Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Eltrox Hurton
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie CAME SPACE za pomocą pilota

Elgebrin 14 Dec 2011 19:38 121786 60
  • #31
    Zbych034
    Level 38  
    Piloty rożnych producentów nie pasują do jednego odbiornika. Trzeba kupic dodatkowy odbiornik. Jak coś to pisz na PV
  • Eltrox Hurton
  • #32
    surmi1979
    Level 2  
    Witam mam problem kupiłem uniwersalne piloty model BTX4 i nie mogę ich zaprogramować do bramy rozsuwanej typu ''Came" proszę o pomoc!! pozdrawiam!!
  • Eltrox Hurton
  • #33
    mikus1982
    User under supervision
    Poproś o instrukcję tam gdzie je kupiłeś.
  • #34
    surmi1979
    Level 2  
    No właśnie nie było instrukcji do tych pilotów więc zdarłem z neta i nic nie pasowalo niby ten model a 3 różne wersje.Żadna nie pasuje.
  • #35
    borowy6
    Level 1  
    Mam Problem .Pilot SPACE 4 przyciski -lewym przyciskiem otwiera jedną bramę ,prawym drugą i chciałem zaprogramować dolny przycisk do otwierania bramy przesuwnej,niestety prawym przyciskiem otwiera mi zaprogramowaną bramę garażową i przesuwną jednocześnie jak sprawić żeby otwierał tylko bramę w garażu.
    Dodam,że usuwałem piloty z odbiornika i ponownie programowałem dolny przycisk do otwierania bramy przesuwnej jednak prawy ciągle programuje się jakby samoczynnie.
    Jak to usunąć.
  • #36
    olcik9981
    Level 12  
    Założyć nowy radioodbiornik.
  • #37
    Jesionki
    Level 12  
    Witam!
    Zakładam siłowniki Came Krono Long (centrala ZF 1N) i posiadam bramę garażową Marantec 220.2 (wyposażona w pilota Digital 302 868.3MHZ). Proszę o radę: jak zgrać te dwa urządzenia w jednym pilocie? W zestawie Came są piloty Space 2 lub 4.
    Czy da się to w ogóle zrobić, czy trzeba w bramie wymienić odbiornik na kompatybilny?
    Z góry dziękuję... :)
  • #38
    yarpen86
    Level 24  
    Witam,

    Niezbędny jest odpowiedni odbiornik.

    Pozdrawiam
  • #39
    Jesionki
    Level 12  
    No tak ale w bramie czy w Came (centrala siłowników)?
    Czy gniazda będą pasowały w centralach?
    Macie jakieś konkretne rozwiązanie?
    Mam też pilota od alarmu domu może to też się da sprzężyć na 1 pilota? Na co zwrócić uwagę przy doborze kart (odbiorników)?
  • #40
    yarpen86
    Level 24  
    Witam,

    To do którego urządzenia należy dokupić sterownik zależy od tego które piloty zamierza Pan zachować. Większość radiolinii posiada uniwersalne wersje radioodbiorników wiec nie ma problemów z podłączeniem. Sterowanie alarmem również nie stanowi problemu.

    Pozdrawiam.
  • #41
    Jesionki
    Level 12  
    Troszke poszperałem i tak:
    1. BRAMA Came Krono pilot Space 43,923 MHZ
    2. Garaż Marantec Comfort 220.2 pilot Digital 302, 868 MHZ - odbiornik do wymiany 24V
    3. Alarm domu pilot Gorke 433,92 MHZ
    Do tego trzeba dopasować pilota uniwersalnego 433,92 MHZ najlepiej z 4 kanałami obsługującego te urządzenia, zmiennokodowy KeeLoq ...
    ad. 2. Do Marantec można podłączyć dowolny odbiornik radiowy z wyjściem przekaźnikowym i zasilanym z 24V DC pod zaciski 1,2,3 znajdują się one z przodu głowicy napędu.
    SCHEMAT poniżej:
    Może ktoś zaproponuje konkretne elementy? PLEACE
  • #42
    yarpen86
    Level 24  
    Piloty radiolinii SPACE działają na częstotliwości 433,92 MHz... Do centrali Krono również da się wpiąć dodatkowy radioodbiornik a i do alarmu problemów być nie powinno. Ze względu na to, że posiada Pan kilka rożnych pilotów zmiennokodowych (SPACE, Gorke) myślę, że najlepiej byłoby zakupić 3 odbiorniki uniwersalne w wersji multi (np. DTM lub Proxima), podłączyć do urządzeń i zaprogramować piloty wg. uznania.

