Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz strasznie dużo pali gazu.

suchytomek 24 Sie 2008 12:21 11766 9
  • #1 24 Sie 2008 12:21
    suchytomek
    Poziom 2  

    Witam mam taki problem że kupiłem matiza 2001r z gazem 1 generacji
    Sterownik to mini lecho, parownik miałem OMVL regbull pierwszy teraz zmieniłem na tomasetto 100hp z filtrem gazu bo wcześniej wcale nie było. Nie mam symulatora wtrysków więc na gazie mi się pali kontrolka czek.
    Czytałem błędy wywaliło mi tylko klimę której nie mam i przerwa/zwarcie z masą wszystkich wtryskiwaczy. Matiz pali mi 7,6l gazu przy 90-100 w trasie i 9,5l gazu w mieście bez różnicy czy jadę w 5 osób czy sam i staram się jeżdzić spokojnie ale jak troszkę mu cisne nie ma dużej różnicy w spalaniu. Orientuje się że przy kapeluszniczej jeżdzie powinien mniej spalić ok 1l mniej jak sądzę co może być proszę o wszystkie nawet najmniejsze propozycje bo już wymieniłem parownik i spalanie może ok 0,5 litra spadło może nie. Świece przewody filtry nowe . Pozdrawiam

    -1 9
  • #2 24 Sie 2008 21:30
    ostsyl
    Poziom 11  

    W instalacji 1 generacji zaraz za parownikiem powinieneś mieć zawór którym reguluje się dopływ gazu do kolektora ssącego, jeżeli się go dokręca to zmiejsza się dopływ zasysanego gazu(miejsze spalanie)- silnik traci na mocy, regulację należy przeprowadzać stopniowo dokręcając ten zawór.

    0
  • #3 24 Sie 2008 22:11
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...

    0
  • #4 01 Wrz 2008 15:04
    mruwkaz11
    Poziom 13  

    Reduktor tomasetto do matiza starczy,ale to zadna rewelacja,trzeba zrobic analize spalin i zobaczyc jak wychodzi na benzynie i porownac z gazem,poza tym sprawdz sonde lamda i zobacz wogole czy masz podlaczona elektronike do sondy...

    0
  • #5 03 Wrz 2009 22:03
    wsuder
    Poziom 13  

    A czemu nie zainstalować emulatora wtryskiwaczy? cztery oporniki i przekaźnik jeden lub dwa. jeśli potrzeba mam niepotrzebny emulator z wtyczkami bosch.
    nie znam strategii wtrysku jaki jest w matizie, ale pewnie ecu zgłasza tylko błąd od podpiecia wtryskiwaczy bo dalszych nie zbiera widząc że wtrysków niema, a pewnie przeszedł by na testowanie sygnału z sondy lambda.
    lecho mini lambda to bardzo prosta i wydajna centralka. ma o niebo lepszy program niż stag. skutecznie steruje składem mieszanki przed i po przekroczeniu punktu TPs który trzeba koniecznie podłączyć i poprawnie wyregulować. z własnej praktyki proponuje troszke ulepszyć silnik krokowy by był bardziej szczelny w pozycji zamkniętej.
    Testowałem na aucie peugeot 106 1,1 i praktycznie centralka tylko czasami błyska sygnałem check engine

    0
  • #6 08 Lut 2010 21:06
    edi5000
    Poziom 11  

    Sorki za rozkopywanie starych tematów ale widzę odpowiedz której nie czytałem.
    Jak możesz rzrysuj schemat lub daj znać odnośnie podłączenia tego aby działało.

    0
  • #7 11 Lut 2010 19:39
    megg.
    Poziom 1  

    witam. chciałbym się dowiedzieć czy jak sobie wymienię sam emulator bo mi padł, czy musze jeszcze korzystać z uslug jakiegos specjalisty od gazu. a może ktoś ma emulator pitagora 4 cil ? mam matiza i mój jak jade 80 czy 150 pali 7l gazu z chełm do kędzieżyna 510km spalił 36l gazu. prosze o szybką odpowiedz.

    0
  • #8 14 Lut 2010 11:09
    wsuder
    Poziom 13  

    dla edi5000 formalnie w emulatorze są tylko oporniki lub opornik który symyluje obecność wtrysku. centralka od gazu rozpina obwód wtryskiwacza by auto nie jechało na dwu paliwach. montaż emulatora poza oczywiście aspektem mechanicznym nie stanowi problemu. posiadam niepotrzebny mi już sprawny emulator na 4 cylindry wraz z kablami na wtryski formatu bosch - 90% instalacji jest na boschu. podpina się pomiądzy wtryski a kable sterujące bez jakiegokolwiek cięcia kabli. cena 40zł ja zapłaciłem 70zł. może megg ma ochote.
    z punktu widzenia ecu emulator jest konieczny!!! jesli go nie ma ecu ma błąd "otwarty obwód wtrysku" i natychmiast przechodzi w tryb awaryjny no bo co ma sterować jeślni nic nie ma do sterowania.
    pisał pan na maila o pomoc. postawowe pytanie - czy ma pan woltomierz cyfrowy i potrafi zmierzyć napięcie w obwodzie. jesli nie - to niestety wizyta u specjalisty jest konieczna i dalsze me wywody są bezsensownym traceniem czasu

    0
  • #9 17 Lut 2010 20:05
    edi5000
    Poziom 11  

    Mam miernik, napięcia itp potrafię zmierzyć, tylko musi mi pan wytłumaczyć co i jak. A i mam problemik bo w mojej instalce jak widzę wtryski chyba odcina sam przekażnik choć mogę się mylić,
    A i sama instalka jest na mini lechu tylko że pracuje jak 1gen, chcę ją przerobić na 2gen podpinając wszystko jak trzeba i gdzie trzeba.
    Gaziarz chyba niczego nie podłączył bo nawet brak kabelka od tps a zworki są wszystkie na on w sterowniku, jakoś muszę to ogarnąć ale nie wiem gdzie ten kabelek od TPS trzeba w sterowniku dorobić.

    0
  • #10 17 Lut 2010 21:09
    wsuder
    Poziom 13  

    jaki jest procesor wtrysku producent model
    jaka jest rezystancja wtrysków bo pewnie są trzy
    jaki jest typ sondy lambda a bardziej czy jest ona sprawna i wersja 1 czy 5 volt. teoretycznie jesli gaziarz montował staga to powinien zrobic pętle napięciową sondy - czyli napiecie z sondy idzie do staga nastepnie wraca z niego do ecu. masz schemat montażowy staga jesli tak to zobacz na styki gdzie ma być napięcie
    nigdy matiza nie miałem wiec dopytuje
    tps podpina się pod potencjometr przepustnicy. jest konieczny gdy ostro się nastawi mieszanke w kierunku ubogim.
    a dobrze jest wpięty regulator składu miszanki? powinno być tak reduktor->długa rura->tłumik na srubę->silnik krokowy->krótka rura->mieszacz

    0