Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 11 Sty 2015 13:52 268027 561
  • #481
    B.Maleszewski
    Poziom 2  
    Witam.
    W Actrosie MP3 2010r wyskakuje taki błąd (po 3 tygodniowej przerwie świątecznej).

    MR 17309

    Ma to związek z hamulcem silnikowym. Tylko co dokładnie?
    Dopowiem że klapka hamulca działa prawidłowo i nie zacina się. Nie wiem jak siłownik.

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • IGE-XAO
  • #482
    eler1
    Poziom 2  
    Mam problem z MB Actros 1831 z 1998r. wyświetla się błąd MR2 4053 ale tylko jak jest temperatura ujemna i podczas odpalania wchodzi po jednym cylindrze oraz przechodzi w tryb awaryjny 1400 obrotów pedał gazu nie reaguje . Po chwili pracy ok 2-5 min w zależności kiedy po zgaszeniu i zapeleniu błąd ginie i pracuje normalnie bez trybu awaryjnego. Jak jest ciepło zapala bez problemu.
    Wymieniłem filtr paliwa i akumulatory ale nic nie pomogło.
  • #483
    fomer
    Poziom 9  
    MR - układ sterowania pracą silnika a kod 4053 oznacza usterka wewnętrzna w module sterującym niestety nic więcej nie jestem w stanie ci podpowiedzieć
  • IGE-XAO
  • #484
    lak12
    Poziom 10  
    Mercedes Actros MP3 1844 2011r

    GS18 - wolno przełącza biegi

    ktoś podpowie o co chodzi ?
  • #485
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #486
    lak12
    Poziom 10  
    Hm.. Duże nauczanie skrzyni pomogło - być może na chwile, jeśli wroci znów będzie walka.

    teraz mam inne błędy do rozszyfrowania, też 1844:

    ZDS 0E309
    FR 10508
    HM 1691E

    GM (żarówki ?) 14044
    14144
  • #487
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #488
    H_Turek
    Poziom 10  
    Witam,

    potrzebuję pomocy z kodem błędów w Actros MP1 97 rok vin WDB9502031K274875

    otóż pojawił mi się błąd INS 1220, przy czym nie działa podświetlenie zegarów, biegów oraz nie działają wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury oraz ciśnienia powietrza. Pewnie przyczyna leży po stronie elektryki jak to zwykle bywa przy błędach INS, ale czy mógłby mnie ktoś nakiewować gdzie szukać, bądź jakiś schemat elektryczny podesłać.. byłbym wdzięczny za jakiekolwiek porady.
  • #489
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #490
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pewnie brak zasilania. Ewentualnie uszkodzenie wiązki.
    Mercedes Actros - kody usterek
  • #491
    H_Turek
    Poziom 10  
    Dziękuję koledzy za pomoc... właśnie przeglądam wiązke i zobaczymy.

    Jeśli na krótko podłączyłem prąd do kostki x3 na poszczególne piny to udało mi się uzyskać podświetlenie biegów i całej deski, natomiast brak jakiejkolwiek reakcji na wskaźniki paliwa, ciśnienia powietrza i oleju.. do tego nic nie można zrobić z komputera tzn. wejść w tryb serwisowy, etc. Coś czuję, że pewnie będę miał całą dechę do wymiany, bo spaliła się wewnątrz płytka (obym był złym prorokiem). Natomiast obrotomierz, tacho, prędkościomierz, wyświetlacz kierunkowskazów i pole z danymi serwisowymi. działa bez zarzutu.
    Tak to wygląda niestety, złośliwość rzeczy martwych nie zna granic.

    Dodano po 4 [godziny] 18 [minuty]:

    Jednak okazało się, że jest przepalona płytka scalona od wskaźników paliwa, tem. płynu, etc. Teraz już nie wiem co z tym zrobić, bo do starego auta nie ma sensu kupować nowej deski.. może koledzy macie namiary na jakieś części używane do Actrosów z rocznika 97 - 98, gdzie można by było coś takiego dokupić w rozsądnych pieniądzach, bo o koszta nowej części to nawet nie będę pytał, albo czy znacie kogoś kto coś takiego regeneruje (chociaż wątpię aby dało się to zregenerować, bo nie dość, że jest to skręcone śrubami torx to jeszcze zanitowane).

    I jeszcze pytanko mam takie czy może orientujecie się jak jest to zbudowane.. czy muszę kupować całość deski tj. prędkościomierz i tacho (tak jakby to tworzy jeden moduł), obrotomierz i podświetlenie biegów (tak jakby drugi moduł) i wspomniany trzeci moduł ze wskaźnikami paliwa, etc. Czy wystarczy ten trzeci moduł wymienić czy całość, bo są to "naczynia połączone"?
  • #492
    H_Turek
    Poziom 10  
    Panowie,

    mam jeszcze takie pytanie - wymieniłem zegary i wszystko zaczęło działać.. ale wydaje mi się trochę błędnie wskazuje paliwo i tem. wody - czy przeprowadza się jakąś kalibrację poprzez komputer diagnostyczny czy nie?

    Teraz wyświetla mi aktywny błąd INS 1 3015 - może udałoby się wam rozszyfrować co on oznacza.

    PS. Rozebrałem stary moduł i przepaliły się dwa kondensatorki zlokalizowane przy wskaźniku temperatury wody.. i teraz mam takie pytanie z racji tego, że elektronikiem nie jestem czy mogły się one przepalić ot tak po prostu czy też doszukiwać się jakiejś przyczyny, ponieważ nie chciałbym aby drugą deskę w niedługim czasie szlag trafił.

