Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.4, 99r - Sonda Lambda - napięcie na grzałke

25 Sie 2008 18:26 10321 14
  • Poziom 9  
    Witam,

    Sonda 4-przewodowa. Jakie powinno być napięcie pomiędzy dwoma białymi przewodami (te od grzałki). Mierzyłem (w stosunki do masy) na 1 jest 14v a na drugim ~7-8V. komputer wyrzuca mi błąd grzałki ale przed wymianą chce miec pweność ze to napewno sonda.
  • Poziom 20  
    Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
  • Poziom 9  
    chyba sie nie zrozumieliśmy - -pytam o napięcie (jakie powinno byc) a nie czy grzałka to odbiornik (co jest oczywiste) a z tym plusem i minusem to mnie całkiem rozwaliłeś. jak nie wiesz to lepiej nic nie pisz!
  • Poziom 42  
    Robert dał prawidłową odpowiedż.Nie załapałeś.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dobra, zapytam inaczej.. odbiornik - ok, + i - ok, ale dlaczego mierząc napiecie pomiedzy dwoma białymi przewodami mam dziwne wskazania w zakresie 0,2V do 7,0V. Jezeli sonda ma 4 przewody.
    1. GND (masa)
    2. Sygnałowy
    3. +12V (grzałka)
    4. grzałka

    to jak sugerujecie + i - to po co ten czwary???? Chce wiedziec jakie napiecie powinno byc na grzłce, czy jest ono stałe (tzn. jego wartość zmienia sie w czasie np. pod wpływem temp.) Z waszych odpowiedzi wnioskuje ze tak naprwede to nie wiecie albo wydaje sie wam. Ja tylko chce wiedziec jak ma byc i dlaczego i tyle.
  • Poziom 42  
    Jeżeli zmierzysz na nr.3 i 4 bedzie okolo 12 V.Rezstę już rozumiesz. Nie powinno sie ono wachać,chyba,ze slaby akumulator lub fiksuje ładowanie. Na sygnałowym wacha sie od 0,4 do ok 0.8 V.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    nie do końca sie zgodze. Słaby akumulator (a co on ma do tego skoro sonda oczywiście pracuje przy załączonym silniku) a ładowanie jest. Nie pprzeczytałeś mojego pierwszego posta w temacie - napiecie jest (+14V) a na drugim przewodzie gdzie twierdzisz powinna byc masa (tak apropo to po co az 4 przewody ,2 masy???) jest napiecie ~7-8V (w stosunku do masy). Dlaczego?? Sonda zle podłączona - wątpie (sonda oryginał), a moze jest jakiś sterownik tej sondy i podaje złe napięcie ??
  • Poziom 42  
    Jeszcze raz przeanalizuj post Roberta.
  • Poziom 9  
    Zgadza sie! Ale pytam jakie napięcie? i dlacego na jednym przewodzie mam napiecie (a jak twierdzice nie powinno go tam byc)
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika.
    Sprawdź rezystancję samej grzałki.
    Czy tam jest tylko jedna sonda?
    Najlepiej podaj kod silnika
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Na parze białej ma być 14v kiedy silnik pracuje a druga para ma pracować w zakresie od 100mv do 1000mv wtedy jest prawidłowo i tyle.Sprawność grzałki możesz sprawdzić omomierzem a sonda zacznie ci pracować poprawnie od 40C.

    Powodzenia.
  • Poziom 9  
    Dziekuje... to wiele wyjasnia. Jutro zmierze rezystancje grzałki. Silnik D14Z1 (odblokowany). Dwie sondy, jedna przy kolektorze (ok) druga przy katalizatorze (zła). Juz wyjasniam. Auto sprowadzone z niemiec ale z błędem grzałki 2 sondy. Podjechałem do serwisu i w ogóle nie było napięcia na grzałce 2giej sondy - stwierdziłem ze sam sie uporam. Rozebrałem srodkowom konsole, co sie okazało ze 2 białe od sondy ucięte (dlatego nie było tam napięcia) a do kostki podpięta grzałka innej sondy (sonda 4-przewodowa VW, przymocowanna do środkowej konsoli wewnątrz samochodu) - jak sie okazało robili tak podobno handlarze zeby oszukać komputer. Więc napewno sonda ale ździwiło mnie napięcie jakie przychodzi na grzałke więc dlatego pytam czy z np. z ECU cos nie tak albo błąd w instalacji elektr. auta. Bo kupić nową sonde nie sztuka (na allegro NGK za 185zł). chciałem mieć 100% pewności ze to tylko sonda a nie coś jeszcze.


    Rezystancja grzałki:
    1. sonda oryginalna - brak wskazań (pewnie spalona)
    2. sonda z VW podłaczona do inst. elektr. - od ~4MOhm do 13MOhm i rośnie
  • Poziom 12  
    185 zl chyba uniwersalna ngk.. to sobie ja kup jak chcesz wyzucic pieniadze w bloto ,hondy maja bardzo czule kompy i mozna sobie wsadzis gdzies uniwersalna..
  • Poziom 9  
    Temat zamknięty. Problem dawno rozwiązany otóż nie ma "oficjalnych" zamienników sondy lambda do mojej hondy w grę wchodzi tylko oryginał (w ASO ok 800zł, szkoda kasy). Okazało się że grzałka jest spalona i "oszukałem" komputer podłączając tam rezystor. Grzałki nie ma więc troszkę trzeba poczekać aż sonda zacznie dobrze pracować ale ECU już nie wyrzuca błędu.

  • Poziom 15  
    A mozesz powiedziec jaki rezystor tam wsadziles?