Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Yamaha Beluga XC125 '93 ciężko odpala

gosztekseba 25 Aug 2008 19:35 6494 18
e-mierniki
  • #1
    gosztekseba
    Level 31  
    Witam!!!

    Mam taki problem, otóż posiadam skuter Yamaha Beluga XC125 '93 rocznik. Ma on problem z odpalaniem jeśli nie jeździ się codziennie. Jeżeli postoi 2 dni bez odpalania to trzeba dość długo kręcić żeby złapał a niestety w tym modelu nie ma kopki to akumulator tak długo nie wytrzyma choć ma 2 tygodnie. Żeby nie męczyć baterii podlewam mu do cylindra 10-15ml benzyny i odpala od razu jeżeli pochodzi 10 sek. i już napompuje benzyny to chodzi marzenie po prostu i nie mam z nim innych problemów. Potem może stać dzień i bez żadnych problemów odpala... Co może być przyczyną? To że usterka jest w gaźniku to wiem ale co dokładnie to nie mam pojęcia. Może ssanie? Proszę o jakieś wskazówki bo szkoda mi tej Yamahy bo po prostu żaden skuter 125cm3 na którym jeździłem mu nie dorównuje...
  • e-mierniki
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Niekoniecznie gaźnik, czasami takie numery robi kranik podciśnieniowy
  • e-mierniki
  • #3
    gosztekseba
    Level 31  
    Ale jak odpali to chodzi normalnie więc co ma do tego kranik??? A jak sprawdzić czy ssanie jest dobre bo coś wolnych od razu nie łapie jak jest zimny wiec to są objawy braku ssania? Jest tam ssanie automatyczne mogę zamieścić jego fotkę... Dzięki za zainteresowanie. Pozdro
  • #4
    bbmotor
    Level 14  
    I co poradziłeś sobie?
    Do tego typu motocykli dobrze jest miec serwisówkę.
    Jeżeli nie masz to:
    1) sprawdź napięcie jakim jest zasilane ssanie
    2) wykręc ssanie i podłącz podobne napięcie
    3) sprawdź czy wysuwa lub chowa się iglica.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak sugeruje goldwinger sprawdź kranik:
    1) odłącz przewód podciśnienia od kolektora ssącego (przeważnie) lub od gaźnika
    2) odłacz przewód paliwowy od gaźnika
    3) zassaj powietrze z przewwodu podciśnienia i sprawdź czy leci paliwo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli poczujesz w ustach smak benzyny to membrana lub cały kranik do wymiany.
  • #5
    gosztekseba
    Level 31  
    Witam!

    Kranik jest sprawny ale na wszelki wypadek jeszcze sprawdzę... Chyba to będzie ssanie bo nie rusza sie wogóle iglica. Nie wiem czy będzie szło zamówić takowe... Jeszcze jutro popatrzę. Dziex za zainteresowanie
  • #6
    tomek1818
    Level 2  
    witam...
    odrazu powiem... jak masz okazje to sprzedaj ta yamahe. mam taka sama.
    i tak samo sie zaczynal psuc... sprawdz sprezanie.. to napewno to.. dobrze radze.
  • #7
    tomek1818
    Level 2  
    tez tak myslalem, na początku myslalem ze zepsula sie membrana ssąca, ale okazalo sie ze pierscienie byly wytarte.
    Ten motorek moze jeszcze pochodzic ale trzeba kupic orginalne pierscienie ktore jest bardzo trudno znaleźć. Ja dalem inne i rozwalilem tloka, nawet oddalem do mechanika od takich sprzetow, ale on dobral innego tloka.... czego konsekwencją jest zrobienie szlifu cylindra.

    te motorki maja jakąś wade ;/ szkoda bo śmigają nieźle



    jesli ma ktos orginalny tlok to prosilbym o zdj i wymiary.
  • #8
    Breżniew
    Level 22  
    Wadę to maja kowale biorący się za naprawę silników bez odpowiedniej wiedzy.
    Proponowanie sprzedaży niesprawnego motocykla następnemu naiwnemu młodemu motocykliście to największe chamstwo. Napraw sprzęt i dopiero sprzedawaj lub sprzedaj jako niesprawny po obniżonej cenie. Wciskając komuś minę obyś sam tak trafił z następnym moto. Brak słów na takie rady.

    Samych pierścieni się nie wymienia. Zawsze trzeba zrobić szlif i wymienić wraz z tłokiem.
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Breżniew wrote:
    Samych pierścieni się nie wymienia. Zawsze trzeba zrobić szlif i wymienić wraz z tłokiem.

    Uważaj, "pseudospece-stodolarze" zmieszają Cię z błotem za tą prawdę
  • #10
    gosztekseba
    Level 31  
    Witam!!!

