Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane '96/1.6/K7M/Fenix 5- niestabilny bieg jałowy.

MakroSerwis 19 Aug 2008 09:22 8143 8
  • #1
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Sądziłem, że usterka prosta, jednak brakło mi koncepcji. Bieg jałowy jest trochę za niski, silnik pracuje w zasadzie równo. Zimny silnik zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć, trzeba go uruchamiać dwu - trzykrotnie, zanim jego praca się ustabilizuje. Obroty silnika osiągają wtedy niecały 1000/min. Po nagrzaniu obroty spadają do 550-600/min, podczas zmiany biegu lub dojazdu do skrzyżowania potrafi zgasnąć. Reakcja na wzrost ciśnienia w układzie wspomagania, a także na wzrost obciążenia alternatora, jest poprawna - obroty lekko podnoszą się, by-pass jest prawidłowo uchylany przez ECU.
    Co sprawdzone:
    - przepustnica z osprzętem,
    - czujnik temperatury powietrza,
    - czujnik temperatury płynu chłodzącego,
    - sonda lambda,
    - połączenia podzespołów z ECU,
    - przeprowadzona regulacja zaworów i pomiar ciśnienia sprężania,
    - kontrola układu zapłonowego,
    Sporadycznie występował błąd sondy lambda, jednak pomiar wykazał jej sprawność, a błąd już nie występuje. Prawdopodobnie występował kłopot ze luźnym złączem - zostało one doprowadzone do porządku.
    Pojazd przyspiesza dynamicznie. Jedyną nieprawidłowością jest to, że podczas minimalnego uchylenia przepustnicy, silnik delikatnie się na sekundę przydusza, a następnie wchodzi na obroty. Przy trochę większym otwarciu ten stan nie jest wyczuwalny.
    Pozostał pomiar ciśnienia paliwa (małe trudności z wpięciem manometru wstrzymały ten zabieg), jednak objawy takiej usterki byłyby trochę inne w większości przypadków.
    Porady, sugestie?
  • Helpful post
    #2
    cardiag
    Level 30  
    trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
  • Helpful post
    #3
    point6
    Level 14  
    Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
  • #4
    myrek28
    Level 12  
    Przepustnica nie jest czasami brudna
  • Helpful post
    #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    wiercik
    Level 2  
    ja bym proponowal zainteresowac sie wydajnoscia katalizatora,byc moze jego czas juz nadszedl.....
  • Helpful post
    #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    No dobra, bez żartów z katami itp. Zawory - wiadoma sprawa - typowy czuły punkt K7M, więc zostały sprawdzone i wyregulowane już na samym starcie śledztwa, spręż także w normie. MAP typowy GM i sprawny. Ciśnienie paliwa sprawdzone, jest jednak za niskie, ok. 2 bar i lekko się waha, jednak nie powinno dawać podobnych objawów. Regulator podstawiony i sprawny, więc pompa do wymiany, zamówiona. Tak, czy inaczej - objawy nie pasują mi za bardzo do tej rzekomej przyczyny, więc nadal proszę o sugestie, tylko poważne. Od żartów mamy Hyde Park.
  • #9
    momik12
    Level 31  
    Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.