Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kody migowe Matiz co to jest CTS

Gate 26 Lut 2004 00:05 43315 19
  • #1 26 Lut 2004 00:05
    Gate
    Poziom 23  

    Jakie piny trzeba zewrzeć, aby odczytać kody migowe.Złacze 12-pinowe.

  • #2 26 Lut 2004 00:10
    sowczas
    Poziom 13  

    Gate napisał:
    Jakie piny trzeba zewrzeć, aby odczytać kody migowe.Złacze 12-pinowe.

    W matizie nie sprawdzalem ale w lanosie to jest A i B

  • #3 26 Lut 2004 18:07
    Gate
    Poziom 23  

    W Lanosie robiłem i potwierdzam A i B, ale ktoś mi mówił, że w Matizie trzeba A z C zmostkować. Coś nie mogę uwierzyć bo złacze takie same chyba i dlatego chciałem się upewnić pytając na forum.

  • #4 26 Lut 2004 19:01
    teges

    Poziom 21  

    Prawdopodobnie w Matizie nie odczytasz bo tam jest zainstalowany układ wtryskowy Simensa.Potrzebny diagnoskop zprogramem Daewoo.

  • #5 17 Mar 2004 21:29
    merbob
    Poziom 10  

    zwiera się C i A ,jak znajdę chwilę to zamieszcze kody usterek

  • #6 19 Mar 2004 19:22
    Gate
    Poziom 23  

    Zaglądałem do książki serwisowej i potwierdzam.

    kody usterek
    0105-tps
    0110-mat
    0115-sygnal cts
    0120-tps
    0130-sonda
    0201-wtrysk 1
    0202-wtrysk 2
    0203-wtrysk 3
    0320-opto w aparacie
    0340-opto aparatu
    0440-cewka pochlaniacza oparow
    0500-blad vss
    0505-problem iacv
    0560-wysokie ladowanie
    0601-blad ecm
    1100-korekcja a/f
    1110-adaptacja korekcji a/f
    1500-termistor pochlaniacza
    1610-przekaznik glowny
    1620-wlacznik a/c
    1630-niskie obroty wentylatora na biegu wolnym
    1631-niskie obroty na biegu szybkim
    0325-czujnik spalania stukowego
    0400-cewka egr
    1600-imobilizer uszkodzony
    1601-imobiliser uszkodzony
    1602-imobiliser uszkodzony

  • #7 03 Lip 2004 23:45
    Aktor
    Poziom 17  

    Zgadza się, że zwiera się piny A i C. Matiz emituje wówczas kody usterek ale w formie dwucyfrowej. Wszędzie z kolei podają kody w formie czterocyfrowej czyli takiej jak się odczytuje z testera. Czy ktoś ma może kody usterek matiza w wersji dwucyfrowej?

  • #9 04 Lis 2007 20:01
    maakoo
    Poziom 2  

    Widze ze dawno nikt tu nie pisał ale mam pytanie:
    -dokladnie gdzie jest to złącze diagnostyczne? bo nie moge znalezc:(

  • #10 06 Lis 2007 00:47
    pioszym6
    Poziom 15  

    Złącze znajduje się od strony pasażera pod schowkiem

  • #11 20 Kwi 2008 20:16
    Daniel-ex
    Poziom 15  

    Witam
    A jak sie odczytuje te kody w Matizie??
    Pozdrawiam

  • #12 20 Kwi 2008 22:57
    hasiek
    Poziom 14  

    Matiz z roku 2001 Ja to robiłem tak. Przy wyłączonym zapłonie zwarłem piny 1 i 3 albo jak kto woli A i C w gnieździe diagnostycznym. Następnie włączyłem zapłon i policzyłem błyski lampki Check. Cyfra zero to dziesięć błysków. Kody są czterocyfrowe.

  • #13 21 Kwi 2008 05:40
    tarzan107
    Poziom 20  

    I jak nie masz klimatyzacji, to będzie wyświetlał błąd klimatyzacji, ale to normalne.

  • #14 21 Kwi 2008 13:46
    Daniel-ex
    Poziom 15  

    Dziekuje za odpowiedz:) Czyli jak jest jeden, to ile blyskow bedzie? Pozdr

  • #15 03 Cze 2008 07:50
    rez_77
    Poziom 10  

    witam

    czyli jak liczyć te błyski ???

