Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja 1.3 MPi 99r przerywa na 4 cylindrze

andriej 25 Wrz 2008 17:51 23626 58
  • #31 25 Wrz 2008 17:51
    andriej
    Poziom 20  

    Cytat:
    Hmm to i ja dołożę swoje 2 grosze , a więc tak , po pierwsze weź sobie i zrób prostą czynność "wyreguluj zawory-banalna rzecz" , piszesz że samochód chodzi raz równo a niekiedy szarpie silnikiem {ja bym tu upatrywał przebicie którejś świecy }tylko kto ci da na podmiankę cewkę i jakieś świece ??hmm może zapytaj w serwisie oni jak wymieniają świecę to wg przebiegu samochodu i je wyrzucają {wcale nie jest powiedziane że świece muszą być akurat padnięte , do takiego testu miałbyś dobre }. Jeszcze jedna rada , czy byłby jakiś problem aby na jakiś czas podmienić wtryskiwacze np 1z 4 { chodzi mi o to zakopcenie , jeżeli to wina wtrysku to efekt będzie widoczny na 1 cyl}. Jeszce się zastanawiam nad ew sprawdzeniem wzniosu krzywek wałka rozrządu na podstawie ugięć sprężyn zaworowych {ale wiesz to już tak na koniec Smile , jak ci wszystkie elektryczne możliwości się wyczerpią }.

    Zawory są dobrze wyregulowane, sprawdzane, świece wymieniane 3 razy, NGK, BRISK, a w końcu kupiłem oryginały w SKODZIE. Teraz nie ma nagaru na świecy, świeca ma kolor normalny, ale auto nie chodzi tak jak kiedyś. Wszystkie rzeczy eksploatacyjne wymieniane na czas. Rozrząd też jest ok.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 26 Wrz 2008 20:48
    tomo19811
    Poziom 18  

    A masz szansę na ew wykonanie pomiaru zawartości spalin , chodzi mi o to ażeby sprawdzić poprawność wzbogacania i zubożenia mieszaniny paliwowo -powietrznej dobrze by było żeby to zrobiono przed katalizatorem . CZy w twoim silniku jest możliwość regulacji punktu zapłonu?{pytam bo nie znam tej skody? }, aha właśnie przeglądałem ADCDA jest tam info z biuletynu serwisowego odnośnie MAP .sprawdź jego wężyk{drożność} piszą coś o tym że dostaje się olej . i ew sam element jak dasz rady być może tu tkwi problem?

  • Sklep HeluKabel
  • #33 27 Wrz 2008 07:56
    andriej
    Poziom 20  

    Nie mam możliwości sprawdzenia składu spalin, musiałbym oddać samochód gdzieś do naprawy. Z tego co wiem to w tym silniku zapłonu sie nie reguluje, jest czujnik od zapłonu, ale na komputerze nie wykazało żadnego błędu.

    Cytat:
    przeglądałem ADCDA jest tam info z biuletynu serwisowego odnośnie MAP .sprawdź jego wężyk{drożność} piszą coś o tym że dostaje się olej . i ew sam element jak dasz rady być może tu tkwi problem?


    Możesz jaśniej opisać o co chodzi ? nie znam się na tych pojęciach.

    Zauważyłem taką rzecz, że jak odepnę czujnik temperatury to nic się nie zmienia, samochód jak chodził nie równo tak dalej chodzi. Czy po odpięciu owego czujnika zmiana pracy powinna być zauważalna?

  • #34 27 Wrz 2008 09:01
    maszan
    Poziom 23  

    Nie bedzie zauwazalna - lapie tylko bleda

  • #35 28 Wrz 2008 16:52
    tomo19811
    Poziom 18  

    andriej napisał:
    Nie mam możliwości sprawdzenia składu spalin, musiałbym oddać samochód gdzieś do naprawy. Z tego co wiem to w tym silniku zapłonu sie nie reguluje, jest czujnik od zapłonu, ale na komputerze nie wykazało żadnego błędu.

    Cytat:
    przeglądałem ADCDA jest tam info z biuletynu serwisowego odnośnie MAP .sprawdź jego wężyk{drożność} piszą coś o tym że dostaje się olej . i ew sam element jak dasz rady być może tu tkwi problem?


    Możesz jaśniej opisać o co chodzi ? nie znam się na tych pojęciach.

    Zauważyłem taką rzecz, że jak odepnę czujnik temperatury to nic się nie zmienia, samochód jak chodził nie równo tak dalej chodzi. Czy po odpięciu owego czujnika zmiana pracy powinna być zauważalna?



