Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja 1.3 MPi 99r przerywa na 4 cylindrze

andriej 24 Sie 2008 09:11 23635 58
  • #1 24 Sie 2008 09:11
    andriej
    Poziom 20  

    Witam, mam problem ze skoda felicja 1.3 MPi 99r 114 tys. (benzyna) Samochód mam od nowości. Od pewnego czasu auto nie domaga na 4 cylinder. Świeca na 4 cylindrze jest czarna, tak jak by była zła mieszanka. Samochód jest słabszy a z tłumika dziwnie bucha, nie pracuje tak równo jak kiedyś. Komputer wykazał błąd sondy lambda, jednak sonda jest sprawna, a błąd pochodzi z nieprawidłowego spalania. Wymienione zostały świece (3 raz) i filtr paliwa, sprawdzone zawory i kompresja. Wszystkie wymiany i regulacje robione były na czas. Co może być przyczyną takiej pracy? Czy może być cos z cewką, że na 4 cylindrze gubi iskrę?

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Sie 2008 09:46
    rokimail
    Poziom 9  

    Nie piszesz czy wymieniłeś przewody wysokiego napięcia dlatego proponuję ich wymianę i tej jednej świecy na czwartym cylindrze. Cewka również może być przyczyną i najlepiej ją podmienić od kogoś na próbę bo jak znam życie będzie sporo kosztować

    0
  • #3 24 Sie 2008 10:03
    andriej
    Poziom 20  

    Kolego, nie ma tam przewodów wysokiego napięcia. Wszystko jest zintegrowane, taka listwa przykręcana na 2 śrubki. Świecy nie będę wymieniał bo wymieniłem już 3 komplety i to nie wina świecy.

    0
  • #4 24 Sie 2008 10:59
    harnasx
    Poziom 22  

    Sprawdzić ciśnienie sprężania - jeśli w normie wymienić moduł zapłonowy

    0
  • #5 24 Sie 2008 11:24
    andriej
    Poziom 20  

    Ciśnienie sprężania sprawdzane, jest bardo dobre. Podejrzewasz moduł?

    0
  • #6 24 Sie 2008 11:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #7 24 Sie 2008 11:48
    play00
    Poziom 10  

    Witam. Oczywiście można podmienić moduł sprawdzić i wtedy sie okaże, jednakże jeśli to nie pomorze to naszła mnie pewna myśl nie wiem czy trafna:
    - czarny nalot na świecy jest oznaką za bogatej mieszanki
    - detonacje w tłumiku mogą być objawem spalanej benzyny niedopalonej w cylindrze
    Czyli jeśli okaże sie że cewka i sterowanie zapłonem jest w porządku to kolejnym elementem który bym sprawdził to wtryskiwacz. Może "lać"

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak Kolega elektrit ma rację z cewkami nie przyglądnąłem sie dokładnie.

    0
  • #8 24 Sie 2008 12:39
    andriej
    Poziom 20  

    Moduł, listwa, cewka, każdy to inaczej nazywa, ale wiadomo o co chodzi..

    Code:
    Zobacz czy nie walnęła membrama w regulatorze ciśnienia i wężykiem podciśnieniowym poi na lewo czwarty gar.


    A gdzie znajduje się ta membrana? jak to sprawdzić ?

    Jak sprawdzić wtryskiwacz?

    Dodano po 50 [minuty]:

    http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/elek_autom/wykonaw/reg.htm

    Czy to chodzi o taki regulator?

    a w mojej felici wygląda on tak ?

    Jak go sprawdzić ?

    Elektrik, myślę, że Twoje przypuszczenia mogą być słuszne. Przypomniało mi się, ze jak auto spoi długo w chłodnym garażu to później gorzej odpala, ale tylko gdy to bardzo długi postój. Gdy stoi na słonku nawet dość długo odpala dobrze. Rozumuję to tak, że ten zawór może ni trzymać ciśnienia paliwa. Na słońcu paliwo bardziej się rozpręża i dlatego lepiej odpala po postoju na słońcu. Dobrze kombinuję ?

