Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak ładowania ,świeci kontrolka ładowania

mały-Harry 28 Aug 2008 21:06 16996 12
  • #1
    mały-Harry
    Level 11  
    Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona.
    teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora, bo nie dawno wymieniłem (stary rozładował się i nie dał się podnieść). Wymontowałem jeszcze raz alternator i rozłożyłem na części proste.Znalazłem uszkodzoną diodę dodatnią (tym razem sprawdzałem pod obciążeniem nap. =14V).Pozostałe elementy wyglądają na sprawne (diody, uzwojenia).
    Mam pytanie i proszę o pomoc .Czy alternator będzie pracował prawidłowo?Jak go sprawdzić w samochodzie.:?:(alternator to magneti marelli).
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    gzresieknysa
    Level 20  
    A jak wirnik i pierścienie ślizgowe?
    Żeby go spradzić uruchom silnik i zmierz napięcie na zacisku alternatora i na klemach. Jak pójdzie powyżej 13-14,4V to jest ładowanie ,następnie sprawdzaj to samo pod obciążeniem.

    Pisał ,żę MM
  • #4
    _robert_
    Level 20  
    Jeśli dobrze sprawdziłeś będzie działać, pod warunkiem,że jest napędzany i podłączony do plusa,minusa,wzbudzenia(lampka ładowania).
    Najprościej sprawdzić przez pomiar napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być 13,8-14,2V...
  • #5
    piomoto
    Level 19  
    Jeżeli wszystko jest sprawne to musi działać. Mogły się też szczotki zawiesić.
  • #6
    mały-Harry
    Level 11  
    Witam! Altek to lukas.Dzięki za wszystkie sugestie.Zabiorę się do pracy w weekend. Jak będę znał wyniki to zaraz napiszę.Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie sie tematem.
  • #7
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jak wymieniłeś regulator i sprawdziłeś diody to został tylko stojan.Ciągłość uzwojenia wirnika odpada bo wtedy nie świeci się kontrolka.Sprawdź proszę czy stojan nie ma przebicia między uzwojeniem a masą.Musisz to zrobić na 230 V.Pozdrawiam.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mały-Harry
    Level 11  
    Witam!
    Chyba elektrit ma rację bo jak go dzisiaj podłączyłem to wygląda tak jakby gdzieś było zwarcie.Nap. na alternatorze jest 1.75V.
    Idę sprawdzić te podłączenia. Dzięki za pomoc.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    mały-Harry
    Level 11  
    Witam! Problem został rozwiązany w 100%. :D Tak to jest, jak do tematu podchodzi za bardzo profesjonalnie, a usterka jest banalna.Obudowa faktycznie nie była odizolowana od styków stojana i mostka diodowego (brak przekładki izolacyjnej, podczas demotażu "zginęła").Dodam,że nap.ładowania wynosi ok.13,75V.Kontrolka działa prawidłowo.Jeszcze raz dzięki elektrit za naprowadzenie na właściwy trop i innym za zainteresowanie się tematem.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    adi8
    Level 11  
    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v