    Ojej czemu nie skołujesz sobie książki napraw ??? byś wiedział to i owo .

  • #36 30 Wrz 2008 08:54
    Seban123
    Poziom 11  

    jezeli swiece, kompresja i zawory sa ok to ja dalej bym obstawial cewke,
    jezeli dalej jezdzisz z czyms takim to na paliwo wydasz wiecej niz na cewke, im szybciej ja wymienisz to szybciej ci sie zwroci

  • #37 30 Wrz 2008 10:37
    sq6fmy
    Poziom 22  

    Wymyj acetonem listwe zapłonową i zamień gumkę z czwartego cylindra z jakimś innym - może na niej jest przebicie lub listwa łapie gdzieś wilgoć (kurz, brud lub pęknięcie). Listwa z fabii ma inna wtyczkę (poza tym dwa przewody są zamienione) ale po jej wymianie pasuje do Felicii - zresztą teraz w sklepach jeżeli chce sie kupic oryginalna listwę Champion to tylko od Fabii (dają też wtyczkę na podmianę), z oryginalnymi gniazdami są tylko podróby (tańsze ale bardzo awaryjne)

  • #38 05 Paź 2008 08:00
    andriej
    Poziom 20  

    Witam, byłem w ASO. Podłączenie komputera nie wykazało żadnych błędów. Za to mechanik słuchając co się dzieje, zaczął odpinać po kolei każdy wtryskiwacz (sama wtyczkę zasilającą) zaczynając od pierwszego i gdy odpiął z 4 cylindra praca silnika nie wiele się zmieniła. Na tej podstawie stwierdził, że może coś być z wtryskiwaczem i że były już takie przypadki. Poprosiłem o podmianę listwy zapłonowej ale nie mieli na stanie. Powiedział, że on by zamienił miejscami wtryskiwacze i znowu po kolei odpinał i jeżeli było by tak na 3 cyl. to na pewno wtryskiwacz, lub wyją wszystkie wtryskiwacze, podstawił 4 menzurki- kieliszki i kręcił rozrusznikiem a później porównał ile gdzie nalało paliwa. Niestety nie miał czasu tego robić, bo sobota, więc w domu zrobiłem tak jak mówi i zauważyłem, że na 4 cylindrze paliwa było troszkę mniej niż na pozostałych. Nie wiem czy to jest przyczyna takiej pracy i czy kupować wtryskiwacz nowy. Jak mówicie?

  • #39 05 Paź 2008 13:44
    tomo19811
    Poziom 18  

    Takie próby powtórzył bym ok 3 razy żeby mieć pewność że to nawala wtrysk , następnie bym zamienił miejscami wtryski i spróbował z innym wtryskiem jeżeli by sie sytuacja powtórzyła na tym samym cylindrze {przy innym wtrysku}, to wina leży po stronie sterowania wtrysku {przetarte kable itp ew sterownik}. Zanim kupisz cokolwiek spróbuj zrobić jak ci mówię.

  • #40 05 Paź 2008 14:48
    andriej
    Poziom 20  

    spróbuje zamienić miejscami wtryski, ale co mi to da? Musiałbym odpinać wtryskiwacze tak jak on to robił, a każde odpięcie to zapisany błąd w komputerze, a przecież sam błędów nie wykasuje. Tylko, skoro ten wtrysk leje po prostu trochę słabiej to dlaczego nieraz równiej silnik pracuje a nieraz gorzej? Jeżeli leje ze mało paliwa to świeca powinna być wypalona na biało. Może to jest przebicie w listwie zapłonowej ?

  • #41 05 Paź 2008 14:51
    wopor
    Poziom 32  

    witam, taka uwaga czy sprawdziłeś zasilania wszystkich elementów zapłonu i sterowania wtryskami, a czemu piszę o tym ponieważ do któregoś modelu felcie miały spierniczony sposób prowadzenia wiązki silnikowej, szła ona pościanie grodziowej i dostawała się woda a izolacja na przewodach przypominała dżdżownice i po pewnym czasie nastepowały zwarcja miedzy przewodami, mozliwe że tam coś piszczy w trawie :), powodzenia

  • #42 05 Paź 2008 14:59
    andriej
    Poziom 20  

    Wiesz, że dzwonią tylko nie wiesz gdzie. Ty mówisz o Fabi. W Fabi tak właśnie było. U mnie wydaje się wszystko ok, próbowałem ruszać przewodami nić, uszkodzeń żadnych też nie zauważyłem.

