Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 12 Sie 2011 00:01 274570 562
  • #271
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Co to jest niby "trosa"? Wypadałoby przed wysłaniem przeczytać co się napisało ...
    Jeżeli myślisz o ACTROSIE - to było ich już kilka modeli co najmniej i wypadałoby przynajmniej w przybliżeniu przedstawić o jaki chodzi.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #272
    marcinek96b
    Poziom 2  
    chodzi mi dokładnie o actrosa 430 rocznik 99. Błąd numer MR7209 z góry dzięki
  • #273
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Musisz się trochę skupić przy pisaniu - Actrosa 430 nigdy nie było!
    Ale musi wystarczyć rocznik....
    Otóż błąd 7209 dla Actrosa pierwszej serii to:
    MR 7209 -
    zawór elektromagnetyczny 4: poziom 2 wentylatora ma przerwę.
    Pozdr. G
  • #274
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!

    Mam problem ze skrzynia biegow w Actrosie MP2 WDB9340321L088817.
    Cala sprawa zaczela sie od wymiany kpl. sprzegla razem z kolem zamachowym. Auto przyjechalo o wlasnych silach ze spalonym sprzeglem tak ze wszystkie biegi zgrzytaly. I do gory i na dol i przy ruszaniu itd. Po wyjeciu skrzyni okazalo sie ze odleciala cala okladzina z tarczy zarowno z jednej jak i z drugiej strony. Zamontowalem nowe kolo zamachowe, nowy docisk, tarcze, lozyska do lapki itd. Skrzynia wjechala i biegi zaczely wchodzic bez zgrzytu. Przy malym nauczaniu skrzyni zaczal sie problem. Wyskakuje blad GS 17 czyli problem z czujnikiem od przekladni zakresow. Pomimo powtarzania procedury nauczania skrzyni blad wciaz sie pojawial i proces zostawal przerwany. Duza procedure rowniez przerywa i tez pojawia sie blad GS 17. Zastanawiajace jest to ze za jednym razem mala procedura zostala zakonczona powodzeniem. I wtedy zaczal sie drugi problem poniewaz zniknely wszystkie biegi. Chcialem wyjechac na jazde probna ale nie ma w tej chwili zadnego biegu. Ani parzystych ani nieparzystych ani nie przerzuca polowek ani wstecznego. Skoro nie bylo zadnej reakcji na sterowanie selektorem wiec sprawdzilem w FR i potwierdzenia dzialania selektora sa. Poza tym procedura nauczania skrzyni uruchamia sie wiec jest sygnal z selektora. Pomyslalem sobie ze moze cos poszlo zle i powtorze nauczanie skrzyni. Zrobilem tak jak pomyslalem i to kolejne zaskoczenie bo procedura nie zostala ukonczona i znow wyskakuje GS 17 i przerywa proces. A zadnego biegu jak nie bylo tak nie ma. Tlumaczenie kodu GS 17 mam wiec probowalem sie dobrac do cylindra zakresow. I w tym miejscu pojawia sie trzeci problem poniewaz nie moge zdjac tego cylindra. Trzyma jak by byl przyspawany. Niestety cena nowego cylindra to ok 1900 zl wiec nie chce go zdjac w inwazyjny sposob. Poza tym zadnej pewnosci nie mam ze wina lezy wlasnie po stronie tloka od zakresow i ze po naprawie bedzie wszystko ok. Kable do zaworu Range sa dobre, polozenie czujnika rowniez w parametrach jest na zielonym polu. Ale z tego co widze to nie ma mozliwosci zasterowania zaworu Range z poziomu DAS (chyba ze cos przeoczylem). Wskazanie czujnika mozna ogladac jedynie w czasie jazdy a skoro samochod nie ma zadnego biegu to nie pojedzie.
    Ma ktos z Was pomysl jak rozwiazac ten problem?? W jaki sposob sprawdzic sam czujnik oraz elektrozawory w sterowniku Range?? Lub w jaki sposob je wysterowac aby moc obserwowac wskazania czujnika w DAS?? Powietrze do zaworu Range dochodzi.
  • #275
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    17 to nie tylko problem z czujnikiem. Nie przyszło Ci do głowy, że wskutek zgrzytów mogło nastąpić mechaniczne uszkodzenie przesuwki i w tej chwili nie przesuwa się w całym zakresie?
    Czy jest możliwość awaryjnego wrzucenia górnego (szybszego) biegu z przycisków na kierownicy?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #276
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja podejrzewam wlasnie mechaniczne uszkodzenie skrzyni, np przesowki albo samej przekladni planetarnej wlasnie na skutek zgrzytow. Te sworznie trzymajace przesowke sa dobre bo sprawdzilem (mialem przypadek ze scinalo te sworznie).
    Niestety nie wiem jak manualnie wrzucic bieg w MP2
  • #277
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    saron22 napisał:

