Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak uruchomić kartę dźwiękową pod DOS-em?

17 Sie 2008 16:53 2571 12
  • Poziom 21  
    Witam, nabylem start komputer z procesorem pentium 166Mhz ,16MB, zaisnalowalem dos na dysku c, odpalilem kilka gierek i programow, niestety nie moge poradzic sobie z dzwiekiem. Mam jakies dwie stare karty dzwiekowe ale niestety nie dzialają, jestem w tym zielony, od czego powinienem zaczac? Co ustawić w biosie, czy bedą konieczne sterowniiki pod te karty dla dosa?
  • Poziom 39  
    Jaka to karta dźwiękowa, proszę podać symbol z głównego układu na karcie.
  • Poziom 21  
    KARTA 1:
    fcc id: LWHA171920
    SYMBOL Z UKLADU : CRYSTAL -CX4236B-XQ3
    ATAGHD9643

KARTA2:
    FCC ID : LUT-MED3700
    EXPERTCOLOR
    SCALAK : YAMAHA YMF 719B-S
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    W grze pod DOSem ustaw kartę dźwiękową jako ADLIB, bo taki typ karty masz z tych, które wymieniłeś na pierwszym miejscu - scalak CX4236B.
    W grach DOSowych często spotkać można było plik SETSOUND.EXE lub coś w tym rodzaju, co służyło do konfiguracji dźwięku.
    Jeżeli nie ruszy, ściągnij z sieci sterowniki do karty Adlib 16 dla DOS i zainstaluj.
  • Poziom 21  
    Przy okazji mam pytanie jak jest z zsilaniem myszki z pod portu rs 232 bo takze z nią mam problemy, wszytko skonfigurowalem raczej poprawnie testuje ją komendą mouse/m pokazuje sie info o sterowniku, i ze jest pod portem com1 niestety ERROR: "mouse not found" mam dwie takie myszki zadna niedziala, po rozebraniu myszkek stwierdzilem brak zasilania na scalaczku no i tu pytanie bo z tego co widze to masa komputera w myszce jest na wysokim potencjale zasilania czyli wygląda na to ze myszka nie dostaje zasilania ujemnego troche to dziwne moze mam cos z kabelkami pozamieniane od portu com1 do gniazda db9 ?
  • Poziom 39  
    Zainstaluj sterowniki myszki dla DOS
  • Poziom 21