to kolejne 4 do 6.

    Przy dużym nagłośnieniu niepotrzebnie targamy mix 16 ale trudno zresztą mało kiedy w moku się robi większe sztuki.

    Aha i dobra rada niestety zdarzają się jeszcze kasety więc trzeba by mieć decka (magnetofon).

    I warto jednak resztę bezprzewodówek mieć w racku na scenie.

    Jak mi się coś przypomni to napiszę.

    0
  • #6 17 Sie 2008 18:19
    tok12
    Poziom 11  

    A możesz podać konkrene modele które polecasz do kupienia do moku tzn. mikrofony miksery procesory dynamiki i efektów koretory kolumny wzmacniacze itp.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam dwa komplety do sklecenia.

    0
  • #7 17 Sie 2008 18:28
    filioman
    Poziom 27  

    miszkoo napisał:

    Warto zainwestować w procesor dynamiki taki żeby jeżeli ktoś mówi do mikrofonu to muzyka się ścisza. Odwrotność bramki (nie wiem jak się to nazywa) z kluczem.


    Kompresor znaczy? Zabawa z duckingiem?

    A 200 000 to netto czy brutto? Bo różnica znaczna...

    0
  • #8 17 Sie 2008 18:46
    tok12
    Poziom 11  

    200 000zł brutto.

    0
  • #9 17 Sie 2008 18:56
    filioman
    Poziom 27  

    165 000 +VAT, coś się da wystrugać, pytanie jaki areał jest do nagłośnienia w największej wersji i jaki rodzaj muzyki (czy mocniejsze granie czy lżej).

    Najprościej to wysłać zapytanie do Aplauzu, ESS Audio i Polsoundu. Przyjadą, zaoferują, przywiozą demo na próbę a tywybieraj co ci bardziej pasuje... I oczywiście kwestia serwisu - czy w razie naprawy zagwarantują coś zastępczego. Miej na uwadze też swój kręgosłup, bo orderu na wózku ci nikt nie da jak wieźmiesz kolubryny.

    Możesz ew. wziąć pod uwagę liniówkę QSC - nie będzie droga, a podobno niezła. Osobiście nie słyszałem, wtedy monitory aktywne też z QSC, resztę zapewne zaraz ci forum doradzi... Aplauz pyty też zrobi na Beldenie i Amphenolu, ale lepiej na Neutriku.

    W sumie zależy ile wydasz na przody, za to co zostanie weź jak najlepszy sprzęt lub wyższe modele. Przyda się jak kupisz (tak jak planujesz) KUDO L-Acoustics.

    Jakim samochodem dysponuje MOK - model? Przedmówca słusznie zauważył że wożenie na kolanach to nie jest najlepsze rozwiązanie.

    Stół - Yamaha LS9-32 - prosty, a ma wszystko, od ręki dostajesz 32 in i 16 out - bez żadnych kart itp. Elektronikę też masz taką że ci wystarczy.
    Drugi może LS9-16?

    2 pyty po 24ch (chyba że lubisz biegać z grubymi i ciężkimi kablami)

    stage box + wielopiny po obu stronach - chyba że lubisz zapinać XLRy

    Ile mikrofonów potrzebujesz i jakich? DiBoxy, statywy?

    0
  • #10 17 Sie 2008 19:12
    tok12
    Poziom 11  

    A co proponujecie ze stołów bo myśle że trzeba będzie kupić trzy narazie myślałem o na FOH allen haeth Gl2400 albo GL2800 lub soudcraft GB8 a monitory to allen heath GL2800M lub yamaha LS9 chyba że więcej zostanie kasy to kupią coś lepszego a trzeci mikser to jakiś mniejszy np. mackie 1642 VLZ3 lub soundcraft M12, MPM12

    0
  • #11 17 Sie 2008 19:16
    filioman
    Poziom 27  

    A po co ci analog? Bierz 2 szt LS9 i wystarczy, chyba że jakieś zawodowe kapele wymagają analoga, ale to chyba nie GL-a...
    Odpadają ci wszystkie racki z outboardami, i sporo kasy w kieszeni na lepszy front.

