Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 16 Oct 2009 20:54 316966 572
Testo
  • #31
    Gerri
    Mercedes specialist
    W kodach błędów nie występują litery - źle spisałeś.
  • Testo
  • #32
    keves
    Level 11  
    Gerri........dzięki za odzew. W takim razie cóż to jest takiego........? Znalazłem te komunikaty w menu pod hasłem :EVENT. Sprawdzałem to kilkakrotnie i na bank tak to wygląda.Przy zdarzeniu HM jest informacja: SENSOR ,przy pierwszym zdarzeniu WS :CHANNEL FAILURE ,przy drugim zdarzeniu WS : BRAKE. Dodam jeszcze, że na wyświetlaczu pojawia się symbol BS ,a wiem ,że dotyczy to układu hamulcowego. Menu komputera pokł. mam w języku niem/ang. ,więc pewne pozycje menu biorę na logikę:D
  • Testo
  • #33
    keves
    Level 11  
    ..........hej może coś więcej w temacie?
  • #34
    jarek14
    Level 11  
    Witam.koledzy,mam problem z actrosikiem 3343 6x6 99r wywrotka traci moc pod obciążenim ,przy 60,70 km/h tak jak by mu odcięcie się włączało ale tylko z ładunkiem ,myślałem że to filtry powymieniałem i dalej to samo,jak ruszałem to na niskim biegu pod górę tak jakby ciągnął i za chwilę puszcza takie wahania ,powietrza nigdzie nie zasysa lewego ,co to może być ostatnio 65km/h to jego max,co to może być ?
  • #35
    Gerri
    Mercedes specialist
    jarek14 wrote:
    powietrza nigdzie nie zasysa lewego


    Tam jest turbina - w układzie dolotowym jest nadciśnienie. To jak może zasysać?
  • #36
    keves
    Level 11  
    keves wrote:
    Witam.....przyłączę się też do zapytania o kody usterek w MB Actros Mp II 4141 - 2006. Spisałem całe komunikaty :HM a 05B 32, WS a 1B4 60, WS a 0B8 64 .Będę wdzięczny za pomoc.
    Witam ponownie .....i z uporem maniaka szukam pomocy w temacie błędów w moim Actrosie podanych powyżej. Druga sprawa to komunikat o serwisie hamulców na 4 osi. Okładziny nowe od miesiąca a ,po tygodniu tygodniu od wymiany pojawił się znów ten komunikat.Pozdr.J.
  • #37
    maniekremix
    Level 2  
    Może zacznijmy od wszystkich symboli; WS-zużycia np 1211-nierównomierne zużycie klocków ham.ostatniej osi ZL-dodatkowy układ kierowniczy np 6040-wyciek oleju hydraulicznego,3151-niskie ciśnienie gazu w zbiorniku PSM-dodatkowy moduł sterujący np pompa hydrauliczna urządzenia,2221-pompa działa na lewym prądzie. Chciałbym dowiedzieć czym jest NR-Poziomowanie?,INS i FR np1524
  • #38
    gucio~1
    Level 23  
    Witam Ten HM to brak sygnału z czujnika kondensatu.
    Pierwszy WS to brak tego samego sygnału po canie z HM do WS
    Drugi WS to za duża różnica wskazań czujników grubości układu klocki tarcza na osi 4, efekt to wspomniany komunikat.
    NR- poziomowanie(ECAS)
    INS- instrument czyli deska
    FR regulacja pojazdu
    Budowa układu elektrycznego Actrosa MP1 i MP2 jest całkowicie różna więc systemy trzeba określać rozdzielnie dla kazdego typu.
    Pozdrawiam
  • #39
    Gerri
    Mercedes specialist
    FR (lub czasami FMR) w przybliżeniu odpowiada za komunikację kierowcy z pojazdem i silnikiem. Czyli:
    - pedał gazu
    - hamulec silnikowy
    - tempomat
    - ogranicznik prędkości (w starszych typach był jako osobny moduł)

    Jeżeli chodzi o hamulce - to najprawdopodobniej przy wymianie okładzin został nieprawidłowo zresetowany czujnik zużycia.
  • #40
    keves
    Level 11  
    Gerri wrote:
    FR (lub czasami FMR) w przybliżeniu odpowiada za komunikację kierowcy z pojazdem i silnikiem. Czyli:
    - pedał gazu
    - hamulec silnikowy
    - tempomat
    - ogranicznik prędkości (w starszych typach był jako osobny moduł)

    Jeżeli chodzi o hamulce - to najprawdopodobniej przy wymianie okładzin został nieprawidłowo zresetowany czujnik zużycia.
    Dzięki za odpowiedzi....Gerri - w takim razie w jaki sposób prawidłowo zresetować można te czujniki.? Zrobiłem to w ten sposób,że po skręceniu grzechotek na "0 "i wymianie okładzin wykasowałem serwis
    w WS przyciskiem Reset na tablicy wskażników. Jak wspomniałem było jakiś czas OKI........?

