Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 16 Oct 2009 20:54 303907 569
Tespol
  • #31
    Gerri
    Mercedes specialist
    W kodach błędów nie występują litery - źle spisałeś.
  • Tespol
  • #32
    keves
    Level 11  
    Gerri........dzięki za odzew. W takim razie cóż to jest takiego........? Znalazłem te komunikaty w menu pod hasłem :EVENT. Sprawdzałem to kilkakrotnie i na bank tak to wygląda.Przy zdarzeniu HM jest informacja: SENSOR ,przy pierwszym zdarzeniu WS :CHANNEL FAILURE ,przy drugim zdarzeniu WS : BRAKE. Dodam jeszcze, że na wyświetlaczu pojawia się symbol BS ,a wiem ,że dotyczy to układu hamulcowego. Menu komputera pokł. mam w języku niem/ang. ,więc pewne pozycje menu biorę na logikę:D
  • #33
    keves
    Level 11  
    ..........hej może coś więcej w temacie?
  • #34
    jarek14
    Level 10  
    Witam.koledzy,mam problem z actrosikiem 3343 6x6 99r wywrotka traci moc pod obciążenim ,przy 60,70 km/h tak jak by mu odcięcie się włączało ale tylko z ładunkiem ,myślałem że to filtry powymieniałem i dalej to samo,jak ruszałem to na niskim biegu pod górę tak jakby ciągnął i za chwilę puszcza takie wahania ,powietrza nigdzie nie zasysa lewego ,co to może być ostatnio 65km/h to jego max,co to może być ?
  • #35
    Gerri
    Mercedes specialist
    jarek14 wrote:
    powietrza nigdzie nie zasysa lewego


    Tam jest turbina - w układzie dolotowym jest nadciśnienie. To jak może zasysać?
  • #36
    keves
    Level 11  
    keves wrote:
    Witam.....przyłączę się też do zapytania o kody usterek w MB Actros Mp II 4141 - 2006. Spisałem całe komunikaty :HM a 05B 32, WS a 1B4 60, WS a 0B8 64 .Będę wdzięczny za pomoc.
    Witam ponownie .....i z uporem maniaka szukam pomocy w temacie błędów w moim Actrosie podanych powyżej. Druga sprawa to komunikat o serwisie hamulców na 4 osi. Okładziny nowe od miesiąca a ,po tygodniu tygodniu od wymiany pojawił się znów ten komunikat.Pozdr.J.
  • #37
    maniekremix
    Level 2  
    Może zacznijmy od wszystkich symboli; WS-zużycia np 1211-nierównomierne zużycie klocków ham.ostatniej osi ZL-dodatkowy układ kierowniczy np 6040-wyciek oleju hydraulicznego,3151-niskie ciśnienie gazu w zbiorniku PSM-dodatkowy moduł sterujący np pompa hydrauliczna urządzenia,2221-pompa działa na lewym prądzie. Chciałbym dowiedzieć czym jest NR-Poziomowanie?,INS i FR np1524
  • #38
    gucio~1
    Level 23  
    Witam Ten HM to brak sygnału z czujnika kondensatu.
    Pierwszy WS to brak tego samego sygnału po canie z HM do WS
    Drugi WS to za duża różnica wskazań czujników grubości układu klocki tarcza na osi 4, efekt to wspomniany komunikat.
    NR- poziomowanie(ECAS)
    INS- instrument czyli deska
    FR regulacja pojazdu
    Budowa układu elektrycznego Actrosa MP1 i MP2 jest całkowicie różna więc systemy trzeba określać rozdzielnie dla kazdego typu.
    Pozdrawiam
  • Tespol
  • #39
    Gerri
    Mercedes specialist
    FR (lub czasami FMR) w przybliżeniu odpowiada za komunikację kierowcy z pojazdem i silnikiem. Czyli:
    - pedał gazu
    - hamulec silnikowy
    - tempomat
    - ogranicznik prędkości (w starszych typach był jako osobny moduł)

    Jeżeli chodzi o hamulce - to najprawdopodobniej przy wymianie okładzin został nieprawidłowo zresetowany czujnik zużycia.
  • #40
    keves
    Level 11  
    Gerri wrote:
    FR (lub czasami FMR) w przybliżeniu odpowiada za komunikację kierowcy z pojazdem i silnikiem. Czyli:
    - pedał gazu
    - hamulec silnikowy
    - tempomat
    - ogranicznik prędkości (w starszych typach był jako osobny moduł)

