Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

Przemol19 29 Sie 2008 00:40 9375 23
  • #1 29 Sie 2008 00:40
    Przemol19
    Poziom 10  

    Witam, o to mój pierwszy a zarazem pomyślany post...przejdźmy do konkretów.

    Rodzice planują naprawę autka (fiat cinquecento 700) - kompleks nieszczęść ale oszczędźmy nerwy.

    1 - Zaczął się parę miesięcy temu ...sprzęgło zaczęło się ślizgać jak depnąwszy mu z pod skrzyżowania,co może być przyczyną? czytałem ze tarcz może być wytarta i uszczelniacz może przepuszczać olej. Jeździmy na takim sprzęgle dość długo wiec nie wiem czy czasami nie będzie coś więcej do wymiany - czasami jest tak ze ciągnie dobrze a czasami tak ze z ledwością rusza - przy jeździe pod górkę na trzecim biegu sprzęgło się ślizga jak dodam gazu do podłogi...samochód jest mułowaty i brak mu przyspieszenia a o zrywie np na piasku mogę zapomnieć. Co o tym sadzicie? jakaś przyczyna? nie pytać czemu nie wymieniłem sprzęgła wcześniej - moja odpowiedz jest taka ...samochód jest dzień w dzień potrzebny a ze jako nie pogarszało się ze sprzęgłem to było jeżdżone.

    2 - problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Rano żeby odpalić to muszę włączyć ssanie i deptać w pedał gazu i tak kilkadziesiąt razy żeby odpalił i nie zgasł. Z takim sposobem zapalam od 1 razu lecz czasami za 2 dopiero. Problem występuje tylko i wyłącznie jak silnik jest zimny albo ostygnie. Gdy próbuje zapalić bez tych czynności co wyżej napisałem to silnik gaśnie za każdym razem i odpali za może 10 razem na ssaniu jedynie. Obroty silnika są bardzo falujące,gdy uda mi się odpalić bez sposobu to po 2-3 sek obroty silnika spadają i gaśnie. Gdy odpalam z sposobem to muszę pulsować pedałem gazu aż do rozgrzania silnika - jak już wspomniałem silnik próbuje zgasnąć. Po odpaleniu - po jakiś 5 min silnik odpala od 1 razu i przy jeździe nie ma problemów. Już tak się robi jak zakupiłem autko - rok czasu. Znajomi mówili ze może być problemem przebicie na elektryce i mam wymienić świecę jak i przewody ew. cewkę. - mechanik którym tylko doradzałem się powiedział ze problem może powodować gaźnik lub pompka paliwa. - gaźnik został wymieniony na nowy - po regeneracji ...pompka nowa. Problem jak został tak został.

    3 - drżenie kierownicy podczas jazdy - przy 50 - 70 km/h drży kierownica i to szczególnie w tych prędkościach jakich podałem...przy niższych pred. drżenie jest mało wyczuwalne ale wzrasta wraz z wzrostem prędkości i samochód zjeżdża w prawo po puszczeniu kierownicy - myślę ze problemem może być złe wyważenie kół ? lecz problem zauważyłem dopiero tydz temu i trwa do dziś.

    Proszę o rozważenie powyższych problemów i doradzenie mi co może być problemem lub co może powodować problem.

    0 23
  • #2 29 Sie 2008 06:49
    Zbych034
    Poziom 36  

    Sprzęgło zapewne do wymiany, może i docisk.
    Jak samochód ma trochę przebiegu może popatrz na początek na kable do świec i wymień świece.
    Koła na początek do wyważenia.

    0
  • #3 29 Sie 2008 14:37
    Przemol19
    Poziom 10  

    hm sprzęgło zakupione firmy STATIM, mógłby ktoś zapodać link na allegro do uszczelniacza na wałek (od strony sprzęgła) - chce być pewny przy wymianie sprzęgła ze nie będzie trzeba znowu rozbierać jeśli przepuszcza olej.

