Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat TDI 130KM 2001 ABS/ESP nie chce przyj±æ kodowania

p1212 17 Aug 2008 20:51 37303 13
Texa Poland
  • #1
    p1212
    Level 14  
    sterownik w kodowaniu ma same zera nie chce przyj±æ nowego kodowania powraca do zera i nie zapisuje nowego kodowania uzywam kodowania 04255 (kodowanie z identycznego passata i identycznego sterownika) jednak nie zatrybia ma kto¶ pomys³ jak to ruszyæ?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    olo_gsm

    Level 13  
    Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!!
    Zrób dok³adnie po kolei t± procedurê. Jak masz wszystko sprawne i czujnik k±ta skrêtu ustawiony na ¿ó³t± kropkê to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju¿ bez problemu przyj±æ kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k±ta skrêtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana³ 001 [powinno wy¶wietliæ czujnik skrêtu OK]
    6. 06 wyj¶cie
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasowaæ siê b³êdy, i kontrolki abs i esp powinny zgasn±æ.
    Mo¿esz jeszcze sprawdziæ w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik k±ta skrêtu dobrze wskazuje po³o¿enie kierownicy.
  • Texa Poland
  • #4
    olo_gsm

    Level 13  
    Daj znaæ czy posz³o :)
  • #5
    p1212
    Level 14  
    acha jak ustawiæ czujnik skrêtu jeszcze mi powiedz na ta zó³t± kropkê
  • #6
    olo_gsm

    Level 13  
    Zdejmujesz kierownicê i krêcisz obudow± czujnika a¿ w prawym górnym rogu w takim okienku pojawi siê ¿ó³ta kropa. To oznacza ¿e czujnik jest ustawiony w ¶rodkowym po³o¿eniu czyli w lewo i w prawo mo¿na wykonaæ po oko³o 2,5 obrotu kierownic±. Je¿eli tego nie ustawisz na ¶rodku po skrêcie kier± do oporu zerwiesz ta¶mê wewn±trz czujnika. Mo¿esz te¿ dla pewno¶ci policzyæ obroty czujnika od oporu do oporu i ustawiæ w po³owie. Tak jak pisa³em ¶rodkowe polo¿enie powinno byæ ok. 2,5 obrotu od krañcowego po³o¿enia.
  • #7
    p1212
    Level 14  
    ale jak tego nie rusza³em to mozna to pomin±æ chyba
  • #8
    olo_gsm

    Level 13  
    Oczywi¶cie. jak kierwonica nie by³a zdejmowana to nie mia³ prawa siê przestawiæ.
  • #9
    p1212
    Level 14  
    ok jutro pod³ubie i dam cyne co i jak
  • #10
    specjalista1
    Level 2  
    Witam
    Chcia³bym pod³±czyæ siê z pytaniem dotycz±cym AUDI A4 1,9 tdi AJM rok 2000
    Jak dok³adnie zakodowaæ krok po kroku ABS/ESP, gdy¿ lampka abs i esp siê ¶wieci i wystêpuje b³±d kodowania 01044. sterownik ma numer 8D0 907 389 D. Podejrzewam ¿e kto¶ móg³ zmieniæ ten sterownik,ale nic pewnego. Pojawia siê tak¿e b³±d czujnika po³o¿enia kierownicy 00778. Wskazania k±ta skrêtu s± prawid³owe i na ¶rodku przy je¼dzie na wprost jest 0 stopni. Sprawdzê pod³±czenie tego czujnika. Proszê o pomoc jak krok po kroku zakodowaæ ten sterownik.

