Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

flackmistrz 23 Sie 2008 11:49 5470 31
  • Witam.
    Jako że to mój pierwszy post chciałbym pozdrowić wszystkich elektrowiczów;) Ja i mój kolega nudziliśmy się i postanowiliśmy zrobić jakiegoś porządnego suba;d żeby nie przesadzić na początek kupiliśmy Magnata Xpressa 10 (bardzo dobry głośnik;d) Nasze początkowe zamiary kupna głośnika marki Peiying odradził nam nasz bardziej doświadczony kolega i szczerze mówiąc dzięki mu za to;p

    Kosztorys:

    płyta wiórowa (22mm) 1 m2 26zł
    klej patex moment 6zł
    oczywiście głośnik 130 zł
    plus wkręty, przewód, wtyki, mata wyciszająca, przesyłki i pół zbiornika wachy;) to będzie ok 40zł

    Konstrukcja:

    Ogólnie najbardziej potrzebnym narzędziem jest wyrzynarka przydał się także strug elektryczny i wkrętarka. Ogólnie z subem zeszło nam się ok dnia ale z powodu braku czasu zrobiliśmy go w ok tydzień. Skrzynka ma wymiary 40X30X30X20 (szer, wysokość, długość dołu i szerokość góry). Nie mogliśmy nigdzie dostać koca obiciowego także na razie nasza skrzynka jest goła:P teraz albo ją obijemy lub nałożymy trochę szpachli i polakierujemy;)
    Parę fotek naszego dzieła:D: Jeśli możecie to oceńcie to fachowym okiem;) POZDRAWIAMY

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 23 Sie 2008 12:44
    cmal
    Poziom 15  

    Z tego co wiem to tutaj umieszcza się skończone konstrukcje? I wklej zdjęcie na poszątku postu :P
    Pozdro!

  • #3 23 Sie 2008 13:56
    flackmistrz
    Poziom 9  

    spoko;) jak będzie skończona to wkleję jeszcze parę fotek:D

  • #4 23 Sie 2008 21:42
    cmal
    Poziom 15  

    Ale co do samego suba to jest pasywny? Obudwa liczona? Na ile strojona? Więcej szczegółów proszę :P

  • #5 24 Sie 2008 10:43
    flackmistrz
    Poziom 9  

    tak:) sub jest pasywny i nie ma w środku żadnych wzmacniaczy;) Natomiast obudowa także jest obliczona i ogólnie ma ok 30l po odliczeniu głośnika i terminalu wychodzi ok 24-25 l :)

  • #6 24 Sie 2008 20:40
    michal.rogaczewski
    Poziom 28  

    25L ??? ja taką mam do zwykłej kolumienki (nie suba) na GDN 20/50 :), wątpię żeby to było liczone, wykonanie.... brzyyydal :P moje kolumny też robiłem wyrzynarką krzywo wychodzi cięcie (nie linia cięcia, tylko brzeszczot sie gnie), ale wystarczy sie postarać....

  • #7 24 Sie 2008 21:48
    flackmistrz
    Poziom 9  

    ale po co większa skrzynka zamknięta do tak małego głośnika? Rozumiem jakby to miało ponad 250 RMS ale tu jest trochę ponad 140... to jest najsłabszy głośnik (i za razem dobrej jakości) głośnik jaki udało mi się dostać;) w sumie to ja jestem laikiem ale podłączyliśmy go u kolegi który naprawdę zna się na rzeczy i powiedział że jest bardzo dobrze jak na naszą pierwszą skrzynkę:D a z wycinaniem masz racje;/ ale spoko teraz będę wycinał piłą tarczową:D i będzie ok;) z wyglądu nie jest za ciekawa ale zrozumcie że to jest pierwsza rzecz jaką zrobiłem i jestem usatysfakcjonowany a jak się ją dokończy to w ogóle będzie git malina:D i na pewno następnym razem będzie lepiej;) dzięki za posta PoZdRaWiAm ;)

  • #8 25 Sie 2008 09:26
    cmal
    Poziom 15  

    A co z filtrem??? Gra całym pasmem?

  • #9 25 Sie 2008 10:52
    melisław
    Poziom 24  

    Kup kocyk i wikol i za parę złotych bedzie to wyglądać o niebo lepiej...

