Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF II silnik 1.8 Gaśnie podczas jazdy/kłopot z odpaleniem

kkszczepan 26 Aug 2008 14:44 9223 29
  • #1
    kkszczepan
    Level 9  
    Witam ponownie. Mam następujący problem. Silnik gaśnie podczas jazdy i przeważnie wtedy, gdy już zwalniam. Np dziś jechałem po obwodnicy około 100km/h gdy zbliżałem sie do ronda i zacząłem zwalniać auto zgasło. Zdarzyło się tak już kilka razy. Później bezproblemowo odpalałem silnik i jechałem dalej , ale dziś wystąpiły problemy z uruchomieniem. Pół godziny stałem na poboczu, co jakiś czas próbując go uruchomić. Co może być przyczyną, co trzeba wymienić... ? Pozdrawiam
  • #2
    Kaszpir77
    Level 21  
    A może napiszesz o jaki pojazd chodzi - Fadroma, kosiarka samobieżna?
  • #3
    kkszczepan
    Level 9  
    Przepraszam zapomniałem. Jestem trochę zamotany bo ciągle coś wyłazi z tym samochodem. Jeszcze raz przepraszam. Jest to GOLF II silnik 1.8 (jest również załozona instalacja lpg)
  • #4
    Grzesxyz
    Level 11  
    Skoro masz założoną instalację LPG jest to jedyny powód. (Mieszanka paliwa jest zbyt bogata w powietrze podczas jazdy.)
    Zdejmij przewód powietrza doprowadzający od atrapy do filtra powietrza, tak, żeby powietrze nie było wdmuchiwane podczas jazdy, odpowiednią ilość powietrza sam sobie weźmie ile będzie chciał.
  • #5
    techrys
    Level 28  
    Dzieje się tak na gazie czy na benzynie?
  • #6
    kkszczepan
    Level 9  
    Kolego Grzesxyz - to by wyjaśniało Być może kwestie gaśnięcia podczas jazdy, ale czy tez sprawe z kłopotliwym uruchomieniem silnika? Tak czy siak jutro sprawdze sposób opisany przez Ciebie.

    Dzieje się tak na gazie, bo ja jeźdzę na lpg tylko.
    Pozdrawiam
  • #7
    Grzesxyz
    Level 11  
    A nie miałeś przypadkiem wystrzału przy ruszaniu?
    Często przy LPG następuje wystrzał i jeśli nie ma zamontowanego dodatkowego zaworu przy filtrze powietrza to go rozrywa i pobiera lewe powietrze, a część gazu ucieka, wtedy możesz kręcić i kręcić gdzieś na skrzyżowaniu i go nie odpalisz.
    Sprawdź, czy układ między filtrem a gaźnikiem jest szczelny.
  • #8
    kkszczepan
    Level 9  
    Więc tak. Przewodu doprowadzającego powietrze z atrapy do filtra, albo nie ma wcale zamontowanego, albo w tych samochodach tak to wygląda, bo filtr powietrza jest zaraz za reflektorem tak samo, jak otwór którym wpada powietrze do filtra. A co do układu między filtrem a gaźnikiem wydaje mi się że jest szczelny. Nie ma dziur luzów itp ( chyba, że jest jakiś dokładny sposób na sprawdzenie tego, niż tylko ocena powierzchowna - niestety jestem laikiem w tych dziedzinach ).

    PS żadnego wystrzału nie odczułem ani nie słyszałem.
    Pozdrawiam i liczę na dalszą pomoc w tej sprawie.
  • #9
    Grzesxyz
    Level 11  
    Spróbuj się dostać do otworu, którym wlatuje powietrze spod reflektora i je przysłonić tak, żeby miał dopływ z boku, a nie wdmuchiwany podczas jazdy i zrób próbę. Miałem to samo w peugeot-ie, trzy serwisy nie rozwiązały tego problemu (analizator spalin i inne cuda robili) nic nie pomogło. Zasłoniłem wlot reklamówka jednorazową na próbę i problem znikł. Potem rurę wygiąłem w inną stronę i pobierał powietrze ile chciał.

    A jeszcze przed kombinowaniem pod klapą zrób eksperyment:
    Rozpędź auto na wstecznym ile się da i puść pedał gazu daj na luz i na pewno jadąc do tyłu Ci nie zgaśnie, bo nie będzie wtedy wdmuchiwanego powietrza co ma miejsce przy jeździe do przodu.
  • #10
    kkszczepan
    Level 9  
    Spróbuję jutro coś zrobić, ale bedzie ciężko bo miedzy tym wlotem powietrza, a relfektorem mam 3-4 cm luzu :/ Mogę zrobić zdjęcie, żeby pokazac jak to wygląda.
  • #11
    Grzesxyz
    Level 11  
    kkszczepan wrote:
    Spróbuję jutro coś zrobić, ale bedzie ciężko bo miedzy tym wlotem powietrza, a relfektorem mam 3-4 cm luzu :/ Mogę zrobić zdjęcie, żeby pokazac jak to wygląda.