    Nie, to na pewno nie pierścienie bo kopa to on ma nieziemskiego a raczej gdyby dobrego sprężania nie było to 120 bym nim nie leciał:P Nie mam zamiaru go sprzedawać bo mam go od 3 lat i problemów innych z nim nie mam a to że od czasu do czasu mu benzynkę do cylindra wstrzyknę to nic nie szkodzi. Dziękuje z a zainteresowanie... A tak apropo to kranik jest dobry bo sprawdzałem według rady kolegi. Pozdrawiam
  • #11
    mati_1233
    Level 11  
    I co poradziłeś coś z tym ja mam Yamahę BWS i jak dłużej postoi to z rozrusznika jej nie mogę odpalić a z kopki za 1 ale wyregulowałem gaźnik i było ok teraz znów mi tak sie dzieje i nie wiem co jest może sprawdzę ten kranik jednak. Bo tez mi sie wydaje ze to nie pierścienie jak 50ccm po lekkim tuningu 100km/h idzie i przy starcie na kolo rwie.
  • #12
    gosztekseba
    Level 31  
    Witam!!!
    @mati - Ja myślę nad ssaniem... Tylko nie mogę go dostać u nas nigdzie... Ty chociaż masz kopkę a ja muszę z prostownika jechać bo inaczej rozładuję aku:P Może go przerobię na ręczne ssanie... Pozdro
  • #13
    Dudi_1981
    Level 12  
    Pierwsze co to wykręć świece po pierwszej próbie odpalenia i sprawdź ( mokra ? sucha ? ) dwa czyszczenie gaźnika i regulacja poziomu paliwa trzy świeca dla pewności nowa ( najlepiej Denso bo NGK to syf dla motocykli ) jak nic z tych rzeczy nie pomorze to poszukam serwisówki bo kiedyś pracowałem w Yamaszce 3 lata wiec trochę przyswoiłem kopi :)
  • #14
    gosztekseba
    Level 31  
    Witam!!!

    Dzięki za instrukcje i bardzo bym prosił o tą serwisówkę... Świeca jest napewno dobra bo kupywałem miesiąc temu, ponieważ wysiadła (jest to NGK CR6HS). Problem jest zapewne z gaźnikiem i prawdopodobnie ze ssaniem ponieważ po kręceniu rozrusznikiem i po odkręceniu świecy jest ona sucha a po podlaniu pali od pół obrotu... A co mam rozumieć pod "regulacja poziomu paliwa"??? Pozdrawiam
  • #15
    Dudi_1981
    Level 12  
    gosztekseba wrote:
    A co mam rozumieć pod "regulacja poziomu paliwa"???

    Mam na myśli poziom paliwa w komorze pływakowej , u ciebie wygląda na za niski skoro jest sucho po próbach . Postaram sie poszukać konkretnie jaki poziom powinien być i jak go ustawić . Napisze wieczorem
    Pozdro
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    goldwinger wrote:
    Breżniew wrote:
    Samych pierścieni się nie wymienia. Zawsze trzeba zrobić szlif i wymienić wraz z tłokiem.

    Uważaj, "pseudospece-stodolarze" zmieszają Cię z błotem za tą prawdę


    Sugerują się instrukcja naprawy motocykli "Wsk" , tam w książce obsługi stała wymiana pierścieni po 15kkm.
  • #17
    tomek1818
    Level 2  
    ja mialem identycznie. jak dolalem troszke paliwa do cylindra to odpalal idealnie i śmigal ponad 100km/h. Mówie dobrze, lepiej sprawdz sprezanie bo mogly sie pierscienie wytrzec. no ale jak chcesz to kombinuj z świecą,gaznikiem i innymi pierdolami. i czekaj az w koncu motorek wogole nie zapali. ( na począdu strzela z tlumika.)

    mam taka sama Yamahe.

    dobra rada; jedz do mechanika ktory ma przyrząd do pomiaru sprezania i sprawdz.
  • #18
    gosztekseba
    Level 31  
    No apropo tłumika to strzeliło mi tylko raz tak z 2 lata temu... Ale to napewno wina gaźnika skoro świeca jest słucha, czyli na początku nie dostaje benzyny... Ale skoro masz ten sprzęt to posłucham tez Twojej rady i przy najbliższej okazji sprawdzę sprężanie ale wątpię w to że jest z nim coś nie tak bo 3osoby to na "lajcie" ciągnie pod górkę ze sporą prędkością . Dzięki pozdrawiam...
  • #19
    tomek1818
    Level 2  
    mi tez tak dobrze szedl ;] w sobote bede mial nowy tlok i pierscienie wiec wyjade xD pozdro