Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cagiva Elefant-Dziwna praca silnika

andriei 27 Sie 2008 12:43 6218 32
  • #1 27 Sie 2008 12:43
    andriei
    Poziom 14  

    Witam mam problem z moją cagivą. silnik ładnie pali na zimnym ale kiedy dojdzie już do swojej temperatury pracy to jego obroty minimalne maleją i silnik wydaje się mieć ochotę zgasnąć. Tak samo jest z odpalaniem na zimnym pali lepiej niż na ciepłym. Czy to wina źle ustawionego składu mieszanki paliwo-powietrze czy może zawory ssące się nie domykają? Proszę o jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam.Cagiva Elefant-Dziwna praca silnika

    0 29
  • Pomocny post
    #2 27 Sie 2008 15:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może mieć za bogato, jak świecę wypala?

    0
  • #3 27 Sie 2008 15:26
    andriei
    Poziom 14  

    Nie mogę wykręcić świecy bo klucz posiałem eh...! Co mam teraz zrobić? Próbować zmienić skład mieszanki?

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Sie 2008 19:35
    adam.k
    Poziom 14  

    Witam. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, jak będziesz miał
    za późny, lub za wczesny to może ci się tak robić. Jeżeli okaże się że zapłon jest ok, to spróbuj mu wyregulować skład mieszanki. Powodzenia.

    0
  • #5 27 Sie 2008 20:20
    andriei
    Poziom 14  

    Dzięki.

    0
  • #6 27 Sie 2008 22:11
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tam chyba zapłon jest nieregulowany ale nie jestem pewny, bez oględzin świecy trochę trudniej. Tylko obroty spadają czy zaczyna nierówno pracować, duży ten spadek obrotów?

    0
  • #7 28 Sie 2008 14:37
    andriei
    Poziom 14  

    Witam w moim moto jest elektroniczny układ zapłonowy z czujnikiem magneto indukcyjnym. Czy taki trzeba regulować? Dziwne jest to że obroty minimalne biegu jałowego maleją kiedy silnik się już dobrze nagrzeje ale pracuje w miarę równo.

    0
  • Pomocny post
    #8 28 Sie 2008 19:27
    Breżniew
    Poziom 21  

    Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur.

    Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna korekta.
    Jego wartość masz podana w serwisówce.
    Jeśli luz jest za mały to podparte zawory utrudniają rozruch gorącego silnika. Tak samo powodują znaczny spadek wolnych obrotów.
    Nieszczelne zawory można wykryć mierząc kompresje na gorącym silniku. Zdrowy silnik ma co najmniej 10bar.
    Skład mieszanki tez może wpływać na opisane problemy. Wykręć świecę i zobacz na jaki kolor wypala się izolator i elektrody. Zamieść zdjęcie na forum.

    0
  • #9 28 Sie 2008 21:12
    andriei
    Poziom 14  

    I tak zrobię. Jutro kupie klucz do świecy i ja wykręcę. A co do regulacji zaworów jest problem z ssącymi bo miejsce w które uderza popychacz jest wbite do środka. czy w takim przypadku możliwa jest poprawna regulacja luzu zaworowego??? Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #10 30 Sie 2008 00:07
    bmw 550
    Poziom 11  

    Witam Ja powiem tak - kup kolego ze 3 swiece z odpowiednia dla twego silnika wartoscia cieplna ... i zmieniaj ,SPRAWDZ : SKLAD I POZIOM paliwa ( a zwroc uwage na szczelnosc zaworu iglicowego ... Liczba swiec jest wartoscia krytyczna - to minimum - sie przekonalem po wymianie nowej na nowa > kupilem gaznik i nim przyszedl ( znudzony czekaniem na listonosza kupilem 3-cia swiece I (TU CALA LITANIA PRZEKLENSTW ...po co kupowalem gaznik?! - chodzi burza ....A DO KOLEGI KTORY MOWI ZE W NOWYCH 1 sladach sie nie reguluje zaplonu LAICY I *ZWYKLI *uzytkownicy nie powinni sie tam dotykac --ale MY STARZY WYJADACZE..( zobacz w zalaczniku co daje umiejetna ingerencja..) Co do zaplonu jesli ktos bedzie mial problem z modulem (6 badz 5 pinow w kosci to to rozgryzlem ..)dla mojej HONDY czterosuwowej ale i dla innych pewnie tez:D

    0
  • #11 30 Sie 2008 11:51
    andriei
    Poziom 14  

    Witam dziękuję za te wszystkie cenne informacje.