    0
  • #12 17 Sie 2008 19:31
    tok12
    Poziom 11  

    Kapele zawodowe też będą robione jeżeli nie GL to może soundcraft GB8 a może coś innego doradzisz z anologów.

    0
  • #13 17 Sie 2008 19:40
    filioman
    Poziom 27  

    NIe bardzo, bo z kasą krótko... Po kiego użerać się z outboardami??? Mając 2 Yamahy na upartego ukręcisz dwie sztuki równolegle, bez outboardów. Mając analoga na froncie masz do wydania parę złotych.

    Może podaj jakich kapel się spodziewasz, bo to znowu po omacku...


    http://essaudio.pl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=66&Itemid=156

    http://www.aplauzaudio.pl/cenniki/cennikYamaha_052006.pdf

    LS9-32 - 32 000, LS9-16 - 18 000

    to już 50 000 poszło, na przody i resztę - 110 000 zostało

    Chyba że zamiast LS9-16 kup 01? tańsza... co kto lubi.

    0
  • #14 17 Sie 2008 19:49
    tok12
    Poziom 11  

    Kapel to nie wiem jakich się spodziewać mam ale czasem nie będzię czasu na próby na innych imprezach więc cyfra na FOH to razej kiepski pomysł

    0
  • #15 17 Sie 2008 19:49
    izzy
    Poziom 22  

    miszkoo spokojnie ;P

    Jeśli chodzi o bezprzewody to audio-technica.
    Synchronizacja częstotliwości cyfrowa, spokojnie działa tyle metrów ile jest w dokumentacji, montowanie w racku.

    Jeśli chodzi o paczki to można się zainteresować linijką polanowskiego.

    Stoły dobrze by było wziąść na monitor cyfrę, tt24, yamaha.
    Front powinien się zmieścić midas, ew allen gl3800-48.

    Procesory dynamiki dbx, choć powinien się zmieścić klark w tej cenie, ale ja też polecam presonusa. (jednoczesna praca bramki i kompresora :))

    W tych pieniądzach można też zmieścić cyfrową pytę, ale jak już brać to tylko na światłowodach.

    0
  • #16 17 Sie 2008 19:59
    filioman
    Poziom 27  

    Mackie TT24 widziałem jak się wysypał, i to tak że sztuka się przerwała,więc ma u mnie czerwoną kartkę. Bo cenowo fajnie, ale wykonanie niekoniecznie.
    Midas - Venice czy Verona? Venice 320 kilkanaście tysięcy, Verona kilka razy więcej... Może zamiast dbx to drawmer?

    0
  • #17 17 Sie 2008 20:15
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    tko12. Tak jak radzi filioman. Kup cyfre na przody, Yamahe LS9-32 lub DM2000, cena ta sama praktycznie. Bo za taką kase nic lepszego nie kupisz pod względem brzmienia. Poza tym możesz nim robić także monitory, te 8 wylotów w zupełności Ci wystrczy. Jakoś konsolety jest jak na te kase rewelacyjna. Przody, tu niech się wypowiedzą koledzy, ja moge polecić małą liniówkę Zecka, poszukaj w googlach, kosztuje coś około 110000zł brutto. Reszta, czyli pyta i odsłuch i mikrofony,
    Mikrofony:
    AKG C1000 - x2 - 900zł
    Shure BETA58A – x2 – 600zł
    Shure SM58 - x6 - 400zł
    Shure BG4.1 – x2 – 1000zł szt.
    Shure SM57 – x10 – 380zł szt.
    Shure SM81 – x2 – 1383zł szt.
    Shure SM94 – x2 – 1100zł szt.
    Shure BETA52 – x1 – 800zł szt. (stopa)
    Shure BETA91 – x1 – 1000zł szt. (stopa)
    AudioTechnica ATM35 – x2 – 900zł szt. (na spinaczu)
    AudioTechnica ATM250DM – x2 – 900 zł szt. (stopa)
    Seenheiser E609 – x2 – 1000zł szt.
    Seenheiser E865 – x1 – 1000zł szt.
    Inne: to EQ na przody - DBX 2231 – x1 – 2500zł szt. bo lepiej mieć osobny, na monitory zapniesz w mixerze. Lub DBX 131 740zł szt.
    Odtwarzacz CD i Kasety Tascam CD-A500 – x1 – 1400zł
    DI-BOXy to jakieś 6 szt. po 150zł.
    Odsłuchy - może pasywne EV lub JBL - na to musisz wysupłać z 20000zł
    KABLE - trzeba liczyć 8000zł