    Dodano po 6 [minuty]:

    gucio~1 wrote:
    Witam Ten HM to brak sygnału z czujnika kondensatu.
    Pierwszy WS to brak tego samego sygnału po canie z HM do WS
    Drugi WS to za duża różnica wskazań czujników grubości układu klocki tarcza na osi 4, efekt to wspomniany komunikat.
    NR- poziomowanie(ECAS)
    INS- instrument czyli deska
    FR regulacja pojazdu
    Budowa układu elektrycznego Actrosa MP1 i MP2 jest całkowicie różna więc systemy trzeba określać rozdzielnie dla kazdego typu.
    Pozdrawiam
    Gdzie szukać przerwy w tym pierwszym WS? Domyślam się,że chodzi o brak sygnału z modułu tylnego-HM.
  • #41
    Grzes10051977
    Level 10  
    No witam.
    Ja też mam problem z Actrosem 2001, wyświetla sie komunikat "FR - predkosc maksymalna zredukowana." i auto zwalnia do 70km. Co z tym zrobić? Bo z taka predkoscia to daleko nie zajade...
    Dzieki z gory.
  • #42
    jarek14
    Level 11  
    Witam.koledzy,mam problem z actrosikiem 3343 6x6 99r wywrotka traci moc pod obciążenim ,przy 60,70 km/h tak jak by mu odcięcie się włączało ale tylko z ładunkiem ,myślałem że to filtry powymieniałem i dalej to samo,jak ruszałem to na niskim biegu pod górę tak jakby ciągnął i za chwilę puszcza takie wahania ,byłem w serwisie i porażka mam błąd instrymentu 0901 i nie mogli się połączyć z komputerem dopiero jak zmienię deskę rozdzielczą na nową.Czy jest jakiś bezpiecznik od tempomatu bo może coś z nim nie tak ,najczęściej jak skręcam w prawo auto przecHyla się na lewo to wtedy tak jak by odcięcie teraz to już czy na pusto czy z ładunkiem nie ma różnicy czasami jak ręką odjął ale przeważnie tragedia .POMOCY.ps.czasami wyskakuje błąd FR 3030,CZY TO MA COŚ WSPÓLNEGO Z TYM BLOKOWANIEM?
  • #43
    Artur2910
    Level 17  
    Sprawdź hamulec górski, na pewno przymyka sie podaczas jazdy na wydechu za turbiną i autko słabnie. Powodzenia
  • #44
    gucio~1
    Level 23  
    Jarek 14 z tym ins0901 to niekoniecznie padła deska. Błąd 3030 to coś z zasilaniem na terminalu 30. Tyle, że takiego błędu nie ma. Może 3130 dość popularny.
    Keves na jednym ze zbiorników powietrza , z dołu jest czujnik kondensatu, sprawdź połączenia do HM.
    Pozdrawiam.
  • #45
    Gerri
    Mercedes specialist
    gucio~1 wrote:
    Jarek 14 z tym ins0901 to niekoniecznie padła deska.

    Często na tym przewodzie "wisi" jeszcze sterownik siedzenia, i najczęściej to właśnie on powoduje zwarcie. Wtedy wystarczy odłączyć na czas diagnostyki moduł siedzenia. Dotyczy to siedzeń ISRI ze sterowaniem elektronicznym (z boku siedzenia dwa klawisze: czerwony i pomarańczowy)
    gucio~1 wrote:
    Błąd 3030 to coś z zasilaniem na terminalu 30. Tyle, że takiego błędu nie ma.

    No to jest - czy nie ma?
    gucio~1 wrote:
    Może 3130 dość popularny.

