Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat TDI 130KM 2001 ABS/ESP nie chce przyj길 kodowania

p1212 17 Aug 2008 20:51 37303 13
Texa Poland
  • #1
    p1212
    Level 14  
    sterownik w kodowaniu ma same zera nie chce przyj길 nowego kodowania powraca do zera i nie zapisuje nowego kodowania uzywam kodowania 04255 (kodowanie z identycznego passata i identycznego sterownika) jednak nie zatrybia ma kto pomys jak to ruszy?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    olo_gsm

    Level 13  
    Bez odpowiednich loginw nie przyjmie kodowania!!!
    Zrb dok쿪dnie po kolei t procedur. Jak masz wszystko sprawne i czujnik k켾a skrtu ustawiony na 웁퀃 kropk to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju bez problemu przyj길 kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k켾a skrtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana 001 [powinno wy턻ietli czujnik skrtu OK]
    6. 06 wyj턢ie
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasowa si b녠dy, i kontrolki abs i esp powinny zgasn길.
    Mo풽sz jeszcze sprawdzi w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik k켾a skrtu dobrze wskazuje po쿽풽nie kierownicy.
  • Texa Poland
  • #4
    olo_gsm

    Level 13  
    Daj zna czy posz쿽 :)
  • #5
    p1212
    Level 14  
    acha jak ustawi czujnik skrtu jeszcze mi powiedz na ta z車t kropk
  • #6
    olo_gsm

    Level 13  
    Zdejmujesz kierownic i krcisz obudow czujnika a w prawym grnym rogu w takim okienku pojawi si 웁퀃a kropa. To oznacza 풽 czujnik jest ustawiony w 턳odkowym po쿽풽niu czyli w lewo i w prawo mo퓆a wykona po oko쿽 2,5 obrotu kierownic. Je풽li tego nie ustawisz na 턳odku po skrcie kier do oporu zerwiesz ta턬 wewn켾rz czujnika. Mo풽sz te dla pewno턢i policzy obroty czujnika od oporu do oporu i ustawi w po쿽wie. Tak jak pisa쿮m 턳odkowe polo풽nie powinno by ok. 2,5 obrotu od kracowego po쿽풽nia.
  • #7
    p1212
    Level 14  
    ale jak tego nie rusza쿮m to mozna to pomin길 chyba
  • #8
    olo_gsm

    Level 13  
    Oczywi턢ie. jak kierwonica nie by쿪 zdejmowana to nie mia prawa si przestawi.
  • #9
    p1212
    Level 14  
    ok jutro pod퀅bie i dam cyne co i jak
  • #10
    specjalista1
    Level 2  
    Witam
    Chcia쿫ym pod낢czy si z pytaniem dotycz켧ym AUDI A4 1,9 tdi AJM rok 2000
    Jak dok쿪dnie zakodowa krok po kroku ABS/ESP, gdy lampka abs i esp si 턻ieci i wystpuje b낢d kodowania 01044. sterownik ma numer 8D0 907 389 D. Podejrzewam 풽 kto mg zmieni ten sterownik,ale nic pewnego. Pojawia si tak풽 b낢d czujnika po쿽풽nia kierownicy 00778. Wskazania k켾a skrtu s prawid쿽we i na 턳odku przy je펋zie na wprost jest 0 stopni. Sprawdz pod낢czenie tego czujnika. Prosz o pomoc jak krok po kroku zakodowa ten sterownik.

    Pozdrawiam PAWCIO
  • #11
    p1212
    Level 14  
    wszystko jasne zakodowa쿮m jest gitara ale nie ma czujnika skrtu kto zapoda bebechy od starszej wersji auta bez esp
  • #12
    bystry_p
    Level 11  
    Witam. Mam problem. Mianowicie Passat 2001r TDI 130KM sa dwa bledy w 03 ABS: 778 oraz 1044. Adaptacja wedlog roznych wzorow podawanych na forum nic nie daje a moze i cos zle robie.
    Pierwsze pytanie to takie czy blad wyswietlany 1044 zawsze wskazuje na uszkodzony czujnik mimo tego ze w w blokach pomiarowych w kanale 005 prawidlowo wskazuje kat ustawienia kierownicy?? Czy w takim razie mozna wykluczyc uszkodzenie tego elementu??

