Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Coś mi komputer buczy!

30 Sie 2008 00:23 15294 10
  • Poziom 9  
    Hej, jestem nowa, ale proszę Was o pomoc!
    Dziwne dźwięki wydaje mój komputer zaraz po włączeniu, jakoś buczy głośno, potem jakby ciszej i niekiedy znowu ten dziwny dźwięk.
    Nie wiem nie sprawdzałam, może kurz?
    Fakt trochę go nie czyściłam...
    Ostatnio założyłam nowa pamięć, z 256MB na 512MB, ale odpalił od razu i pamięć została pokazana.
    Pracuje lepiej poza tym buczeniem, co może być z nim nie tak?
    Poprawiłem TONI_2003
  • Poziom 18  
    Buczy? Czyli co się dzieje? Co to za dźwięk?

    A i jaki masz komputer? Atari, Amiga, czy może jakiś inny?
  • Poziom 17  
    Kup sprężone powietrze (20-30zł), wynieś go na balkon ;) i przedmuchaj, zwłaszcza wentylatory i radiatory. Jeśli miałaś 256MB RAMu to wnioskuję, że to trochę starszy komputer, mógł się już któryś z wentylatorów wyrobić.
  • Poziom 9  
    Moze i sie nie znam, ale prosze o pomoc i poradę- Intel Celeron 2,40GHz (szybkośc 2405 Mhz) starczy ,czy coś jeszcze?
    Faceci sa lepsi w te klocki, skąd mialabym się niby na tym znac? Powiem wam tyle , że pamięc złożyłam sama, co prawda mialam stracha , żeby jej nie spalic, ale uziemilam sie(czy ją) wg wskazówek z innego forum i zalożylam!!! A takie powietrze to gdzie dostanę? Czy do tego komputera moge załozyć 1gb ,teraz zalożyłam 512mb 400mhz Pc 3200 elixir
  • Poziom 43  
    Cytat:
    ten dziwny dzwiek

    Sprecyzuj. Ten "dziwny dzwiek" moze wydobywac sie z cewek znajdujacych sie w ukladzie zasilania procesora.

    To buczenie na poczatku to zapewne wentylatory, przeczysc komputer.

    Sprezone powietrze mozesz kupic na Allegro lub np. w sklepie elekronicznym.

    Jesli nie czujesz sie na silach proponuje dac komputer komus kto sie na tym zna. Przy czyszczeniu moze dojsc rowniez do uszkodzenia.
  • Poziom 17  
    olivka napisał:
    A takie powietrze to gdzie dostanę?

    W każdym elektronicznym, w każdym komputerowym i w większości sklepów ze sprzętem RTV. :)
    Sprężone powietrze wygląda jak dezodorant z przyczepianą do wylotu rurką, umożliwiającą dojście strumieniem powietrza w trudno dostępne zakamarki.
    Przy "psikaniu" powietrzem trzymaj pojemnik pionowo - nigdy nie "do góry nogami", bo wtedy wylatujący gaz będzie miał bardzo niską temperaturę i możesz uszkodzić różne elementy.
  • Poziom 9  
    Dzięki serdeczne, jestem wdzięczna... Na silach się czuję, nawet bardzo i z pewnościa sobie poradzę, może nie zepsuję.... tylko czego, przy czyszczeniu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zacząl znowu buczeć, dzwięk jest głośny i nierownomierny.. .Czy możliwe , że za bardzo przykręciłam śrubki od dvd -roma, ostatnio zakładalam, a gdzieś wyczytalam , że przy dokręceniu zbyt mocnym srubek mocujących może byc drganie, ale to na drganie nie wygląda....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Zazwyczaj czterema śrubami. Jeśli wentylator dostaje drgań to pewnie wirnik jest poluzowany w stosunku do ramki.
  • Poziom 10  
    Miałem podobny problem - zanim zabierzesz się za zakup zasilacza sprawdź, czy to po prostu wentylator nie hałasuje i nawet na oko sprawdź obroty... Mój kręcił się już tak wolno, że można było policzyć łopatki ;) w środku było jednak wszystko OK, napięcia w normie, więc wymieniłem wentyl i jazda ;)
  • Poziom 9  
    Dzięki, ale to chyba jednak kurz, podobne dźwięki juz kiedyś były. Nie wygląda to jakby się coś poluzowało, sprawdzę przeczyszczę i zobaczymy.