Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 26 Sty 2011 19:00 276919 562
  • #241
    plocia2
    Poziom 2  
    Witam
    Mam znowu problem z MB actrosem 3343 2000 rok, nie reaguje na gaz, podłączony był pod komputer i żadnych błedów. Czy ktoś wie co to może być??
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #242
    kibix
    Poziom 8  
    Witam drodzy koledzy,
    Potrzebuje wytłumaczenia następujących kodów usterek:

    INS 1 1903
    BS 1302

    Mercedes Actros 1840 1998
    Z góry dziękuje.
  • #243
    tweant
    Poziom 10  
    Witam .Może ktoś podpowie jakie są wartości ciśnień na zaworze wieloobwodowym lub gdzie tego szukać . Na stronie wabko brak informacji.Pęk zawór przekażnikowy i blokowały hamulce. Po ustawieniu ciśnień [na oko] ,po spuszczeniu ręcznego leci powietrze z zaworu głównego pod siodłem do 6.5 atm.Wieloobwodowy sprawny[sprawdzany].Generuje błąd WS 0605 BS 5443 .Actros 1840 98r.WDB 9540 321K 351954 pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #244
    gucio~1
    Poziom 22  
    Pękanie zaworu się zdarza. Po wymianie wszystko wraca do normy. Po co wIęc były regulacje. Na stronie Wabco jest wszystko o APU. Sprawdź siłownki tylnego mostu.
  • #245
    tweant
    Poziom 10  
    gucio podziękowania za APU isiłownik.
  • #246
    -Bolo-
    Poziom 10  
    Witam, actros 1848 98r błąd FSS 0605 , co to może być?
  • #247
    LPG
    Poziom 9  
    Witam.
    2003 rok MPII, WDB9340321K822454,przebieg 525tyś, w butlach sprężonego powietrza pojawił się płyn, spuszczenie poprzez odkręcenie czujnika kondensatu daje spokój na 2 tygodnie. Odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym powoduje wyrzucenie płynu chłodzącego, oraz na pracującym silniku pojawiają się pęcherz powietrza. Zimą podczas mrozu, nie było problemów z zamarzającymi zaworami, pomimo obecności płynu, obstawiam więc, że to płyn chłodniczy. Samochód stracił moc. Jak przeprowadzić diagnostykę, uszkodzona sprężarka powietrza, czy uszczelka pod głowicą? Błędy na komputerze:
    BS E01 a 1 73 95
    HZR E01 a 0 13 03
    E02 a 0 02 03
    MSF E01 a 1 23 14
    ZDS E01 a 0 E3 09.
    Sprawdzenie na komputerze serwisowym wykazało w pierwszej próbie brak ciśnienia sprężania na 2 i 4 cylindrze. kolejne 4 próby wykazały, że wszystko jest w normie.
  • #248
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    jesli stracil moc to wskazywaloby to raczej na uszczelke po glowica. Sprezarka raczej nie ma nic wspolnego z moca
  • #249
    tweant
    Poziom 10  
    Witam. Ws 10605 WDB 9540 321k 351 954. 1840 z 98r.Raz jest raz go nie ma. Pomóżcie z góry dziękuje.
  • #250
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #251
    maniekremix
    Poziom 2  
    Witam wszystkich dociekliwych.
    Piszę tu,bo Actros i Econic mają chyba to samo NR. Poziomowanie co chwilę wyświetlało inny błąd,aż postanowiłem się za to zabrać własnymi mocami. I udało się ale nie końca. Czujniki położenia osi napędowej lubią nabrać wody i wtedy wóz nabiera dziwnych wysokości bądź przechyłu na którąś stronę- żaden błąd na ekranie nie wyskoczy. Rozbieram oba czujniki,wylewam wodę z cewek i auto stoi jak należy. Mam też czujniki ciśnienia które odpowiadają za oś wleczoną które umieszczone są przy poduszkach osi napędowej.Zmieniłem sam 4 wtyczki obu typów czujników i nie pomyliłem na pewno niczego.
    Został 1 błąd NR 5040-przerwa na lewym czujniku ciśnienia-ale za zacisku 1 wtyczki nie mam zasilania.
    Moje pytanie to gdzie jest jego koniec żeby sprawdzić czy ma tam zasilanie?
    MERCEDES ECONIC samouk-prosiłbym o odpowiedź
    a-ha FR 1524 co to?
  • #252
    tweant
    Poziom 10  
    bodek434 napisał:
    WS - 0605 Masz wodę w układzie pneumatycznym, albo czujnik nawala.

