Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 2004 licznik brak wyświetlania

yaaro 20 Feb 2009 21:31 88540 86
  • #31
    grzech12
    Level 17  
    A oto przyczyna znanych wszystkim objawów w moim przypadku

    Renault scenic 2004 licznik brak wyświetlania
  • #32
    adielektro
    Level 20  
    W tym przypadku to zwykłe oberwanie na zasilaniu - więc naprawa bajecznie prosta bez wymiany elementów, ja nie miałem tyle szczęścia kompletnie spalona przetwornica
  • #33
    Greg_N
    Level 2  
    Witam, Mam podobny problem z wyświetlaczem w Scenicu II. Jak najprościej wymontować wyświetlacz?
  • #34
    grzesiekw12
    Level 21  
    Naprawiałem trochę inny przypadek. Uszkodzeniu uległ tranzystor IRF3710S oraz pod nim jak i transformatorem przetwornicy była przegrzana płytka. Okresowo podczas jazdy znikały wskazania, aż do momentu uszkodzenia tranzystora. Okazało się że pod rezystorem SMD o wartości 300om znajdującym się koło układu sterownika przetwornicy jest zimny lut. Oporek można poznać po tym że jest większy od innych. Jego niekontakt powodował brzęczenie przetwornicy oraz silne grzanie tranzystora aż do uszkodzenia.
    Jakiej wartości jest bezpiecznik koło szarego złącza i co tam wstawiacie??
  • #35
    adielektro
    Level 20  
    grzesiekw12 wrote:
    Naprawiałem trochę inny przypadek. Uszkodzeniu uległ tranzystor IRF3710S
    Jakiej wartości jest bezpiecznik koło szarego złącza i co tam wstawiacie??

    - częsty przypadek uszkodzenia -ten który opisujesz
    -około 6,5A -bezpiecznik
    -rezystor raczej 30 Ohm a nie 300 ale lepiej się upewnij
    -przebarwienia na druku - normalne ze względu na to iż druk w tym przypadku służy jako radiator, pod trafem nawet są otwory do wentylacji
  • #36
    andrzej_25
    Level 14  
    Rezystor na wyjściu układu sterującego 30 Ω.
    Bezpiecznik 6.5 ( tak z opisu na elemencie ) ale na mniejszym też działa 2,5 jeżeli wszystko gra.
    Jeżeli uszkodzony rezystor 30 Ω ,to sugeruje uszkodzenie układu sterowania UC2843.
  • #37
    grzesiekw12
    Level 21  
    Co do oporka to faktycznie chyba będzie 30om bo nadruk miał 300. Załatwiłem wyświetlacz z "anglika" i przełożyłem elementy. Jako ciekawostkę podam że tamten wyświetlacz nie miał odbarwienia płytki pod przetwornicom. Zastanawia mnie jeszcze czy po przełożeniu pamięci 93C56 do "anglika" wyświetlało by kilometry zamiast mil, czy to zależy od oprogramowania procesora tego pod bańką VFD.
  • #38
    adielektro
    Level 20  
    ja bym przelutował albo zczytał pamięć 93C... - sprawdź czy procesory takie same
  • #39
    sp2qbi
    Level 10  
    Ja mam problem taki że u mnie nie świeci pedkościomerz (ten duży wyświetlacz) a mały swieci sprawdzałem to co tu opisujecie i nic ktoś ma jakiś pomysł ?
    Dodam że napięcie żarzenia jest coś koło 43V wyświetlacz się robi lekko ciepły po podłączeniu ale nie świeci .
  • #40
    darekb7
    Level 10  
    U mnie też gasł wyświetlacz, potem nastała ciemność. Uszkodzeniu uległ klucz przetwornicy - IRF, ale bardzo dziwnie - bo zwarcie między bramką a źródłem. Pozostałe elementy były nie uszkodzone, częstotliwość przetwornicy - jakieś 100kHz- na oko z oscyloskopu. Cóż, radość nie trwała długo, po trzech tygodniach znowu zaczyna się resetować.
    Czyli przyczyna nie została usunięta - spalony tranzystor to skutek. Ale czego?
  • #41
    darekb7
    Level 10  
    Dziś przelutowałem rezystor 30om - tak jak pisze grzesiekw12.
    Miałem licznik na stole i przed przelutowaniem systematycznie zrywał taktowanie do minuty po włączeniu. Po przelutowaniu spokój!!!
    Wydaje mi się, że to była przyczyna spalonego klucza.
  • #42
    tomatrix1
    Level 14  
    dalej nie wiecie taka prosta przyczyna,trafo??
  • #43
    kisi
    Level 12  
    Ostatnio ja mam od tygodnia problem z gasnącym wyśeitlaczem. Przelutowałem wszystko. Dociskanie płytki w rejonie magicznego rezystora 30Ohm oraz scalaka-sterownika przetwornicy powodowało gaśnięcie wyświetlacza. Podgrzewanie zwykła lutownica nic nie dawało. Wylutowałem wyświetlacz i pod nim też popodgrzewałem i kiszka... Dopiero podgrzanie HOT-AIRem rejonu opornika 30Ohm spowodowało że było dobrze przez 2 dni... teraz temat powrócił. Nie tak często ale jednak się resetuje. Kupiłem już zmrażacz i zamierzam testować to gówno dalej, ale już mi zaczynają ręce opadać.

