Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eagle - problem z rozmiarem płytki

Ture11 29 Sie 2008 20:56 6242 6
  • #1 29 Sie 2008 20:56
    Ture11
    Poziom 35  

Witam.
    Jestem początkującym i mam takie proste pytanie;
    chcę zrobić płytkę w eagle (w board editor rozmieszczam elementy, robię ścieżki), ale nie wiem, jakich wymiarów jest płytka, jakie wymiary mają elementy.
    Nigdzie nie mogę się doszukać żadnej miarki, nie wiem, kiedy płytka ma rzeczywiste wymiary (100%), a kiedy jest powiększona (np. dwukrotnie).
    Także podczas używania opcji export as image, nie wiem, co wpisać w okienku resolution DPI (normalnie jest wpisane 150, ale u mnie najlepiej chodzi przy 96DPI).

I jeszcze małe pytanie, chcę w schemacie wstawić kondensator, który ma mieć średnice np. 2 cm, ale nie wiem, który to jest (czy podgląd pokazuje elementy w wymiarach rzeczywistych???).

I przepraszam za mało zrozumiały język.
    Z góry dziękuje za pomoc.

0 6
  • Pomocny post
    #2 29 Sie 2008 21:03
    elkard
    Poziom 35  

Możesz włączyć sobie siatkę przyciskiem Grid. Parametry tej siatki podane są w tym właśnie oknie Grid.
    Rozmiary elementów są rzeczywiste.

0
  • #3 29 Sie 2008 22:04
    Ture11
    Poziom 35  

Bardzo dziękuje za szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam.

0
  • Pomocny post
    #4 30 Sie 2008 08:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 30 Sie 2008 13:55
    elkard
    Poziom 35  

Miałem pewien dyskomfort po swojej odpowiedzi. No właśnie nie mogłem wymyśleć jak to własnymi słowami wytłumaczyć, że są to rozmiary rzeczywiste (zgodnie z tym co oferuje właściwa dokumentacja danych elementów) ale na ekranie to możemy to widzieć inaczej. Przyjąłem to za sprawę oczywistą i odpowiedz całkiem uprościłem.
    A koledze udało się to bardzo fajnie wyjaśnić. :wink:
    Pozdrawiam.

0
  • #6 30 Sie 2008 14:29
    Ture11
    Poziom 35