    Niestety nie wiem jak manualnie wrzucic bieg w MP2

    Powiem tyle: na pamięć tego nie znam - kombinuję przyciskami i zawsze jakoś znajduję - nie ma źle... ;)
    Włączanie biegu jest kilkustopniowe: zdaje się, że licznik żąda potwierdzenia, że jest zaciągnięty hamulec, potem chyba każe wybrać bieg (z dolnego zakresu, z górnego lub wsteczny lub luz) potem każe potwierdzić, że jest wciśnięte sprzęgło i wtedy załącza bieg. Procedura jest opisana z obrazkami w instrukcji obsługi. Szukałem dzisiaj jakiegoś delikwenta z instrukcją ale niestety nie znalazłem. Próbuj - do odważnych świat należy. Jak jesteś cierpliwy - to znajdziesz nawet na ślepo ;)
  • #278
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Gerri dzieki za odpowiedz.

    Wyjalem dzisiaj cala przekladnie planetarna i sprawdzilem przesowke, widelki itd. ale niestety defektow brak. Nie widzac innego rozwiazania zdemontowalem modul Range w inwazyjny sposob (pekl na dwa kawalki) i okazalo sie ze uszkodzony jest zarowno cylinder od Range jak rowniez uszczelnienie tloka wlaczajacego. Na jutro bede mial nowy modul Range oraz nowe uszczelnienia tloka i mam nadzieje ze po poskladaniu wszystkiego do kupy oraz wprowadzeniu nauczania skrzyni biegow wszystko bedzie ok i biegi wroca. Zaluje troche ze wczoraj nie pokusilem sie o demontaz cylindra Range bo prawdopodobnie nie musialbym demontowac calej zwolnicy.
    Gorzej bedzie gdy po poskladaniu wszystkiego i prowadzeniu duzej procedury nauczania skrzyni nadal nie bedzie biegow. Jest taka mozliwosc?? W sterowniku GS bledow brak.
  • #279
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Ja preferuję (z racji wieku chyba) znacznie zdrowsze podejście - nie przejmuję się na pięć dni naprzód. Zalecam również - przynajmniej człowiek się może spokojnie wyspać :)
    Jak nie zabangla - to masz zawsze czas się pomartwić... ;)
  • #280
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    heh, niestety jest to czego sie wczoraj obawialem i chyba wykrakalem. Skrzynia poskladana, duze nauczanie przechodzi bez problemu dowolna ilosc razy a biegow jak nie ma tak nie ma. Skrzynia nie reaguje na polecenia selektora, caly czas sie swieci N. FR widzi prace selektora bo sa w parametrach potwierdzenia.
    Wykonczy mnie ten Actros.

    Edit:

    Awaryjnie biegi z kierownicy wchodza. Wchodzi R, 5 oraz 2 i mozna znow przerzucic na N. Wchodza one bez zgrzytu i autem mozna jezdzic. Sprzeglo bez problemu wysprzegla, nie szarpie i ogolnie wszystko jest ok. W GS i w FR bledow brak.

