Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 11 Lip 2012 09:51 272785 562
  • #361
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #362
    ctr ta
    Poziom 12  
    Witam.Nie ma żadnego wyświetlacza oprócz skrzyni biegów. nie ma żadnych enterów esc. itp. pedał jak naj bardziej działa - i w obu przypadkach jest nie zbędny do ruszania .taką podobną skrzynie montował eaton w niektórych MANach.Żałuje że nie zrobiłem zdjęć pulpitu...
  • #363
    radekk358
    Poziom 1  
    Dlaczego gubi biegi na automacie i przepalają się żarówki?
  • #364
    Minoshi
    Poziom 10  
    Witam
    Wyświetla mi się błąd w moim actrosie 1835
    SRS 0402
    Czy znalazłby się jakiś specjalista który mi napisze co on oznacza?
    Z góry dzięki.

    Pozdrawiam
  • #365
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Minoshi napisał:
    moim actrosie 1835
    Juz nie raz o tym pisałem: Actrosy są w produkcji ponad piętnaście lat, aktualnie jest to już czwarta seria - tak wiec bądź może tak uprzejmy i podaj więcej szczegółów (poza tym, ze to Twoj Actros)
  • #366
    czester11
    Poziom 13  
    Gerri napisał:
    Minoshi napisał:
    moim actrosie 1835
    Juz nie raz o tym pisałem: Actrosy są w produkcji ponad piętnaście lat, aktualnie jest to już czwarta seria - tak wiec bądź może tak uprzejmy i podaj więcej szczegółów (poza tym, ze to Twoj Actros)


    SRS 0402 - Usterka napinacza pasa bezpieczenstwa po stronie kierowcy
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #367
    fomer
    Poziom 10  
    Witam
    Giną mi czasem biegi w Actrosie 2535 1997 rok jak zginą pojawiają się błędy EPS 3420 (blok zaworów GS (EPS) zawór Ekektromagnetyczny MR1 ma usterkę , przerwę) i EPS 3804 (Wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych ma usterkę , zwarcie z masą ) i mam pytanie jak zlokalizować ten zawór MR1 i gdzie najczęściejnajczęściej może dochodzić do uszkodzenia kabli sprwedziłem dzisiaj instalacje i wygląda ok.
  • #368
    czester11
    Poziom 13  
    fomer napisał:
    Witam
    Giną mi czasem biegi w Actrosie 2535 1997 rok jak zginą pojawiają się błędy EPS 3420 (blok zaworów GS (EPS) zawór Ekektromagnetyczny MR1 ma usterkę , przerwę) i EPS 3804 (Wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych ma usterkę , zwarcie z masą ) i mam pytanie jak zlokalizować ten zawór MR1 i gdzie najczęściejnajczęściej może dochodzić do uszkodzenia kabli sprwedziłem dzisiaj instalacje i wygląda ok.



    Ten usterkę ciezko zlokalizowac
    dzieje sie to głownie jak popada ?
    Najlepiej podąć sterownikowi Gs drugą masę w kabinie - zawsze pomaga ale nie naprawi uszkodzonego zaworu
  • #369
    fomer
    Poziom 10  
    Czyli sterownik GS jest w kabinie jak dobrze zrozumiałem , a gdzie jest zawór MR1 ?
  • #370
    Satefann
    Poziom 2  
    Witam, jestem nowy i od razu piszę z problemem, ale mam nadzieję na rozwikłanie tej zagadki, ponieważ nie znalazłem na forum nic dotyczącego błędu WS1211 modelu: Actros 3335 rok produkcji 1997. Mianowicie: kod błędu to "WS 1211", i teraz pytanie czego dotyczy?
  • #372
    Satefann
    Poziom 2  
    Widziałem to: "Witam mam problem z Mercedesem Actrosem 1835 pojawiają mi się błędy i nie wiem za co mam się złapac żeby go naprawić
    WS 1211
    FR 5651
    MR 7209
    Prosił bym o wyjaśnienie błędów dzięki"
    Tylko, że to jest mercedes 1835 rok produkcj 98 a mój to 3335 z 97r. Czy błędy są te same? Wolałem się upewnić.
  • #373
    adi2632
    Poziom 9  
    Witam, mam problem z rozszyfrowaniem, następujących kodów błędów, MR 10204 i MR 12804, Actros MP2 2008 rok produkcji, z góry dzięki za pomoc
  • #374
    daro111
    Poziom 31  
    Witam.
    MR 10204-Brak łączności CAN z modułem SCR.
    MR 12804-Czujnik NOx brak łączności.
  • #375
    adi2632
    Poziom 9  
    Dziękuję kolego, teraz muszę to rozgryźć i pomyśleć, jak to naprawić
  • #376
    daro111
    Poziom 31  
    Mnie ostatnimi czasy zdarzyły się dwa takie przypadki i w oby dwóch poszedł czujnik NOx ,a w zasadzie zgniło złącze modułu czujnika tam uderz najpierw.
  • #377
    adi2632
    Poziom 9  
    pewnie masz racje, z tym tylko, że teraz nie wskazuje mi w ogóle poziomu AdBlue, samochody mam monitorowane przez gps, podłączony do CAN-a, w związku z tym, na ekranie kompa powinienem mieć takie wartości, jak poziom paliwa, spalanie, obroty silnika itd, a w tej chwili nie mam tych informacji, niby auto jest monitorowane, ale nie działają funkcje które powinny być przekazywane z komputera samochodu
  • Pomocny post
    #378
    daro111
    Poziom 31  
    Proponowałbym podpiąć się pod diagnoskop i zrobić porządną diagnostykę by ocenić co się posypało.Może być uszkodzona szyna CAN ale bez diagnostyki będzie ciężko trafić.
  • #379
    Rolandos
    Poziom 18  
    adi2632 napisał:
    pewnie masz racje, z tym tylko, że teraz nie wskazuje mi w ogóle poziomu AdBlue, samochody mam monitorowane przez gps, podłączony do CAN-a, w związku z tym, na ekranie kompa powinienem mieć takie wartości, jak poziom paliwa, spalanie, obroty silnika itd, a w tej chwili nie mam tych informacji, niby auto jest monitorowane, ale nie działają funkcje które powinny być przekazywane z komputera samochodu


