Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - kody usterek

Smilox 21 Sty 2010 19:43 250291 557
  • #91 21 Sty 2010 19:43
    czaarny25
    Poziom 11  

    BS 5143- czujnik zużyci okładzin oś przednia lewa strona - brak sygnału
    BS 4248 - tego nie jestem pewien ale stawiał bym na prawy tył, czujnik ABS , przerwany obwód, spróbuj dosunąć czujnik (życzę powodzenia z tym dosuwaniem. Ja miałem ostatnio wymianę czujnika to dosłownie wydłubywałem go 3 godzinki.

  • Metal Work Pneumatic
  • #92 26 Sty 2010 18:59
    jasiu8206
    Poziom 2  

    witam kolegów.
    prosze o pomoc w odczytaniu błedu w actrosie mpII 2002r GS 2 3224. co on oznacza i czy naprawe bedzie mozna wykonac na placu budowy? wywrotka straciła biegi, 2 po literach z tego co sie orientuje swiadczy o tym ze nie wolno kontynuowac jazdy, o ciagnieciu tez raczej mowy nie ma. prosze o pomoc

  • Metal Work Pneumatic
  • #93 01 Lut 2010 21:32
    bialczak0
    Poziom 2  

    Witam kolegów.Czy ktoś wyjaśni mi co to jest za usterka TCO 2 3408.Posiadam Actrosa 2540 z 2001r.Problem ten pojawia się i znika na przemian a najczęściej w trakcie postoju.Wykresówki są tak porysowane że niemożna się z nich odczytać kiedy jazda a kiedy pauza.Z góry dziękuje.

  • #94 11 Lut 2010 22:15
    jasiu8206
    Poziom 2  

    jasiu8206 napisał:
    witam kolegów.
    prosze o pomoc w odczytaniu błedu w actrosie mpII 2002r GS 2 3224. co on oznacza i czy naprawe bedzie mozna wykonac na placu budowy? wywrotka straciła biegi, 2 po literach z tego co sie orientuje swiadczy o tym ze nie wolno kontynuowac jazdy, o ciagnieciu tez raczej mowy nie ma. prosze o pomoc


    sprawa sie juz wyjasniła. komputer pokazał zwarcie elektrzaworu na skrzyni biegów do bieguna dodatniego. spalił sie sterownik. wymiana sterownika z zaprogramowaniem go (uzywany z innego actrosa) +nauczanie skrzyni i juz jezdzimy dalej.

  • #95 11 Lut 2010 22:37
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    jasiu8206 napisał:
    komputer pokazał zwarcie elektrzaworu na skrzyni biegów do bieguna dodatniego. spalił sie sterownik

    Od takiego zwarcia sterownik się raczej nie spali. Nie naciąga cię ktoś?
    A dwójka przed kodem błędu nie zabrania jazdy - tylko mówi że "jazda może by niemożliwa" - a to różnica. Od tego jednak są biegi awaryjne, a jeśli chodzi o holowanie to stosuje się specjalną śrubę do ustawienia skrzyni na "luz do holowania" lub odkręca się wał.
    Aha! - w 2002 nie było jeszcze Actrosów MPII

  • #96 18 Lut 2010 20:34
    H_Turek
    Poziom 10  

    Witam Panowie.. Otóż niedawno musialem wymienic jedna tarczę hamulcową u siebie w Actrosie, ktora pekla i przy tej okazji wymienilem tez klocki hamulcowe na calej osi (zarowno przy kole gdzie byla zmieniana tarcza jak i na drugim kole tej osi). Po tym zabiegu wyswietla mi w kompie blad oznaczajacy za duza roznice zuzycia klockow hamulcowych wlasnie na tej osi. I w zwiazku z tym mam pytanie, czy to jest zalezne od grubosci tarczy (jedna nowa, druga nie)?? Bo jesli tak to tylko pozostaje wymiana tej drugiej tarczy zeby problem zniknal;/ Oczywiscie komp resetowany byl. No chyba ze zle ustawiam te klocki tzn przy wymianie cofam ta "tryczke" do samego konca, wymieniam klocki i pozniej na hamulec naciskam zeby sie zacisnal zacisk. Przy kazdej wymianie klcokow tak robilem, kompa resetowalem i wszystko bylo wporzadku. PS. Wiem ze problem dosc blachy, no ale w oczy troche kole jak w nocy sie jedzie i caly czas na czerwono swieci kod bledu. Wole najpiew dopytac niz sie narobic przy zwalaniu kola i nic nie zdzialac;d Dzieki i pozdrawiam

  • #97 18 Lut 2010 21:09
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Błąd o nadmiernej różnicy zużycia zapala się przy osiągnięciu 11%
    Można to oszukać przy regulacji czujników zużycia.
    Jeżeli chodzi o świecącą kontrolkę - to wiele razy widziałem nalepioną w tym miejscu taśmę izolacyjną :)

  • #98 01 Mar 2010 21:04
    jarkow83
    Poziom 9  

    Witam. U znajomego w Actrosie 3340 wyskoczyła informacja: Driving/Brakes characteristics changed. Przetłumaczyłem to sobie, ale mógłby mi ktoś wyjaśnić co to znaczy i od czego się tak zrobiło. Z góry dzięki.,
    Pozdrawiam

  • #99 01 Mar 2010 22:27
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Oznacza to, że parametry jazdy oraz hamowania pojazdu mogą się zmienić (na niekorzyść oczywiście) i jest to związane z pojawieniem się jakiegoś błędu w sterownikach. Tak więc trzeba najpierw znaleźć błąd i odcyfrować jego znaczenie.

