Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 2001 rok - dziwny komunikat, nie dziala CD

jubi20 20 Sie 2008 20:43 3654 1
  • #1 20 Sie 2008 20:43
    jubi20
    Poziom 25  

    Na wyswietlaczu komputera pokladowego wyswietlil mi sie komunikat "laag brandstofniveau" co on moze oznaczac ? szukalem w slowniku niemieckiego ale to chyba nie jest jezyk niemiecki, samochod jest z Belgi, wie ktos co on oznacza?

    Po 2 nie dzialaja mi plyty CD tak jakby w ogole nie krecil plyty, boje sie wypinac radio bo czytalem na innym forum ze trzeba jakis kod zeby je ponownie uruchomic a niestety tego kodu nie posiadam.

    Po 3 nie dziala szyba elektryczna przednia lewa, silnik sie odzywa ale nie przesuwa szyby

    prosze o pomoc

    0 1
  • #2 20 Sie 2008 21:41
    Mariopi
    Poziom 34  

    Witam!
    1. Komunikat " laag brandstofniveau " - nie jest w j. niemieckim tylko holenderskim - znaczy on nie mniej ni więcej, że paliwo (brandstof) w zbiorniku osiągnęło tzw. poziom rezerwowy (tłumacząc dosłownie cały zwrot: należy odnowić stan paliwa - czyli zatankować) - no chyba, że sam czujnik poziomu paliwa się "zawiesił" lub jego obwód elektryczny jest niesprawny, przez co nawet przy zatankowaniu do pełna (pełnym baku) też może to ostrzeżenie się wyświetlać. Niekiedy może również być ten komunikat również powiązany z niskim poziomem oleju, chociaż moim zdaniem, wtedy dotyczyłoby to silnika Diesla (paliwem jest olej napędowy) ... Ponieważ bazuję na opinii mojego szwagra kierowcy zawodowego, rodowitego Belgijczyka (ale z kantonu francuskojęzycznego) niech kolega również sobie kliknie oraz sam sprawdzi i porówna piktogramy (w tym przypadku lampek kontrolnych) i ich opisy znaczenia tutaj : http://www.rijschoolviteo.nl/Voertuig%20controle.htm
    To są takie podstawowe szkolne porady dla kierowców w NL - przy okazji dla własnej wiedzy można również zapoznać się z nieco szerszym standardowym nazewnictwem motoryzacyjnym w tym przedmiotowym języku.

    2. Bardzo prawdopodobne, że optyka głowicy laserowej czytnika CD jest zabrudzona (np. pył, dym tytoniowy itp.) lub sama głowica jest uszkodzona (do wymiany). Niech kolega się nie boi wyciągnąć radia, tylko dlatego, bo nie zna (nie otrzymał) kodu - przy pierwszej konieczności odłączenia akumulatora (np. w celu naładowania lub wymiany) radio również "zapyta się" o kod i co wtedy? Ogólnie rzecz biorąc jeżeli radio będące na wyposażeniu tego auta jest oryginalne, jego kod powinien być podany w książeczce pojazdu - w innych przypadkach poratuje kolegę wizyta w jakimś serwisie car audio, gdzie w formie usługi za drobną opłatą przypomną stosowny kod. Potwierdzam obawy i odradzam natomiast odgadywanie kodu radia "na chybił trafił" - liczba błędnych prób jest zazwyczaj ograniczona i po przekroczeniu dozwolonego limitu może doprowadzić do jego całkowitego zablokowania.

    3. No i chyba najprostsza sprawa do rozwiązania w tym temacie :) - po prostu należy zdjąć tapicerkę drzwiową i sprawdzić sam siłownik uchylania szyby (przekładnię) oraz stan techniczny cięgieł - zazwyczaj winę za taki stan rzeczy ponosi to drugie.

    0