    Dziś miałem kolejny problem ze spryskiwaczem - przedniej szyby...płyn był a nie lało - złączka się zatkała, musiałem rozebrać i przeczyścić. Ale to już pomińmy.

    Prawdopodobnie za tydzień zaprowadzę do mechanika na to sprzęgło i jeśli będzie trzeba to zakupie nowe kable i świece , myślałem o komplecie NKG ?

    a może BRISK ? lub CHAMPION...jakie będą najlepsze?

    0
  • #4 29 Sie 2008 14:55
    maszan
    Poziom 23  

    A czemu nie probujesz wpierw wyregulowac sprzegla?Jak bierze pedal? Jesli wysoko pod sam koniec skoku to wystarczy poluzowac nakretke na lince przy lapie sprzegla...pedal zacznie brac nizej i ustanie slizganie... no chyba ze sprzeglo ma faktycznie padake czyt. jest starte to regulacja juz nie pomoze
    Co do swiec nie polecam BRISK

    0
  • #5 29 Sie 2008 14:57
    MARR
    Poziom 16  

    Tak jak pisał kolega Zbych034 ,
    ja w sprawie kół doradze jeszcze sprawdzenie luzu na kolumnie kierowniczej i końcówki drążków .

    0
  • #6 29 Sie 2008 15:21
    wojtasdm
    Poziom 24  

    Witaj!
    ad.1.1 Sprzęgło, docisk, zaślepka... kupa kosztownej roboty.

    ad.2. JAKI GAŹNIK??? Podstawowe pytanie w 700, jak AISAN, to do przeglądu, a najlepiej wymiany wszystkie wężyki od podciśnień, do sprawdzenia zawory dwu i trójdrożny, czujnik temperatury...

    ad.3. Tak jest, najpierw gumy do przeglądu i koła do wyważenia, potem też luzy, drążki...

    0
  • #7 29 Sie 2008 15:38
    Przemol19
    Poziom 10  

    gaźnik - polski zwykły , czujnik temperatury jest zwalony ;/ tzn po zimie przerwał sie przewód, połączyłem - dosztukowałem drugi przewód ale coś źle pokazuje bo w lato ledwo wskazówka odstawała od Początka skali.

    a więc tak : zaprowadzę do mechanika i niech wymieni mi to sprzęgło (kompletne) z dociskiem i łożyskiem + ew. uszczelniacz na wałku.

    zmienię przewody wysokiego napięcia na CHAMPION + świece CHAMPION (RN9YC)

    gaźnik był regulowany u mechanika i sprawował sie dobrze. W zimę problem z odpalaniem wzrasta - tak jakby silnik był ciężki i nie chciał pracować lecz silnik był wymieniany na inny - problem został jednak. Przypuszczam również ze powodem może być łożysko na alternatorze? może jest zimne i nie chce hulać jak powinno i to zatrzymuje silnik lecz mogę się mylić... - dokształcam się w dziedzinie mechanika lecz mam zaledwie 19 lat i moje doświadczenie z samochodami i ogólnie z mechaniką dopiero przyswajam. Proszę o wyrozumienie.

    0
  • #8 29 Sie 2008 22:16
    klimosz
    Poziom 18  

    Polskie fiaty lubią Polskie świece :D Iskry-polecam...:idea:

    pozdrawiam Janusz

    0
  • #9 29 Sie 2008 23:12
    harnasx
    Poziom 22  

    ze sprzegłem już wiesz co zrobić

    kalbe nie zaszkodzą świece też nie (również polecam Iskrę - na Boschu nie chciało cholerstwo jeździć a na Iskrze hulało) - ale to raczej nie powoduje tego problemu z odpalaniem - stawiałbym na gaźnik (troche to wygląda jakby to twoje ssanie wogóle nie działało) sprawdz na pierwszy ogień czy jak pociągasz za dzwignię porusza sie dzwignia w gaźniku - a potem gaźnik do przeglądu.

    koła też już wiesz

    0
  • #10 29 Sie 2008 23:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Co do drżenia kierownicy - obawiam się że to pojawiła się standardowa usterka CC700 - zużyte prowadnice tzw. kamieni półosi. Naprawa dość kosztowna.