    Adaptacje robilem wed쿽g takiego wzoru:
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju bez problemu przyj길 kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k켾a skrtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana 001 [powinno wy턻ietli czujnik skrtu OK]
    6. 06 wyj턢ie

    Wszystko pieknie tylko podczas 3 procedury tzn KODOWANIA odczytuje mi tylko KANAL 00 i nie moge tam wprowadzic zadnej wartosci czyli wyzej podanego 4255... mimo tego robiac do konca cala procedure w nastawach podstawowych, kanal 001 wyskakuje OK. Po wyjsciu z tych nastawow i ponownym wejsciu znow jest ERROR takze nic nie udaje sie i kontrolki nadal swieca sie jak swiecily.

    Z gory dziekuje za odpowiedz i porady. Pozdrawiam
  • #13
    mechmajster
    Level 11  
    olo_gsm wrote:
    Bez odpowiednich loginw nie przyjmie kodowania!!!
    Zrb dok쿪dnie po kolei t procedur. Jak masz wszystko sprawne i czujnik k켾a skrtu ustawiony na 웁퀃 kropk to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien ju bez problemu przyj길 kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k켾a skrtu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kana 001 [powinno wy턻ietli czujnik skrtu OK]
    6. 06 wyj턢ie
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasowa si b녠dy, i kontrolki abs i esp powinny zgasn길.
    Mo풽sz jeszcze sprawdzi w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik k켾a skrtu dobrze wskazuje po쿽풽nie kierownicy.


    Witam!
    Mam problem z pozycj 4 czyli:
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika k켾a skrtu]
    Posiadam Launch diaguna, chc켧 sie zalogowa wpusuje 40168 wg instrukcji w linku ponizej
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_P...Brake_Electronics_(Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP)

    wo쿪 odemnie nastuj켧e rzeczy:
    - kod dilera
    - kod kraju
    - data

    Sporo przesledzilem roznych tematow ale nigdzie nie bylo o tym mowy. Spotka si ktos mo풽 z takim czym?
    co nalezy wpisa?
    Auto to passat b5 fl 1.8T 2001r
  • #14
    serg77
    Level 15  
    witam, tez walczylem z tymi kontrolkami i bezsensownymi komunikatami na vag-com. U mnie okazalo sie ze wystarczylo poprawnie zamontowac wlacznik stopu (o czym komunikaty bledow wcale nie swiadczyly) i wszystko wrocilo do normy. W razie co podaje instrukcje -
    1.odlaczyc kostke od czujnika,
    2 wymontowac czujnik poprzez przekrecenie go o cwierc obrotu w kierunku wykrecania
    3 wysunac trzpien - wyczuwalny bedzie lekki opor i zgrzyt zebatki
    4 nacisnac reka pedal hamulca
    5 wlozyc wlacznik swiatel stopu do otworu mocujacego i nie przekrecac go w tym otworze!!
    6 puscic pedal hamulca trzymajac caly czas wlacznik aby pedal go nie wypchnal w gore
    7 przekrecic wlacznik o cwierc obrotu w kierunku wkrecania aby wlacznik zblokowac w otworze mocujacym.

    Przy okazji grzebania po szpargalach znalazlem tez instrukce kalibracji czujnika skretu dla ukladu Bosch 8.0 i Bosch 5.7 dla audi a4 (mysle ze w passku bedzie podobnie). Nie bede ich przepisywal, najduj sie one tutaj (a na dole tych stron sa nawet video jak to zrobic) : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_8.0%29
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.7%29