Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Mercedes 124 2.0 Diesel 93r. - wzros造 obroty silnika

26 Sie 2008 23:28 10956 6
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od pewnego czasu wzrosly mi obroty silnika (ok 200 obrotow) po zdjeciu w篹yka podci郾ieniowego silnik pracuje prawid這wo... Mam 2 czujniki : jeden czarny wkrecony obok czujnika temperatury , drugi zielony wkrecony w glowice z lewej strony. Czarny, gdy jest silnik zimny jest w pozycji zamknietej, a gdy goracy otwartej. Zielony zas jest caly czas zamkniety. Dlaczego tak sie dzieje:?: :|
    Z gory dzieki za pomoc!!! Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    O ile dobrze pamietam to ten zielony czujnik wkr璚ony w g這wic ( w okolicy pompy wtryskowej) to jest zaworek termiczny. Ze wzrostem temperatury powinien chyba si otworzy. Do niego sa podpi皻e przewody podci郾ieniowe id帷e dalej do mieszka znajduj帷ego si na pompie. Wed逝g mnie uk豉d ten jest czym w rodzaju ssania.
  • Poziom 9  
    No dzieki za odpowiedz.. okazalo sie ze te czujniki sa sprawne.. ale nie wiem co jest dokladna przyczyna naglego wzrostu obrotow silnika..
  • Spec od Mercedes闚
    To jest podstawowa wersja uk豉du regulacji obrot闚 przy pomocy podci郾ienia. Dzia豉 nast瘼uj帷o:

    W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na g這wicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podci郾ienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do si這wniczka na pompie, i poprzez membran poci庵a d德igni w pompie podnosz帷 obroty. Tu mo積a si spodziewa pytania: "po co jest tr鎩nik, kryza i czarny przew鏚?" Wyobra幟y sobie, 瞠 ich nie ma: przew鏚 z zaworka na g這wicy idzie bezpo鈔ednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek si zamyka, i obroty powinny spa嗆, ale nie spadaj... Dlaczego?
    Ot騜 w przewodzie pomi璠zy zaworkiem i pomp oraz w samym si這wniku membranowym na pompie jest ca造 czas podci郾ienie, gdy uk豉d jest zamkni皻y!!! Po to w豉郾ie jest ten dodatkowy, czarny przew鏚.
    A po co zw篹ka? Ot騜, gdyby jej nie by這, to ca貫 podci郾ienie steruj帷e ucieka這by by przez czarny przew鏚 i obroty nie ulega造by podniesieniu!
    Zw篹ka ma ma造 otworek, a pompa ma na tyle du膨 wydajno嗆 瞠by podci郾ienie przy zimnym silniku utrzymywa這 si w si這wniku, natomiast po zamkni璚iu zaworka na g這wicy si這wniczek powoli si napowietrza przez zw篹k i obroty spadaj.
    Mam nadziej 瞠 klasa zrozumia豉??
  • Poziom 9  
    Witam, nie chce zak豉da nowego tematu wi璚 postanowi貫m si podpi望 pod ten mam w Uazie silnik Mercedes 124 oko這 2.0 ale dok豉dnie nie wiem(wygl康a mnie jwi璚ej jak ten na zdj璚iu http://images.google.com/imgres?imgurl=http:/...6client%3Dopera%26rls%3Dpl%26sa%3DG%26um%3D1) Interesuje mnie gdzie ma by pod陰czona rurka, kt鏎a jest wkr璚ona do kolektora ss帷ego na samym dole przy wlocie do silnika, nie wiem gdzie ona ma by pod陰czona i do czego ona jest je瞠li kto wie co to jest i do czego s逝篡 to prosz o pomoc. Z g鏎y dzi瘯uj
  • Poziom 15  
    Farciarz ten silnik jest od w Mercedesa W 123 przed 1980r i jest to odpowietrzenie silnika
  • Poziom 9  
    Czy to oznacza 瞠 ta rurka nie musi by nigdzie pod陰czona?