Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Whirlpool AWM 835 - nie kreci sie silnik glowny

arts102 26 Lut 2004 13:15 3384 5
  • #1 26 Lut 2004 13:15
    arts102
    Poziom 2  

    Witam wszystkich Forumowiczow,
    Niestety bez wzgledu na ustawienie programatora nie dziala silnik napedzajacy beben pralki.
    1. oczywiscie pasek jest OK
    2. wystepuja napiecia na listwie przy silniku dostepnej z tylu pralki (po odkeceniu tylnej scianki pralki)
    3. brak jakichkolwiek oznak spalenizny (tzw smrodu technicznego)

    Pytanie:
    1. Jak sprawdzic czy zepsul sie silnik czy tez jest nie odpowiednio zasilany
    2. Jak najlatwiej jest odkrecic ten silnik (wstepnie widzialem jedynie jedna srube mocujaca ??)
    3. Ile moze kosztowac taki silnik i gdzie mozna by go kupic w okolicach Warszawy

    Z gory dzieki odpowiedz,
    Artur

    1 5
  • #3 26 Lut 2004 15:00
    arts102
    Poziom 2  

    camco dzieki za odpowiedz,
    do listwy dochodzi zero, ale do silnika ???, hmm sprawdze w domku.

    Moze jeszcze jakies rady mi dacie. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i nie wiem czy w dziale schematy znalezc mozna schemat tej pralki (dzial ten jest w tej chwili niedostepny ?

    1. Ile zaciskow (z zewnatrz) moze miec taki silnik od pralki ?
    1a. Gdzie ewentualnie moge poczytac topologii silnikow do pralek ?
    2. Czy jesli pralka ma regulowane obroty to ma jedno uzwojenie dla wolnych obrotow a drugie dla obrotow regulowanych ?
    3. Czy regulacja obrotow polega na stopniowym zwiekszaniu napiecia na uzwojeniu czy tez silnik zasilany jest w sposob impulsowy ?

    Artur

    0
  • #4 26 Lut 2004 16:42
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Lut 2004 17:36
    arts102
    Poziom 2  

    A co myslicie o kondensatorach przy silniku. Jak poczytalem troche postow z opisem awarii silnika, to wiekszosc z tych awarii spowodowana byla utrata pojemnosci tych kondensatorow.
    Czy mozecie mi przyblizyc troche teorii po co one sa przy silniku. Znam sie troche na elektronice to powinienem zrozumiec.

    Artur

    0
  • #6 26 Lut 2004 21:16
    atomasz
    Poziom 11  

    W silnikach asynchronicznych z elektronicznym regulatorem obrotów silnik ma oddzielne uzwojenie wolnych i szybkich obrotów a więc 5 połączeń plus tachometr 2 poł.. Silniki komutatorowe bardzo różnie ale przeważnie uzw.stojana,szczotki i tacho razem 6.Tak w uproszczeniu- kondensator w silnikach powoduje wzrost momentu rozruchowego.
    W pierwszej kolejności prop. spr. propozycję RYCHAT

    0