Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gasną światła gaśnie silnik zanika prąd w aku

toskoda 25 Sie 2008 13:37 3787 9
  • #1 25 Sie 2008 13:37
    toskoda
    Poziom 10  

    Akumulator ma ledwo rok wygląda że wszystko z nim ok alternator czasami jak się rozgrzeje to świeci kontrolka ładowania na małych obrotach, sprawdzałem prąd ładowania na wolnych obrotach ma 13,8 v ,pomimo tego po przejechaniu około 20 kilometrów pojawiają się dziwne błyski paska kontrolek po kilku chwilach gasną światła po następnych kilku chwilach gaśnie silnik i wyraźnie spada napięcie przygasają kontrolki rozrusznik ledwo kręci prawie nic, gdy chcę zapalić na zapych lub rozrusznikiem to słychać dziwne stuki pod deską rozdzielczą po stronie pasażera tam gdzie bezpieczniki chyba w tych kostkach, po odczekaniu około 30 minut skoda odpala jakby nigdy nic i jadę dalej ale znowu po przejechaniu kilkunastu kilometrów ten sam problem błyski kontrolek gasną światła potem silnik prąd siada wyciągam kluczyk ze stacyjki odczekam kilkanaście minut i jakoś cudownie wraca napięcie w akumulatorze odpalam silnik i jadę itd. itp. czy miał ktoś podobny problem co to może byc ?

    0 9
  • #2 25 Sie 2008 14:10
    wejet
    Poziom 10  

    Prod ladowania prawidlowy
    Akumulator jest prawdopodobnie uszkodzony.
    Najlepiej podmienic wtedy bedzie 100 % pewnosc

    0
  • #3 25 Sie 2008 14:17
    Sztomel
    Poziom 34  

    co to za skoda, jaki rocznik, silnik ?
    jeśli słychać takie terkotanie w desce rozdzielczej to w pierwszej kolejności przeczyścić dokładnie klemy i zaciski na akumulatorze - najlepiej je dobrze wyskrobać czymś ostrym, jeśli masz w aucie ABS to w takich przypadkach najczęściej podczas jazdy ale jeszcze przed zgaśnięciem silnika zapala się kontrolka od ABSu.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Sie 2008 17:27
    Hexamel
    Poziom 10  

    Witam, te trzaski moga pochodzic z kostek (przekaznikow), tak sie robi w niektorych samochodach, przy zbyt malym napieciu z akumulatora. Jezeli auto nie pali na pych, po zgasnieciu i tych wszustkich zajsciach, to znaczy ze jest zwarcie, albo kabel masy jest obluzowany, czasem niewidocznie. Kwestia czasu, bierze sie z nagrzania jednego z kabli, ktory dziala jak grzalka i pobiera caly prad, po ostygnieciu zaczyna pelmic swa role prawidlowo, czyli przewodzi prad a nie go zabiera na nagrzewanie sie. I tak do nastepnego nagrzania, i wtedy silnik znow gasinie itd, Poza tym warto sprawdzic szczotki alternatora, szczotkotrzywacz, ktory sie tez nagrzewa moze dzialac jak grzalka. Mam nadziej ze to troche Ci rozjasni umysl gdzie szukac przyczyny, ktora czesto jest blacha w takich przypadkach.

    0
  • #5 25 Sie 2008 20:02
    wopor
    Poziom 32  

    witam, wynika z tych Twych opisów ze możliwe ze diody wzbudzenia ,może jedna ma zwarcie, lub masz lużne przewody na alternatorze, podaj zawsze rocznik ,markę ,model i silnik samochodu, tutaj niema jasnowidzów,pozdrawiam

    0
  • #6 25 Sie 2008 20:17
    _robert_
    Poziom 20  

    Sprawdż gruby przewód przy plusowej klemie, potrafi upalić się w środku pod izolacją.

    0
  • #7 25 Sie 2008 21:04
    toskoda
    Poziom 10  

    wielkie dzięki za podpowiedzi przepraszam że nie podałem o jaki samochód chodzi to Skoda Felicja 1,3 MPI z 1997 roku 100,000 tyś.km. przebiegu .
    W jaki sposób mogę sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w środku ? z zewnątrz wygląda ok naładowałem go ma 12 volt narazie trzyma w jednej celi było trochę mało elektrolitu.Klemy zaciski wszystko miał czyściutkie.Raz faktycznie dał się zapalić na pych i parę kilometrów znów przejechałem aż stanął .Nie mogę tego pojąć kiedy staje bo aku rozładowane a po kilkunastu minutach jakimś cudem wraca prąd ?

    Dodano po 15 [minuty]:

    aku to Centra 50 Ah

    0
  • Pomocny post
    #8 25 Sie 2008 21:16
    _robert_
    Poziom 20  

    Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie.
    Masz klasyczne objawy braku ładowania.
    Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie.
    Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.

    0
  • #9 26 Sie 2008 12:58
    toskoda
    Poziom 10  

    na postoju chodził pół godziny z włączonymi światłami, dmuchawą ogrzewaniem tylnej szyby i nic się nie działo potem wyłączyłem i miał napięcie 11 volt i odpalił normalnie.

    0
  • #10 08 Paź 2008 09:23
    toskoda
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany został na Surowieckiego w Gnieźnie warsztat skody ale na wstępie pragnę podziękować wszystkim za porady które wiele mnie nauczyły i pozwoliły lepiej poznać moją Felkę problemem była bardzo prosta rzecz regulator napięcia który podawał za mały prąd o 0,8 V za niski to powodowało ciągłe niedoładowanie aku i wcześniej opisane kłopoty prawidłowe napięcie na biegu jałowym z wyłaczonymi światłami powinno wynosić w teorii i praktyce 13,8 V .

    0