    Tak jak wczoraj pisałem:
    Rozpędź auto na wstecznym ile się da i puść pedał gazu daj na luz i na pewno jadąc do tyłu Ci nie zgaśnie, bo nie będzie wtedy wdmuchiwanego powietrza co ma miejsce przy jeździe do przodu.

    Jak ten sposób się sprawdzi to wtedy możesz zacząć grzebać pod maską.
    Pozdrawiam.
  • #12
    Robert Sak
    Level 12  
    Panie Kolego przyczyną gaśnięcia twojego pojazdu może być moduł zapłonowy, lub czujnik hala w aparacie zapłonowym.
  • #13
    kkszczepan
    Level 9  
    Zauwazyłem dzisiaj pewną rzecz. Wydaje mi się, że problem może leżeć w temperaturze silnika. Gdy silnik troche się rozgrzeje przestaje gasnąć. Jednak gdy rozgrzeje się ponad połowe skali ( na liczniku ) zapala mi sie pomarańczowa kontrolna (taki silniczek z błyskawicą). Więc jak to jest, z tym gaśnięciem i co oznacza ta pomarańczowa kontrolka?
  • #15
    kkszczepan
    Level 9  
    Tak to jest faktycznie pomocne... Zamiast być złośliwym, to lepiej się już wcale nie odzywać. W warsztacie to ja byłem i to nie jednym (kolega ma podobny problem w fordzie fiescie i tez jeździł po różnych warszatach) i nikt nie wie co może być. albo inaczej: Jeśli nawet już ktoś cos powie , to, że trzeba wymienić 150 części, ale co konkretnie nie działa to nikt nie mówi. A ja przy codziennej jeździe dostrzegam pewne szczegóły i tym sposobem można pewne rzeczy wykluczyc i zawęzić diagnoze być może do konkretnej wadliwej części. A ja nie bede jeździł co 2 godziny do warsztatu skoro istnieja fora internetowe i ludzie którzy chcą jakos pomóc (choć jak widac niekoniecznie wszyscy). Mimo wszystko pozdrawiam.
  • #16
    techrys
    Level 28  
    Nie jestem złośliwy - kontrolka silnika oznacza błąd i bez sprzętu możesz tylko zgadywać.
  • #17
    kkszczepan
    Level 9  
    Tak, ale niestety u mnie w mieście byłem w 2 czy 3 warsztatach (kolega z fiestą też w kilku był i u gazowników też) i nikt nic konkretnego nie mówi. wiec szukam pomocy na forach internetowych i na bieżąco pisze moje spostrzeżenia żeby było łatwiej zidentyfikowac problem.
  • #18
    marsalis26
    Level 10  
    To co napisał kolega techrys to szczera prawda a nie złośliwość. Objawy jakie podałeś występują przy wielu usterkach. A brak obycia i doświadczenia z zakresu elektroniki samochodowej będzie skutecznie utrudniać Ci naprawę. Zajmuję się elektroniką silników spalinowych i czasami mam przypadki przy których siędzę pare dni. Np czujnik halla (silnik gaśnie po około 1h pracy i musi ostygnąć aby znów zapalić), rozgrzewający sie przekażnik pompy paliwa (benzyna) dopuki temperatura nie zacznie topić lakieru na cewce przekażnik trzyma potem pada az ostygnie. Podane przykłady mają Ci uzmysłowić ogrom scieżek , jakie musisz sprawdzić. I problem z komputerem (modułem sterowniczym), niektóre modele szczególnie nowsze wymagają inspekcji aby usunąć zapamiętany bład. Inaczej nawet jeśli usuniesz usterkę komputer nie pozowli Ci normalnie jeździć. W starszych pomagało rozładowanie bateri modułu (odłacz klemy) lub podaj mi numery komp. a podam Ci jak masz zewrzeć piny poprzez diode i to usunie błedy zapisane w pamięci.
  • #19
    kkszczepan
    Level 9  
    ta czyli wychodzi na to że nic sie nie da zrobic skoro nie mozna sprecyzować usterki. no to zajebiście :/ postawie go w krzakach i niech gnije w takim razie :/
  • #20
    wopor
    Level 32  
    witam, usterkę zawsze mozna zlokalizować, jedynie do poprawnej i w miare szybkiej diagnozy potrzeba wyeliminować podstawowe usterki, po pierwsze sprawdż wszystkie masy (starsze samochody maja czasami duze opornosci na stykach masy), połączenia ,czy styki nie pokryły sie sniedzią, sprawdż styki pod przekaznikami, bezpiecznikami, po takiej przygodzie jak Ci zgaśnie i zapalisz podjedż wtedy na diagnostyke silnika zobaczysz jaki błąd wyświetli, i dopiero wtedy można szukac usterki danej części, możliwe że trzeba przeczyścić przepustnicę, czy gaśnie tylko na gazie czy na benzynie jak na benzynie to mozliwe że pompa lub regulator ciśnienia psocą, jak masz mozlwość zmierzenia cisnienia to jest ono na poziomie 2,5 bara i przy dodawaniu gazu np.do 3500 obr/min nie ma prawa spaść jezeli tak sie dzieje to pompa jest do wymiany,piszesz że jezdzisz tylko na gazie a masz paliwo w zbiorniku min1/4 inaczej pompa sie może zatrzeć, powodzenia
