Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kody migowe Matiz co to jest CTS

26 Feb 2004 00:05 51481 19
  • Level 23  
    Jakie piny trzeba zewrzeć, aby odczytać kody migowe.Złacze 12-pinowe.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 13  
    Gate wrote:
    Jakie piny trzeba zewrzeć, aby odczytać kody migowe.Złacze 12-pinowe.

    W matizie nie sprawdzalem ale w lanosie to jest A i B
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 23  
    W Lanosie robiłem i potwierdzam A i B, ale ktoś mi mówił, że w Matizie trzeba A z C zmostkować. Coś nie mogę uwierzyć bo złacze takie same chyba i dlatego chciałem się upewnić pytając na forum.

  • Level 21  
    Prawdopodobnie w Matizie nie odczytasz bo tam jest zainstalowany układ wtryskowy Simensa.Potrzebny diagnoskop zprogramem Daewoo.
  • Level 11  
    zwiera się C i A ,jak znajdę chwilę to zamieszcze kody usterek
  • Level 23  
    Zaglądałem do książki serwisowej i potwierdzam.

    kody usterek
    0105-tps
    0110-mat
    0115-sygnal cts
    0120-tps
    0130-sonda
    0201-wtrysk 1
    0202-wtrysk 2
    0203-wtrysk 3
    0320-opto w aparacie
    0340-opto aparatu
    0440-cewka pochlaniacza oparow
    0500-blad vss
    0505-problem iacv
    0560-wysokie ladowanie
    0601-blad ecm
    1100-korekcja a/f
    1110-adaptacja korekcji a/f
    1500-termistor pochlaniacza
    1610-przekaznik glowny
    1620-wlacznik a/c
    1630-niskie obroty wentylatora na biegu wolnym
    1631-niskie obroty na biegu szybkim
    0325-czujnik spalania stukowego
    0400-cewka egr
    1600-imobilizer uszkodzony
    1601-imobiliser uszkodzony
    1602-imobiliser uszkodzony
  • Level 17  
    Zgadza się, że zwiera się piny A i C. Matiz emituje wówczas kody usterek ale w formie dwucyfrowej. Wszędzie z kolei podają kody w formie czterocyfrowej czyli takiej jak się odczytuje z testera. Czy ktoś ma może kody usterek matiza w wersji dwucyfrowej?
  • Level 2  
    Widze ze dawno nikt tu nie pisał ale mam pytanie:
    -dokladnie gdzie jest to złącze diagnostyczne? bo nie moge znalezc:(
  • Level 15  
    Złącze znajduje się od strony pasażera pod schowkiem
  • Level 15  
    Witam
    A jak sie odczytuje te kody w Matizie??
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    Matiz z roku 2001 Ja to robiłem tak. Przy wyłączonym zapłonie zwarłem piny 1 i 3 albo jak kto woli A i C w gnieździe diagnostycznym. Następnie włączyłem zapłon i policzyłem błyski lampki Check. Cyfra zero to dziesięć błysków. Kody są czterocyfrowe.
  • Level 20  
    I jak nie masz klimatyzacji, to będzie wyświetlał błąd klimatyzacji, ale to normalne.
  • Level 15  
    Dziekuje za odpowiedz:) Czyli jak jest jeden, to ile blyskow bedzie? Pozdr
  • Level 11  
    witam

    czyli jak liczyć te błyski ???
  • Level 10  
    czym sie rozni 0320 od 0340 (wiem ze ten ma zwiazek z walkiem rozrzadu)?

    mi miga 0320 - jaka czesc jest zatem do wymiany - probuje znalezc:
    czujnik opt. predkosci obrotowej silnika,
    czujnik optyczny aparatu ale tez widzialem okreslenie czujnik opt. w aparacie
  • Level 10  
    migal mi 0320 i wymienilem czujnik predkosci obrotowej (czujnik w aparacie zaplonu pod kopułka)

    mialem modul MANDO, ktory sie ponoc nie psuje - za czesc 205 zl (modul DAC kosztuje 100) + 40 wymiana

    i samochod na chodzie :)
  • Level 10  
    niestety znow to samo siadlo po 1.5 m-ca - podejrzewam przewody,kopulke lub swiece - powoduja uszkodzenie czujnika co o tym myslicie?

    wspomne tylko ze przed poprzednia awaria mialem problem z przebiciem na swiecy i wymienilem te czesci.
  • Level 10  
    prawdopodobnie ponownie siadł ci moduł w aparacie zapłonowym. Słyszałem, że moduł DAC potrafi po jednym dniu paść. Trzeba było mando kupić.
  • Level 10  
    te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka?

    u mnie w opelku mam takie kody:
    czy to samo jest w matizie?

    UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY

    zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

    10 - Kody błędów nie zaprogramowane
    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    13 - Sonda lambda - brak sygnału
    14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    16 - Czujnik spalania stukowego
    17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
    18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
    19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
    21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
    24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
    25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
    26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
    27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
    28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
    29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
    31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
    33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
    34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
    35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
    39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
    41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
    42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
    45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
    47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
    49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
    51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
    52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
    53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
    54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
    55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
    56 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
    62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
    63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
    64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
    65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
    69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
    73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
    74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
    75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
    76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
    79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
    81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
    82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
    83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
    84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
    85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
    86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
    87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
    88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
    92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
    93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
    94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
    95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
    96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
    97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
    113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
    115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
    116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
    117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
    118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
    119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
    121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
    122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
    123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
    124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
    125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
    126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
    129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
    131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
    132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
    133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
    133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
    135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
    136 - Urządzenie sterujące
    137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
    138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
    139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
    143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
    144 - Immobilizer - brak sygnału
    145 - Immobilizer - zły sygnał


    ABS

    zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V>20ms
    25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
    35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
    37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
    39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
    47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
    55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

    AUTOMAT

    zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie <9V>16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie

    ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
    ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD

    kody błędów po zwarciu pinów A i J czyli 4X4


    4x4 zwarcie pinów A i J w złączu diagnostycznym
    (OD ROKU 1994 można odczytać kody błędów napędu 4x4 tylko za pomocą TECH 1)

    12 - początek diagnozy, kod testowy
    15 - czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
    24 - czujnik przebytej drogi - brak sygnału
    31 - czujnik obrotów silnika - brak sygnału
    32 - błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
    33 - zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
    34 - zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
    37 - uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
    39 - brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
    55 - błąd komputera 4x4
    71 - czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
    72 - czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
    73 - zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
    74 - za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
    75 - czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)

    Bledy BC
    (zwarcie pinów A i D w złączu diagnostycznym)
    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    51 - Uszkodzona pamięć komputera BC
    52 - Pamięć komputera BC nie zaprogramowana
    55 - Uszkodzony Board Computer
    167 - Czujnik poziomu paliwa - zbyt niskie napięcie
    168 - Czujnik poziomu paliwa - zbyt wysokie napięcie
    169 - Czujnik temperatury zewnętrznej - zbyt niskie napięcie
    171 - Czujnik temperatury zewnętrznej - zbyt wysokie napięcie
    173 - błąd wraz z sygnałem dostarczania paliwa z ECU

    szukam czegos takiego do matiza i lanosa.