    U mnie usterka polega na tym że wyświetlacz przygasa, coś popiskuje w brzęczku. Oczywiście resetuje się wszystko, km dodaje. Całkowicie nie zgasł (jeszcze) więc jest to jakiś zimny lut. Zamierzam stworzyć stanowisko na stole w domu i obserwować dziada. Żmudna robota jak cholera.
  • #44
    kisi
    Level 12  
    Problem rozwiązany - po przelutowaniu wszystkich elementów SMD wokół kontrolera przetwornicy.
  • #45
    tomaszdjt
    Level 19  
    witam wszystkich odnawiam temat
    u mnie były te same problemy po wygrzaniu płyty znikły ale nabiło mi ok 40 000 km do przebiegu ma ktoś jakieś info jak pamięć skorygować
    proszę o pomoc
  • #46
    kisi
    Level 12  
    Aby skorygować przebieg należy wylutować wyświetlacz z licznika i dopiero pod nim jest pamięć która należy "skorygować". Jak to robić nie wiem ale wiem na pewno że tam się znajduje. Wylutowanie wyświetlacza grozi jego uszkodzeniem (niektóre segmenty świecić będą mocniej a inne słabiej).
  • #47
    Pestro
    Level 11  
    kisi wrote:
    Problem rozwiązany - po przelutowaniu wszystkich elementów SMD wokół kontrolera przetwornicy.


    Dzisiaj ja zabieram sie za tego typu dolegliwosc, tylko nie wiem dokladnie co przelutowywać, SMD? jak to rozpoznać.
    Ps. Jestem posiadaczem Scenica II - a z elektroniką miałem niewiele do czynienia.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    kisi wrote:
    Problem rozwiązany - po przelutowaniu wszystkich elementów SMD wokół kontrolera przetwornicy.


    Dzisiaj ja zabieram sie za tego typu dolegliwosc, tylko nie wiem dokladnie co przelutowywać, SMD? jak to rozpoznać.
    Ps. Jestem posiadaczem Scenica II - a z elektroniką miałem niewiele do czynienia.
  • #48
    kisi
    Level 12  
    Pestro - skoro nie wiesz co to jest SMD (elementy montowane powierzchniowo - te takie maleńkie wielkości 1mm x 2 mm) to raczej bym sie za to nie zabierał.
    Możliwe że w twoim przypadku będziesz miał zimny lut przy dławiku (okrągły duży element z nawiniętym drutem koło wtyczki).
    Jeśli to nie pomoże to niestety musisz przelutowac WSZYSTKIE elementy które znajdziesz wokół układu scalonego-kontrolera przetwornicy.

    Ale skoro naprawdę nie jesteś wprawny w tym co robisz to NIE RÓB TEGO. Elementy SMD wymagają odpowiedniej grubości grotu (cieniutkiego) oraz krótkiego czasu nagrzewania żeby nie odpadły od płytki (krótki ale za razem na tyle długi żeby poprawić pęknięty/zimny) lut.