  • #21
    carrot
    Moderator of Cars
    Monowtrysk ma 0,9 bara a digifant II 3,5 bara, ten drugi nigdy nie miał jakiejkolwiek diagnostyki
    Acha, jeśli to K lub KE jetronic to 6bar
  • #22
    wopor
    Level 32  
    masz racje, ale tych silników benzynowych w golfie 2 było 18, kolega nie podał nic więcej wiec , cisnienie jest od 2,5 - 3,5 na mono wtrysku 1,2
  • #23
    BoGi579
    Level 10  
    Uruchom silnik i niech pracuje a ty stań obok i czekaj jak się włączy wiatrak na silnik i nie zgaśnie - to sprawdził bym czujnik hala!...jak sprawdzić hala napisze po upewnieniu się że wiatrak od przegrzania silnika się włącza.
  • #24
    kkszczepan
    Level 9  
    Niestety nie mam mozliwości sprawdzenia ciśnienia, a po prawdzie to nie wiem nawet jak to zrobić bo jestem laikiem. Benzyny w baku jest duzo więc to nie to, i auto gaśnie raczej na gazie. Na benzynie nie zauważyłem takiego problemu.
    Mam pytanie do kolegi BoGi579 . Mam uruchomić silnik i czekać jak właczy się wiatrak? Ale coś mi się wydaje że to może i pół godziny potrwać. Tak czy inaczej sprawdze.
  • #25
    aurelia_mango
    Level 2  
    Witam serdecznie
    Ja mam taki sam problem, też mam golf II silnik 1,8 ale benzyna ( nie mam instalacji LPG,samochód gaśnie mi w czasie jazdy. Jestem już po regulacji zapłonu, wymienione kabli, świec, ustawili mi jakąś sondę i problem ten sam.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Silnik gaśnie podczas jazdy i przeważnie wtedy, gdy już zwalniam. Np dziś jechałam długo po mieście silnik rozgrzany zwalniam do skrzyżowania obroty się zmniejszają a tu samochód gaśnie, nie raz się zdarza że nie chce zapalić silnik mieli jak by nie miała prądu (jak się podłączy za pomocą klemów do akumulatora innego to odpala bez problemu). i dalej jadę, a nieraz odpali odrazu silnik i jadę dalej. Sprawdzono już wszystko, wymieniono dużo rzeczy i nic dalej ten sam problem. Co może być. ostatnio ktoś mi powiedział ze akumulator trzeba wymienić bo może on coś szwankuje, a ktoś inny że może alternator nie podaje prądu. Już sama nie wiem co jest przyczyną tego gaśnięcia, co trzeba wymienić... ? Proszę o pomoc, bo w Szczecinie już nikt nie daje sobie z ty,m radę Pozdrawiam
  • #26
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki kod silnika, cewka, moduł sprawdzone/podmienione?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Ciśnienie paliwa jakie?
    Ludzie, przecież tu nie ma wróżek, jak mamy Wam pomagać?
  • #27
    aurelia_mango
    Level 2  
    WVWZZZ1GZLW524783
    zapłon był regulowany, a co do ciśnienie to sie muszę zapytać
  • #28
    Hapek88
    Level 2  
    Witam. jesli mozna to podepne sie pod temacik..Otóz posiadam golfa III 1.6 ABU bez LPG.. i moj problem polega na tym ze podszas jazdy dzieje sie takie cos ze obroty spadają do zera i zapala sie kontrolka oleju (tak jakby przygasl) i za chwile wraca do normalnego stani i dalej jedzie..a jak nie to sie dizeje to poprostu gasnie w czasie jazdy czasem nawet jak sie zatrzymam na swiatlach i ciezko idzie go odpalic dopiero po minucie czasem dluzej trzeba czekac..co mozna ewentualnie samemu sprawdzic i czy ktos z was moze mnie nakieruje. byłbym wdzieczny bardzo.
  • #29
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Prosta sprawa, traci zasilanie, kostka stacyjki albo zimne luty w przekaźniku.
  • #30
    Hapek88
    Level 2  
    Nie znam sie na motoryzacji wogole ale sugerujesz ze to przygasanie i spadek obrotow to albo kostka albo zimne luty naprzekazniku,tak? jaki to jest przekaznik i czy to mozna jakos wymienic badz cosz tym zrobic;