Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - skrzynia biegów "lizak"

23 Sie 2008 22:18 17081 28
  • Poziom 14  
    Witam Państwa. Mam problem ze skrzynią w malcu, po jej wymianie mam problem z włączeniem 1szego biegu i wstecznego, chodzi oto że bieg jest ale niemogę go wsadzić ponieważ lewarek jest już dalej niechce iśc, wyciągnełem dziś tzw. "lizak" i sprawdziłem otwory do których montowany jest trzpień od skrzyni i od lewarka, okazuje się że otwory w nim są już nieco wyrobione, czy może to mieć wpływ na to że niemogę wsadzić biegu??? Wsteczny jakoś wchodzi ale muszę się sporo nagimnastykować.... Jedynka też wejdzie ale muszę wejść pod malca i młotkiem troszke pomóc żeby dobrze zaskoczyło...
  • Poziom 38  
    Może miec wpływ,jak i ustawienie na poduszkach.
  • Poziom 14  
    ale skrzynia razem z silnikiem może zmienić położenie??? aż tak żeby na poduszkach była zabardzo wsadzona do środka??
  • Poziom 39  
    w poprzeczce pod skrzynią są otwory przesuwne
  • Poziom 38  
    wymień ten łącznik będzie dobrze.
  • Poziom 14  
    kwok napisał:
    w poprzeczce pod skrzynią są otwory przesuwne


    tzn, skrzynia ma być do tej poprzeczki przykręcona? Czy cała poprzeczka razem ze skrzynią jest przesuwna??

    Dodano po 6 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    wymień ten łącznik będzie dobrze.


    Ale łącznik który jest wyrobiony po 1,4mm na każdym "oczku" mógłby mieć aż tak duży wpływ na to że brakuje miejsca na drążku??
  • Poziom 13  
    W tunelu do którego masz przykręconą "wajchę" masz otwory przesuwne (odsuń materiał po bokach) - poluzuj śruby i przesuń mechanizm, dokręć i sprawdź jaki to efekt przyniosło.- powksperymentuj.
    Zniweluj nadmierne luzy na lizaku i sprawdź cz się nie "skręca". Sprawdź czy masz właściwe śruby - są specjalne.
    Jak nie pomoże to wymień.
  • Poziom 14  
    ITS Arturr napisał:
    Co zrobiłeś że nagle nie działa? naprawiałeś coś? wymieniałeś? gdzie grzebałeś?

    W tunelu do którego masz przykręconą "wajchę" masz otwory przesuwne - poluzuj śruby i przesuń mechanizm, dokręć i sprawdź jaki to efekt przyniosło.
    Zniweluj luzy na lizaku i sprawdź cz się nie "skręca".
    Jak nie pomoże to wymień.


    Wymieniłem całą skrzynie, biegi są bo słyszę jak jedynka wchodzi ale za słabo i mechanizm jej nietrzyma bo brakuje miejsca na drążek żeby dalej wsadzić...

    A tunel odkręca się od spodu czy od góry w kabinie ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ITS Arturr napisał:
    W tunelu do którego masz przykręconą "wajchę" masz otwory przesuwne (odsuń materiał po bokach) - poluzuj śruby i przesuń mechanizm, dokręć i sprawdź jaki to efekt przyniosło.- powksperymentuj.
    Zniweluj nadmierne luzy na lizaku i sprawdź cz się nie "skręca". Sprawdź czy masz właściwe śruby - są specjalne.
    Jak nie pomoże to wymień.



    Czyli odkręcić śruby na krzyżaku który jest to wajchy?? tam można to regulować??

    W lizaku śruby są specjalne...
  • Poziom 16  
    Witam

    Cytat:
    A tunel odkręca się od spodu czy od góry w kabinie ?


    Wywalasz siedzenie pasażera i masz super dostęp do śrub regulacyjnych (jak patrzysz na tunel od góry ta są po prawej stronie).