    Kolego nie będziesz miał wskazań poziomu AdBlue dopóki moduł SCR-u nie zagada z MR a póki co go nie widzi. Załatw problem z czujnikiem NOX to i problem na CAN-ie SCR-u zniknie.
  • #380
    adi2632
    Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź, w czwartek zabieram się za ten czujnik :) Wesołych Świąt :)
  • #381
    adi2632
    Poziom 9  
    Witam ponownie, czujnik wymieniony, faktycznie wilgoć go trafiła :( mam pytanie z innej beczki, w aucie nie ma biegów, ze względu na wypięcie starego czujnika zapewne, są procedury nauczania skrzyni, ale nie znalazłem nic jeśli chodzi o nauczanie z automatyczną skrzynią biegów, może ktoś z Was zna taką procedurę ? dziękuję za pomoc.

    Już mam procedurę do actrosa bez sprzęgła, może przyda się potomnym:
    1: zaciągamy hamulec
    2: wyłączmy zapłon
    3:naciskamy i trzymamy obydwa przyciski na joysiku
    4: załączmy zapłon
    4: w momencie w którym "n" zaczyna migać uruchamiamy silnik.

    U mnie niestety nauczanie nie pomogło, wyskoczył błąd GS17, czytając forum znalazłem informację o siłowniku Range, muszę go jutro obejrzeć, podejrzewam uszkodzenie mechaniczne w momencie np skrętu ciągnikiem z naczepą na nierównym terenie, jak pozbędę się problemu, poinformuję co i jak.
  • #382
    Maniom1410
    Poziom 2  
    Witam Panowie mam problem, dotyczy Actrosa 1840 97r Podczas jazdy wyswietlacz wskazujący na krórym biegu jedziemy zaczyna przeskakiwac na przemian wskazując rózne biegi mimo ze jedziemy cały czas tym samym biegiem np 8 Na wyswietlaczu nie pojawił się zadem błąd wskazujący na jakąś usterke. Może kto podpowie co to może być
  • #383
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Najprawdopodobniej nawala któryś z czujników odczytujących położenie wodzików w skrzyni biegów. Jest prawie pewne, że jest jakaś reguła pomiędzy tym, co pojawia się na wyświetlaczu i biegiem który załączony jest rzeczywiście. Jeżeli moje podejrzenia się potwierdzą, to można na tej podstawie ocenić, który sensor podaje fałszywe sygnały.
  • #384
    adi2632
    Poziom 9  
    Witam, może ktoś jest w stanie rozszyfrować mi jeszcze jeden błąd : FR 0682, z góry dzięki
  • #385
    daro111
    Poziom 31  
    adi2632 napisał:
    FR 0682

    0682
    Automatyczna zmiana biegów jest w trybie awaryjnym
  • #386
    adi2632
    Poziom 9  
    A jest możliwość wyłączyć bez kompa redukcję mocy ? Najprawdopodobniej spowodowaną wadliwie działającym, lub czasowo nie działającym systemem adblue ?
  • #387
    daro111
    Poziom 31  
    adi2632 napisał:
    A jest możliwość wyłączyć bez kompa redukcję mocy ? Najprawdopodobniej spowodowaną wadliwie działającym, lub czasowo nie działającym systemem adblue ?

    Nie.Chyba że usuniesz wszystkie usterki które powodują nieprawidłową pracę systemu.
  • #388
    adi2632
    Poziom 9  
    Dzięki daro, czyli bez ASO sie nie obejdzie, mam już dość tego adblue, kto to wymyślił :/
  • #390
    imadl4
    Poziom 9  
    Witam serdecznie, w Actrosie 1831 z 99r. wyświetla takie bedy:
    NR 3020
    WS 1211
    FR 4041
    INS 0301
    no i ten najgorszy, ktory włacza sie jak temperatura jest poniżej -5C, przy czym najpierw pokazuje sie butla z zaworem na wyświetlaczu ale wode spuszczam codziennie. Pusza mi tez podstawa osuszacza ale jutro jade wymienic. Wlałm też pyn Wapco i wymieniłem osuszacz. tym błędem jest :
    BS 7392 (na czerwono) i wyłącza układ hamulcowy a wczesniej BS 7395 ( na żołto) i wtedy hamulce wariowły. Wiem, że opis już jest na forum, ale może ktos poradzi mi na tę przypadłośc nie tlyko teoretycznie.
    Dodam, że miałem sporo wody w zbiornikach zanim zacząłem te wszystkie czynnosci.
    Z góry dziękuję.