Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane '96/1.6/K7M/Fenix 5- niestabilny bieg jałowy.

MakroSerwis 19 Aug 2008 09:22 8044 8
  • #1
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Sądziłem, że usterka prosta, jednak brakło mi koncepcji. Bieg jałowy jest trochę za niski, silnik pracuje w zasadzie równo. Zimny silnik zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć, trzeba go uruchamiać dwu - trzykrotnie, zanim jego praca się ustabilizuje. Obroty silnika osiągają wtedy niecały 1000/min. Po nagrzaniu obroty spadają do 550-600/min, podczas zmiany biegu lub dojazdu do skrzyżowania potrafi zgasnąć. Reakcja na wzrost ciśnienia w układzie wspomagania, a także na wzrost obciążenia alternatora, jest poprawna - obroty lekko podnoszą się, by-pass jest prawidłowo uchylany przez ECU.
    Co sprawdzone:
    - przepustnica z osprzętem,
    - czujnik temperatury powietrza,
    - czujnik temperatury płynu chłodzącego,
    - sonda lambda,
    - połączenia podzespołów z ECU,
    - przeprowadzona regulacja zaworów i pomiar ciśnienia sprężania,
    - kontrola układu zapłonowego,
    Sporadycznie występował błąd sondy lambda, jednak pomiar wykazał jej sprawność, a błąd już nie występuje. Prawdopodobnie występował kłopot ze luźnym złączem - zostało one doprowadzone do porządku.
    Pojazd przyspiesza dynamicznie. Jedyną nieprawidłowością jest to, że podczas minimalnego uchylenia przepustnicy, silnik delikatnie się na sekundę przydusza, a następnie wchodzi na obroty. Przy trochę większym otwarciu ten stan nie jest wyczuwalny.
    Pozostał pomiar ciśnienia paliwa (małe trudności z wpięciem manometru wstrzymały ten zabieg), jednak objawy takiej usterki byłyby trochę inne w większości przypadków.
    Porady, sugestie?
  • Helpful post
    #2
    cardiag
    Level 30  
    trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
  • Helpful post
    #3
    point6
    Level 14  
    Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
  • #4
    myrek28
    Level 12  
    Przepustnica nie jest czasami brudna
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    wiercik
    Level 2  
    ja bym proponowal zainteresowac sie wydajnoscia katalizatora,byc moze jego czas juz nadszedl.....
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    No dobra, bez żartów z katami itp. Zawory - wiadoma sprawa - typowy czuły punkt K7M, więc zostały sprawdzone i wyregulowane już na samym starcie śledztwa, spręż także w normie. MAP typowy GM i sprawny. Ciśnienie paliwa sprawdzone, jest jednak za niskie, ok. 2 bar i lekko się waha, jednak nie powinno dawać podobnych objawów. Regulator podstawiony i sprawny, więc pompa do wymiany, zamówiona. Tak, czy inaczej - objawy nie pasują mi za bardzo do tej rzekomej przyczyny, więc nadal proszę o sugestie, tylko poważne. Od żartów mamy Hyde Park.
  • #9
    momik12
    Level 31  
    Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.