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
  • #493
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    H_Turek napisał:
    Teraz wyświetla mi aktywny błąd INS 1 3015

    H_Turek napisał:
    czy przeprowadza się jakąś kalibrację poprzez komputer diagnostyczny czy nie?

    Domniemam że retarder jest na liscie sterowników w module INS a tu (WDB9502031K274875) retardera brak!
    usterka zwiazana z brakiem komunikacji z retarderem.
    Więc trzeba przeprowadzić programowanie!
  • #494
    H_Turek
    Poziom 10  
    Właśnie tak myślałem.. dzięki za odpowiedź.

    No nic, jak będę przejeżdżał koło serwisu to wstąpię na programowanie.. Póki co auto wyjechało w trasę.

    Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
  • #495
    chudino
    Poziom 11  
    Witam
    Nigdzie nie udało mi się znaleźć znaczenia dla kodu usterki bs 1211
    Moje auto to axor z 2002r VIN: WDB9440321K763714
    Z góry dziękuje za pomoc
  • #496
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam
    1 1211 czy 1 2112? Odczytane z panelu instrumentów?
    Jeśli 1 1211 to masz coś z zasilaniem 30b. Sprawdź zasilania żarowką 21W i multimetrem wielkości napięć podczas obciążania żarówką. Może być uszkodzony bezpiecznik automatyczny.
  • #497
    chudino
    Poziom 11  
    źle mi spisali ten kod bo zamiast bs było ws czyli klocki. Teraz w tym samym aucie borykam się z kodami bs 1 1404 i bs 2 7500. W servisie powiedzieli że problem leży w zaworze proporcjonalnym osi przedniej, po wymianie tego zaworu dalej jest tak samo. Prosze o pomoc
  • #498
    pug_dari
    Poziom 1  
    Actros 1998 /2643
    FMR 0 3130 0 4041 1 4341

    INS 2 0105 0 3028 2 0204 1 0901

    FSS 1 0604 0 0139 0 0205 0 0505

    EPB 1 1002 1 6443 2 6000 1 0162

    EPS 2 8093 1 5240

    ENR 1 1302

    PSM 1 2222

    HZR 0 0604

    Speedometer problem, other problems to, plz explain, thanks
  • #499
    lukasz56
    Poziom 11  
    Witam, w moim Actrosie ( Mp2 2008 ,1841 ) nie działa podświetlenie kilometrów oraz temperatury zewnętrznej w drugim zegarze,jeżdżę z tym już jakiś czas, a teraz przestał działać wskaźnik ciśnienia powietrza.W diagnostyce HM wyskakuje napis CZUJNIK! i numer E01 a 1 1D 38.W drugiej sekcji diagnostyki jest numer MBS 0014462817.Dodatkowo mam błąd spalonej żarówki E01 a 1 6B 22 ,posprawdzałem wszystkie ( waty na żarówkach też się zgadzają ) a mimo to nadal wywala błąd.Z góry dzięki za pomoc
  • #500
    lukasz56
    Poziom 11  
    serwis_gh napisał:
    Czujnik cisnienia na osi napędowej uszkodzony.


    Witam.Mając podobny komunikat (wspomaganie ruszania ograniczone ) jest to jednoznaczne z uszkodzeniem czujnika ciśnienia na osi napędowej?W polu diagnostyki wyświetla się napis Czujnik! i numer E01 a 1 1A 33.Czy to może być powodem ,że na desce w ogóle nie rusza się wskaźnik od ciśnienia mimo ,że układ dobija powietrza i normalnie da się jeździć.Pacjent to Actros Mp2 2008 rok
  • #501
    sperti
    Poziom 9  
    Witam, mam problem z Actrosem 1844 mp3 2011 włączyło się ograniczenie mocy natomiast nikt wcześniej nie zgłaszał w tym aucie problemów z adblue i teraz szybkie pytanie bo auta nie mogę pogonić przez Brenero chciałbym w miarę normalnie zakończyć kółko i zjechać do polski na serwis, wiem że jest bezpiecznik od adblue po wyciągnięciu go problem z adblue znika jednak auto nie pobiera adblue wiem ze może być problem przy kontroli jednak muszę zaryzykować, proszę aby ktoś podał mi num tego bezpiecznika. Z góry dzięki za pomoc.
  • #502
    Tinwee
    Poziom 2  
    Witam,
    Jestem tu Świeża potrzebuję pomocy z kodem błędów w Actros 2531L, 2011 rok. Czy ktoś wie czego to dotyczy? Z góry dziękuję za pomoc.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Błąd WS 1 2003 zapomniałam dodać....
  • #503
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #505
    burzecg
    Poziom 2  
    Witam
    Jestem nowy na forum i prosze o pomoc z mercedes sk 2538 z 1997 roku
    Swieci sie kontrolna EDC i pokazuje blad F=070 czy ktos wie moze co on oznacza?
  • Pomocny post
    #506
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Cześć Nowy.
    EDC 070 według materiałów archiwalnych to czujnik ciśnienia doładowania.
  • #508
    vita1y
    Poziom 10  
    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie mi i podsunięcie przyczyny niżej wymienionych błędów. W czasie jazdy wyświetla co jakiś czas stop i ikonkę parkingu. O tyle jest z tym problem że wtenczas rozłącza sie tempomat(jest to bardzo uciążliwe) Actros MP2 2008r.
    Pozdrawiam

    Mercedes Actros - kody usterek

    aha najczęściej to się na dołach zaświeca.
  • #510
    marcin_70
    Poziom 21  
    Witam
    Panowie pomóżcie mi w temacie... Mercedes actros mp2 2010r pokazuje błąd wentylatora a po podpieciu DTC 7109 czyli proportioning valve 3 has open circuit.. podpowie ktoś gdzie znajduje sie owy zawór..?