Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 Silnik 9A Problem z wolnymi obrotami

Hexall2000 24 Sie 2008 21:59 7399 11
  • #1 24 Sie 2008 21:59
    Hexall2000
    Poziom 9  

    Witam serdecznie!

    Mam problem z obrotami silnika. Jadąc autem wszystko gra, lecz gdy zaczynam hamować lub staję na światłach obroty silnika tak spadają, że auto prawie gaśnie i pojawia się huśtawka od 500 – 2000 obr/min. Problem pojawił się, gdy wymieniłem przetarty wąż od czynnika chłodzącego (mikser - nagrzewnica). Posiadam instalacje Lovato, lecz obecnie nie mogę podać specyfikacji elektroniki, bo jestem na wyjeździe.

    Jeśli ktoś może pomóc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

    0 11
  • #2 25 Sie 2008 08:09
    cardiag
    Poziom 30  

    objaw występuje tylko na gazie?
    Czy na benzynie też?

    0
  • #3 25 Sie 2008 09:33
    Hexall2000
    Poziom 9  

    Objaw występuje tylko na gazie?
    Czy na benzynie też?

    Obecnie tylko na gazie. Lecz czasem zdarza mu się zawiesić i na benzynie wtedy obroty ma około 1500 - 2000 i widać jak komputer próbuje mu obciąć dawkę paliwa, ale za specjalnie mu to nie wychodzi i znów mam skakankę obrotów. Wtedy gasiłem auto, odpalałem od nowa i problem znikał.
    Aha, gdy wymieniłem przewód od chłodzenia zauważyłem, że elektrozawór na mikserze jest poluzowany, więc go dokręciłem. Czy zmiana kąta położenia elektrozaworu ma jakieś znaczenie?

    0
  • #4 25 Sie 2008 11:16
    cardiag
    Poziom 30  

    jesli tylko na gazie to nie pomogę,
    regulacja gazu u gazowników.

    0
  • #5 13 Wrz 2008 14:51
    Hexall2000
    Poziom 9  

    Witam!

    Dawno się nie odzywałem ale nie miałem nawet czasu zaglądnąć do domu!
    Teraz mam huśtawkę obrotów i na benzynie i na gazie. Pobliscy mechanicy wymiękają przy tym temacie. polecono mi pojechać jeszcze do gości żeby podłączyć autko pod komputer? Ja tymczasowo zastanawiam się bardzo intensywnie co mam począć z moim Passkiem? Może doradzicie coś zanim wywalę kasę elektrykowi który będzie być może szukał usterki która nie leży po stronie elektroniki?

    Pozdrawiam

    0
  • #6 13 Wrz 2008 20:36
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    witaj! weź odłącz na chwilę akumulator (1-2min) , podłącz z powrotem i odpal samochód jak bedzie ok to musisz zamontować przekaźnik resetujący komputer

    0
  • #7 16 Wrz 2008 15:15
    Hexall2000
    Poziom 9  

    Witam Ponownie!

    Chyba zlokalizowałem źródło tak nierównej pracy silnika. Podejrzewam sondę λ, a to dlatego że mechanicznie nie mogę ustawić obrotów silnika ani składu mieszanki. Wszystkim steruje ECU. Jedyne co mogło nawalić to sonda. Pokusiłem się o pomiary napięcia jakie daje i co okazuje się że po rozgrzaniu katalizatora do około 300°C i pozostawieniu go na wolnych jałowych obrotach sonda daje nierównomierne napięcie wahające się od 500-800mV (mieszanka bogata λ<1 VW Passat B3 Silnik 9A Problem z wolnymi obrotami) i obroty silnika wzrastają ciągle od 1000 nawet do 2000 obr/min. ,gdzie książkowo powinien mieć 800±50 obr/min (na wolnych). Czy ktoś miał już podobne objawy pochodzące od Lambdy?

    0
  • #8 05 Paź 2008 17:56
    1977daniel
    Poziom 2  

    no hej ,mialem ten sam problem z pasatem,poprostu zdjełem rórę od filtra powietrza ,filtr a chłodnica ,i wszystko jest ok, pozdrawiam

    0
  • #9 20 Paź 2008 03:03
    VCU
    Poziom 12  

    miałem to okazało się,że ktoś krecił śrubką od położenia przepustnicy. Jak pamiętam nagle tak ot sobie wchodził w 2500 obroty. zdejmowałem klemę parę razy z akumulatora do skutku i kręciłem śrubką od przepustnicy po pół obrotu. przestał wpadac w obroty i zajęłem się gazem ale to było proste i bul minął . miałem bul jeszcze ze skrzynią nie chciała przełaczac i wyjęłem wtyczkę pod przepustnica i było ok .

    0
  • #10 03 Maj 2009 18:16
    Hexall2000
    Poziom 9  

    Witam zapomniałem napisać że już problem rozwiązany. Okazało się że to nie sonda tylko silnik krokowy od wolnych obrotów. Fachowcy od gazu aby ułatwić montaż instalacji odpieli kilka przewodów od filtra powietrza m.in. do silnika krokowego przez co dostawał się do niego piach i po prostu się zawieszał. Przemyłem go acetonem podłączyłem przewody powietrzne gdzie trzeba i jak nowy. Pozdrawiam i życzę jak najmniej usterek. ;-)

    0
  • #11 22 Wrz 2009 15:14
    szoz
    Poziom 10  

    Mam podobny problem. Przy zimnym silniku wszystko działa idealnie. Gdy się już trochę nagrzeje albo zapale na ciepłym silniku pojawia się problem. Szczególnie w czasie wolnej jazdy (np. na parkingu). Gdy na luzie samochód toczy się powoli to obroty są w normie, ale gdy się zatrzymam to spadają do 300 rpm (gdy wtedy wyłączę światła wzrastają do nawet 900 rpm). Kiedyś silnik potrafił gasnąć w takiej sytuacji, ale mechanik podkręcił mi wolne obroty do 1500 rpm. Mój mechanik twierdzi, że to lewe powietrze. Uszczelniłem sylikonem kanały dolotowe do przepustnicy i nie nastąpiła duża poprawa. Problem występuje przy jeździe na gazie i benzynie. Czy ktoś może mi pomóc gdzie szukać problemu?

    1
  • #12 26 Wrz 2009 11:22
    szoz
    Poziom 10  

    Wydaje mi się, że to może być wina komputera (kilka razy jak spadły obroty i zgasiłem i znów zapaliłem silnik obroty się unormowały) lub jakiegoś zacinającego się czujnika (gdy dojeżdżałem do skrzyżowania na luzie zgasł mi silnik, wrzuciłem bieg i odpuściłem sprzęgło i silnik znowu zaczął pracować, toczyłem się wtedy z prędkością mniejszą niż 20 km/h więc przy takim odpalaniu było duże szarpnięcie i po tym obroty się unormowały.

    0