Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Netgear WGT624 v2 - problem z konfiguracją w Dialogu

wahoo 26 Aug 2008 20:59 4348 9
  • #1
    wahoo
    Level 20  
    Witam.
    Posiadam router jak w opisie. Jednak nie wiem jak go skonfigurowac w Dialogu. Mam nawet problem z polaczeniem go z komputerem. Lacze kabel sieciowy z jednym z 4 gniazd w routerze i wpisuje standardowy adres w przegladarce http://192.168.0.1 i pojawia sie komunikat o braku mozliwosci polaczenia. Co moge zrobic zeby to naprawic?
    Pozdrawiam.
  • #2
    FlyBoy
    Level 28  
    Sprawdź czy przy porcie do którego wpiąłeś kabel świeci się dioda. Problem może tkwić w niezainstalowanej karcie sieciowej, jej uszkodzeniu lub uszkodzeniu kabla.
    Zakładając że masz system operacyjny Windows XP, wejdź w Start > Uruchom wpisz cmd i wciśnij enter. W otwartym okienku wpisz ipconfig /all i wciśnij enter. Wynik tego polecenia wklej tutaj, wykonaj tą czynność gdy komputer podłączony jest do routera.
    Ten router jest nowy?
  • #3
    wahoo
    Level 20  
    Dioda nie swieci sie. Karta sieciowa oraz kabel sa 100% sprawne bo nie ma problemow przy korzystaniu z dialogu.
    Komende ipconfig/all znalazlem wczesniej na forum. Sadzac po jej wynikach domyslam sie ze komputer wogole nie komunikuje sie z routerem:

    Konfiguracja IP systemu Windows

    Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : Bet-8a6uwyfi
    Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :
    Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Nieznany
    Routing IP włączony . . . . . . . : Nie
    Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie

    Karta Ethernet Połączenie lokalne 2:

    Stan nośnika . . . . . . . . . . : Nośnik odłączony
    Opis . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
    #2
    Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-14-85-CF-E6-BE
    Router jest uzywany. Moze jest uszkodzony ale nie wiem jak to sprawdzic.
  • #4
    FlyBoy
    Level 28  
    Sprawdź na wszystkich portach routera, jeżeli sytuacja się powtarza a Ty masz pewność że karta jest sprawna oraz dobrze skonfigurowana i kabel jest sprawny to świadczy o uszkodzeniu routera.
    Skoro router jest używany to spróbuj zresetować go do ustawień fabrycznych.
    W jaki sposób łączyłeś się z Dialogiem za pomocą tej karty? Przez modem z wyjściem RJ45?
  • #5
    wahoo
    Level 20  
    Ta sama sytuacja jest na wszystkich portach.
    Resetowanie nic nie pomaga.
    Z dialogiem lacze sie w nastepujacy sposob:
    linia dialogu-rozdzielacz sygnalu na telefon i komputer-przewod od internetu wpinam w modem-z modemu przewod do karty sieciowej w komputerze.Wydaje mi sie ze jest to RJ45.
  • #6
    FlyBoy
    Level 28  
    Pokaż mi jeszcze zrzut ekranu z właściwościami tego połączenia sieciowego. Czyli łącząc się przez modem musiałeś skonfigurować połączenie PPPoE na komputerze?
  • #7
    wahoo
    Level 20  
    O jakie wlasciwosci ci chodzi? Gzdzie one sa pokazane? Nie wiem co masz na mysli piszac o tej konfiguracji lacza? Jesli to ze w polaczeniach sieciowych w panelu sterowania utworzylem nowe polaczenie i tam powpisywalem m.in.:login i haslo do logowania sie w Dialogu to cos takiego robilem.
  • #8
    FlyBoy
    Level 28  
    No to musisz zdecydować, czy używasz PPPoE i łączysz się przez modem, czy konfigurujesz router i łączysz się przez router.
    Musisz jednak wiedzieć, że jak odinstalujesz protokół PPPoE to stracisz możliwość łączenia się przez modem. Jeżeli czujesz się na siłach to działaj, jeżeli jednak nie to może zleć to komuś kto zna się na rzeczy.
  • #9
    wahoo
    Level 20  
    Zalezy mi na tym aby laczyc sie przez router poniewaz jest tam modul wi-fi. Moglbym wtedy korzystac z internetu na laptopie bez koniecznosci podlaczania kabla.
  • #10
    FlyBoy
    Level 28  
    Prawdopodobnie Twój router jest uszkodzony, może po burzy i ktoś się go pozbył. Możesz wziąć go do kogoś kto ma sieć LAN w domu i podłączyć pod jakiś komputer w celu sprawdzenia, ważne aby ten komputer miał we właściwościach protokołu TCP/IP ustawione automatyczne pobieranie adresu IP.
    Jeżeli potwierdzi się że jest uszkodzony to pozostaje Ci kupno nowego, najlepiej z wbudowanym już modemem ADSL.
    Pozdrawiam.