    Pozdrawiam.
  • #43
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jedna uwaga - alarm domu i garaż powinny być zabezpieczone keeloq (brama nie ma znaczenia bo to nie sejf - zawsze mozna przeskoczyć) - odbiorniki uniwersalne Proximy i DTM nie mają dedykowania do radiolini Gorke i Maranteca i będą pracować na stałej części kodu (chociaż to trochę teoretyczne bo jaki złodziej przy normalnym domku jednorodzinnym będzie siedział i z ukrycia skanował piloty jak przy rezydencji milionera....). Czyli wskazane by było pozostać przy systemie i pilotach Gorke (jako wiodących), do garażu Maranteca dokupić odbiornik Gorke (z racji keeloq) a do bramy dowolny uniwersalny j/w (z racji ceny)
  • #44
    Jesionki
    Level 12  
    Tak to racja...
    Trzeba zastosować PROXIME NMx dedykowaną do Came Sace z pełnym kodem i wymienić odbiorniki na bramie garażowej i alarmie...
    To chyba najlepsze rozwiązanie, zachowane piloty od Came :).
    A proszę o opinie, bo gdzieś czytałem, że lepiej stosować radiolinie 868 MHz a nie 433. Czym to jest podyktowane?
    Bo można zastosować radiolinie z Zamela 868 MHz ROB-01/12-24V i piloty 4-kanałowe P-257/4 Zamel.
    Są w fajnych przystępnych cenach.
    Co o tym sądzicie?
  • #45
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Pasmo 868 jes mniej zapchane. Z 433 korzysta wszystko co radiowe - od pilotów do samochodów (i oczywiście wszelkich rodzajów bram, garaży, dzwonków radiowych, wyłączników itp) po radiotelefony PMR.Tym samym (pomimo różnych rodzajów modulacji i przesunięć częstotliwości) pasmo jest stale zakłócane i różne sprzęty w tej samej okolicy się głuszą. Sprzętów na 868 jest o wiele mniej (bo przeważnie jest dużo droższy od 433 i w ogóle stosowany w drogich "markowych" urządzeniach), pasmo praktycznie nie jest zaśmiecone i pomimo teoretycznie mniejszego zasięgu (mniejsza długość fali) rzeczywisty zasięg i pewność działania bywa sporo większa od 433.
  • #46
    Lucas_21
    Level 12  
    Jak zaprogramować ten pilot 2 kanały? Przyciskam przycisk i trzymam 15 sec i otwiera się brama, potem na moim 15 sec i zamyka się brama, a pilot nie skopiowany ;.
  • #47
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jak to twoja brama to spróbuj z różnymi czasami (od 15 do 20 sek) i różnymi odstępami czasowymi między pilotami, jak się nie uda - po prostu otwórz odbiornik i dopisz pilot bezpośrednio do niego.
    Jeśli osiedlowa - odbiornik może być zabezpieczony przed zdalnym dopisywaniem pilotów i bez zdjęcia dekla nic nie zrobisz.
    A co do nazewnictwa - pilot się NIE KOPIUJE jeden od drugiego tylko dopisujesz nowego pilota zdalnie do odbiornika za pomocą już dopisanego (i oba muszą być w zasięgu odbiornika).
    Przecież w bieżącym temacie powyżej są różne sytuacje z pilotami SPACE i instrukcja bezpośredniego dopisania pilota do odbiornika, tylko poczytać.
  • #48
    tapczan0
    Level 22  
    Trochę się czepiam,
    ale zamiast frazy "dopisanie pilota do odbiornika, (popularyzowane przez DTM),
    bardziej lubię "rejestrację pilota w odbiorniku..."
    pozdrawiam
  • #49
    marnyk
    Level 11  
    A czy istnieje możliwość zarejestrowania pilota Space SP2 bezpośrednio na płycie centrali sterującej ZBK/ZBKE? (tzn. gdy nie ma włożonej karty radiowej AF43SP)?
  • #50
    yarpen86
    Level 24  
    Nie, nie ma możliwości, karta jest konieczna.
  • #53
    ambitnyjan
    Level 10  
    tapczan0 wrote:
    bo pilota się rejestruje....