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    A jak się reguluję tymi śrubami???
  • Poziom 18  
    Popuszczasz te śruby . wbijasz sobie na przemian biegi do przodu do tyłu i ustawiasz lewarek biegów po środku {żeby nie był za bardzo wychylony do przodu ani za bardzo przesunięty do tyłu }. Póżniej skręcasz te śruby .
  • Poziom 38  
    Blok napędowy silnik-skrznia biegów prawidłowo ustawiony jest wtedy gdy półośki patrząc od dołu tworzą linię prostą. Dopiero wtedy ustawia się położenie dźwigni biegów. Oczywiście blok napędowy powinien się swobodnie swobodnie podparty wtedy drgania i hałas pracującego silnika jest najmniej odczuwalny w kabinie samochodu.
  • Poziom 10  
    witam ja mam taki sam problem nie wchodzi mi wsteczny i jedynka lizak wymieniłem i dalej nie chodzi to trzeba wyregulowac tymi śrubami tam gdzie wajcha jest??
  • Poziom 31  
    Tak z boku tunelu masz śruby do regulacji lewarka.
  • Poziom 10  
    dzięki bo juz miałem wyjmowac skrzynie
  • Poziom 10  
    patrzyłem u mnie w maluchu co nie działa jedynka i wsteczny to śruby co się reguluje są przesunięte na maksa do przodu jak je ustawić aby były dobrze??
  • Poziom 10  
    próbowałem regulować i nic jak włączam wsteczny to przejade kawałeczek i wyskakuje i tak brzęczy coś tak samo jest z jedynką czy to jest wina skrzyni?
  • Poziom 10  
    a można ją jakoś naprawić?
  • Poziom 31  
    prawdopodobnie masz uszkodzoną tzw ''choinkę" w skrzyni biegów,a ściślej to tryb lub parę trybów o prostych zębach odpowiadających za jedynkę i jednocześnie za wsteczny bieg.Wymiana nieopłacalna lepiej zakupić na szrocie skrzynię za 50zl
  • Poziom 10  
    najpierw wsteczny wyskakiwał ale dało sie jezdzic a pózniej to cały czas wyskakiwał to jeździłem bez wstecznego nawracałem na ręcznym a teraz tak samo jest z jedynką ale chyba wywale go na złom i nie będe sie z nim męczył
  • Poziom 10  
    a skrzynia z eleganta bedzie pasowac do zwykłego fiata?
  • Poziom 11  
    na 100% pasuje,to ten sam silnik
  • Poziom 9  
    witam panowie wile juz czytalem o moim problemie mianowicie wyskakujacym pierwszym biegu i wstecznym zmienialem pozycje śrub przt tunelu za wiele to nie dalo mozetyle ze drgnie z miejsca zanim wyskoczy dokrecilem i zniwelowalem tez luz na lizaku a tagrze poduszki sa okej i dalej nic czy to znaczy ze padlo cos w skrzyni czy moze macie jakies inne uwagi np co do srub przy tunelu zgory dzieki
  • Poziom 2  
    tak jak kolega pisal wywalsiedzenie pasazera odchyl dywanik z prawej strony kanalu z lewarkiem i poluzuj dwie sruby mocowania wspornika lewarka
    przesowaj do przodu lub do tylu tak zeby po dokreceniu srub lewarek zaskakiwal w gniazda dobrze bo w przeciwnym razie beda wyskakiwaly biegi
    jak przecholujesz w jedna strone to 13 a jak w druga to24 i wsteczny
    moze brakowac naciec do regulacji gdy sie zle ustawila skrzynia po wymianie lizaka
    jak przed wymiana biegi nie wyskakiwaly to choinka w skrzyni jest dobra inie ma co szukac tylko wyregulowac lewarek
    jezdze malczakiem 15 lat robilem sam silnik i skrzynie od a do z

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 8.2, 15. Ostatni raz upominam!

  • Poziom 2  
    być może skrzynia jest w kiepskim stanie...nie ma sensu bawić sie z ustawianiem lewarka skoro skrzynia może być podjechana ... zmieniałeś skrzynie ale nie wziołes pod uwagę tego,że ona też może być w złym stanie.pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam fachowców skrzynia z EL'a nie będzie pasować do starszego malucha ( co z tego że ten sam silnik) na oko jest podobnie ale wybierak w skrzyni EL jest inny znaczy w innym miejscu jest przesuniety żeby pasowało trzeba założyć mechanizm zmiany biegów z EL bo będą problemy z biegami albo nic sie nie da włączyć i bedzie tylko zgrzyt .

    pozd;
  • Poziom 9  
    szukam schematu skrzyni biegów do 126 p może ktoś mi pomóc