    0
  • #9 24 Sie 2008 13:48
    play00
    Poziom 10  

    Wydaje mi sie że jeśli regulator przepuszczałby przez membranę to paliwo dostaje sie do całego kolektora ssącego a nie tylko do kanału zasilającego 4 cylinder.
    Ja stosowałem prosty sposób aby sprawdzić membranę :Jeśli mamy długi przewód podciśnienia to przecinamy go i w miejsce przecięcia( pomiędzy regulator a kolektor ssący)wkładamy filtr paliwa z np malucha (ważne żeby był przezroczysty) zakładamy opaski zaciskowe i zapalamy silnik. Jeśli zawór przepuszcza przez membranę do kolektora to w filtrze pojawi sie paliwo.

    0
  • #10 24 Sie 2008 13:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 24 Sie 2008 14:50
    andriej
    Poziom 20  

    elektrik czy sposób sprawdzenia podany przez play00 powie mi czy regulator jest sprawny? Gdzie kupić później taki wężyk ? Mój jest już trochę popękany, myślałem o wymianie, a jak go potnę to i tak będę musiał wymienić :) Spore ciśnienie jest w tym wężu ?

    1
  • #12 24 Sie 2008 15:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 24 Sie 2008 15:53
    andriej
    Poziom 20  

    wężykowni u mnie mało, a wężyk nie wygląda na taki zwykły, pojadę więc do wielkiego miasta i tam poszukam. Dzięki elektrik za poradę, jak sprawdzę regulator sposobem play00 to odpiszę co zauważyłem.

    0
  • #14 24 Sie 2008 15:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 24 Sie 2008 21:23
    andriej
    Poziom 20  

    Zrobię jutro tak jak piszesz i dam znać. Jak by miało kapać to będzie od razu ? czy trochę czasu musi upłynąć ? w jedną stronę powinna działać membrana, jeśli działa to z węża nic nie poleci, a co z 2 strony ? też nie powinno nic lecieć w stronę membrany ?

    0
  • #16 24 Sie 2008 21:38
    bkia
    Poziom 15  

    Witam morze to pierścień olejowy na 4 cylindrze.
    Świeca będzie zakopcona od oleju.

    0
  • #17 25 Sie 2008 17:34
    andriej
    Poziom 20  

    elektrik niestety z wężyka nic nie kapie :( co proponujesz teraz sprawdzić ?

    gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba..

    0
  • #18 25 Sie 2008 20:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 25 Sie 2008 20:40
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    andriej napisał:
    gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba..

    Niekoniecznie, bo pierścień olejowy ma za zadanie zgarniać olej a nie uszczelniać cylinder.

    0
  • #20 25 Sie 2008 20:58
    andriej
    Poziom 20  

    wątpliwa sprawa że to pierścienie, świeca jest zakopcona, po prostu czarna, wygląda to tak jak by gubiło iskrę na tym gaże, niespalone paliwo wpadało w tłumik i tam się zapalało, przynajmniej ja tak to rozumuję. Podmienię jeszcze jutro listwę zapłonową, może coś się tam uszkadza i nie może sie uszkodzić do końca :) Miałem kiedyś bardzo zapchany tłumik, może przez to coś się uszkodziło ?

    0
  • #21 25 Sie 2008 21:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 25 Sie 2008 21:17
    andriej
    Poziom 20  

    Skoro wiesz co może być to napisz. Mogę zapłacić za trafną poradę. Daleko mieszkasz ode mnie więc nie mam jak przyprowadzić auta do Ciebie a mam już dość płacenia ludziom którzy chcą mi rozebrać i wymienić pół samochodu i tak nie trafiając w problem.

