Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pralka Whirlpool AWG695-głośne wirowanie(huczy)

26 Lut 2004 11:16 18161 9
  • Poziom 13  
    Witam
    W temacie pralek to ja jestem zielony,a pralka w rodzinie,więc pomóc trzeba.
    Pralka 6-letnia,raczej intensywnie eksploatowana,od kilku dni zaczęła przy wirowaniu głośno pracować.Pojechałem żeby to posłuchać-nie stuka,nie trzęsie się,nie piszczy,ale właśnie huczy.
    Zanim to rozkręce prosiłbym o wskazówki na co zwócić uwagę.
    Pralka ta ma wirowanie 1000obr,przy mniejszych też głośno pracuje.
    Dzięki z góry za porady !
  • Poziom 16  
    Witam przyczyną tego huczenia z pewnościa są wyeksploatowane łożyska(najprościej sprawdzisz ,jeżeli obrócisz na luzie bemben pralki)Pozdrawiam.Grzegorz.
  • Poziom 13  
    A jeżeli to jest wina łożysk to:
    -czy można używać pralki do chwili wymiany łożysk ?
    -czy takie łożyska są osiągalne ?
  • Specjalista AGD
    Jeżeli słychać łożyska to radzę nie prać. W Twojej pralce jeżeli dojdzie do zatarcia łożyska lewego (po drógiej stronie koła pasowego) to może ulec wytarciu otwór w plastykowym zbiorniku, w którym osadzona jest też plastykowa piasta z łożyskiem (łożysko zacznie się obracać razem z piastą). Takie uszkodzenie zbiornika, jeżeli jest znaczne może postawić pod znakiem zapytania opłacalność naprawy.
    Wymiana łożysk jest tylko pozornie prosta i na dodatek na rynku
    pokazaly się chamskie podróby kompletnych piast i V-rigów.
  • Poziom 14  
    pokrec recznie czy slychac chrobotanie
  • Poziom 13  
    Witam !
    Chyba sprawdziły się przewidywania kolegi zayzayer-a. :cry:
    Pralka wprawdzie po pojawieniu się huku,była eksploatowana z wirowaniem 120 obr,huk się nie nasilał,po zdjęciu paska ręcznie obracałem bęben i wydawało się,że obraca się luźno(z niewielkim szmerem po lewej stronie-no właśnie!),no i stało się !