Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez abimex przerywa i szarpie

danio-1979 18 Aug 2008 15:37 4943 19
  • #1
    danio-1979
    Level 11  
    Witam. mam problem i nigdzie nie potrafia wytlumaczyc co moge w tej sprawie zrobić. Posiadam poloneza na abimex-ie silnik w nim jest od fiata 132 o poj 1800cm³ z instalacja gazowa lovato. problem wyglada nastepujaco. przerywa i szarpie przy przekroczeniu 4200rmp, na pierwszym drugim i trzecim biegu szarpie ale jakos przeskocz na wyrzsze obroty a na czwartym i piatym nie chce przeskoczyc powyzej 4200rmp co w takim przypadku zrobić? a. zapomnialem takie cos dzieje sie na gazie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Przemo-P21
    Level 16  
    Po co Ci 4200 obrotów - chcesz żeby tłoki wyfrunęły rurą wydechową ... a tak na poważnie to na początek przegląd instalacji gazowej (wymiana filterka), sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego, może problem reduktora parownika....
  • #3
    danio-1979
    Level 11  
    filterek ok poziom plynu tez jest taki jak powinien. a moze to byc zpowodowane glowica albo niewlasciwym luzem zaworo
  • #5
    Aleksander_01
    Level 41  
    Mialem dwa takie poldki na abimexie z takimi usterkami, w obydwu przypadkach winowajcą był moduł pod cewkami.
  • #6
    danio-1979
    Level 11  
    wlasnie zaobserwowalem ze takie cos dzieje sie na rozgrzanym silniku powyzej 70st. na zimnym pracuje plynnie na pelnym zakresie obrotow

    Dodano po 2 [minuty]:

    adnosnie modulu jak go mozna sprawdzic?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    danio-1979
    Level 11  
    jeszcze jedna sprawa. na zimnym silniku gasnie ne zalancza sie takzwane ssanie(podwyzszone obroty) dzieje sie to na benzynie i na gazie.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    danio-1979
    Level 11  
    jak niby to naprawic
  • #11
    waldekm79
    Level 10  
    wymień filtry i na analizator spalin ustaw możliwie małe CO w granicach 0.7 %
  • #12
    danio-1979
    Level 11  
    wszystko niby jest wporzadkuy nawet nie zapala sie check engine na lpg ale przy obrotach 4200 szarpie jak przeskoczy ten moment idzie jakby mu sie zalaczylo turbo a na zimnym nadal poprawnie pracuje na pelnym zakresie obrotow
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    rtomek
    Level 18  
    podmień kable zapłonowe lub sprawdż, powinny mieć między 5 a 8kohm
  • #15
    danio-1979
    Level 11  
    modul orginal
  • #16
    Tualatin
    Level 11  
    danio-1979 wrote:
    wlasnie zaobserwowalem ze takie cos dzieje sie na rozgrzanym silniku powyzej 70st. na zimnym pracuje plynnie na pelnym zakresie obrotow


    po przekroczeniu 68st. komputer przechodzi do innego trybu sterowania - ja bym sprawdził jeszcze czy jak odłączysz sondę lambda po przekroczeniu 70st., czy silnik pracuje wtedy normalnie czy też szaleje, jak potrzeba to zgaś i odpal ponownie z odłączoną sondą przy temp. powyżej 70st.

    i proponuję sprawdzić kilka elementów, ponieważ miałem podobną usterkę, ale na Pb (LPG nie posiadam w swoim Abimexie):
    - ustawienia zaworów, koniecznie na zimno
    - gumowy przewód pomiędzy obudową wtrysku i czujnikiem podciśnienia (jeśli komputer instalacji LPG bierze pod uwagę odczyty z niego)
    - świece sprawdź, jeśli potrzeba wyczyść
    - napięcie ładowania
    więcej pomysłów w tej chwili nie mam
  • #17
    szczepanstjepan
    Level 20  
    czy w abimex-ie jest czujnik położenia wału??
    bo jeśli tak to on też może być przyczyną
  • #18
    Tualatin
    Level 11  
    jest, w każdym silniku z wtryskiem paliwa jest taki czujnik - na jego podstawie jest również odczytywana prędkość obrotowa silnika.
    w abimexie czujnik położenia wału jest z przodu silnika przy kole pasowym po stronie alternatora - odległość czujnika od koła pasowego winna być: 0,6-0,7mm w przypadku abimexa
  • #19
    maxcrak
    Level 2  
    Jesteś pewien że reduktor nie zamarza? Sam poziom płynu to jedne, ale czy przepływ przez reduktor jest wystarczający? Odepnij węża z odpływu cieczy chłodzącej reduktor i zobacz czy jest przepływ.
  • #20
    danio-1979
    Level 11  
    problemu nie udalo sie zalatwic do konca auto miedzy czasie zostalo sprzedane