Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bardzo ciężko odpala vectra i słaba na benzynie

29 Sie 2008 11:45 6851 22
  • Poziom 16  
    Witam

    Pacjent to vectra b '97, silnik 2.0 XEV, lpg landi zwykła z komputerkiem LES 98.
    Gdy postoi przez noc, rano nie chce zapalić, ani na pb ani na lpg, rozrusznik kręci, silnik nie łapie lub załapie na ułamek sekundy i gaśnie.
    Czasem uda się do końca rozładować akumulator i nic, czasem w końcu załapie.
    Jak w końcu odpali, to już potem normalnie zapala. Na gazie działa bardzo dobrze, natomiast na pb nie chce jeździć - ledwo co na wolnych obrotach, na biegach góra 30-40 km/h.
    Sprawdzone i wyczyszczone wtryskiwacze, nowe kable WN i świece, iskra podczas prób odpalania jest, gdy odpali i chodzi na lpg paliwo podczas pracy silnika leci z odpiętego węża dość żwawo.
    Był na techu, w zasadzie wszystko ok, sonda lambda ok, jedynie napięcie zasilające komputer jest niższe niż w instalacji - 13,3 V / 14 V

    Jest niesprawny czujnik temp. silnika w bloku - ale to już od dawna, wcześniej z tą usterką auto odpalało OK.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Moderator Samochody
    zendar napisał:
    Jest niesprawny czujnik temp. silnika w bloku - ale to już od dawna, wcześniej z tą usterką auto odpalało OK.


    to chcesz naprawić to auto czy tylko się pożalić?
  • Poziom 35  
    czujnik temp jest potrzebny komputerowi do szczęścia. No chyba że czujnik temp ten co na deskę pokazuje to faktycznie nie ma wpływu.

    A ciśnienie benzyny jak wygląda ?

    Jeżeli ciśnienie ok to problem w instalacji gazowej: złą emulacja sondy rozsypuje adaptacje (mapy) w sterowniku. Spróbuj pojeździć na samej benzynie bez przełączania na gaz przez jakieś 30 - 50 km. Powinno się poprawić o ile nie ma innej usterki, z ciśnieniem benzyny.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Moderator Samochody
    bartek_j napisał:


    A ciśnienie benzyny jak wygląda ?

    A co ma ciśnienie benzyny do zapalania na gazie?
    Cytat:

    Jeżeli ciśnienie ok to problem w instalacji gazowej: złą emulacja sondy rozsypuje adaptacje (mapy) w sterowniku.

    Przecież wyraźnie napisał że ma instalację z komputerkiem, czyli żadnego emulatora sondy nie ma
    Cytat:
    Spróbuj pojeździć na samej benzynie bez przełączania na gaz przez jakieś 30 - 50 km. Powinno się poprawić o ile nie ma innej usterki, z ciśnieniem benzyny.

    Jak ma pojeździć na benzynie skoro na benzynie się nie da? Albo iskra ginie,albo ciągnie obydwa paliwa na raz.
    A tak na poważnie: co do benzyny, to prawdopodobnie wtryskiwacze sie kłaniają, mogły "zarosnąć" trzeba by je wyjąc i zbadać. Z gazem często się zdarza zawieszający się zawór elektromagnetyczny reduktora, po prostu zapycha się syfem pogazowym i elektromagnes nie ma "siły " oderwać grzybka, nie zaszkodzi tam zajrzeć i wyczyścić.
  • Poziom 16  
    @Ociz - o co ci chodzi?

    Oprócz kompa gazowego jest emulator wtrysków. Nie podaje dwóch paliw naraz, sprawdziłem poprzez zdjęcie węża gazowego - pracując na benzynie nie daje lpg. Zresztą jak jest ciepły na lpg chodzi super, a na pb tragicznie, wogole nie jedzie.

    2 uznanych mechaników rozkłada ręce.
  • Poziom 16  
    Załącza na pewno, na wolnych obrotach na pb chodzi w miarę równo, na pewno wszystkie wtryski pracują.

    Wsadziłem przed chwilą zaślepkę z tworzywa na przewód powrotu paliwa, przejechałem ok 500 m i jest tak jak wczesniej - na gazie super, na pb ledwo da się ruszyć, nie mam mowy o przyspieszaniu.

    I teraz - przy wyciąganiu zaślepki zarówno ona jak i węzyk w środku - są suche, ani śladu benzyny. Czy tak ma być?
    Nie mam jak teraz sprawdzić ciśnienia paliwa na listwie, jest tam taki zaworek do mierzenia (jak w oponie) - jakiego typu manometr potrzebny?