    Pozdrawiam PAWCIO
  • #11
    p1212
    Level 14  
    wszystko jasne zakodowa³em jest gitara ale nie ma czujnika skrêtu kto¶ zapoda³ bebechy od starszej wersji auta bez esp
  • #12
    bystry_p
    Level 11  
    Witam. Mam problem. Mianowicie Passat 2001r TDI 130KM sa dwa bledy w 03 ABS: 778 oraz 1044. Adaptacja wedlog roznych wzorow podawanych na forum nic nie daje a moze i cos zle robie.
    Pierwsze pytanie to takie czy blad wyswietlany 1044 zawsze wskazuje na uszkodzony czujnik mimo tego ze w w blokach pomiarowych w kanale 005 prawidlowo wskazuje kat ustawienia kierownicy?? Czy w takim razie mozna wykluczyc uszkodzenie tego elementu??

    Adaptacje robilem wed³og takiego wzoru:
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju¿ bez problemu przyj±æ kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k±ta skrêtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana³ 001 [powinno wy¶wietliæ czujnik skrêtu OK]
    6. 06 wyj¶cie

    Wszystko pieknie tylko podczas 3 procedury tzn KODOWANIA odczytuje mi tylko KANAL 00 i nie moge tam wprowadzic zadnej wartosci czyli wyzej podanego 4255... mimo tego robiac do konca cala procedure w nastawach podstawowych, kanal 001 wyskakuje OK. Po wyjsciu z tych nastawow i ponownym wejsciu znow jest ERROR takze nic nie udaje sie i kontrolki nadal swieca sie jak swiecily.

    Z gory dziekuje za odpowiedz i porady. Pozdrawiam
  • #13
    mechmajster
    Level 11  
    olo_gsm wrote:
    Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!!
    Zrób dok³adnie po kolei t± procedurê. Jak masz wszystko sprawne i czujnik k±ta skrêtu ustawiony na ¿ó³t± kropkê to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju¿ bez problemu przyj±æ kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k±ta skrêtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana³ 001 [powinno wy¶wietliæ czujnik skrêtu OK]
    6. 06 wyj¶cie
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasowaæ siê b³êdy, i kontrolki abs i esp powinny zgasn±æ.
    Mo¿esz jeszcze sprawdziæ w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik k±ta skrêtu dobrze wskazuje po³o¿enie kierownicy.


    Witam!
    Mam problem z pozycj± 4 czyli:
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k±ta skrêtu]
    Posiadam Launch diaguna, chc±c sie zalogowaæ wpusuje 40168 wg instrukcji w linku ponizej
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_P...Brake_Electronics_(Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP)

    wo³a odemnie nastêuj±ce rzeczy:
    - kod dilera
    - kod kraju
    - data

    Sporo przesledzilem roznych tematow ale nigdzie nie bylo o tym mowy. Spotka³ siê ktos mo¿e z takim czym¶?
    co nalezy wpisaæ?
    Auto to passat b5 fl 1.8T 2001r
  • #14
    serg77
    Level 15  
    witam, tez walczylem z tymi kontrolkami i bezsensownymi komunikatami na vag-com. U mnie okazalo sie ze wystarczylo poprawnie zamontowac wlacznik stopu (o czym komunikaty bledow wcale nie swiadczyly) i wszystko wrocilo do normy. W razie co podaje instrukcje -
    1.odlaczyc kostke od czujnika,
    2 wymontowac czujnik poprzez przekrecenie go o cwierc obrotu w kierunku wykrecania
    3 wysunac trzpien - wyczuwalny bedzie lekki opor i zgrzyt zebatki
    4 nacisnac reka pedal hamulca
    5 wlozyc wlacznik swiatel stopu do otworu mocujacego i nie przekrecac go w tym otworze!!
    6 puscic pedal hamulca trzymajac caly czas wlacznik aby pedal go nie wypchnal w gore
    7 przekrecic wlacznik o cwierc obrotu w kierunku wkrecania aby wlacznik zblokowac w otworze mocujacym.

    Przy okazji grzebania po szpargalach znalazlem tez instrukce kalibracji czujnika skretu dla ukladu Bosch 8.0 i Bosch 5.7 dla audi a4 (mysle ze w passku bedzie podobnie). Nie bede ich przepisywal, najduj± sie one tutaj (a na dole tych stron sa nawet video jak to zrobic) : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_8.0%29
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.7%29