    Wszystkie butle sprawdzone, wody brak. Który to czujnik? Wczoraj go nie było, dzisiaj dopiero po odpaleniu się pokazał. Z góry dziękuję. Jak go sprawdzić?
  • #253
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #254
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!!
    Mam problem z Actrosem MP2 rok 2006
    Samochod przyjechal o wlasnych silach. Po wymianie kpl. sprzegla (kolo zamachowe, tarcza, docisk, lozysko, rolki widelek) i zlozeniu wszystkiego do kupy pojawia sie blad GS 1 8095 czyli wartosc polozenia sprzegla ponizej minimalnej wartosci adaptacyjnej". W parametrach wartosc polozenia sprzegla wynosi 859 natomiast "wartosc wprowadzona:otwarte 1206" a "wartosc wprowadzona: zamkniete 1669". Na wykresie graficznym strzalka znajduje sie daleko po lewej stronie na czerwonym polu. Nie idzie tez zrobic malego nauczania skrzyni. Mial ktos z Was podobny przypadek?? Sprzeglo jest raczej dobrze poskladane. Nie ma tam zabardzo czego schrzanic. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednym miejscu, tarcza jest glupotoodporna, rolki widelek sa oryginalne z ASO. Sprzeglo bez problemu wysprzegla. Wchodza wszystkie biegi lacznie ze wstecznym. Podczas ruszania nie szarpie, biegi wchodza bez zgrzytow.
  • #255
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #256
    tweant
    Poziom 10  
    bodek434 napisał:
    Jak sprawdzałeś wszystkie butle to i na czujnik musiałeś trafić.
    Wkręcony jest w dno butli. Wymyj z osadów, wysusz i zobaczysz.
    Butlę trzeba dokładnie wydmuchać, uruchomić silnik by resztki wody
    wydmuchał z przewodów i dopiero założyć czujnik.
    Piny też muszą być czyste.

    Wody brak,Ws 0605 wyświetlał się z powodu zaśniedziałego pinu.Podziękowania dla"bodka".
  • #257
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    bodek434 napisał:
    Sprawdziłeś w parametrach zużycie sprzęgła?
    Zmień na "0", sprawdź czujnik.


    bodek a mozesz mnie oswiecic w ktorym miejscu mozna wprowadzic zuzycie sprzegla na "0" bo mialem dzisiaj drugiego takiego samego Actrosa (sprawnego) na zupelnie cos innego ale korzystajac z okazji wszedlem w GS II. W tym sprawnym Actrosie odczytalem "wartosc zmierzona sprzegla" rowna 1528 natomiast wartosci wprowadzone dla sprzegla otwartego i zamknietego to odpowiednio 1059 i 1539 oraz zuzycie sprzegla (230) rowne 536. Najgorsze ze w parametryzacji nie widzialem opcji zmiany zuzycia sprzegla na "0" i nie wiem teraz czy slabo szukalem czy szukalem nie tam gdzie trzeba. Dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam
  • #258
    tweant
    Poziom 10  
    WDB 9540 321k 351 954. 1840 z 98r.

    WS 0 604

    Z góry dziękuje
  • #259
    boss130
    Poziom 18  
    tweant napisał:
    WDB 9540 321k 351 954. 1840 z 98r.

