Chciałbym kupić proste i niedrogie urządzenie umożliwiające komunikację w razie klęsk żywiołowych. Musiałoby być zasilane z baterii lub akumulatora przez dłuższy czas (energooszczędne), umożliwiać szeroki nasłuch różnych służb ratowniczych, stacji radiowych itd. Powinno być proste w obsłudze tak żeby średnio rozgarnięta osoba mogła go użyć po zapoznaniu się ze specjalną instrukcją obsługi. Być może proste i energooszczędne radio CB oraz skaner (tylko jaki?) były by dobre, ewentualnie radio CB z możliwością odbierania na wielu częstotliwościach itd. Urządzenie musi być użyteczne generalnie na terenie Europy a nie tylko Polski. Jestem kompletnym laikiem ale właśnie chodzi o to żeby przeciętna osoba mogła je obsługiwać w razie potrzeby.
Temat jest bardzo ciekawy i na czasie.
No niestety, aby była to łączność kryzysowa z prawdziwego zdarzenia, to odpadają urządzenia typu CB - zasięg marny, marne parametry techniczne i niezawodnościowe urządzeń (90 % Made in China).
W ubiegły wekkend były przeprowadzone ogólnopolskie ćwiczenia polowe radiostacji amatorskich "Polny Dzień 2008". Celem ćwiczeń było doskonalenie umiejętności operatorskich na wypadek klęsk żywiołowych o zasięgu ogólnokrajowym.
Zerknij tutaj, jak nasz Harcerski Klub Łączności SP5ZBL ćwiczy łączność kryzysową:
http://www.sp5zbl.prv.pl/galerie/jata2006.html http://www.sp5zbl.prv.pl/galerie/jata2007.html http://www.sp5zbl.prv.pl/galerie/pokaz.html Zdjęcia z tego roku już niebawem
Winien jestem jeszcze małe wyjaśnienie.