    0
  • #11 30 Sie 2008 13:53
    Przemol19
    Poziom 10  

    aktualnie chodzi na świecach jakiś japońcach z tego co pamiętam.

    ssanie działa - obroty sie zwiększają ale z czasem samochód gaśnie (po 2-3 sek) tak jakbym odciął mu paliwo - i tutaj się nasuwa myśl czy pompka chodzi jak jest zimna. Linka była wymieniana na nową od ssania. A jak jest samochód zimny to nie da się ruszyć z ssania nawet jak już chodzi w miarę stabilnie. Musze odczekać parę min. żebym mógł jechać normalnie bez szarpania.

    Co do drżenia kierownicy - sprawdzę dziś stan kół i zrobię. jakieś foto może

    0
  • #12 30 Sie 2008 20:54
    Przemol19
    Poziom 10  

    Sprawdziłem stan felg przednich :

    lewa felga :

    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.
    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.
    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

    prawa felga :

    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.
    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

    i co wy na to ?czy to możne być przyczyną bicia/drżenia kierownicy ?

    0
  • #13 30 Sie 2008 21:53
    harnasx
    Poziom 22  

    Są lekko pogięte - ale to nie powinno podowować duzych drgań przy 70km/h - chyba że są/jest dodatkowo krzywa - co trzeba sprawdzić na wyważarce - bo widzę po ciężarkach że dawno to nie było robione :)
    Ale widac również że było coś robine z półosiami/przegubami? co tam wymieniałeś? i czy to nie po tym zabiegu się to pojawiło?

    0
  • #14 30 Sie 2008 22:25
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    Co do gaźnika to odkręć filtr powietrza, zaciag ssanie i zobacz czy zamyka sie przepustnica ssania. To wyglada na brak wzbogacania mieszanki przy odpalaniu, jak naciskasz szybko pedał gazu przy odpalaniu to z pompki przyspieszającej wtryskuje się dodatkowa ilość paliwa, jak zaciagasz ssanie to obroty sa wysokie po jednocześnie otwiera sie przpustnica mieszanki, tam jest taki plastikowy zaczep łączący oś przepustnicy z dźwignią i on sie zużywa , nie wiem czy da sie dokupić ale można sobie zrobic samemu.

    0
  • #15 31 Sie 2008 11:50
    Przemol19
    Poziom 10  

    koła były robione z rok temu z tego co pamiętam. Dużych drgań nie ma ale lekkie jednak są lecz znosi samochód w prawo ;/ . Dziś nie wypada ale jutro sprawdzę stan okładzin jak i również stan tarcz. Niedługo sprawdzę stan tej przepustnicy. Pomyślałem o drganiu i na myśl podeszły mi te tarcze jak i również amortyzatory. Za 2h będę wiedział :)

    EDIT : co do pytań związanych z ''grzebaniem'' w okolicy kół, to tak zmieniane były przeguby :) z jakiś miesiąc temu.

    0
  • #16 31 Sie 2008 20:02
    Przemol19
    Poziom 10  

    Sprawdziłem stan przepustnicy i po wyjęciu filtra pozycja w jaką znajdowała się przepustnica była następująca :

    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

    zauważyłem również że brakuje jakiejś gumy lub połączenia z czymś. O to fotka

    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

    sprawdzałem również czy przepustnica się rusza. Zauważyłem jednak że chodzi ona lekko.

    0
  • #17 31 Sie 2008 21:01
    harnasx
    Poziom 22  

    Kolego ze znajomością budowy samochodu to u Ciebie nienajlepiej! To co zfotografowałeś to nie przepustnica (no może jest to przepustnica ALE NIE TA o którą sie rozchodzi!)
    1 To coś odpowiada za kierowanie powietrzem do filtra w zależności od jego temperatury i nie będzie mieć żadnego wpływu na uruchomienie zimnego silnika - ale bedzie mieć wpływ na dalszą jazdę - będzie to kulawa jazda bo brakuję u Ciebie przwodu ssącego który biegnie do "dwururki" wydechu a konkretnie do osłony/obudowy która jest zamontowana na jednej z rur (nazwijmy to) kolektora wydechowego - cholerstwo permamentnie rdzewieje i odpada a bez tego jazda jest uciązliwa (jest kilka postów na forum o tym).