  • #16 15 Lip 2008 21:59
    aka_e
    Poziom 9  

    czym sie rozni 0320 od 0340 (wiem ze ten ma zwiazek z walkiem rozrzadu)?

    mi miga 0320 - jaka czesc jest zatem do wymiany - probuje znalezc:
    czujnik opt. predkosci obrotowej silnika,
    czujnik optyczny aparatu ale tez widzialem okreslenie czujnik opt. w aparacie

  • #17 21 Lip 2008 09:15
    aka_e
    Poziom 9  

    migal mi 0320 i wymienilem czujnik predkosci obrotowej (czujnik w aparacie zaplonu pod kopułka)

    mialem modul MANDO, ktory sie ponoc nie psuje - za czesc 205 zl (modul DAC kosztuje 100) + 40 wymiana

    i samochod na chodzie :)

  • #18 13 Paź 2008 08:19
    aka_e
    Poziom 9  

    niestety znow to samo siadlo po 1.5 m-ca - podejrzewam przewody,kopulke lub swiece - powoduja uszkodzenie czujnika co o tym myslicie?

    wspomne tylko ze przed poprzednia awaria mialem problem z przebiciem na swiecy i wymienilem te czesci.

  • #19 24 Paź 2010 14:42
    vojeq
    Poziom 10  

    prawdopodobnie ponownie siadł ci moduł w aparacie zapłonowym. Słyszałem, że moduł DAC potrafi po jednym dniu paść. Trzeba było mando kupić.

  • #20 13 Lis 2010 15:08
    zarzew
    Poziom 9  

    te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka?

    u mnie w opelku mam takie kody:
    czy to samo jest w matizie?

    UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY

    zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

    10 - Kody błędów nie zaprogramowane
    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    13 - Sonda lambda - brak sygnału
    14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    16 - Czujnik spalania stukowego
    17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
    18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
    19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
    21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
    24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
    25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
    26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
    27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
    28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
    29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
    31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
    33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
    34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
    35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
    39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
    41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
    42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
    45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
    47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
    49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
    51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
    52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
    53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
    54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
    55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
    56 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
    62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
    63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
    64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
    65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego




    69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
    73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
    74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
    75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
    76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
    79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
    81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
    82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
    83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
    84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
    85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
    86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
    87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
    88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
    92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
    93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
    94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
    95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
    96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
    97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
    113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
    115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
    116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
    117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
    118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
    119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
    121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
    122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
    123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
    124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
    125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
    126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
    129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
    131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
    132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
    133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
    133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
    135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
    136 - Urządzenie sterujące
    137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
    138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
    139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
    143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
    144 - Immobilizer - brak sygnału
    145 - Immobilizer - zły sygnał


    ABS

    zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V>20ms
    25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
    35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
    37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
    39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
    47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
    55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

    AUTOMAT

    zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie <9V>16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie

    ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
    ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD

    kody błędów po zwarciu pinów A i J czyli 4X4


    4x4 zwarcie pinów A i J w złączu diagnostycznym
    (OD ROKU 1994 można odczytać kody błędów napędu 4x4 tylko za pomocą TECH 1)

    12 - początek diagnozy, kod testowy
    15 - czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
    24 - czujnik przebytej drogi - brak sygnału
    31 - czujnik obrotów silnika - brak sygnału
    32 - błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
    33 - zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
    34 - zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
    37 - uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
    39 - brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
    55 - błąd komputera 4x4
    71 - czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
    72 - czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
    73 - zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
    74 - za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
    75 - czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)

    Bledy BC
    (zwarcie pinów A i D w złączu diagnostycznym)
    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    51 - Uszkodzona pamięć komputera BC
    52 - Pamięć komputera BC nie zaprogramowana
    55 - Uszkodzony Board Computer
    167 - Czujnik poziomu paliwa - zbyt niskie napięcie
    168 - Czujnik poziomu paliwa - zbyt wysokie napięcie
    169 - Czujnik temperatury zewnętrznej - zbyt niskie napięcie
    171 - Czujnik temperatury zewnętrznej - zbyt wysokie napięcie
    173 - błąd wraz z sygnałem dostarczania paliwa z ECU

    szukam czegos takiego do matiza i lanosa.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME