Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 17 Sty 2018 15:23 259816 559
  • Testo
  • #542 17 Sty 2018 16:17
    Aluboy
    Poziom 15  

    WS 1311- "Różnica zużycia okładzin hamulcowych między hamulcami 2. osi tylnej jest za duża"

  • #543 19 Sty 2018 13:34
    krysik21
    Poziom 2  

    Witam, pacjent actros mp3 1844 2012r.
    Panowie wyswietla sie błąd BS w diagnostyce jest to kod czujnik e01 a 1 42 40 pomoże ktoś co to za czujnik?

  • #544 19 Sty 2018 16:12
    Aluboy
    Poziom 15  

    Było już w tym temacie:
    "BS 4240 Czujnik prędkości obrotowej ma przerwę przy osi tylnej z prawej strony"

  • Testo
  • #545 19 Sty 2018 18:43
    krysik21
    Poziom 2  

    Dzięki, widocznie źle wpisywałem że nic się nie pokazywało.

  • #546 29 Sty 2018 22:25
    Martru4
    Poziom 9  

    Witam potrzebuje waszej pomocy drodzy koledzy.
    Zakupilem takie auto actros 3343 6x6 ak mp1 2002r. Vin wdb 9521821K812635

    Wyskakuja mi takie bledy

    Modul Mr
    MR a 5127 e01 cylinder 2 failed
    MR a 5227 e02 cylinder 3 failed
    MR a 5327 e03 cylinder 4 failed
    MR a 5427 e04 cylinder 5 failed
    MR a 5027 e05 cylinder 6 failed
    MR a 5527 e06 cylinder 1 failed

    Po wykasowaniu zostaja w pamięci cylinder 1 failed i cylinder 5failed

    Facet od którego kupiłem ten samochód mówił że naprawiany byl komputer od silnika po tym jak go spalili i od tej pory swieca sie, bledy o cylindrach

    Modul WS

    WS 1311 ten blad znalazlem we wcześniejszych postach i mowi on o nierownym.zużyciu okładzin na 4 osi
    WS 1904 i jest napisane sensor.
    Ps czy moze to miec zwiazek z palaca sie non stop kontrolka od hamulca ręcznego ?

    Modul TCO
    8300 tachograf remove sheet recording

    Samochód normalnie jezdzi wszystko działa ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku 2 bary na wolnych obrotach. Nie dymi , pali od strzala.
    Bardzo licze ma wasza pomoc gdyz to moja pierwsza styczność z actrosem a w okolicy mojej nie mam żadnego specjalisty od konputerow w ciezarowkach pozdrawiam i przepraszam za przydlugi wpis

  • #547 29 Sty 2018 23:47
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Martru4 napisał:
    przepraszam za przydlugi wpis

    No wiesz co? Ja tu w szoku jestem - tyle detali, model, VIN a ty przepraszasz?
    Za dużo opisu nie zaszkodzi - jak kogoś nudzi, to niech nie czyta... ;)
    Martru4 napisał:
    Modul TCO
    8300 tachograf remove sheet recording

    Auto ma kod JN0 - czyli jest wyposażony w modułowy tachograf Kienzle typ 1324. Najprawdopodobniej miga po właczeniu zapłonu wskazanie czasu na cyferblacie. Wyjmij tarczki i zamknij pustą szufladę (zapłon załączony). Mechanizm zrobi głośne szurszurszur, po chwili stanie i wskazanie czasu przestanie migać. Błąd też zniknie. Jest to tzw. "synchronizacja tachografu" i ustawia położenie mechanizmu tarczek odpowiednio do wskazania czasu.
    Martru4 napisał:

    WS 1311 ten blad znalazlem we wcześniejszych postach i mowi on o nierownym.zużyciu okładzin na 4 osi

    Jeżeli różnica zużycia na obu stronach jednej osi przekracza 11% to pojawia się to jako błąd bo nie jest to zużycie naturalne.
    Martru4 napisał:
    WS 1904 i jest napisane sensor

    Przewód czujnika zużycia okładzin pierwszej tylnej osi po prawej stronie ma uszkodzenie
    Martru4 napisał:
    Ps czy moze to miec zwiazek z palaca sie non stop kontrolka od hamulca ręcznego ?

