Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompka do przetaczania LPG

27 Sie 2008 04:29 28360 32
  • Poziom 22  
    Witam wszystkich
    Jak w tytule,szukam pompki do przetaczania LPG z butli do zbiornika w samochodzie.
    Gdzies na Elce widziałem coś na ten temat ,ale nie mogę znależć....

    Pozdrawiam
    Darek
  • MetalWork
  • Poziom 13  
    witam, też jeżdżę na gazie, ale słyszałem że LPG rózni sie nieco składem od Propan-Butan
  • Poziom 13  
    michał pytel napisał:
    witam, też jeżdżę na gazie, ale słyszałem że LPG rózni sie nieco składem od Propan-Butan


    To prawda na lpg jest akcyza a na taki z butli nie. Znam takiego co przetaczał z butli od widlaków do zwykłej a tą do kuchni gazowej podłanczał, potrzebny był zwykły kawałek węża lpg(ciśnieniowy oczywiście) i dwa przyłącza do butli, tylko chłopak nie robił tego jak powinien i tylko połowa mu się przelewala.
  • MetalWork
  • Poziom 10  
    maromarol napisał:
    To prawda na lpg jest akcyza a na taki z butli nie.

    może sie też różnić stosunkiem ilości propanu do butanu, jak będzie za dużo butanu to mogą być problemy w zimę i ogólnie autko będzie miało mniej mocy..
  • Poziom 33  
    kasztura napisał:
    maromarol napisał:
    To prawda na lpg jest akcyza a na taki z butli nie.

    może sie też różnić stosunkiem ilości propanu do butanu, jak będzie za dużo butanu to mogą być problemy w zimę i ogólnie autko będzie miało mniej mocy..



    Co wy piszecie LPG w butli i w CPN gazowym jest ten sam.
  • Poziom 35  
    A opłaca się takie przetaczanie wogóle ?
    Po ile PLN/litr wychodzi LPG z butli ?
    A może lepiej przyłącze sobie zrobić na butlę ?
  • Moderator Samochody
    yaaro napisał:
    Co wy piszecie LPG w butli i w CPN gazowym jest ten sam.

    nieprawda, bo w tym z CPN więcej wody jest ;)
  • Poziom 13  
    bartek_j napisał:
    A opłaca się takie przetaczanie wogóle ?
    Po ile PLN/litr wychodzi LPG z butli ?
    A może lepiej przyłącze sobie zrobić na butlę ?


    Nie chodzi o cenę tylko o źrdło "darmowego gazu":D:D:D:D
  • Poziom 39  
    A jaki jest stosunek wagi do litra - ile waży litr płynnego gazu ?
    Pozdr.J.
  • Poziom 20  
    Witam ja robie odwrotnie z butli samoch. przelewam do butli od kuchenki dlatego tak bo mam dojście do butli z aut i zazwyczaj jest tam połowa lub cały zbiornik wszystko ze złomowca za darmoche tylko musze zawieść pustą tylko też jakoś nie moge przelać więcej jak połowe.
  • Poziom 13  
    Trzeba sobie radzić, przy przelewaniu gazów w stanie ciekłym z butli do butli obowiązują podstawowe prawa fizyki, aby się więcej przelało butla opróżniana musi być cieplejsza od napełnianej, w praktyce robi się jej "ciepły kompres" ciśnienie wzrasta i więcej gazu wepchnie się do tej zimniejszej, oczywiście trzeba mieć pojęcie o ile można ją podgrzać i czym, ktoś kto się zna nie będzie miał problemu a inny może tylko doprowadzić do nieszczęścia w imie parudziesięciu złotych do zaoszczędzenia.
  • Moderator Samochody
    podgrzewanie takiej butli też kosztuje więc nie wiem gdzie tu oszczędność?
  • Poziom 13  
    ociz napisał:
    podgrzewanie takiej butli też kosztuje więc nie wiem gdzie tu oszczędność?

    No bez przesady, LPG ma niskie ciepło własciwe i wystarczy obłożyć szmatami zmoczonymi w gorącej wodzie i ciśnienie odrazu skoczy, wystarczy zwiekszyć jego temperature o niecałe 20'C a cisnienie wzrośnie dwukrotnie.
    apropo właściwości fizycznych:
    Link

    butla 11kg to ok 20 litrów LPG.
  • Poziom 13  
    Propan - butan - paliwo silnikowe

    Zaletę gazu stanowi przedłużenie żywotności silnika. Mieszanina propanu - butanu w odróżnieniu od benzyny nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów oraz jego rozcieńczenia w misce olejowej. W wyniku spalania gazu nie powstaje nagar.

