Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gorzej pali jak jest ciepły TDI Touran 101KM 1.9/2003

Cezary 22 Aug 2008 18:21 8446 8
  • #1
    Cezary
    Level 13  
    WItam

    Mam taką dolegliwość w swoim aucie. Otóż po rozgrzaniu silnika muszę go chwilkę dłużej kręcić niż jak jest zimny, jaka może być tego przyczyna?

    Dodatkowo powiem, że po diagnozie Vag'iem wyrzuca sporadyczny błąd czujnika wałka rozrządu i zbyt dużą oporność wentylatora chłodnicy.

    Prosiłbym o radę czy awaria tego czujnika może wpływać na takie zachowanie samochodu?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Gh0st81
    Level 10  
    Mialem to samo w swoim Touranie. Pomogla korekcja dawek rozruchowych. Zrobili mi to w firmie ECUSOFT w Bielsku.
  • #4
    Sztomel
    Level 35  
    korekcja dawki rozruchowej faktycznie zniweluje problem ale to koszt około 400 zł, można się niejako przy okazji pokusić o podniesienie mocy silnika korekcją całego softu ale tu już trzeba się liczyć z wydatkiem około 1000-1400 zł a dawki niejako zostaną ustawione "po drodze" w tej cenie;
    doraźnie na tą przypadłość pomaga wymiana akumulatora na nowy ale problem powróci jak akumulator po kilku latach straci swoją skuteczność.
  • #5
    Cezary
    Level 13  
    swoją drogą to muszę zrobić kilka logowań VAGIEM i tak mniej więcej określić moc silniczka bo bardzo dobrze idzie, a wszyscy pisali że silnik ten jest mułowaty i zasłaby na to autko więc nie wiem czy ktos juz wcześniej nie grzebał w nim. Dzięki za odpowiedzi i mam nadzieje, że pozostawienie takiego stanu rzeczy nie grozi jakimis konsekwencjami?

    Poza tym to ten czujnik szykuje się wymienić, a jeszcze pozostanie mi dojść co z tym wentylatorem.
  • #6
    Gh0st81
    Level 10  
    Mam z tego silnika zrobione 150KM, przejechal od tego czasu 90kkm bez dotykania czegekolwiek a komfort jazdy duzo wiekszy. Moze i przy Twoim ktos wczesniej dlubal :)
  • #7
    Cezary
    Level 13  
    Witam

    Problem rozwiązałem samemu. Podpiołem się pod Vaga i zmieniłem wartość dawki startowej. Standardowo było 0 na max można ustawić 300 - ja dałem 100 i problemu nie ma.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    Czesto pomaga tez remont rozrusznika + ew wymiana akumulatora.
    Nie jestem dobry w chipie, ale na PD da sie takie dawki vagiem ustalic?