    No tak na pewno nie ma być - podstawiłem naczynie pod powrót paliwa i zero wycieku, przepustnica na full. Pompa wydajnośc ma dobrą, sprawdzane na kanistrze 5 l.
    A i jeszcze - jak tylko odkręcę trochę kapturek na zaworku do mierzenia ciśnienia na listwie - leci z niego benzyna.
    Więc wygląda na to jakby coś zatkało powrót paliwa i jest za duże ciśnienie w listwie?
  • Poziom 35  
    Albo masz padnięty regulator ciśnienia i jest za wysokie ciśnenie albo jest duża za niskie, tak ze nie otwiera regulatora - pewnie pompka kaputt. Wydajność pompki bez utrzymywania ciśnienia o niczym nie świadczy.
    Jeżeli leje spod zaworka to ten "wentylek" jest do wymiany. Wentylek taki jak w kole z tym ze gumka benzynoodporna powinna być. Z braku odpowiednich parę razy wstawiłem wentylek od koła i ok.

    Robokop: to instalacja II gen, więc emulacja musi być. Na gazie może nie odpalać, kwestia ustawienia instalacji itepe, raczej drugorzędna sprawa. Teraz już jasne że winne ciśnienie benzyny w listwie. Jakby jednak miał wszystko sprawne to podobny efekt może dawać rozjechana mapa. Ale po paru km przemęczenia się mapa powinna się naprawić. Można też zresetować techem czy czymś tam.
  • Poziom 16  
    Był już resetowany techem.

    Wymontowałem ten regulator ciśnienia i on wogóle nie działa. Bez niego powrót elegancko tłoczy paliwo.
    Nowy 200 zł, szukam zamiennika.

    Teraz pytanie - jeżeli to jest przyczyna złej pracy na paliwie, to czy rówież odpowiada za brak możliwości odpalenia na lpg?

    Wcześnie palił bezproblemowo i na tym , i na tym.
  • Poziom 35  
    no pewnie że w powrocie będzie pełno paliwa bo ciśnienia nie będzie.

    regulator poto jest aby utrzymywać zadane ciśnienie, coś koło 3 ata.

    echh..

    a gaz narazie zostaw, najpierw zrób benzynę.
  • Moderator Samochody
    bartek_j napisał:

    Robokop: to instalacja II gen, więc emulacja musi być. Na gazie może nie odpalać, kwestia ustawienia instalacji itepe, raczej drugorzędna sprawa.


    Zwracam honor, faktycznie w inst. 2 generacji sondę albo emuluje się sygnałem, albo masą w przypadku sond jednoprzewodowych (emulacja"0"). Przepraszam za spowodowanie zamętu i wprowadzenie w błąd.
  • Moderator Samochody
    Jak znam życie to regulator jest dobry, pompa pada albo założyłeś od jednopunkta i nie jest w stanie zrobić >3bary
  • Poziom 35  
    robokop napisał:
    bartek_j napisał:

    Robokop: to instalacja II gen, więc emulacja musi być. Na gazie może nie odpalać, kwestia ustawienia instalacji itepe, raczej drugorzędna sprawa.


    Właśnie instalacja 2 gen. emulacji sondy nie wymaga, sonda cały czas pracuje sterując zarówno oryginalnym ECU silnika jak i komp. gazowym - pic polega właśnie na oszukaniu sterownika silnika który "mysli" że cały czas dawkuje benzynę. Kolega douczy się trochę.


    Pomyliło ci się z IV gen. Tam tak jest jak piszesz.

    Natomiast II gen to taki "elektronicznie sterowany gaźnik". Jest mikser, a elektronika od gazu steruje registrem. Sygnał z sondy jest używany do tego a silnik powinien dostawać emulowaną sondę.

    Ale emulacja sondy w Simteku o którym tu mowa to złożone zagadnienie. X20XEV na II gen nigdy nie będzie chodził idealnie.
  • Poziom 16  
    Czyli stawiacie na pompę...
    Tylko jeżeli regulator jest OK, to czemu po wyjęciu widać, że jego trzpień nie reaguje, ani drgnie, na zasysanie powietrza przez boczną rurkę (normalnie podłączoną do przepustnicy) ?