    Nie - nie może. Jeżeli ręczny całkowicie zwalnia, to do sprawdzenia czujnik. Psują się.
    Martru4 napisał:
    naprawiany byl komputer od silnika po tym jak go spalili i od tej pory swieca sie, bledy o cylindrach

    Skoro auto jeździ, to pozostaje się chyba z tym pogodzić bo w tym przypadku naprawa tania nie będzie, a jedyną gwarancję uzyskasz po założeniu nowego sterownika z ASO. Zobaczysz, jak auto się sprawuje - bo faktyczny opis usterki wskazuje na błąd wysterowania pomp wtryskowych.
    Auto wyszło z fabryki jako podwozie pod wywrotkę - ciekawe, po co miał zamontowany dosyć skomplikowany moduł programowalny PSM...

  • #548 30 Sty 2018 17:28
    Martru4
    Poziom 9  

    Dziękuję za szybką odpowiedz Gerri tak liczyłem na Twoją wiedzę.

    Co do tachografu zgadza sie miga godzina i nie wiedziałem o co chodzi.

    WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ?
    WS 1904 uszkodzenie kabla od czujnika prawdopodobnie tak

    Gdzie moge szukać tego czujnika od hamulca ręcznego?
    Ps. Czy powyższe błędy mogą powodować pracę hamulcy na 50%?

    Czy błędy wysterowania pompki od wtrysku gdyby faktycznie występowały nie spowodowały problemów zwiazanych z ogólną pracą silnika tj. Nierówna praca, dymienie brak mocy itp itd ?

    Czym mógł sterować ten modul psm ? Nie wiem czy we wszystkich actrosach ta opcja w komputerze występuje ale u mnie jest w tym menu komputera :power take i tam jest przystawka odbioru mocy?

    Przepraszam za stos pytań ale naprawdę nie mam w okolicy zadnego fachowca
    Pozdrawiam Marcin

  • #549 31 Sty 2018 08:46
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Martru4 napisał:
    WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ?

    Różne rzeczy są możliwe - łącznie z nieprawidłowym wyzerowaniem czujnika w czasie wymiany szczęk. Wjedź na rolki i zobacz czy równo biorą oba hamulce tej osi
    Martru4 napisał:
    Gdzie moge szukać tego czujnika od hamulca ręcznego?

    Jest z tyłu pojazdu - idź po przewodzie pneumatycznym hamulca pomocniczego (poznasz go po tym, że na moście ma trójnik i rozchodzi się na obie strony do siłowników) i na ramie, w pobliżu osi znajdziesz czujnik. Możesz go odkręcić, po zwolnieniu hamulca pojawi się tam ciśnienie powietrza, po zaciągnięciu hamulca zniknie.
    Martru4 napisał:
    Ps. Czy powyższe błędy mogą powodować pracę hamulcy na 50%?

    W tych modelach Actrosa był już montowany system hamulcowy "z inteligencją" - potrafił tak rozdzielać siłę hamowania w normalnej eksploatacji żeby hamulce zużywały się jak najbardziej równomiernie. Jednak przy hamowaniu awaryjnym hamulce były wykorzystywane zawsze na 100% dostępnej siły. Zainteresowałeś się działaniem korektora hamowania? Może to on "gawędzi"?
    Martru4 napisał:

    Czy błędy wysterowania pompki od wtrysku gdyby faktycznie występowały nie spowodowały problemów zwiazanych z ogólną pracą silnika
    Rzeczywiście może tak być, nie mamy jednak pojęcia czy będzie to następować w całym zakresie obrotów i obciążeń silnika. Również nasilenie takiego zakłócenia może być różne - bardziej lub mniej odczuwalne dla kierowcy.
    Martru4 napisał:
    Czym mógł sterować ten modul psm ?

    Moduł mógł być rzeczywiście zastosowany do obsługi zamontowanej w pojeździe przystawki odbioru mocy. PSM ma jednak tak olbrzymie możliwości, że przy jednej przystawce nie były by one wykorzystane. W takich przypadkach podłącza się przystawkę do modułu FR który posiadał prosty inerfejs do tego przeznaczony.

  • #550 31 Sty 2018 09:04
    Martru4
    Poziom 9  

    Dzieki sliczne Gerri postaram sie w najblizszym czasie to posprawdzac
    Pozdrawiam serdecznie

  • #551 28 Lut 2018 18:08
    agrosit
    Poziom 2  

    Witam.
    Actros MP1 4143 kod ABS4248 może ktoś coś podpowie.
    Z góry dziękuje