  • #43 05 Paź 2008 15:13
    wopor
    Poziom 32  

    witam ,:) masz kolego racje dawno nie robiłem skodziny i sie mnie pamięć zawiodła, ale tak sobie myślę ze w tych wczesnych modelach elektryka była taka sobie, powodzenia

  • #44 05 Paź 2008 16:25
    maszan
    Poziom 23  

    andriej napisał:
    spróbuje zamienić miejscami wtryski, ale co mi to da? Musiałbym odpinać wtryskiwacze tak jak on to robił, a każde odpięcie to zapisany błąd w komputerze, a przecież sam błędów nie wykasuje. Tylko, skoro ten wtrysk leje po prostu trochę słabiej to dlaczego nieraz równiej silnik pracuje a nieraz gorzej? Jeżeli leje ze mało paliwa to świeca powinna być wypalona na biało. Może to jest przebicie w listwie zapłonowej ?

    Na wylaczonym zaplonie lub jak chcesz to mozesz odpiac akumulator i przepinac wtedy nie zlapie bledow, a nawet jesli to nic sie nie bedzie dzialo .Co do kabelkologi to w 1.3 MPI wtryski leja parami wiec inny, ktory pracuje w parze w tym wadliwym tez by cos szwankowal.Rozumiem ze mechanik wyjal wtryski z cala listwa z otworow w kolektorze ? A moze w samej listwie jakis szlam przytyka ten 4 wtrysk ? Mialem przypadek ze 4 wtryskiwacz byl calkowicie zatkany od strony benzyny rdza i Bog wie czym - czyszczenie i autko smiga ok.

  • #45 05 Paź 2008 16:52
    andriej
    Poziom 20  

    Cytat:
    Na wylaczonym zaplonie lub jak chcesz to mozesz odpiac akumulator i przepinac wtedy nie zlapie bledow, a nawet jesli to nic sie nie bedzie dzialo .Co do kabelkologi to w 1.3 MPI wtryski leja parami wiec inny, ktory pracuje w parze w tym wadliwym tez by cos szwankowal.Rozumiem ze mechanik wyjal wtryski z cala listwa z otworow w kolektorze ? A moze w samej listwie jakis szlam przytyka ten 4 wtrysk ? Mialem przypadek ze 4 wtryskiwacz byl calkowicie zatkany od strony benzyny rdza i Bog wie czym - czyszczenie i autko smiga ok.


    Sam wyjmowałem wtryski, wyjąłem tylko 4 wtrysk i gdy go wyjmowałem z listwy poleciało paliwo pod ciśnieniem wiec to chyba też nie to.

  • #46 05 Paź 2008 19:51
    maszan
    Poziom 23  

    No ok ale w otworze w nim bylo czysto? Bo tam moze byc naniesione syfu i go przytyka.Jaka masz opornosc tego wrysku ? Powinno byc ok 15-20ohm

  • #47 05 Paź 2008 21:04
    andriej
    Poziom 20  

    Oporność zmierzę jutro. W sumie to się nie przyglądałem, ale jutro to sprawdzę bo będę zamieniał wtryskiwacze miejscami. Dziwne jest tylko to, że czasami samochód lepiej pracuje (ale nie tak dobrze jak kiedyś) czasami przy przyspieszaniu czul bardzo delikatne szarpanie. Może szarpie dlatego, że wtryskiwacz nie równo leje?

  • #48 06 Paź 2008 20:03
    andriej
    Poziom 20  

    Zamieniłem wtryski miejscami i co się okazało? Czwarty gar zaczął pracować a 3 chodzi tak jak 4 przed podmianą. Sprawdzałem to odpinając wtyczki z wtryskiwaczy. Gdy odpiąłem 4 wtyczkę widać było wyraźnie ze pracuje gorzej, Gdy odpiąłem z 3 cylindra praca silnika się nie zmieniła, jak chodził nie równo tak chodzi. Na tej podstawie wywnioskowałem że to padł wtryskiwacz, jutro jadę po wtryskiwacz, nie wiem czy kupić oryginał za ok 400 zł czy jakiś zamiennik? Oporność na wtryskiwaczach i wtyczkach ok 20 więc jest ok.