    0
  • #12 30 Sie 2008 19:42
    Breżniew
    Poziom 21  

    bmw 550 napisał:
    Witam Ja powiem tak - kup kolego ze 3 swiece z odpowiednia dla twego silnika wartoscia cieplna ... i zmieniaj ,SPRAWDZ : SKLAD I POZIOM paliwa ( a zwroc uwage na szczelnosc zaworu iglicowego ... Liczba swiec jest wartoscia krytyczna - to minimum - sie przekonalem po wymianie nowej na nowa > kupilem gaznik i nim przyszedl ( znudzony czekaniem na listonosza kupilem 3-cia swiece I (TU CALA LITANIA PRZEKLENSTW ...po co kupowalem gaznik?! - chodzi burza ....A DO KOLEGI KTORY MOWI ZE W NOWYCH 1 sladach sie nie reguluje zaplonu LAICY I *ZWYKLI *uzytkownicy nie powinni sie tam dotykac --ale MY STARZY WYJADACZE..( zobacz w zalaczniku co daje umiejetna ingerencja..) Co do zaplonu jesli ktos bedzie mial problem z modulem (6 badz 5 pinow w kosci to to rozgryzlem ..)dla mojej HONDY czterosuwowej ale i dla innych pewnie tez:D


    Kolego ale my nie rozmawiamy o małych pierdziawkach z silnikami ktore klonują masowo Chińczycy . Owszem wiadomo ze zmiana fabrycznego kąta wyprzedzenia zapłonu zwiększy moc ale w silnikach z zapłonem bezstykowym np CDI lub tranzystorowym fabrycznie nie przewiduje się tego. Co więcej taka zmiana jest szkodliwa dla silnika. A wszelkie proponowane przez ciebie przeróbki nie mają nic wspólnego z opisanym problemem.
    Silniki małych motocykli są powszechnie narażone na pseudo tuning domorosłych , nastoletnich"znafcof" kombinujących jak osiągnąć 30KM z 125 ccm w 4T. Niestety pełno tego na aukcjach . Fajne konstrukcyjnie motocykle często kończą w ten sposob z totalnie zniszczonym silnikiem.
    Najlepszy tuning to zmiana sprzęta na mocniejszy o większej pojemności. Taniej , lepiej i bezpieczniej.Tak , wiem - nie kazdy ma prawko kat. A ale kazdy kiedys dorosnie.

    0
  • #13 30 Sie 2008 22:27
    andriei
    Poziom 14  

    Witam ostatnio na gorącym silniku przekręciłem śrubą składu mieszanki i teraz silnik nie próbuje gasnąć na niskich ale nadal ciężko mu odpalić, na ciepłym trzeba go kręcić 2 razy żeby zapalił.

    0
  • Pomocny post
    #14 31 Sie 2008 00:01
    Breżniew
    Poziom 21  

    Ustaw koniecznie luz zaworowy.

    0
  • #15 31 Sie 2008 00:19
    ociz
    Moderator Samochody

    takim co nie kontrolują/ustawiają regularnie luzu na zaworach powinno się konfiskować motocykle ;)

    0
  • #16 31 Sie 2008 11:57
    andriei
    Poziom 14  

    Tak tylko że mam problem z ustawieniem zaworów ssących bo miejsce w które uderza popychacz mam wbite do środka. I jak to teraz poprawnie ustawić??

    0
  • #17 31 Sie 2008 13:01
    Breżniew
    Poziom 21  

    Zrób fotki po zdjęciu pokrywy zaworów i zamieść. Coś się poradzi.
    Wałek rozrządu masz w głowicy ? Zawory naciskane sa po przez dzwigienki ze srubami regulacyjnymi czy masz popychacze szklankowe z płytkami regulacyjnymi? Napisz cos więcej o konstrukcji tego rozrządu.

    0
  • #18 31 Sie 2008 14:00
    andriei
    Poziom 14  

    Witam mam taką fotkę może ona pomoże:Cagiva Elefant-Dziwna praca silnika

    0
  • #19 31 Sie 2008 14:38
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Musisz wyrównać ten zawór inaczej nie naregulujesz luzu prawidłowo

    0
  • #20 31 Sie 2008 14:44
    andriei
    Poziom 14  

    Jak mam to zrobić?? czy trzeba kupować nowe zawory?

    0
  • Pomocny post
    #21 31 Sie 2008 14:47
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie trzeba nowego zaworu, trzeba ten trzonek wyrównać i wyregulować na nowo luz zaworu, ale niestety trzeba go wyjąć

    0
  • #22 31 Sie 2008 14:52
    andriei
    Poziom 14  

    To oznacza zdjęcie głowicy czyli nową uszczelkę i zabawę z ustawianiem rozrządu prawda? :(

    0
  • #23 31 Sie 2008 14:57
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niestety to prawda, choć śmiem twrierdzić że znaleźliby się tacy co by to zrobili na kompletnej i założonej głowicy o ile oczywiście jest dojście

    0
  • #24 31 Sie 2008 15:05
    ociz
    Moderator Samochody

    @goldwinger na czym wogule miało by polegać to wyrównanie trzonka bo niebardzo rozumiem?