    Testy samochodów na gaz wykazują, że występuje tylko niewielki spadek mocy i obniżenie dynamiki silnika zasilanego gazem. Przy zwykłej jeździe nie zauważa się różnicy pomiędzy gazem a benzyną, przy rozpędzaniu się na poszczególnych biegach samochód zasilany gazem zachowuje się bardzo dobrze jest to zasługą tego, że liczba oktanowa gazu wynosi 104. Różnica pomiędzy paliwami jest możliwa do zauważenia dopiero gdy np. ciągniemy dużą przyczepę lub gdy przeciążamy silnik tzn. chcemy szybko przyspieszyć jadąc na 5 biegu 60 km/h.

    Dodano po 11 [sekundy]:

    Pojęcia „gaz płynny” używa się w stosunku do gazów takich jak propan, butan i ich mieszanek. Nazwa bierze się stąd, że gazy te w temperaturze pokojowej oraz pod stosunkowo małym ciśnieniem zmieniają swój stan skupienia z lotnego na ciekły. Dzięki skropleniu gazu zyskujemy możliwość zmagazynowania dużej jego ilości w małych pojemnikach, umożliwiających swobodny transport. Transport gazu płynnego nie wymaga budowy rozległych sieci rurociągów, jak to się dzieje w przypadku gazu ziemnego (metanu). Warto również pamiętać, że z jednego litra LPG (propanu –butanu) w fazie ciekłej powstaje po odparowaniu 250 litrów gazu. A zatem wydajność z 11 kg butli to 5500 litrów (5,5 m³) fazy lotnej LPG.

    Gaz płynny jest paliwem bezpiecznym pod warunkiem właściwego obchodzenia się z nim. Najczęstszą przyczyną wypadków przy korzystaniu z gazu płynnego jest lekceważące podejście użytkowników do kwestii bezpieczeństwa oraz korzystanie z niebezpiecznych, a co za tym idzie, nielegalnych praktyk napełniania butli gazowych. Gaz płynny w stanie naturalnym jest nietrujący (w odróżnieniu do gazu zimnego) i bezwonny. Dystrybutorzy nawaniają jednak sztucznie gaz płynny, aby w przypadku nieszczelności łatwo można było go wykryć. Sposoby pozyskiwania LPG

    Gaz płynny rzadko bywa surowcem naturalnym, najczęściej powstaje jako produkt pochodny ropy naftowej w rafinerii, jako jedna z jej najlżejsza frakcji. Istnieją trzy główne sposoby pozyskiwania gazu płynnego: - krakowanie - podgrzewaniu ropy bez dostępu powietrza, - bezpośrednie wydobycie z odwiertów ropy naftowej i naturalnych złóż (podczas wydobywania gazu ziemnego), - uwodornianie ropy naftowej.
  • Poziom 22  
    chyba odwrotnie z samochodu przetłaczać do butli z kuchenki bo jest o połowę taniej
  • Poziom 32  
    blur napisał:
    chyba odwrotnie z samochodu przetłaczać do butli z kuchenki bo jest o połowę taniej


    A jeżeli ktoś ma "dojście" do niestrzeżonych kuchenek ?
    To w takim przypadku ma paliwko za free ;)
  • Poziom 18  
    piterek-23 napisał:
    blur napisał:
    chyba odwrotnie z samochodu przetłaczać do butli z kuchenki bo jest o połowę taniej


    A jeżeli ktoś ma "dojście" do niestrzeżonych kuchenek ?
    To w takim przypadku ma paliwko za free ;)


    W takim przypadku to on złodziejem jest.
  • Poziom 15  
    witaj ! widziałem takie urządzenie do przetaczania gazu we włoszech. Rolnik na gospodarstwie miał taki duży zbiornik na gaz jak u nas są i z tego zbiornika ogrzewał dom ,kurnik tankował traktor na gaz i swoje uno jak robiłem u niego to swój też tankowałem samochód .A pod zbiornik co jakiś czas przyjeżdżała cysterna i uzupełniała . Pompa była na 220V i ma 360W w budowie przypominała pompę do opryskiwacza rolniczego tylko mniejsza tankowanie 36l trwa ok 6min była przenośna . Ciekawe czy włosi nie płacą akcyzy albo to może ich paliwo rolnicze. Z przepisami p.poż też u nich na bakier jak podjechałem w nocy na stację zatankować to podeszedł ochroniarz do dystrybutora gazowego zgasił na nim papierosa i dopiera mnie zatankował niezłe giganty
  • Poziom 39  
    pompa do tłoczenia wody
    trzeba tylko dbać o uszczelnienia
  • Poziom 22  
    Przepraszam za długą przerwę ,wydaje się że najbardziej sensowny jest pomysł z kompresorem od lodówki bo parametry LPG i czynnika w lodówkach są b zbliżone. Problemem jak zwykle mogą być szczegóły.

