Witam, o to mój pierwszy a zarazem pomyślany post...przejdźmy do konkretów.
Rodzice planują naprawę autka (fiat cinquecento 700) - kompleks nieszczęść ale oszczędźmy nerwy.
1 - Zaczął się parę miesięcy temu ...sprzęgło zaczęło się ślizgać jak depnąwszy mu z pod skrzyżowania,co może być przyczyną? czytałem ze tarcz może być wytarta i uszczelniacz może przepuszczać olej. Jeździmy na takim sprzęgle dość długo wiec nie wiem czy czasami nie będzie coś więcej do wymiany - czasami jest tak ze ciągnie dobrze a czasami tak ze z ledwością rusza - przy jeździe pod górkę na trzecim biegu sprzęgło się ślizga jak dodam gazu do podłogi...samochód jest mułowaty i brak mu przyspieszenia a o zrywie np na piasku mogę zapomnieć. Co o tym sadzicie? jakaś przyczyna? nie pytać czemu nie wymieniłem sprzęgła wcześniej - moja odpowiedz jest taka ...samochód jest dzień w dzień potrzebny a ze jako nie pogarszało się ze sprzęgłem to było jeżdżone.
2 - problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Rano żeby odpalić to muszę włączyć ssanie i deptać w pedał gazu i tak kilkadziesiąt razy żeby odpalił i nie zgasł. Z takim sposobem zapalam od 1 razu lecz czasami za 2 dopiero. Problem występuje tylko i wyłącznie jak silnik jest zimny albo ostygnie. Gdy próbuje zapalić bez tych czynności co wyżej napisałem to silnik gaśnie za każdym razem i odpali za może 10 razem na ssaniu jedynie. Obroty silnika są bardzo falujące,gdy uda mi się odpalić bez sposobu to po 2-3 sek obroty silnika spadają i gaśnie. Gdy odpalam z sposobem to muszę pulsować pedałem gazu aż do rozgrzania silnika - jak już wspomniałem silnik próbuje zgasnąć. Po odpaleniu - po jakiś 5 min silnik odpala od 1 razu i przy jeździe nie ma problemów. Już tak się robi jak zakupiłem autko - rok czasu. Znajomi mówili ze może być problemem przebicie na elektryce i mam wymienić świecę jak i przewody ew. cewkę. - mechanik którym tylko doradzałem się powiedział ze problem może powodować gaźnik lub pompka paliwa. - gaźnik został wymieniony na nowy - po regeneracji ...pompka nowa. Problem jak został tak został.
3 - drżenie kierownicy podczas jazdy - przy 50 - 70 km/h drży kierownica i to szczególnie w tych prędkościach jakich podałem...przy niższych pred. drżenie jest mało wyczuwalne ale wzrasta wraz z wzrostem prędkości i samochód zjeżdża w prawo po puszczeniu kierownicy - myślę ze problemem może być złe wyważenie kół ? lecz problem zauważyłem dopiero tydz temu i trwa do dziś.
Proszę o rozważenie powyższych problemów i doradzenie mi co może być problemem lub co może powodować problem.
Rodzice planują naprawę autka (fiat cinquecento 700) - kompleks nieszczęść ale oszczędźmy nerwy.
1 - Zaczął się parę miesięcy temu ...sprzęgło zaczęło się ślizgać jak depnąwszy mu z pod skrzyżowania,co może być przyczyną? czytałem ze tarcz może być wytarta i uszczelniacz może przepuszczać olej. Jeździmy na takim sprzęgle dość długo wiec nie wiem czy czasami nie będzie coś więcej do wymiany - czasami jest tak ze ciągnie dobrze a czasami tak ze z ledwością rusza - przy jeździe pod górkę na trzecim biegu sprzęgło się ślizga jak dodam gazu do podłogi...samochód jest mułowaty i brak mu przyspieszenia a o zrywie np na piasku mogę zapomnieć. Co o tym sadzicie? jakaś przyczyna? nie pytać czemu nie wymieniłem sprzęgła wcześniej - moja odpowiedz jest taka ...samochód jest dzień w dzień potrzebny a ze jako nie pogarszało się ze sprzęgłem to było jeżdżone.
2 - problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Rano żeby odpalić to muszę włączyć ssanie i deptać w pedał gazu i tak kilkadziesiąt razy żeby odpalił i nie zgasł. Z takim sposobem zapalam od 1 razu lecz czasami za 2 dopiero. Problem występuje tylko i wyłącznie jak silnik jest zimny albo ostygnie. Gdy próbuje zapalić bez tych czynności co wyżej napisałem to silnik gaśnie za każdym razem i odpali za może 10 razem na ssaniu jedynie. Obroty silnika są bardzo falujące,gdy uda mi się odpalić bez sposobu to po 2-3 sek obroty silnika spadają i gaśnie. Gdy odpalam z sposobem to muszę pulsować pedałem gazu aż do rozgrzania silnika - jak już wspomniałem silnik próbuje zgasnąć. Po odpaleniu - po jakiś 5 min silnik odpala od 1 razu i przy jeździe nie ma problemów. Już tak się robi jak zakupiłem autko - rok czasu. Znajomi mówili ze może być problemem przebicie na elektryce i mam wymienić świecę jak i przewody ew. cewkę. - mechanik którym tylko doradzałem się powiedział ze problem może powodować gaźnik lub pompka paliwa. - gaźnik został wymieniony na nowy - po regeneracji ...pompka nowa. Problem jak został tak został.
3 - drżenie kierownicy podczas jazdy - przy 50 - 70 km/h drży kierownica i to szczególnie w tych prędkościach jakich podałem...przy niższych pred. drżenie jest mało wyczuwalne ale wzrasta wraz z wzrostem prędkości i samochód zjeżdża w prawo po puszczeniu kierownicy - myślę ze problemem może być złe wyważenie kół ? lecz problem zauważyłem dopiero tydz temu i trwa do dziś.
Proszę o rozważenie powyższych problemów i doradzenie mi co może być problemem lub co może powodować problem.