  • #49 06 Paź 2008 20:43
    tomo19811
    Poziom 18  

    andriej napisał:
    Zamieniłem wtryski miejscami i co się okazało? Czwarty gar zaczął pracować a 3 chodzi tak jak 4 przed podmianą. Sprawdzałem to odpinając wtyczki z wtryskiwaczy. Gdy odpiąłem 4 wtyczkę widać było wyraźnie ze pracuje gorzej, Gdy odpiąłem z 3 cylindra praca silnika się nie zmieniła, jak chodził nie równo tak chodzi. Na tej podstawie wywnioskowałem że to padł wtryskiwacz, jutro jadę po wtryskiwacz, nie wiem czy kupić oryginał za ok 400 zł czy jakiś zamiennik? Oporność na wtryskiwaczach i wtyczkach ok 20 więc jest ok.


    Nareszcie :):):):) a zerknij co ci pisałem 24 IX , czy nie dało by się do tego dojść wcześniej , pozdrawiam :)

  • #50 06 Paź 2008 21:04
    poup
    Poziom 11  

    Za 400 zł to cała listwę można kupić z rozbitka ( nawet za 200 zł) poszukaj używanego i uważaj na oringi uszczelniające bo sa śmiesznie drogie ( w zeszłym roku komplet 37 zl za 2 gumeczki)

  • #51 06 Paź 2008 21:26
    andriej
    Poziom 20  

    rozbierałem to już 2 razy i tak się zastanawiam jak to zrobić 3 raz aby nie uszkodzić tych oringów? smarujecie je czymś przy składaniu ? Mogę kupić na allegro jakiś używany wtryskiwacz za 30 zł, ale skąd mam wiedzieć czy nie kupie takiego samego jak mój? Nie można dokupić tych oringów w jakimś sklepie motoryzacyjnym? czym objawia się uszkodzenie?

    http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1855#

    Oring wtryskiwacza 6,50 :)

  • #52 07 Paź 2008 11:09
    maszan
    Poziom 23  

    No pewnosci w uzywce nie masz ale mozesz zapytac czy auto mialo gaz - jesli tak to odpusc.Zreszta za 100 to kupisz cala listwe i wtedy ktorys z 4 na pewno bedzie dobry .

  • #53 07 Paź 2008 15:47
    andriej
    Poziom 20  

    Kupiłem używany za 50 zł i okazał się dobry, auto chodzi jak dawniej, pozostało tylko wykasować błędy wtryskiwaczy które powstały podczas odpinania wtyczek.

    No i elektrik poradziłem sobie.

  • #54 07 Paź 2008 16:51
    piter_ok1
    Poziom 18  

    Robiłem swojego czasu mase felicji, i bardzo często nierówno pracują jak wydmucha uszczelke pod kolektorem ssącym (są dwie). Objaw taki jak opisujesz. Zapobiegawczo mozna je wymienić koszt niewielki i godzinka roboty.

  • #55 25 Lip 2009 14:13
    Anna
    Poziom 2  

    w tym przypadku bez wątpienia do wymiany uszczelki pod kolektorem dolotowym . nieszczelnosć zmienia skład mieszanki . dodatkowy objaw to drgania silnika przenoszące się na karoserię

  • #56 26 Lip 2009 19:23
    daraswoj
    Poziom 12  

    Skody mają to do siebie,że cewki nie są ich najmocniejszą stroną.Często i gęsto padają.

  • #57 05 Sie 2009 00:00
    Jakub Sarbak
    Poziom 10  

    czy ktoś z was pomyślał o czujniku ciśnienia bezwzględnego??

  • #58 14 Mar 2010 11:09
    wojtekgg33
    Poziom 1  

    czy zna ktoś sposób na kontrole cewki (tej listwy) za pomocą pomiaru oporu lub inny ? mam instrukcje do innych pojazdów i tam podana jest wartość popawnego oporu na cewce...czy jest coś podobnego do kontroli listwy ?

  • #59 14 Mar 2010 12:04
    andriej
    Poziom 20  

    Cytat:
    czy zna ktoś sposób na kontrole cewki (tej listwy) za pomocą pomiaru oporu lub inny ? mam instrukcje do innych pojazdów i tam podana jest wartość poprawnego oporu na cewce...czy jest coś podobnego do kontroli listwy ?


    Nie nie znalazłem nigdzie jak pomierzyć tą cewkę a temat felici śledzę od kilku lat. Tyle wiem ze cewka daje iskrę po 2 cylindry na zmianę i jak pada to na 2. U mnie auto ma 12 lat i cewka od nowości. Warto też wymienić osłonki świec po pewnym czasie. Dla tych co nie czytali całego tematu - U mnie przyczyną przerywania na 4 cylindrze okazał się uszkodzony wtryskiwacz.
    Temat zamykam bo problem już dawno rozwiązany, gdyby miał ktoś jakieś pytania zapraszam na PW