    Faktycznie popularny: usterka czujnika poziomu płynu chłodzącego lub czujnika zużycia filtra powietrza.
  • #46
    gucio~1
    Level 23  
    Błędy serii 30 to "zasilanie 30". Ja nie mam nigdzie informacji na temat 3030 więc myślę że go nie ma i został pomylony z 3130.
    Każdy jeden sterownik widziany przez FDS może wywalać INS 0901.
    Pozdr.
  • #47
    jarek14
    Level 11  
    witam,macie rację 3130 moja pomyłka sorki,teraz znowu błędy abs-u 3604 co go tam znowu boli a z tym górskim to sprawdzę,ale dokładnie to co ten siłownik odłączyć ?z góry dzięki
  • #48
    Gerri
    Mercedes specialist
    gucio~1 wrote:

    Każdy jeden sterownik widziany przez FDS może wywalać INS 0901.


    FDS nie egzystuje w ciężarówkach Mercedesa już od dobrych 12 lat.:D
  • #49
    gucio~1
    Level 23  
    Jak zwał tak zwał. Wiesz o co chodzi
  • #50
    jarek14
    Level 11  
    Z kolei dzisiej błąd fr2620 i przy nauczaniu skrzyni cały czas gs 31 albo gs 21 co to za błędy może wiecie?
  • #51
    Grzes10051977
    Level 10  
    czy ktos mi cos napisze na temat tego komunikatu "FR - predkosc maksymalna zredukowana."?
  • #52
    Gerri
    Mercedes specialist
    jarek14 wrote:
    Z kolei dzisiej błąd fr2620 i przy nauczaniu skrzyni cały czas gs 31 albo gs 21 co to za błędy może wiecie?


    2620: zespół przełączników 2/3 ma zwarcie z biegunem dodatnim
  • #53
    olek43211
    Level 12  
    Witam i pozdrawiam.Mam problem z actrosem 1835 rocznik 98,nr.win.WDB9500441K309970 pokazały się błędy:INS2 0204,EPB1 4140,INS0 0508 z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #54
    Gerri
    Mercedes specialist
    INS2 0204 - przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika ciśnienia w obwodzie hamulcowym drugim.
    INS0 0508 - czujnik poziomu paliwa ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim
    EPB1 4140 - czujnik prędkości obrotowej ma przerwę - oś przednia, prawa strona.

    P.S.: Jest VIN, rocznik i typ pojazdu. Prosta odpowiedź na dokładne pytanie :-)
  • #55
    saron22
    Trucks specialist
    Witam! Szukam opisu takich bledow w MB Actros WDB 9502031K399478. Rocznika nie znam ale ustalenie go po Vin to pewnie zaden problem.
    Błedy to:
    BS 1 5143
    HZR 0 0404
    Pozdrawiam
  • #56
    saron22
    Trucks specialist
    czy na prawde nikt nie ma tych kodow?? co do HZR 0 0404 to znalazlem opis na forum ale do BS nie moge ustalic
  • #57
    Gerri
    Mercedes specialist
    BS 5143 - czujnik zużycia okładzin hamulcowych przy osi przedniej z lewej strony, brak sygnału.
  • #58
    droga
    Level 2  
    mam problem zkodem ins 1 0901 w czasie jazdy przestaje działac obrotomierz iczęściowo gasnie podświetlenie tablicy nr nadwozia wdb9502441k452079 proszę o pomoc dzięki !!!
  • #59
    keves
    Level 11  
    Dzięki wielkie za pomoc, Wasze wskazówki bardzo mi pomogły w usunięciu opisanych usterek. Jednocześnie mam jeszcze jedno pytanko - czy z poziomu jakiejś opcji menu w Actrosie mogę sprawdzić % zużycie okładzin na poszczególnych kołach/osiach? Pozdr.J.
  • #60
    Gerri
    Mercedes specialist
    keves wrote:
    czy z poziomu jakiejś opcji menu w Actrosie mogę sprawdzić % zużycie okładzin na poszczególnych kołach/osiach?

    Jest na pewno. Gdzie? Nie pytaj... Tego jest zbyt dużo, a ja na co dzień z tego nie korzystam.

    INS 0901 Przewód komunikacyjny ma zwarcie z masą. Jeżeli masz siedzenie ISRI (ze sterownikiem elektronicznym, po boku dwa klawisze - czerwony i żółty) to właśnie on może być powodem zakłóceń.