    2 Przepustnica ssania znajduje sie w gażniku - żeby się do niej dobrać musisz odkręcic (pisząc obrazowo) to czarne kolanko przykręcone "od góry" do gaźnika na dwie sruby M6 ("kolanko" jest połączone gumowym przewodem właśnie z filtrem powietrza)

    Mam nadzieję ze jasno to napisałem.

    0
  • #18 02 Wrz 2008 14:48
    Przemol19
    Poziom 10  

    Przepraszam, źle zinterpretowałem odpowiedź.

    Poprawiam się :

    odkręciłem ten plastik co jest na gaźniku i zrobiłem zaraz foto:

    Cinquecento - problem z odpalaniem i drżeniem kierownicy.

    trochę tutaj brudno ;/

    przepustnica ani ta wierzchnia ani ta dolna się nie rusza przy zaciąganiu linki ssania, i tu mnie dziwi ?

    oby dwie komory otwierają się dopiero po zaciągnięciu linki gazu , pierwsza komora do połowy gazu i oby dwie od połowy do końca gazu


    EDIT : a i co do dłuższej jazdy to hm nie mam jakiś zbytnich problemów z jazdą, tzw. kulawą jazdą.

    A te przepustnice to mam sprawdzac na odpalonym ?

    0
  • #19 02 Wrz 2008 17:29
    harnasx
    Poziom 22  

    chodzi o tą górną przepustnice - tą która na fotce jest otwarta - po zaciągnięciu ssania też jest otwarta?

    nie ma znaczenia w CC czy robisz to na uruchomionym silniku czy nie

    0
  • #20 02 Wrz 2008 20:22
    5h00t3r
    Poziom 12  

    Nie wiem jak w cc700 ale kiedyś miałem 126 bis. Podobny silnik. Poszukaj takiej cienkiej rureczki gumowej wychodzącej od gaźnika. To może być przyspieszacz zapłonu(???) takie coś co ciśnieniowo ustawia wyprzedzenie zapłonu. U mnie znajdowało się przy aparacie zapłonowym. Jeśli ta rureczka jest pęknięta lub co gorsze jej nie ma to może być przyczyną.

    0
  • #21 02 Wrz 2008 21:07
    Przemol19
    Poziom 10  

    po zaciągnięciu ssania jest ona otwarta - nie ma znaczenia czy z ssaniem czy bez. Jutro sprawdzę, znaczy poszukam tej rurki.

    Co może być przyczyną nie cofającej się samoczynnie linki ssania?

    0
  • #22 02 Wrz 2008 21:15
    harnasx
    Poziom 22  

    No ale kolego co masz więcej szukać - jak zaciągniesz ssanie to te górne przepustnice mają się przymykać - sprawdz dzwigienki przy gażniku, znajdź przyczynę dlaczego przepustnice się nie przymykają i masz problem rozwiązany.

    0
  • #23 13 Wrz 2008 13:32
    Przemol19
    Poziom 10  

    no wiec nie ma tej dźwigienki tak jak widać na foto,powinna sie znajdować na lewej stronie osi przepustnicy. W wolnym czasie przejade sie na szrot i zobacze czy mozna kupić cos takiego

    Drżenie kierownicy zlikwidowane - kupiłem nowe opony i wraz z nimi zostały wyprostowane i dokładnie wyważone felgi

    0
  • #24 04 Sty 2010 10:22
    lampa146
    Poziom 9  

    piszę tak jak by ktoś miał ten sam problem brakuje tam dźwigni która łączy te klapki i dźwignie od ssania po prostu nie zamyka mu dopływu powietrza

    0