    WS 0 604

    Z góry dziękuje


    Czujnik wody kondensacyjnej ma usterkę, przerwa .
  • #260
    zulawiak
    Poziom 1  
    Witam.
    Pacjent Actros 2041(?) 4X4 2006r joystick. Przy wygrzebywaniu się z ciężkiego terenu "wpadł" pedał sprzęgła i komunikat: sprzęgło: przeprowadź proces wczytania danych. Komunikat może nie być dosłowny. Sprzęgło zachowuje się tak, jakby pedał nie był połączony z "tarczą" Ale nie zostaje w dolnym położeniu. Przy wrzuceniu 2 biegu próbuje ruszyć, ale z uwagi na ciężki teren po chwili rozłącza się i słychać "pikanie" Oczywiście auto zostało w terenie.
    Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Czy wystarczy przeprowadzić proces nauczania skrzyni?
    Pozdrawiam
  • #261
    strzelno11
    Poziom 10  
    Witam,
    w Actrosie 2540L 1999r. wystapil blad GS22035, czego on dotyczy?
  • #262
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #263
    v8500
    Poziom 2  
    Witam! Chciałem prosić o pomoc, mam Mercedesa Actrosa 1843 99' WDB9500341K446297 mam pierwszy raz doświadczenie z Mercedesem więc nie wiem co jest grane, na wyświetlaczu są błędy:
    INS 2 0102
    WS 0 0138
    BS 1 5506
    z góry wielkie dzięki za pomoc!
  • #264
    cinencjusz
    Poziom 2  
    Witam.po przeczytaniu wszystkich wątków o błędach w actrosie znalazłem odpowiedzi na wszystkie błędy z wyjątkiem jednego.

    mam problem z rozszyfrowaniem jednego błędu chodzi o HZR 0 0503.

    ze skrótu literowego wnioskuję że jest to coś związane z układem ogrzewania. autko to actros 2648 1999rok. dodam że większość błędów była spowodowana zaśniedziałymi stykami bądź przegnitymi przewodami. czy to bolączka większości starszych actrosów czy to indywidualny przypadek ?
    z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #265
    boss130
    Poziom 18  
    Cytat:


    mam problem z rozszyfrowaniem jednego błędu chodzi o HZR 0 0503.



    Proszę :

    HZR 0503 Czujnik parownika ma zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwę.

    Ps.Dobrze , że najpierw czytasz - potem pytasz :D
  • #266
    cinencjusz
    Poziom 2  
    HZR 0503 Czujnik parownika ma zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwę.

    dzięki za odpowiedź. tylko jeśli on nie ma klimy to czy jakieś inne urządzenie może generować ten błąd? bo mam rozumieć że chodzi o czujnik parownika klimatyzacji.
    dodam że jest tam ogrzewanie wodne Eberspächer i to może ono powoduje ten błąd ( nie wiem czy wszystko działa idealnie bo auto kupione w zeszłym miesiącu ale grzeje)
    pozdrawiam
  • #267
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!

    Mam pytanie: czy w Actrosie MP I blad MR 5027 moze dotyczyc rowniez mechanicznej usterki (np. wtryskiwacz, walek rozrzadu, zawory itp) czy usterka jest jedynie elektryczna? SD nie mowi nic na temat usterek mechanicznych. Podmienilem pompy z drugiego cylindra ale blad caly czas pojawia sie na pierwszym garze. Jutro jeszcze raz dokladnie sprawdze wiazke pomiedzy sterownikiem a pompami ale w razie co pytam na zapas. Ostanio pojawily sie tez te same bledy ale dotyczace 2 i 3 cylindra ale aktywny blad jest jedynie na 1.
  • #268
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #269
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Czesc bodek434!!
    Dzieki za zainteresowanie! Sporo rzeczy o ktorych piszesz sprawdzilem juz wczesniej. Zdjecie filtra ogladalem juz kiedys ;) Takie sprawy jak cisnienie paliwa czy filtr itd to wykluczylem juz wczesniej poniewaz aktywna usterka byla tylko na pierwszym garze. Reszta ogolnie pracowala ok. Zastanawialem sie nad mechanicznym uszkodzeniem cylindra, tloka, tulei, zaworow itd. Dzisiaj sprawa sie rozwiazala: padl sterownik MR. Wszystkie objawy wskazywaly wlasnie na niego a udalo mi sie dzis podlozyc go do sprawnego Actrosa i w drugim jest dokladnie to samo. W tej chwili czekam na drugi, sprawny sterownik. Jeszcze raz dzieki za pomoc. Pozdrawiam
  • #270
    marcinek96b
    Poziom 2  
    Witam. Potrzebuje rozkodowa kod do trosa MR7109