    Gerri, Bodek jakies pomysly i sugestie??
  • #281
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Kiedyś miałem podobny objaw, zrobiłem "wymianę" sterownika (bez wymiany) z przypisaniem ustawień z "mirrora" potem inicjalizację urządzeń CAN (FR), i na koniec dużą procedurę nauczania.
    Wszystko robiłem StarDiag3. Obecnie i Texa to pociągnie w najnowszej wersji...
  • #282
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Prawde mowiac tego nie probowalem. serwis_gh mozesz opisac jakie byly objawy i jak to sie stalo??
  • #283
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Było robione coś ze sprzęgłem, i chyba na skutek braku napięcia (odłączony wtyk i komuś zachciało się włączyć stacyjkę) przestał reagować na zmianę biegów. Nauczania nie przyjmował wogóle (jedyna różnica z Twoim przypadkiem). I Pomogło.
  • #284
    gucio~1
    Poziom 22  
    Była akcja serwisowa na sterowniki skrzyni w MP2. Zadzwoń do serwisu i podaj numer ramy, może dostaniesz nowy.
  • #285
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sterownik byl juz podmieniony na inny i niestety brak rezultatu. Jak wkoncu problem zostanie rozwiazany to poinformuje co i jak.
  • #286
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    To auto nie ma aktywnej obecnie akcji serwisowej dotyczącej sterownika EPS.
    Poza tym warunkiem do wymiany sterownika były określone błędy zapisane w pamięci.
  • #287
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sprawa sie wyjasnila. Jednak uszkodzony byl sterownik. Ten ktory byl podstawiany wczesniej nie byl identyczny. Po podlozeniu identycznego sterownika biegi wrocily. Zastanawiam sie jeszcze tylko czy uszkodzenie sterownika moze miec jakikolwiek zwiazek z nieudana proba nauczania skrzyni.
  • #288
    gucio~1
    Poziom 22  
    Ja miałem przypadek kalibracji zawieszenia Knorra po której wystąpił błąd organizacji pamięci i nawet kolega z serwisowym kompem już go nie podniósł.
  • #289
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    saron22 napisał:
    Sprawa sie wyjasnila. Jednak uszkodzony byl sterownik. Ten ktory byl podstawiany wczesniej nie byl identyczny.

    Może faktycznie była różnica w parametryzacji. Sterownik może mieć ten sam numer katalogowy, ale ostatecznie o tym, czy będzie działać decyduje niestety prawidłowa parametryzacja.
  • #290
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    gucio~1 napisał:
    Ja miałem przypadek kalibracji zawieszenia Knorra po której wystąpił błąd organizacji pamięci i nawet kolega z serwisowym kompem już go nie podniósł.

    Podniesie Neo z uprawnieniami EOL :P
  • #291
    moza86
    Poziom 10  
    Witam wszystkich.Mam problem z pewnym Actrosem.Otóż od dłuzszego czasu wyświetlają się w nim następujące błędy:
    FSS
    1 0601
    2 2120
    2 2020
    2 1520
    2 1420
    INS
    0 1520
    0 0607
    1 2024
    0 1942
    PLD
    1 1615
    1 0412
    1 0409
    0 1015
    1 1016
    1 1616
    EPB
    1 5354
    2 7392
    1 5342
    PSM
    0 5080

    Jest to samochód z 97r jego numer vin to WDB9501431K294132
    Samochód służy jako wozidło dla kontenerów na wysypisku.Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tych kodów. Z góry dziękuje.
  • #292
    Rafaello2502
    Poziom 10  
    Witam!Mam problem ze swoim Actrosem 1844 rok 2004. Jak uruchamiam silnik to nieraz gasnie kontrolka ABS ciągnika,a nieraz nie gaśnie.Jak nie zgaśnie,to przejadę 50m i zgaśnie...wszystko jest ok,ale po przejechaniu kilometra,może wiecej nieraz wyskakuje błąd BS i komunikat zmiany zachowania podczas jazdy/hamowania,gdy ten komunikat się wyświetli nie działa mi kontrola trakcji,ani ten czujnik stopu pod górkę (sam hamuje po naciśnięciu pedału stopu po zatrzymaniu).Pomocy.Moze ktoś miał taki przypadek?Stało się to po wymianie klocków hamulcowych.
  • #293
    keves
    Poziom 11  
    Witam szanownych forumowiczów .....od kilku dni mam twardy pedał hamulca i błąd BS a 2 1203 ,oczywiście hamulce do d...y. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Actros MPII 4141 2006 8X8. Pozrawiam Jarek.
  • #294
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #295
    keves
    Poziom 11  
    Witam.....dzięki bodek434 -możesz jeszcze podpowiedzieć gdzie ten zacisk jest - tablica bezp?
  • #296
    Rafaello2502
    Poziom 10  
    W diagnostyce wyświetla mi;Czujnik i kod;BS a 1 43 45
  • #297
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #298
    keves
    Poziom 11  
    Dzięki wielkie ....po weekendzie spróbuję rozszyfrowac ten temat. ps.Jeśli WDB może w czymś pomóc podam Ci w poniedziałek. Pozdr,\.Jarek
  • #299
    SuperRych
    Poziom 9  
    Witam

    Proszę rozszyfrowanie błędów NR 4220 i FR 1520. Atego 2528 z 1999 r. Z góry dziękuję.
  • #300
    moza86
    Poziom 10  
    Witam.Czy któryś z forumowiczów mógłby pomóc,w rozszyfrowaniu kodów z mojego poprzedniego postu.Z góry dziękuje.