  • #100 05 Mar 2010 08:21
    kari77
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam Actrosa o numerze nadwozia WDB9502031K379920.
    Wyskoczył mi błąd BS7395. Jeśli ktoś wie o co chodzi z tym kodem to bardzo bym prosił o odpowiedź. Zależy mi bardzo na czasie ponieważ w poniedziałek mam ważny kurs. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

  • #101 05 Mar 2010 23:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    BS 7395 - modulator osi, regulacja ciśnienia pomocniczego. Niestety więcej informacji nie mam, bo w praktyce z tym błędem się nie spotkałem. Podejrzewam że z tym błędem układ może wejść w pracę awaryjną (czyli mocno ograniczona siła hamowania)

  • #103 15 Mar 2010 08:38
    jarek14
    Poziom 10  

    witam kolegów ,próbóję zrobic nauczanie ale cały czas wyskakuje gs 31 co to jest

  • #104 15 Mar 2010 08:48
    Mar-Sob
    Poziom 10  

    Kod GS 31 - Błąd programowania. Nie wciśnięto do końca pedału sprzęgła

  • #105 15 Mar 2010 12:32
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Sprzeglo było zle naciskane w procesie nauczania lub czujnik sprzegla jest wadliwy

  • #107 15 Mar 2010 19:01
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #108 15 Mar 2010 20:37
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Gerri już z góry dziękuję, bo wiem że jesteś największa baza wiedzy i powinieneś mieć złoty pasek za udzielanie się.
    Ale dość wazeliny - podpowiedź jakie to błędy:
    FR 5253
    FR 5053
    INS 0301
    MR 0 2509
    BS 1 2303 - (Zawór ogranicznik ciśnienia) - który jest to zawór i czy on jest bezpośrednio podłączony do EPS.

  • #109 15 Mar 2010 20:56
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    numer podwozia na PW

    FR 5253 Zwarcie do + hamulec górski (MBA)
    FR 5053 j.w. wtyk 3 pin 4 kostki 15 pinowej zwarcie do +
    INS 0301 zwarcie do masy włącznika kontrolki blokady kabiny
    MR 0 2509 przerwa w obwodzie czujnika poziomu oleju (standard)

  • #110 15 Mar 2010 21:20
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    FR 5253 - wspólny przewód masowy zaworów elektromagnetycznych hamulca silnikowego ma zwarcie z biegunem dodatnim
    FR 5053 - wyjście X3 15/4 ma zwarcie z biegunem dodatnim
    INS 0301 - odblokowanie kabiny kierowcy ma zwarcie z masą
    MR 0 2509 - czujnik poziomu oleju - przerwa
    BS 1 2303 - zawór ogranicznika ciśnienia ma przerwę

  • #111 18 Mar 2010 11:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #112 18 Mar 2010 18:56
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Czujnik położenia wału korbowego - za mała wartość sygnału. Pewnie czujnik się wysunął.

  • #113 18 Mar 2010 20:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #114 19 Mar 2010 20:36
    edekr
    Poziom 13  

    Witam kolegów mam wielką proźbe
    kod EPS 2 8091 Po wyświetleniu giną biegi, gaszę silnik , znów odpalam na postoju wszystko gra przełącz do czwórki. Ruszam 2,3 i głupieje albo wyłącza na luz albo wżuca 8. MB Actros 4041 wywrotka napęd na wszystkie osie

  • #115 19 Mar 2010 21:42
    warynski
    Poziom 2  

    8091 No rpm
    czyli brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wałka pośredniego.

  • #116 21 Mar 2010 18:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #117 21 Mar 2010 18:52
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Niejeden raz prosiłem o trochę dokładniejsze pytania - początek numeru podwozia lub przynajmniej rocznik. Tak więc sorry :-/

  • #118 21 Mar 2010 21:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #119 21 Mar 2010 22:29
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    954 to pierwsza seria. Tak więc:
    WS 1211 - różnica zużycia między hamulcami 1 osi tylnej jest zbyt duża
    FR 5651 - wyjście światła stop z modułu podstawowego przerwa/zwarcie z biegunem dodatnim
    MR 7209 - zawór elektromagnetyczny 4: poziom wentylatora 2 ma przerwę.

  • #120 21 Mar 2010 22:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów