Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z Vito 108 D nierowna praca silnika i strasznie dymi

23 Sie 2008 23:01 11463 25
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z moim vitem 108 D o silniku 2.3 D niedawno sprowadzilem je z Belgii i silnik troche zle chodzi. A wiec jak go zapale to przez jakies 5 sekund silnik chodzi dobrze a pozniej nierowno pracuje i przez to strasznie trzesie budą a takze strasznie kopci prosil bym o jakas porade co moze byc przyczyna tego. A dodam ze zmieniali oni tlumik i wiem ze zle to zrobili poniewaz przepuszcza na zlaczeniach czy ma to jakis wplyw . Z gory dziekuje za porade . Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A skąd w nim krokowy???????
    Masz pronlem z dawkowaniem paliwa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    hehe wlasnie skad tam krokowy ciemny kolor spalin ale jak go z rana zapale to te 5 sekund dobrze chodzi a pozniej dymi ze szok i nie ma wcale sily oni ten tlumik zmieniali i to lipe zrobili bo od kolektora wydechowego jak idzie tlumik to jest taka siatka nie wiem to jakis rezonator jest czy co ale przez to wychodza spaliny a to lipa i sily jak wczesniej wspomnialem nie ma nic chodzi jak traktor az to buda trzesie hehe
  • Poziom 9  
    moze wtryski leja nie wiem sam co moze dolegac temu autu doradzcie cos ;)
  • Poziom 9  
    silnik chodzi tak jak w benzyniaku nieraz nie chodzi na wszystkich swiecach slaba moc np. po umyciu silnika
  • Poziom 18  
    Witam nie obraż się 108 vito to totalny szmelc jaki zrobił mercedes ,a poza tym w pierwszej kolejności posprawdzaj ciśnienie na tłokach a dopiero potem szukaj dalej .
  • Poziom 43  
    Mój kierowca kiedyś wpadł na pomysł przeczyszczenia świec żarowych bo źle chodził. Uwalił przy okazji dwie. Musiałem poprawić i chodził lepiej jak potem twierdził.
    Myślę ze najlepszą radą jest podciągnać go do kogoś kto specjalizuje się w dieslach, napewno będzie wiedział co mu dolega.

    SławeK
  • Poziom 18  
    chłodnica oleju silnikowego.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Czy moze to wplynac na prace silnika bo u mnie nie sa podlaczone te przewody a jest ta chlodnica oleju
  • Poziom 18  
    Jeśli producent zamontował chłodnice oleju znaczy że olej w silniku osiągał zbyt wysoką temperaturę i musi zostać ona obniżona :idea: .Widocznie ma wpływ na prawidłową prace silnika samochodu :arrow: .
    Powinieneś uruchomić chłodnice oleju :!: .
    Ktoś ją odłączył bo pewnie miał podejrzenie przecieku oleju do układu wodnego.
    Ale jeśli ta chłodnica nie nosi oznak oleju w środku(na wlocie i wylocie)
    to jest dobra i możesz spokojnie przywrócić obieg.

    Jedno jest pewne.Jeśli podłączysz chłodnice nie naprawi to twojego silnika,ale silnik poczuje się lepiej. :idea:

    pozdrawiam Janusz
  • Poziom 9  
    Witam odpalilem vito i zostawilem zeby pochodzilo bo w dokumentach wyczytalem ze one przez rok stalo i pochodzilo z godzine i polepszylo mu sie teraz juz silnik raz dobrze chodzi raz zle . Czyli jak dobrze chodzi to ani nie zadymi nawet dymku nie wypusci a nieraz jak sie cos zawiesi to znowu traci moc i kopci. To tak jakby sie cos zawieszalo co to moze byc . Prosze o pomoc . Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    W tych silnikach często pada uszczelka pod głowicą - do komory spalania na pierwszym cylindrze dostaje się olej, ale w takiej sytuacji kopci na siwo i wyraźnie ubywa oleju.
  • Poziom 13  
    Kolego Sławku "Mój kierowca kiedyś wpadł na pomysł przeczyszczenia świec żarowych bo źle chodził. Uwalił przy okazji dwie. Musiałem poprawić i chodził lepiej jak potem twierdził. " Otóż świece żarowe pomagają tylko w rozruchu silnika, maja za zadanie podgrzać powietrze w cylindrze, sprawiając tym samym że rozruch silnika staje się łatwiejszy. I one nie mają nic wspólnego ze zła pracą silnika.
    Co do wydechu (tłumika to wiąże się to tylko z głośną pracą silnik), a co do spalin to trzeba najpierw zacząć od ich koloru. Z tego co pamiętam ze szkoły to było: niebieski (zużycie silnika- dużo paliwa wynikające z lejących wtryskiwaczy i powodujące niecałkowite spalenie mieszanki, oraz zużycie związane z pobieraniem dużej ilości oleju ;] ),a wtryskiwacze jednak kosztują... czarny dym najczęściej przy dużym obciążeniu silnika, coś nie tak z pompą, a biały dym- zły kąt wtrysku, może również wskazywać na obecność wody w układzie spalania (np przedostanie sie z chłodnicy płynu chłodzącego). Ja na wstępie wymienił bym filtr powietrza ;] ma on decydujący wpływ na zasilanie silnika w powietrze.Przy zatkanym filtrze będą podobne objawy jak przy lejących wtryskach.Jeżeli filtr jest czysty, wymontuj wtryski i oddaj do sprawdzenia, może wystarczy regulacja (ale do tego raczej potrzebna jest maszyna mierząca ciśnienie otwarcia wtryskiwacza -robiłem to na praktyce ;]
  • Poziom 9  
    Witam. Powymianialem koncowki wtryskow w moim vito i dalej to samo. Wyjałem pompe i pojechalem do pompiarza. On powiedzial ze pompa jest dobra bo gdyby pompa byla zla to auto by i tak i tak nie dymilo a dymi na bialo. Uszczelka tez jest chyba dobra bo nie ma oleju w wodzie i na odwrot. Wiem tyle ze nie chodzi na 4 cylindrze . Pompiarz powiedzial mi ze to moze sie szklanka zawieszac albo cos z zaworami i kazal sprawdzic urzadzenie do kata wtrysku. Powiedzcie co o tym sadzicie . Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Objawy silnika wskazują na problem związany z zasilaniem silnika paliwem (paliwo,pompa,wtryski,zapłon).Czy po wymianie końcówek wtryskiwaczy i sprawdzeniu pompy(mam nadzieje że dałeś ją przejrzeć)nadal po odpaleniu chodzi przez 5 sekund równo..
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Pompe dam w poniedziałek do sprawdzenia ale jak auto pochodzilo jak sie je odpalilo to jak zalapalo to chodzilo super zero dymku i dobrze ciagnelo nic sie nie przywieszalo a jak sie ruszylo na pierwszym biegu dalo mu sie gazu to na poczatku bylo dobrze pozniej w polowie obrotow tracilo moc i dymilo i znowu jak wchodzilo na wyzsze obroty to znowu bylo dobrze i tak na drugim biegu. A jak sie jechalo po trasie to tak 90 100 km/h bylo dobrze a jak sie dalo gazu to znowu tracil moc i kopcil. Pompiarz powiedzial ze ja w poniedzialek moze sprawdzic ale jego zdaniem to nie pompa poniewaz jezeli pompa bylaby zla i nie jak jedna sekcja bylaby zla to i tak auto by nie dymilo. A auto nie chodzi na 4 cylindrze. Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    w kwestii formalnej... cylindry liczysz od rozrządu ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    witam, kolega ma chyba ten silnik z dołądowaniem, ze zdjecia wynika ze to 2,3 TD ,sprawdż czy wszystkie połączenia elastyczne do turbiny są szczelne, jak patrzysz na silnik to z lewej strony przy chłodnicy płynu jest chłodnica powietrza doładowania też ją sprawdz, możliwe ze sterowanie turbiną masz kolego nieszczelne, powodzenia
  • Poziom 10  
    jak turbina padaka i leje olejem to tez bedzie dymil przeciez,a to ze nie rowno chodzi na zimnym silniku moze byc wina swiec zarowych. Sprawdz je najszybciej prostownikiem. Jesli cisnienie na jednym z tlokow bedzie sporo slabsze to tez bedzie sie tak zachowywal,