  • #552 01 Mar 2018 21:03
    !Krak
    Poziom 17  

    Witam. Czy ktoś może mi pomóc w ustaleniu czego dotyczą błędy w Mercedesie Actros 4141 MP2 2008r? Nie zajmuję się na co dzień takimi pojazdami, ale przy okazji montażu radia i świateł kolega poprosił mnie o pomoc z tymi błędami:
    MSF 0 2317
    MR 1 6777
    HM (czujnik) 0 6033
    GS (sygnał) 0 4540
    GM (światło wewnętrzne) 0 7044
    FR (czujnik) 0 3130
    BS (czujnik) 1 6443

  • #553 02 Mar 2018 08:29
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    MSF 0 2317 - jest o jeden wyłącznik za mało, za dużo, lub któryś jest uszkodzony
    MR 1 6777 - zużycie energii przez pompę AdBlue jest za wysokie
    HM 0 6033 - czujnik temperatury oleju w skrzyni rozdzielczej ma zwarcie do masy
    GS 0 4540 - czujnik temperatury oleju ma przerwę lub zwarcie do plusa
    GM 0 7044 - światełko nocne po stronie kierowcy ma przerwę
    FR 0 3130 - uszkodzenie czujnik poziomu płynu chłodzącego lub czujnika zużycia filtra powietrza
    BS 1 6443 czujnik wartości hamowania K2 przy pedale hamulca nie dostarcza sygnału.

  • #555 05 Mar 2018 16:39
    !Krak
    Poziom 17  

    To znowu ja. Po jeździe próbnej doszło kilka nowych:
    FR 0 3233
    GM 0 7144
    ZDS 0 E30A
    ZDS 0 E30B
    WS 1 1B60
    MR 1 6327
    MR 1 6721
    Dzięki z góry. A i jeszcze pytanie co może być nie tak ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Pływak zmienia rezystancję w zakresie kila Omów do kilku kOmów, na złączu po odpięciu od pływaka napięcie co chwilę waha się od zera do kilku woltów. To normalne, że tak próbkuje, czy powinno być cały czas takie samo napięcie. I gdzie ten sygnał idzie? Dodam, że przy podłączonym pływaku pojawia się komunikat, że niski poziom oleju napędowego mimo, że jest pół zbiornika, a po odłączeniu pływaka już nie ma tego napisu, ale wskazówka dalej stoi na zero.

  • #556 29 Mar 2018 09:56
    klinsmanor
    Poziom 9  

    Witam. Mógłbym prosić o sprawdzenie błędów od Mercedesa sk 2631 z 96r 6x4
    Abs F-102
    FMR F-110

  • #557 31 Mar 2018 10:10
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    MR 1 6327 zasterowanie lampki OBD jest zakłócone
    Komunikacja z modułem FR INS nie jest możliwa
    kontynuuj szukanie usterki w module FR INS

    MR 1 6721 ciśnienie adblue jest za niskie

    Dodano po 19 [godziny] 15 [minuty]:

    opis błędów
    problem z czujnikiem wody w butli i różnica w klockach
    programem serwisowym można wyprogramować czujniki

  • #558 25 Cze 2018 09:32
    jimi123
    Poziom 2  

    Witam ostatnio pojawiły się takie błędy FR 7071.MR0409.MR0412.ABS4148.ABS3805.ABS4048 Dodam że to mercedes actros 4140 1998 r vin wdb9523251k339611 .Mam pytanie co to za błędy i jak dalej postępować z góry dziękuje za pomoc.

  • #559 14 Gru 2018 21:23
    ctr ta
    Poziom 12  

    Witam . Mam problem z czujnikami okładzin hamulcowych.Chodzi mi o te zamontowane przy grzechotkach. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poprawności ich działania? Nie moge sobie porawdzić z ich ustawieniem. W merc.AROCSie z 2016 mam takie zamontowane i texa cały czas mi pokazuje wartości 90.5 lewe kolo, 89.5 prawe koło,i one się nie zmieniają.nie mam już żadnych pomysłów ... vinu niestety nie podam bo jestem w domu.

  • #560 22 Sty 2019 21:21
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Witam. Błąd sprawdzony na interfejsie delphi kod błędu 630A00. Regulacja wymiany gazów , stopień recyrkulacji jest za wysoki. Błędu nie da się skasować status kodu bieżący. W teście recyrkulacji widać ze siłownik wychyla się na 25,75 i sto procent. Podczas pracy silnika i zwiększaniu obrotów na wartości zadanej skacze id 0 do 15 procent lecz gdy sprawdzam na wartości rzeczywistej na komputerze wskazuje 0 procent. Klapka mechanicznie się wychyla. Podpowie ktoś może mi w tym temacie? Były tez dwa błędy ale one są efektem tego głównego błędu. Pozdrawiam