    to znaczy jak go mam zarejestrować ??? naciskam 1 aż czerwona dioda zaczyna mrugać naciskam przycisk w pilocie czekam aż dioda przestaje mrugać i nic, szlaban nie reaguje. Czyżby już jest 15 pilotów przypisanych czy ja coś źle robię ???/
  • #54
    tapczan0
    Level 22  
    Rejestracja jest dwuetapowa, najpierw piloty rejestrujesz w karcie - i to pewnie robisz, potem rejestrujesz kartę w sterowniku. Rejestracja w sterowniku polega na naciśnięciu i trzymaniu zarejestrowanego już przycisku pilota w karcie i naciśnięciu czerwonego przycisku (switcha) na płycie głównej sterownika. Zobacz zresztą instrukcję płyty głównej szlabanu - rejestracja pilota.
  • #55
    ambitnyjan
    Level 10  
    szlaban ma już parę pilotów które działają czy dodając nowe piloty muszę też rejestrować kartę w sterowniku ??? bo jeśli za każdym przy dodaniu pilotów trzeba przejść przez te 2 etapy to ok sprawdzę bo ja tylko 1 etap przeprowadzałem. Bo moje przypuszczenia są takie ze karta przyjmuję tylko 15 pilotów szlaban ma już sporo lat teraz działa 9 pilotów( 6 pilotów mogło zginąć popsuć się lub tym podobne), może już jest pamięć pełna dlatego nie mogę dodać pilotów??? jaka jest oznaka że pamięć karty jest pełna ???
  • #56
    tapczan0
    Level 22  
    Kartę rejestruje się w sterowniku tylko raz - jeżeli działa dowolny pilot, karta jest już zarejestrowana.

    Jedyną reakcją na pilota nr 16 jest;
    ! Próba wpisania 16 nadajnika zakończy się niepowodzeniem.

    Ale możesz skasować pojedynczego pilota i zaprogramować nowego, jeżeli się uda to karta jest pełna.
    ● Kasowanie pojedynczego pilota:
    1. Przy naciśniętym przycisku CLEAR (LED pulsuje) nacisnąć dowolny przycisk pilota, który ma zostać wykasowany. LED zacznie świecić światłem ciągłym.
    2. Zwolnić przycisk CLEAR.
    Uwaga!
    ● Należy zachować szczególną ostrożność podczas kasowania pojedynczego pilota, gdyż zbyt długie przytrzymanie przycisku CLEAR (powyżej 8 sek.), spowoduje skasowanie wszystkich pilotów.
  • #57
    qetuo
    Level 9  
    Chciałbym odświeżyć temat poneważ nie wiem co źle robię Panowie i Panie.

    Otóż przy programowaniu trzeciego pilota wywala mi 1z2 które obecnie używam :/

    Came zbx74-78 , AF43SP
  • #59
    qetuo
    Level 9  
    Panowie powracam do tematu jeszcze raz:

    Wykasowałem piloty wszystkie ( 2 ) i teraz według instrukcji nie mogę ich wpisać --- krok po kroku robię według tego i nic.

    Zatrzymuję się na tym, że tzn( efekt mam takie ) - wygrywając pilot poprawnie tak myślę ... i poźniej klikając na przycisk na pilocie słyszę tylko "CYK" od strony mechanizmu. Klikam jest głośny cyk i zaświeca się ( byłyska raz ) żółty klosz ( dioda ) i brama nie reaguje.

    Kasowaanie wychodzi ....ale kurna czemu nie chcę mi się wgrać pilot:/
  • #60
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    qetuo wrote:
    poźniej klikając na przycisk na pilocie słyszę tylko "CYK" od strony mechanizmu

    - to oznacza, że poprawnie wgrałeś pilota...
    qetuo wrote:
    Klikam jest głośny cyk i zaświeca się ( byłyska raz ) żółty klosz ( dioda ) i brama nie reaguje

    - może nie zamknąłeś klapki?