    0
  • #25 31 Sie 2008 15:11
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jakieś podchwytliwe pytanie?
    Skoro mamy w nim wyklepany dołek, który nie pozwala nam na wykonanie regulacji a nawet pomiaru luzu to musimy (mówiąć obrazowo) ściąć ten dołek, należy zeszlifować trzonek (zdejmiemy ze 2-3 dziesiątki i tyle)

    0
  • #26 31 Sie 2008 15:18
    ociz
    Moderator Samochody

    ale tam nie chodzi o to że w trzonku jest wyklepany dołek tylko o to że trzonek schował się poniżej tej podkładki i nie ma jak włożyć szczelinomierza, tak mi się przynajmniej wydaje

    0
  • #27 31 Sie 2008 15:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Aaaa, o tym mówisz, może i racja faktycznie tak wygląda. Ale co by nie było na wybitym zaworze i tak nie ustawi prawidłowo luzu

    0
  • #28 31 Sie 2008 16:15
    Breżniew
    Poziom 21  

    Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał.
    Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych.
    Po trzecie -zawsze można ustawić większy luz niż zbyt mały. Jest to mniej szkodliwe i łatwiejsze do zrobienia. Po prostu np fabryka zaleca luz w przedziale 0,03-0,08mm to ustawiasz na 0,03 wiedząc , ze i tak w sumie bedzie wiekszy z powodu wyklepania. jeśli ustawisz na 0,08 to też nic się nie stanie. Gorzej jak zawory się nie domykają po nagrzaniu silnika.
    Możliwe jest też ze da się włozyc szczelinomierz między krzywkę wałka a dźwigienkę i w ten sposób zmierzyć luz.
    Jakie powinny byc luzy dla tego silnika?

    Wracając do szlifowania zaworu na złożonym silniku to jeśli takie propozycje wysuwa ktoś, kto twierdzi ze jest mechanikiem motocyklowym w serwisie, to ten serwis omijać z daleka. Czym chciałeś to szlifować Goldwinger - fleksą ? serwis w którym na wszystko jest jedna rada - zrobienie synchro?

    Jeśli chcesz to zrobić dobrze, to zawory trzeba wymienić na nowe , zrobić gniazda zaworowe i wymienić uszczelniacze. Spadnie zużycie oleju i wzrośnie moc. Co do dźwigienek to jeśli są zużyte to tez wymiana ale sadzę ze ze względu na koszty ustawisz po prostu większy luz i to wszystko.

    0
  • #29 31 Sie 2008 16:38
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Breżniew napisał:
    Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał.

    Gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele
    Breżniew napisał:
    Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie.

    Nawet jeśli to nie potrzeba do takiej operacji zdejmować głowicy.
    Breżniew napisał:
    Po trzecie -zawsze można ustawić większy luz

    To dopiero pomysł!
    Breżniew napisał:
    Wracając do szlifowania zaworu na złożonym silniku to jeśli takie propozycje wysuwa ktoś, kto twierdzi ze jest mechanikiem motocyklowym w serwisie, to ten serwis omijać z daleka. Czym chciałeś to szlifować Goldwinger - fleksą ?

    Czy ja gdzieś napisałem że bym tak zrobił? Czytanie ze zrozumieniem potrzebne

    0
  • #30 31 Sie 2008 17:30
    Breżniew
    Poziom 21  

    Jeśli sie mylę Goldwinger to rozwiń swoje mysli odnośnie szlifowania. Moze sie czegos ciekawego dowiem?

    Jak chcesz rozpiąc zawory bez ich wyjmowania? Kolejne ciekawe tajniki naprawy silników?
    Tak , Polak potrafi. Szkoda tylko że potem ten sprzęt trafi w ręce kolejnego nieświadomego użytkownika klnącego na zastosowane patenty i speców od napraw.

    Breżniew napisał:
    Po trzecie -zawsze można ustawić większy luz

    To dopiero pomysł!

    Tak, to jest pomysł ale wolałeś wyrwać zdanie z reszty wypowiedzi nic samemu nie wnosząc. Większy luz jak juz napisałem niż zalecany np 0,08 zamiast 0,05 bedzie na pewno mniej szkodliwy dla silnika niż 0,03. Jeśli tego nie rozumiesz to trudno.

    Goldwinger napisał:
    Niestety to prawda, choć śmiem twrierdzić że znaleźliby się tacy co by to zrobili na kompletnej i założonej głowicy o ile oczywiście jest dojście

    Czy ja gdzieś napisałem że bym tak zrobił? Czytanie ze zrozumieniem potrzebne

    Wystarczy ze podsunąłeś poroniony pomysł.



    Uwazam ze zanim sie cos napisze trzeba wcześniej pomysleć bo nasze porady mogą byc powodem zniszczenia sprawnego sprzętu (vide szlifowanie trzonków zaworów). Młodzi koledzy moga zbyt serio potraktowac takie pomysły i potem kląć na radzącego. Zawsze trzeba sie trzymać zasad sztuki a nie proponować swoje nie przetestowane pomysły. Takie rady sa dobre jak chcesz sprzedac szybko zajechany sprzęt a nie cieszyc się długą eksploatacją czy dobra opinia serwisanta.
    Czy to jest etyczne?

    0