    PS.
    No i najważniejsze - nie jeździj na liczniku który pulsuje !!! Poprzez pulsowanie nabija ci przebieg a po drugie jak całkowicie się zepsuje to wtedy już naprawa bardziej skomplikowana.
  • #49
    Pestro
    Level 11  
    Od czasu do czasu licznik pulsuje to fakt, próba naprawy wynika z kosztów jakie sobie życzą fachowcy z branży, naprawa tyle samo kosztuje co licznik na allebazarku stąd decyzja, prawdopodobnie mam zimny lut bo po próbie poruszania złącza zasilającego licznik jest sprawny, dzisiaj podjadę do znajomego elektronika, któremu chcę przedstawić możliwe opcje występowania zimnego lutu no i zobaczymy co dalej.
    Ps. Za naprawę wołają u mnie 500zł.
    Pzdr
  • #50
    kisi
    Level 12  
    Elektronik to jest dobra myśl. WYdrukuj porady z forum na pewno będą mu pomocne.
    Ja swojego grzałem HOT AIRem ale pomógł tylko na 2 dni. Dopiero przygrzanie wszystkich lutów pomogło - pomimo że sprawdzałem je pod dobrą lupą to jednak na oko nie udało mi się dojrzeć tego jednego-jedynego.
  • #51
    maku19750
    Level 2  
    Witam !!! Jestem od niedawna posiadaczem takiego autka z taki wyświetlaczem, który niestety zgasł i kropka. Oprócz ciemności i zakodowanego radia wszystko chodzi. Panowie proszę o jakieś namiary na fachwców w tej dziedzinie z góry dziękuje było by dobrze dolnyśląsk.
  • #52
    Pestro
    Level 11  
    Witam, najbliżej jest elektronik samochodowy w Wałbrzychu, który tego typu rzeczy robi, ja z racji iz był na urlopie wysłałem do firmy ExspertGsm, zrobili w moim przypadku za 100zł.
    Ps. legnica i wrocław to kwota 500zł, nie podlegająca negocjacji.
  • #54
    rae0113
    Service technician RTV
    Czy ktoś może potwierdzić że ten licznik można odpalić na stole bez tego dużego wyświetlacza? U mnie po wymianie feta i oblutowaniu wszystkiego przetwornica tylko dziwnie skrzeczy.Trochę kicha co chwila wlutowywać display.
  • #55
    kisi
    Level 12  
    Można uruchomić na stole - działa tylko zegar.
  • #56
    tomek1970
    Level 22  
    Czy uszkodzenie tego licznika może powodować nadmierny pobór prądu na postoju ok 1,8 A ?
    Po odłaczeniu 20A bezpiecznika konsoli centralnej licznik gaśnie i pobór prądu spada do przyzwoitych 0,4 A. Miał ktos może taki przypadek.

    Pozdr.
  • #57
    Bruum
    Level 23  
    wszystko może się dziać. Im więcej w życiu będziesz widział, tym mniej rzeczy bedzie Cię dziwiło. Do tych zegarów idzie raptem dwie złączki, odepnij je to się przekonasz Kolego. Dasz głowę, że nic innego na tym bezpieczniku nie wisi? Bo 20 A to trochę bogato jak na sam zegar zabezpieczony wewnętrznie ok. 6A bezpiecznikiem.
  • #58
    tomasz0703
    Level 25  
    Witam który układ w tym liczniku odpowiada za komunikację CAN ?
  • #59
    lyseek8
    Level 11  
    Witam:)
    Miałem podobny problem z moim wyświetlaczem w Renault Scenic II, podczas wjeżdżania do garażu wyświetlacz po prostu zgasł. Po przeczytaniu Waszych postów zacząłem się brać do roboty. Wymieniłem tranzystor IRF 3710, oraz bezpiecznik 6,5 A. Koszt ok 6zł, wyświetlacz po tym zabiegu odżył i na razie działa:):)
    Dziękuję wszystkim za pomoc.:))
    Pozdrawiam Piotr:)
  • #60
    mota88gb
    Level 19  
    Witam! Panowie potrzebuje pinout czerwonej wtyczki ( 15 pin) licznika 2005r. Poratuje ktoś?