  • #10 25 Sie 2008 12:15
    flackmistrz
    Poziom 9  

    nie zamontowaliśmy jeszcze żadnych zwrotnic gdyż (jak już pisałem) jest to nasz pierwsza skrzynka i dopiero nabywamy wiedzy;) ale na pewno z filtrem grało by jeszcze lepiej... Kocyk już jest kupiony a do sklejenia użyjemy budaprenu;) także spokojnie wszystko zmierza ku końcowi;)

  • #11 25 Sie 2008 15:35
    cmal
    Poziom 15  

    Ok, ale stanowczo ODRADZAM filtry pasywne! Psóją efekt tak że nie da się tego słuchać(przynajmniej te w granicach 40-50zl). No, chyba że na sam filtr wydacie jakieś 80-130zł wtedy można już się o coś pokusić(zaprojektować), ale jak za tę cene macie o niebo lepszy filtr AKTYWNY razem z zasilaczem(symetrycznym).
    Pozdrawiam!

  • #12 25 Sie 2008 21:58
    flackmistrz
    Poziom 9  

    raczej już na ten projekt nie będzie nic kombinowane z filtrem... później coś się pomyśli;) ten sub pójdzie w świat i będzie trzeba zrobić nowego;d

  • #13 25 Sie 2008 22:19
    cmal
    Poziom 15  

    "Ten sub pujdzie w świat" Znaczy na sprzedaż?

  • #16 26 Sie 2008 22:31
    flackmistrz
    Poziom 9  

    oooo dzięki;d wiesz na tego suba już jest amator;p w sumie to dobrze że się nie zna łatwiej będzie opchnąć;p ale na pewno taki moduł będzie w mojej własnej skrzynce;) dzięki i pozdro:D

  • #17 29 Sie 2008 15:23
    flackmistrz
    Poziom 9  

    a oto zdjęcia już skończonego subwoofera;) Pozdrawiam

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

    Mój pierwszy sub z Magnatem Xpressem 10 :D

  • #18 29 Sie 2008 17:31
    toma085
    Poziom 21  

    Po co filtr jak to jest sub samochodowy.Przecież wzmacniacze samochodowe mają wbudowane filtry HPF i LPF.

  • #19 29 Sie 2008 22:34
    cmal
    Poziom 15  

    Noooo, teraz to jakoś wygląda ;) Ode mnie + :D
    Pozdro!

  • #20 30 Sie 2008 15:20
    flackmistrz
    Poziom 9  

    też tak myślę:D już myślimy o następnym projekcie:) Pozdro

  • #21 30 Sie 2008 16:16
    venon666
    Poziom 11  

    a jak wyglada test na sprawdzenie szczelnosci i wielkosciowo to moze byc nawet za duzo jak na skrzynie zamknieta ja mam magnata 3000 supreme 30cm i skrzynia zamknieta wychodzi 20 litrow

  • #22 30 Sie 2008 18:08
    cmal
    Poziom 15  

    Teraz może zróbcie jakiś fajny zestawik 2.1 na tonsilkach, a jak nie tonsil to nawet ten STX może być :|

  • #23 31 Sie 2008 10:01
    flackmistrz
    Poziom 9  

    test na sprawdzenie szczelności wypadł dobrze:) powietrze nie ucieka żadną szparką i jest ok:) a co do zestawiku to się jeszcze pomyśli;d na razie w planach jest kolejny sub tylko ciut mocniejszy :)

  • #25 31 Sie 2008 11:22
    flackmistrz
    Poziom 9  

    mówisz żeby zastosować Tonsila? obczytałem że ten głośnik jest bardzo chwalony przez forumowiczów aczkolwiek myślę nad earthquakiem DB 12 jest ciut mocniejszy i też podobno fajnie gra w obudowie ok 50 litrów na czysto ;)

  • #26 31 Sie 2008 17:22
    venon666
    Poziom 11  

    test szczelnosci do zamknietej to wcisniecie mebrany i po puszczeniu ma mebrana powoli wracac do swego poziomu

  • #27 01 Wrz 2008 17:02
    flackmistrz
    Poziom 9  

    sub gra bez zarzutu;) wszystko jest ok:) a teraz zakupiłem wzmaka Axtona C400 X2 i zobaczymy co to będzie:)

  • #28 01 Wrz 2008 17:22
    cmal
    Poziom 15  

    Po tym poście mogę się domyślić że tetu nie zdał...

  • #29 03 Wrz 2008 11:12
    minigunmen
    Poziom 10  

    Tonsil byłby lepszy, magnat to ta sama klasa ale nieco niżej, przy tych samych parametrach wzmacniacza i skrzyni często wykazują się mniejszą skutecznością niż tonsil. Może i niewielką ale wprawne ucho wychwyci :)

  • #30 03 Wrz 2008 19:28
    cmal
    Poziom 15  

    Mówisz? A słyszałeś je w ogóle czy mówisz tak bo inni też tak mówią?