    Robił ktoś coś takiego?

    Pozdrawiam
    Darek
    :arrow: kwok
    Myślę że to nie jest dobry pomysł ,chyba że pompa będzie w wykonaniu specjalnym ( uszczelnienia odporne na niskie temperatury i brak materiałów mogących wywołać iskrzenie )

    Darek
  • Poziom 9  
    Witam! Ja już próbowałem takiego tankowania LPG przez własnej produkcij zestawem. Zrezygnowałem z powodu dość dużego zanieczyszczenia które znajdowało się w butli i po przeliczeniu litrów nie było to opłacalne,dodam że było to około czterech lat dotyłu.Postaram się dodać fotke tej aparatury jak ją odnajde.Jeszcze dodam że czynikiem wspomagającym przetaczanie był kompresor sprężonego powietrza.Jeden litr gazu waży około dwóch kilogramów.
  • Poziom 20  
    krystiano34 napisał:
    Witam! Ja już próbowałem takiego tankowania LPG przez własnej produkcij zestawem. Zrezygnowałem z powodu dość dużego zanieczyszczenia które znajdowało się w butli i po przeliczeniu litrów nie było to opłacalne,dodam że było to około czterech lat dotyłu.Postaram się dodać fotke tej aparatury jak ją odnajde.Jeszcze dodam że czynikiem wspomagającym przetaczanie był kompresor sprężonego powietrza.Jeden litr gazu waży około dwóch kilogramów.


    Coś mi się nie wydaje z tą wagą litra gazu, oznaczało by to że zbiornik, do którego zatankowano 60 l gazu ważył by około 120kg +waga pustego zbiornika, czyli normalny człowiek nie byłby go w stanie podnieść, ba nawet 2 osoby miały by problem.
    "Dla obliczenia kwoty należnej akcyzy od gazu płynnego przyjmuje się stały przelicznik w wysokości 1,78 litra na kilogram gazu." Cytat z rozporządzenia Ministra Finansów ws naliczania Akcyzy od LPG.

    Co do przelewania gazu z samochodu do samochodu można przelać wszystko za pomocą głupiej sprężarki, a co do przelewania gazu z butli do kuchenek, to może zaczniecie myśleć, jak wam garaż w powietrze wysadzi.
  • Poziom 15  
    1l płynnego gazu waży ok 0.5 kg. Przepompowywanie gazu przy pomocy sprężarki jest trochę niewygodne bo najpierw gaz musi odparować a potem skroplić się w drugiej butli więc jedną butle trzeba ogrzewać a drugą chłodzić. Poza tym propan odparuje jako pierwszy. Jest taka metoda przelewania gazów polegająca na połączeniu butli wężem (wejście węża butli z której przelewamy musi być pod powierzchnią skroplonego gazu) i odkręceniu zaworu z butli napełnianej (nad powierzchnią skroplonego gazu) żeby lotny gaz mógł uciekać do atmosfery.
  • Poziom 17  
    Oj panowie odgrzewacie temat, który niesie za sobą same kłopoty . Czy życie jest tak mało warte?
  • Poziom 22  
    :arrow: Stefan M
    Rozumiem Twoje wątpliwości , ale kwestia jest czysto techniczna.
    Takich lub podobnych operacji wykonuje się codziennie tysiące ,chodzi o ustalenie warunków jakie muszą być spełnione żeby całość procesu odbyła się bezpiecznie....

    Pozdrawiam
    Darek
  • Poziom 12  
    Parę lat do tyłu szef w firmie w której pracuję,zakupił takie ''ustrojstwo"do przelewania gazu.Wyglądało to w ten sposób,że był to najzwyklejszy siłownik pneumatyczny umocowany na desce i do tego była wajcha z plaskownika.Były też filtry(najnormalniejsze z jakiegoś ciągnika rolniczego).Oczywiście na dojściu i wyjściu gazu były zawory jednokierunkowe.Zeby przepompować kilka butli trzeba się było tym nieżle nadymać.Co do składu tej mieszanki (w butlach),to samochody na tym najnormalniej jeżdziły.A co do opłacalności tego "geszeftu",to ja w tym interesu nie widziałem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Ps.wcześniejszej wypowiedzi ,na fotce macie ciężar właściwy,gazu i takie inne sprawy.Pompka do przetaczania LPG
  • Moderator Samochody
    razmus napisał:
    A co do opłacalności tego "geszeftu",to ja w tym interesu nie widziałem.

    Czasem warto też dla samej jakości tego gazu.