    Pompa jest jeszcze oryginalna.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;)
    Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie.
    Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre

    Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem. To jest sensopwna metoda badawcza. Ale jak chcesz się bawić i nie szkoda ci kasy na koszty ewentualnej pomyłki to możesz pompę wymienić.
  • Poziom 16  
    Byłem dzisiaj umówiony w kolejnym warsztacie, ale auto nie odpaliło...

    Ciśnienie w listwie jakieś jest, jak zdejmę plastikową nakrętkę z zaworu na listwie to wylatuje z niego paliwo, więc chyba to niemałe ciśnienie skoro przebija ten zaworek. (jak auto trochę postoi to z zaworka nic nie leci).
    Skoro ciśnienia w listwie wystarczy do pracy na wolnych obrotach lub kręcenia silnika na luzie do 5 K, lub powolnej jazdy, to dlaczego do diaska nie starcza go do odpalenia??? Dziś rano silnik nawet na trochę nie zatrybił, no a ciśnienie w listwie było.

    Idźmy dalej - czemu nie pali na gazie? Podczas pracy rozrusznika elektrozawory się otwierają, gaz wychodzi z parownika, a tu nic, nawet nie załapie.
    Otworzyłem elektrozawory manualnie na dłużej, potem kręciłem, coś tam wtedy zaczynał łapać - ale gasł. Potem zaczął strzelać, ale nie zapalił.

    Jeszcze jedno - jeżeli odpali na pb, to po przełączeniu na gaz zawsze od razu zgaśnie, ale potem bezproblemowo od razu odpali i już chodzi.

    Przypominam - iskra jest wzorowa, auto jeszcze parenaście dni temu pięknie chodziło i paliło na obu paliwach.
  • Poziom 35  
    A. a błedu od czujnika wału / wałka czasem nie masz ? Bo jak msz gaz to byćmoże czek wyłączony na dobre i nawt nie wiesz że masz błędy...
  • Moderator Samochody
    robokop napisał:

    Właśnie instalacja 2 gen. emulacji sondy nie wymaga, sonda cały czas pracuje sterując zarówno oryginalnym ECU silnika jak i komp. gazowym - pic polega właśnie na oszukaniu sterownika silnika który "mysli" że cały czas dawkuje benzynę. Kolega douczy się trochę.


    II generacja jest wyposażana w kontroler i emulator sondy lambda, Koledze się coś pomyliło.
  • Moderator Samochody
    czemu tak strasznie kombinujecie ?, zamiast zmierzyć ciśnienie paliwa, to ktoś proponuje zatkać wężyk palcem i zobaczyć, czy zdoła utrzymać !?
    Zamiast woltomierza zaczniemy za chwilę sprawdzać napięcie ładowania językiem, jak ktoś utrzyma kable z aku na nim to jest ok ?, powaliło was !!
  • Poziom 35  
    czytaj ze zrozumieniem, napisałem że sensowną metodą badawczą jest manometr
  • Poziom 16  
    carrot napisał:
    czemu tak strasznie kombinujecie ?, zamiast zmierzyć ciśnienie paliwa, to ktoś proponuje zatkać wężyk palcem i zobaczyć, czy zdoła utrzymać !?


    Kolego nie unoś się, bo nie masz racji. Zdaj sobie sprawę, że akurat to było pierwsze, co chciałem zrobić, ale w naprawdę niemałych i obleganych 2 warsztatach nie mają odpowiedniego manometru.
    Odpuść sobie komentarz.

    BTW, porada kolegi aby zatkać palcem była dla mnie bardzo cenna, faktycznie zatkałem palcem i utrzymałem spokojnie ciśnienie.

    I finalnie - zajrzałem do pompy, a tam na wężu wylotowych na zgięciu istne sitko. No i mamy przyczynę.
    Pompa podłączona na krótko na stanowisku badawczym typu słoik działa zdaje się poprawnie, nie ma szans utrzymać palcem wylotu paliwa (tu cięzko byłoby podłączyć manometr). Palec jako metoda badawcza jest OK :idea:
  • Moderator Samochody
    W najbliższym sklepie wod-kan manometr do hydroforu kosztuje 15zł, ewentualnie w Tesco można kupić pistolet do pompowania kół z manometrem za 20zł, tylko o to mi chodziło
  • Poziom 16  
    I to jest właśnie odpowiedź na moje pytanie w 7 poście w tym wątku !

    Cytat:
    Nie mam jak teraz sprawdzić ciśnienia paliwa na listwie, jest tam taki zaworek do mierzenia (jak w oponie) - jakiego typu manometr potrzebny?