Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.8 16V 1995r. mała moc, szarpanie silnika

DylU02 21 Aug 2008 23:14 12280 16
  • #1
    DylU02
    Level 12  
    Witam wszystkich!!
    Mam problem z autem ford mondeo 1.8 16V rok 1995 około 190 000km przebiegu, Mianowicie podczas jazdy silnik jakoś tak przerywa, szarpie, dzieje się tak mniej więcej do ok. 5000 obrotów jak silnik wkręci sie powyzej tych obrotów to idzie jak rakieta, objawy te dają sie we znaki gdy silnik sie nagrzeje gdy jest zimny to w bardzo małym stopniu tak szarpie ale szarpie przez co jest bardzo słaby:(....

    W silniku wymienione wszelkie filtry, olej i świece zapłonowe (przejechane po tym jakieś 500km), później wymieniłem przewody zapłonowe, został wycięty katalizator co nieznacznie polepszyło prace silnika, sonda lambda sprawna, próba podpięcia auta pod komputer nie udała sie (komputer diagnozujący nie może nawiązać połączenia z ECU)....
    Pompa paliwowa podaje w miarę dobre ciśnienie na szynę paliwową ale nie sprawdzałem dokładnie ile atmosfer (może zbyt małe ciśnienie i w tym tkwi problem??????)



    Może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem???
    Bo ja już sam nie wiem co w tym aucie może siedzieć.....

    Pozdrawiam!!
  • #2
    Przemo-P21
    Level 17  
    Warto by było zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie, poza tym jest chyba jeszcze możliwość wywołania kodów błyskowych usterek...
  • #3
    DylU02
    Level 12  
    Tak właśnie się zastanawiam nad zmierzeniem ciśnienia tylko nie wiem jaka ma być dokładna wartość....
    A z tym kodem błyskowym usterek to o co chodzi??
  • #4
    Przemo-P21
    Level 17  
    Ciśnienie paliwa 2,5 - 2,9 bara (atm)

    Jakie masz złącze diagnostyczne - odszukałeś je?
  • #5
    DylU02
    Level 12  
    tylko tyle wiem że złącze znajduje się pod kierownicą ale jaki to rodzaj to nie wiem
  • #6
    Przemo-P21
    Level 17  
    Jaki masz kod silnika - jesteś w stanie to ustalić? Czy nie masz przypadkiem dodatkowa 3-pinowego złącza (poz.3 na rysunku ) w okolicach przegrody prawego lub lewego nadkola w komorze silnikowej?
  • #7
    DylU02
    Level 12  
    raczej nie bardzo.... nie wiem dokładnie o co chodzi i na razie nie mam auta w domu, dopiero po południu będę miał.. Może jakieś wskazówki?? bo nie orientuję się o co chodzi w ustalaniu kodu:(
    A tego złącza trójkątnego to chyba nie mam bo nigdy sie na takie nie napotkałem ale pozaglądam może gdzieś ukryte jest..
  • #8
    Przemo-P21
    Level 17  
    Jeśli złącze 16-pin pod kolumną - to raczej tylko odczyt kodów za pomocą czytnika....a więc warsztat (serwis)....
  • #9
    DylU02
    Level 12  
    Pod kolumną kierowniczą znajduje się złącze 16-pin (2 rzędy po 8-pin), a tego trójkątnego złącza w komorze silnika niestety nie znalazłem, jest to od dostosowania oktanów i (chyba) złącze diagnostyki FDS2000 (w każdym razie dwu-pinowe)...
    Byłem w warsztacie to przy próbie podłączenia czytnika do tego złącza pod kierownicą czytnik nie wykrył połączenia z slinikiem.. Także trudny orzech do rozgryzienia :)
  • #10
    lindonerl
    Level 18  
    Pozostaje pomiar czujników na piechotę - czyli dobry elektronik samochodowy. Z prostszych rozwiązań zaproponuję jazdę próbną z odpiętą kostką przepływomierza.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    DylU02
    Level 12  
    elektrit z jakich okolic jestes?? może akurat niedaleko mnie mieszkasz?? Tamten fachowiec miał jakiś swój komputerek i stwierdził że auto jest "za stare" na jego komputer, kazał zostawić na 2-3 tygodnie to będzie coś szperał ale u mnie bez auta się nie obejdzie:)
    lindonerl - sondę lambda zbadałem jakimś prostym przyrządem i wynika z tego że jest sprawna, a jeśli chodzi o przepływomierz to spróbuję go odpiąć może akurat coś pomorze:)
  • #13
    Przemo-P21
    Level 17  
    Może to być faktycznie sprawa sprzętu (oprogramowania) ale we w tych fordach ważne są też warunki podczas nawiązywania komunikacji ze sterownikiem np. nagrzany silnik...

    Co do przepływomierza - podepnij się pod pin bodajże "F" przepływomierza za pomocą woltomierza:

    - bieg jałowy powinno być ok. 0,8 V
    - 2000 obr. silnika 1,4 V
    -4000 obr. silnika 2,1 V

    Najlepszy byłby jednak oscyloskop...
  • #14
    safin
    Level 14  
    Słuchaj, a może ch****e paliwo? Za mało oktanów...

    Sprawdź ciśnienie pompki paliwa i wtedy będziesz już wiedział...
  • #15
    DylU02
    Level 12  
    witam..
    sprawdziłem ciśnienie na szynie wtryskowej wynosi ok 1,5 atm.. więc z tego co wynika trochę mało..
    Teraz pozostaje mi zbadać z jakiego powodu ciśnienie jest tak małe:)
    Pozdrawiam..

    ps.
    przepływomierza nie sprawdziłem bo nie ma na nim styku F (są A,C,D,E) w każdym razie teraz to chyba nie potrzebne bo wina najprawdopodobniej tkwi w układzie zasilania
  • #16
    Przemo-P21
    Level 17  
    Albo zapchany filtr paliwa (wariant optymistyczny), albo siada pompa lub ew regulator ciśnienia. Jeśli z regulatora odchodzi wężyk powrotny (chyba niestety jest to rurka) to jak go się ściśnie przy uszkodzonym regulatorze - ciśnienie powinno wzrosnąć - jeśli nie wzrośnie to pompa albo zapchany filtr. Chyba, że ewentualnie zgnieciona rurka paliwowa pod podwoziem i ona dławi przepływ...
  • #17
    DylU02
    Level 12  
    filtr wymieniony jest na nowy, przewody paliwowe są wszystkie drożne. Zostaje pompa paliwa i regulator. Jutro spróbuje odpiąć węża zasilającego i sprawdzić na nim jakie jest ciśnienie jeśli takie same to pewnie uszkodzona będzie pompa paliwa..