Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Matiz] Co wymienić przy okazji zmiany rozrządu

26 Sie 2008 10:13 13599 9
  • Poziom 39  
    Myśle że to już czas na wymianę rozrządu (wiem że powinienem to zrobić zaraz po zakupie, ale porozkładałem sobie wszystko na raty).
    Samochód ma teoretycznie przejechane ~112kkm (rozrząd wymieniany wg wcześniejszego właściciela przy 80kkm).
    Pytanie do Was - co kupić i co jeszcze warto wymienić przy takiej operacji.
    Myślałem o standardowym zestawie (pompa wody, pasek rozrządu i napinacz) i do tego pasek od alternatora (bo przy wymianie rozrządu i tak będą musieli go ściągać :> ). Czy są potrzebne jeszcze jakieś uszczelki etc? O czym jeszcze warto pomyśleć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Cytat:

    Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia.


    Niektórzy stosują :) Ale nieważne.

    Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego
  • Poziom 18  
    mrrudzin napisał:
    Cytat:

    Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia.


    Niektórzy stosują :) Ale nieważne.

    Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego


    Pewnie że tak, dodaj j do tego jeszcze wałka rozrządu {koszt takich simeringów to ok 20-30 pln za oba } wymienisz wszystko co można podczas zdjęcia paska i masz spokój z ew wyciekami :) .
  • Moderator Samochody
    tomo19811 napisał:
    masz spokój z ew wyciekami


    na 10tyś km jak kupisz elringa
  • Poziom 11  
    mrrudzin napisał:
    Myśle że to już czas na wymianę rozrządu (wiem że powinienem to zrobić zaraz po zakupie, ale porozkładałem sobie wszystko na raty).
    Samochód ma teoretycznie przejechane ~112kkm (rozrząd wymieniany wg wcześniejszego właściciela przy 80kkm).
    Pytanie do Was - co kupić i co jeszcze warto wymienić przy takiej operacji.
    Myślałem o standardowym zestawie (pompa wody, pasek rozrządu i napinacz) i do tego pasek od alternatora (bo przy wymianie rozrządu i tak będą musieli go ściągać :> ). Czy są potrzebne jeszcze jakieś uszczelki etc? O czym jeszcze warto pomyśleć?


    jeśli robisz rozrząd to wymień wszystkie podzespoły które współpracują z nim , dokładnie te których wadliwość może spowodować nie poprawną pracę rozrządu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szukasz dziury w całym, niepotrzebnie.
  • Poziom 12  
    mrrudzin jeśli ci nie leje olejem z uszczeniacza to ja bym ich nie ruszał. Miałem podobna sytuacje przy wymianie paska mechanik polecił wymianę uszczelniacza na wale więc się zgodziłem chociaż silnik był suchy. Po jakimś czasie zaczeło ubywać oleju i silnik mokry na około uszczelniacza i jak sie później okazało przy zakładaniu uszczelniacza podwinął się wewnętrzny pierścień i sprężynka tarła o wał i po zmianie uszczelniacza na nowy dalej leje bo powierzchnia wału uszkodzona. A więc jeśli suchy to ja bym nie ruszał uszczelniaczy.
    co prawda samochód całkiem inny bo vw polo 1.4d ale jeśli coś jest dobre to po co psuć :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tytus666 napisał:
    jeśli coś jest dobre to po co psuć :D

    Chodzi mi właśnie o te "przy okazji"