Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1,7D problem z obrotami

pikachu1986 27 Aug 2008 08:51 6656 18
  • #1
    pikachu1986
    Level 13  
    Witam mam problem z moją astrą 1,7 silnik DR .jak jest zimna silnik ladnie chodzi i wszystko jest ok , jak sie nagrzeje i dam gazu obroty normalnie rosną ale powoli spadają i na wolnych obrotach chodzi dużo szybciej niż kiedyś .Myslalem ze linka sie zacina ale jest ok. Najciekawsze jest to że samochód na 1 biegu na wolnych obrotach jedzie tak samo szybko jak kiedyś ,jak wcisne sprzęgło silnik przyspiesza prosze o pomoc
  • Helpful post
    #4
    sbartos
    Level 25  
    w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni,
    na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź czy masz ciśnienie w wężyku (niebieska strzałka)
    zrozumiałeś?
    jeśli nie to pytaj!
    Astra 1,7D problem z obrotami
  • #5
    pikachu1986
    Level 13  
    Ta dzwignia działa normalnie tzn element pneumatyczny po uruchomieniu silnika przyciaga do siebie dźwignie i silnik zwalnia, podciśnienie w rurce też jest ok, zauważylem że zaworek w termostacie który włącza element pneumatyczny chyba jest uszkodzony , plastik rusza sie w metalowej obudowie i jak go dotkne to silnik przyspiesza, to wyjasniałby wysokie obroty ale dlaczego silnik powoli zwalnia?
  • #7
    pikachu1986
    Level 13  
    sprawdzałem, dźwignia przy pompie wraca do pierwotnego położenia a zanim silnik zwolni mija ok 8 sekund
  • #9
    pikachu1986
    Level 13  
    za dużo bo kiedyś normalnie obroty spadały odrazu a teraz im więcej się nagrzeje silnik tym dłużej musze czekać na wolne obroty
  • #10
    stonefree
    Level 26  
    Panowie, może potraficie pomóc? Jak działa w 1,7D z 92 roku urządzenie wspomagania rozruchu zimnego silnika? Wydaje mi się,że nie działa ani przekaźnik w puszce na błotniku, ani elektrozawór pompy,bo nie pyka przy podaniu plusa.Jak to wszystko należy posprawdzać?
  • #11
    pikachu1986
    Level 13  
    U mnie w astrze 1,7 D 93' urządzeniem od wspomagania rozruchu steruje podcisnieniowy siłownik, a elektrozawór jest do odcinania paliwa.
  • #12
    pikachu1986
    Level 13  
    Wracam do tematu ponieważ problem pojawił się znowu:) .Zimny silnik chodzi ok jak sie zagrzeje dźwignia sie cofa i jest ok dopuki się nie nagrzeje sie do normalnej temperatury .Silnik chodzi na wysokich obrotach i to napewno nie jest wina linki. Zauważyłem że jak ruszam dźwignią od dawki rozruchowej na nagrzanym silniku nic sie nie dzieje a wczesniej silnik zwiekszał obroty. W dodatku jak włącze coś co pobiera dużo prądu(ogrzewanie tylnej szyby ,nawiew na 4 i światła) silnik zwalnia do normalnych obrotów. Jeszcze jedna dziwna sprawa ,jak cofam dosyć gwałtownie i hamuje silnik nabiera pełnych obrotów prosze o pomoc bo nie daje rady:)
  • #13
    Mirek.tok
    Level 19  
    To jest pompa LUCASA? ;jak tak to poprostu masz gdzieś nieszczelny przewód paliwowy między zbiornikiem a pompą -lucasy tak reagują na powietrze w paliwie i wchodzą na wysokie obroty i po chwili obroty spadają
  • #14
    pikachu1986
    Level 13  
    Chyba rozwiązałem problem, po dokładnym wyczyszczeniu pompy stwierdzilem że poluźniła się śruba mocująca dźwignie od dawki rozruchowej. Poluźniła się też śruba która ogranicza dolne położenie linki gazu, jak dodałem lekko gazu kręciła sie jak chciała i nie puszczała linki w jałowe położenie. Teraz silnik cały czas ma wolne obroty i wszystko działa tak jak powinno , jutro jade w dłuższą trase to wszystko się wyjaśni pozdrawiam
  • #15
    mustang4422
    Level 10  
    Podepne sie do tematu u mnie tez nie mam wolnych obrotów w asterce i odpowiedzialne za nie jest to urządzenie wie ktos gdzie je nabyc ?
    Astra 1.7 tdi x17dtl pompa bosch pęknieta jest membrana oddzielająca częsc ssąca jest niby numer częsci ale na stronie boscha nic nie znalazłem albo jest jakis sposób na naprawienie jej
    Astra 1,7D problem z obrotami
  • #16
    Mirek.tok
    Level 19  
    Ja to kupowałem w BOSCH-u po tym numerze sprawdz-022 814 00 36 (warszawa)
  • #18
    mustang4422
    Level 10  
    Byłem na tej stronce ale wydaje mi sie ze nic tam nie ma
  • #19
    Mihas66
    Level 22  
    Mam identyczne cudo powie mi ktoś która śrubka jest od regulacji dawki, pompę mam identyczną jak na wcześniejszych zdjęciach, miło by było jakby ktoś wyjaśnił i inne śrubki na pewno wielu osobom się przyda..