Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowe sterowanie wentylatorem i silniczkiem

Setesh 21 Sie 2008 10:03 5786 11
  • #1 21 Sie 2008 10:03
    Setesh
    Poziom 10  

Witam.

Od razu zaznaczę że, jestem początkujący w elektronice więc nie gryźcie proszę a jak umieściłem w złym miejscu to też wielkie sorki :) Ale do rzeczy :)

Chciałbym stworzyć własny program do sterowania obrotami wentylatora 120mm, obrotów silniczka oraz płytkę PCB z elementami (czyli nazwijmy to "projekt" :) ). Problem w tym że, nie jestem elektronikiem i nie wiem jakie elementy będą mi potrzebne na PCB więc liczę na łaskawą pomoc z waszej strony:)

Mały opis :

Problem programowy :

Wentylator ma być wyłączony do czasu aż program sam go uruchomi.

Przy uruchomieniu programu :
    - silniczek ma się włączyć na chwilkę (aby obrócić koło o pewien stopień powiedzmy w "lewo")
    - w tym samym czasie chcę aby zasilanie wentylatora zaczęło wzrastać od 0 do ustalonej przeze mnie w programie wartości (wentylator ma dalej działać na tej wartości chyba że w programie się zmieni).

Przy zamykaniu programu :
    - silniczek ma się włączyć na chwilkę (aby obrócić koło o pewien stopień ale w "prawo")
    - w tym samym czasie chcę aby zasilanie wentylatora zaczęło spadać od ustalonej przeze mnie w programie wartości do zera (wentylator ma przestać działać).

Dodam że wiatraczki mają 4 diody LED świecące na niebiesko więc przypuszczam że w chwili spadku/wzrostu zasilania one też zaczną świecić inaczej.

Problem sprzętowy :

Nawet nie wiem co napisać bo nie znam się na częściach ale przypuszczam że będzie potrzebne :
    - silniczek :)
    - jakaś pamięć w której będą zapisane instrukcje dla wiatraczka i obrotów wentylatora

Za brak graficznego projektu przepraszam ale nie wiem jak to narysować aby przedstawić sensownie :(

O co bym was prosił :