    Dodano po 1 [minuty]:

    Do takiej instytucji odpuście sobie stół analogowy... Kupicie jakiś mały schit i dynamike Berhingera? Taniej i skuteczniej wyjdzie kupić cyfrową Yamhe.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mackie tt24 - zdecydowanie nie - nioe dosyc że kiepsko brzmi to jeszcze zakręcony

    Dodano po 3 [minuty]:

    filioman napisał:

    Midas - Venice czy Verona? Venice 320 kilkanaście tysięcy, Verona kilka razy więcej... Może zamiast dbx to drawmer?


    Niskopółkowego Midasa bym nie kupował.

    Poza tym koledze i tak Cyfra bardziej się przyda. Niech zauważy to że jak już kapela się wypróbuje to robi sobie save i jak wejdzie na scene to tylko pstryk i juz gra.

    0
  • #18 17 Sie 2008 21:24
    filioman
    Poziom 27  

    Jak miło że coś się potwierdziło... Co do mikrofonów - może bez BG, ani to riderowe ani brzmi.
    Na Overhead - 2 x Rode NT5?
    Stopa Elektrovoice?
    Tomy - Senheiser 904? (małe,wygodne i "bezstatywowe")
    DiBoxy może cokolwiek lepszego niż po 150 - może Radial? (od 280+VAT) lub BSS?
    To tylko propozycje, kasę wydasz raz a jak sobie kupisz tak będziesz nagłaśniał... Znając instytucje to się o wtyczkę nie doprosisz...
    Kable - jak się zmieszczą to Reference 2 x 4mm, mikrofonowe wg. uznania, a może Belden? Nie bierz najtańszych bo różnica nie jest wielka w cenie.
    XLR-XLR - jakbyś nakupił 100 szt po 10m to jeszcze Twoje wnuki na tym zagrają, lub np. 60 x 10m, 20 x 5m, i krótkich też nie zapomnij do krosowania. Zapas wtyków - to sobie potem dolutujesz (XLR-Jack, Jack/Jack, Jack,Chinch itp., im więcej tym mniejsze ryzyko wpadki).
    NIskopołkówy dobry na popierdółki, był to przykład cenowy, bo na Veronę to ich chyba nie stać..


    A i nie zapomnij o pionie 32 lub 63A, rozdzielni, przedłużaczach i rozdzielaczach, bo unplugged nie zagra. Najlepiej Titanex i okolice, nie daj sobie wcisnąć OPD czy jakoś tak - guma zamiast polimeru... Zimą rozwiniesz a potem odetniesz wtyki bo zwijac nie będzie co...

    Jak plenery to i najazdy (przejazdy) kablowe też koniecznie - poczytaj sobie posty jak komuś catering ciężarówką w kosmos sprzęt wysłał napięciem międzyfazowym...

    Kiedy ogłasza MOK przetarg?

    0
  • #19 17 Sie 2008 21:30
    tok12
    Poziom 11  

    A jakie mikrofony bezprzewodowe ja mylałem o Seenheiser Ew300

    0
  • #20 17 Sie 2008 21:33
    filioman
    Poziom 27  

    Lepsze SM58, bo wiadomo (rider etc. etc.), co do jakości elektroniki można się spierać. Na serię UR to wam niestety nie wystarczy, SLX nie radzę, może ULX pro?... Więc nie doradzę...