    Jeżeli chodzi o hamulce - to najprawdopodobniej przy wymianie okładzin został nieprawidłowo zresetowany czujnik zużycia.
    Dzięki za odpowiedzi....Gerri - w takim razie w jaki sposób prawidłowo zresetować można te czujniki.? Zrobiłem to w ten sposób,że po skręceniu grzechotek na "0 "i wymianie okładzin wykasowałem serwis
    w WS przyciskiem Reset na tablicy wskażników. Jak wspomniałem było jakiś czas OKI........?

    Dodano po 6 [minuty]:

    gucio~1 wrote:
    Witam Ten HM to brak sygnału z czujnika kondensatu.
    Pierwszy WS to brak tego samego sygnału po canie z HM do WS
    Drugi WS to za duża różnica wskazań czujników grubości układu klocki tarcza na osi 4, efekt to wspomniany komunikat.
    NR- poziomowanie(ECAS)
    INS- instrument czyli deska
    FR regulacja pojazdu
    Budowa układu elektrycznego Actrosa MP1 i MP2 jest całkowicie różna więc systemy trzeba określać rozdzielnie dla kazdego typu.
    Pozdrawiam
    Gdzie szukać przerwy w tym pierwszym WS? Domyślam się,że chodzi o brak sygnału z modułu tylnego-HM.
  • #41
    Grzes10051977
    Level 9  
    No witam.
    Ja też mam problem z Actrosem 2001, wyświetla sie komunikat "FR - predkosc maksymalna zredukowana." i auto zwalnia do 70km. Co z tym zrobić? Bo z taka predkoscia to daleko nie zajade...
    Dzieki z gory.
  • #42
    jarek14
    Level 10  
    Witam.koledzy,mam problem z actrosikiem 3343 6x6 99r wywrotka traci moc pod obciążenim ,przy 60,70 km/h tak jak by mu odcięcie się włączało ale tylko z ładunkiem ,myślałem że to filtry powymieniałem i dalej to samo,jak ruszałem to na niskim biegu pod górę tak jakby ciągnął i za chwilę puszcza takie wahania ,byłem w serwisie i porażka mam błąd instrymentu 0901 i nie mogli się połączyć z komputerem dopiero jak zmienię deskę rozdzielczą na nową.Czy jest jakiś bezpiecznik od tempomatu bo może coś z nim nie tak ,najczęściej jak skręcam w prawo auto przecHyla się na lewo to wtedy tak jak by odcięcie teraz to już czy na pusto czy z ładunkiem nie ma różnicy czasami jak ręką odjął ale przeważnie tragedia .POMOCY.ps.czasami wyskakuje błąd FR 3030,CZY TO MA COŚ WSPÓLNEGO Z TYM BLOKOWANIEM?
  • #43
    Artur2910
    Level 17  
    Sprawdź hamulec górski, na pewno przymyka sie podaczas jazdy na wydechu za turbiną i autko słabnie. Powodzenia
  • #44
    gucio~1
    Level 23  
    Jarek 14 z tym ins0901 to niekoniecznie padła deska. Błąd 3030 to coś z zasilaniem na terminalu 30. Tyle, że takiego błędu nie ma. Może 3130 dość popularny.
    Keves na jednym ze zbiorników powietrza , z dołu jest czujnik kondensatu, sprawdź połączenia do HM.
    Pozdrawiam.
  • #45
    Gerri
    Mercedes specialist
    gucio~1 wrote:
    Jarek 14 z tym ins0901 to niekoniecznie padła deska.

    Często na tym przewodzie "wisi" jeszcze sterownik siedzenia, i najczęściej to właśnie on powoduje zwarcie. Wtedy wystarczy odłączyć na czas diagnostyki moduł siedzenia. Dotyczy to siedzeń ISRI ze sterowaniem elektronicznym (z boku siedzenia dwa klawisze: czerwony i pomarańczowy)
    gucio~1 wrote:
    Błąd 3030 to coś z zasilaniem na terminalu 30. Tyle, że takiego błędu nie ma.

    No to jest - czy nie ma?
    gucio~1 wrote:
    Może 3130 dość popularny.