    0
  • #23 25 Sie 2008 21:59
    pawe8602
    Poziom 9  

    Według mnie uszkodzona może być cewka, można wykręcić świece, podłączyc do cewki, pokręcić rozrusznikiem i zobaczyc jaką mają iskrę. Z tego co wiem to felicja ma cewke dwubiegunową, czyli równoczesnie pojawia się iskra na 1i4 cylindrze i na 2i3 jeżeli drugi i trzeci pracuje dobrze to różnica w iskrze na 1i4 powinna być zauwarzalna. Druga opcja to wtryskiwacz możliwe że iglica sie zawiesiła i wtrysk leje

    0
  • #24 26 Sie 2008 17:52
    andriej
    Poziom 20  

    czy w fabi listwa zapłonowa jest taka sama? mam też fabię w benzynie, może mógłbym przełożyć na próbę ?

    Cytat:
    a lpg strzelało w gażnik
    gaźnik ?

    0
  • #25 08 Wrz 2008 21:47
    harnasx
    Poziom 22  

    dałeś radę tej usterce?? co się okazało?

    0
  • #26 08 Wrz 2008 22:02
    andriej
    Poziom 20  

    Nie dałem rady tej usterce. Jeżdżę z tym dalej, ale powoli mi nerwy puszczają i chyba auto wyląduje w ASO. Dziś rozpiołem cały wydech ale katalizator na oko wygląda dobrze, może jeszcze profilaktycznie wymienię tłumik środkowy. Sam już nie wiem co robić. Porady na forum też już się skończyły :)

    0
  • #27 09 Wrz 2008 19:16
    harnasx
    Poziom 22  

    a wykonałeś podmianę "listwy" zapłonowej?

    0
  • #28 12 Wrz 2008 08:31
    Seban123
    Poziom 11  

    odkrec cewke, wluz 4 swiece do cewki,poluz cewke ze swiecemi na pokrywie zaworow, daj jej dobra mase w miejscach przykrecania srub np przewodami do rozruchu ,popros kogoz zeby krecil silnikiem, opserwuj iskre na kazdej swiecy, jak nie bedzie na jednej ze swiec to wymien cewke, jak bedzie to dopiero zacznij szukac gdzie indziej, sprawdzenie tego nic nie kosztuje poza czasem, to co napisalem to podstawowa kolejnosc przy takim przypadku, mialem juz kilka takich przypadkow i w kazdym byla to wina cewki, koszt to ok 320 zl dobrej firmy behru. jak bedzie iskra to dopiero bedziemy sie zastanawiac nad innymi rzeczami

    0
  • #29 24 Wrz 2008 21:47
    andriej
    Poziom 20  

    Sprawdzałem w ten sposób jak piszesz i iskra była na każdej świecy. Samochód czasami chodzi równiej, a czasami mniej równo, jak ma kaprys. Jednak nie jest to praca silnika taka jak kiedyś i nie ta sama dynamika. Byłem już u 5 specjalistów i nikt nie chce się podjąć tego.

    0
  • #30 24 Wrz 2008 22:24
    tomo19811
    Poziom 18  

    Hmm to i ja dołożę swoje 2 grosze , a więc tak , po pierwsze weź sobie i zrób prostą czynność "wyreguluj zawory-banalna rzecz" , piszesz że samochód chodzi raz równo a niekiedy szarpie silnikiem {ja bym tu upatrywał przebicie którejś świecy }tylko kto ci da na podmiankę cewkę i jakieś świece ??hmm może zapytaj w serwisie oni jak wymieniają świecę to wg przebiegu samochodu i je wyrzucają {wcale nie jest powiedziane że świece muszą być akurat padnięte , do takiego testu miałbyś dobre }. Jeszcze jedna rada , czy byłby jakiś problem aby na jakiś czas podmienić wtryskiwacze np 1z 4 { chodzi mi o to zakopcenie , jeżeli to wina wtrysku to efekt będzie widoczny na 1 cyl}. Jeszce się zastanawiam nad ew sprawdzeniem wzniosu krzywek wałka rozrządu na podstawie ugięć sprężyn zaworowych {ale wiesz to już tak na koniec :) , jak ci wszystkie elektryczne możliwości się wyczerpią }.

    0