    0
  • #21 17 Sie 2008 21:37
    tok12
    Poziom 11  

    A może audio technika??

    0
  • #22 17 Sie 2008 21:41
    filioman
    Poziom 27  

    Nie znam głowek AT, więc się nie wypowiadam. Natomiast o SLX można by długo... Na estradę niekoniecznie... Zależy czy mają być SM58 czy nie.

    0
  • #23 17 Sie 2008 21:44
    adamus112
    Poziom 14  

    Jeśli z JBL, to nie PRX, a może pomyśl o VRX 932LAP, aktywna kolumna 800W RMS 24 kg. wagi.
    Może po 3 szt. na stronę, plus basy.
    PRX-y to poprostu rozwala, lecz cena oczywiście nie ta, mam takie i jak na takie przeznaczenie jak piszesz, to dobra propozycja.
    Zgłoś się do ESS Audio i negocjuj.

    0
  • #24 17 Sie 2008 21:46
    filioman
    Poziom 27  

    Zaproś po kolei wszystkich złotoustych handlowców niech się produkują. Jak zdefiniujesz przetarg to już od ciebie zależy, można go pociąć na kawałki pod konkretny sprzęt...

    0
  • #25 17 Sie 2008 21:49
    tok12
    Poziom 11  

    O Jbl PRX nie myślałem ale o mrx to się zastanawiam a vrx nie zachęcają bo brak regulacji kąta

    0
  • #26 17 Sie 2008 21:58
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    No masz racje z tym BG przegiołem, ale diboxy np AET po 150zł sa całkiem niezłe. Na tomy senek 904, no masz racje, zamiast części sm57, ale tak czy inaczej ze 6 SM57 by sie przydało, 2 na werbel odłożyć, a reszta na gitary itp. Tego Rode nie miałem nigdy, więc nie wiem co to warte. Ale i można by więcej C1000, bo i przeszkadzajki tym dobrze zebrać. Stoły, na foh to ls9-32 na na monitory ls9-16 zupełnie wystarczy, lub tylko na FOH i z niego monitory kręcić, na małych produkcjach to wystarcza. Bezprzewód tak jak piszesz Shure ze sredniej półki, choć i zwykłu VHF sobie dobrze radzi. Byle z kapsułą SM58.

    0
  • #27 17 Sie 2008 22:06
    tok12
    Poziom 11  

    bezprzewodów to jednak z Seenheisera albo Ew300 lub Ew500 bo przynajmniej 8szt. w tym pare nagłownych

    0
  • #28 17 Sie 2008 22:08
    adamus112
    Poziom 14  

    MRX, też nie mają regulacji kąta:D , a brzmienie o wiele gorsze od VRX
    A z PRX-ami odniosłem się do propozycji kolegi Miszko

    0
  • #29 17 Sie 2008 22:11
    filioman
    Poziom 27  

    DiBoxy - Radial to absolutnie górna półka, na transformatorach Jensena. W kraju handluje tym Lauda Audio z Sopotu, masz cennik i ofertę, albo top seria J48 albo taniej seria Pro.
    SM57 - 'tyłkoratowacze', ostatnio kapela latino - 2xconga po dwie szt (2x2), werbel, 2 gitary, a gdyby cokolwiek jeszcze to i tak musisz mieć kilka w zapasie, ale przy cenie 288netto nie ma problemu ;) Kiedyś były i po 550...
    Rode - polecam... NT5 - maleństwa, NT3 - poważniejsza sprawa ;) - Audiostacja
    Yamaha - bez uwag
    Shure SM58, standard przemysłowy...

    0
  • #30 17 Sie 2008 22:23
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    filfioman, jak ja zakońcę zakupy, to Cie zaproszę, to sobie zagrasz :)

    0