    Faktycznie popularny: usterka czujnika poziomu płynu chłodzącego lub czujnika zużycia filtra powietrza.
  • #46
    gucio~1
    Level 23  
    Błędy serii 30 to "zasilanie 30". Ja nie mam nigdzie informacji na temat 3030 więc myślę że go nie ma i został pomylony z 3130.
    Każdy jeden sterownik widziany przez FDS może wywalać INS 0901.
    Pozdr.
  • #47
    jarek14
    Level 10  
    witam,macie rację 3130 moja pomyłka sorki,teraz znowu błędy abs-u 3604 co go tam znowu boli a z tym górskim to sprawdzę,ale dokładnie to co ten siłownik odłączyć ?z góry dzięki
  • #48
    Gerri
    Mercedes specialist
    gucio~1 wrote:

    Każdy jeden sterownik widziany przez FDS może wywalać INS 0901.


    FDS nie egzystuje w ciężarówkach Mercedesa już od dobrych 12 lat.:D
  • #49
    gucio~1
    Level 23  
    Jak zwał tak zwał. Wiesz o co chodzi
  • #50
    jarek14
    Level 10  
    Z kolei dzisiej błąd fr2620 i przy nauczaniu skrzyni cały czas gs 31 albo gs 21 co to za błędy może wiecie?
  • #51
    Grzes10051977
    Level 9  
    czy ktos mi cos napisze na temat tego komunikatu "FR - predkosc maksymalna zredukowana."?
  • #52
    Gerri
    Mercedes specialist
    jarek14 wrote:
    Z kolei dzisiej błąd fr2620 i przy nauczaniu skrzyni cały czas gs 31 albo gs 21 co to za błędy może wiecie?


    2620: zespół przełączników 2/3 ma zwarcie z biegunem dodatnim
  • #53
    olek43211
    Level 11  
    Witam i pozdrawiam.Mam problem z actrosem 1835 rocznik 98,nr.win.WDB9500441K309970 pokazały się błędy:INS2 0204,EPB1 4140,INS0 0508 z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #54
    Gerri
    Mercedes specialist
    INS2 0204 - przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika ciśnienia w obwodzie hamulcowym drugim.
    INS0 0508 - czujnik poziomu paliwa ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim
    EPB1 4140 - czujnik prędkości obrotowej ma przerwę - oś przednia, prawa strona.

    P.S.: Jest VIN, rocznik i typ pojazdu. Prosta odpowiedź na dokładne pytanie :-)
  • #55
    saron22
    Trucks specialist
    Witam! Szukam opisu takich bledow w MB Actros WDB 9502031K399478. Rocznika nie znam ale ustalenie go po Vin to pewnie zaden problem.
    Błedy to:
    BS 1 5143
    HZR 0 0404
    Pozdrawiam
  • #56
    saron22
    Trucks specialist
    czy na prawde nikt nie ma tych kodow?? co do HZR 0 0404 to znalazlem opis na forum ale do BS nie moge ustalic
  • #57
    Gerri
    Mercedes specialist
    BS 5143 - czujnik zużycia okładzin hamulcowych przy osi przedniej z lewej strony, brak sygnału.
  • #58
    droga
    Level 2  
    mam problem zkodem ins 1 0901 w czasie jazdy przestaje działac obrotomierz iczęściowo gasnie podświetlenie tablicy nr nadwozia wdb9502441k452079 proszę o pomoc dzięki !!!
  • #59
    keves
    Level 11  
    Dzięki wielkie za pomoc, Wasze wskazówki bardzo mi pomogły w usunięciu opisanych usterek. Jednocześnie mam jeszcze jedno pytanko - czy z poziomu jakiejś opcji menu w Actrosie mogę sprawdzić % zużycie okładzin na poszczególnych kołach/osiach? Pozdr.J.
  • #60
    Gerri
    Mercedes specialist
    keves wrote:
    czy z poziomu jakiejś opcji menu w Actrosie mogę sprawdzić % zużycie okładzin na poszczególnych kołach/osiach?

    Jest na pewno. Gdzie? Nie pytaj... Tego jest zbyt dużo, a ja na co dzień z tego nie korzystam.

    INS 0901 Przewód komunikacyjny ma zwarcie z masą. Jeżeli masz siedzenie ISRI (ze sterownikiem elektronicznym, po boku dwa klawisze - czerwony i żółty) to właśnie on może być powodem zakłóceń.