Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.8 GT- wyłącza się silnik

tady 28 Lut 2004 02:04 45299 37
  • #1 28 Lut 2004 02:04
    tady
    Poziom 10  

    Mam Golfa III GT z 95 roku, silnik 1.8 z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Od dwóch miesięcy mamproblemy z silnikiem, wyłącza sie. Wszystko wskazuje, że z układem zaplonu. Samochód ma założoną instalację gazową. Układ zasilania silnika w paliwo i gaz są sprawne, wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec rozdzielacza. Przez tydzień problem się nie pojawiał jednak ostatnio powrócił. Co jakiś czas, krótko po odpaleniu ( po przejechaniu około kilometra, może trochę więcej), silnik zaczyna nierówno pracować na niskich obrotach, a po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Następnie przez pewien czas nie można go odpalić; silnik kręci ale nie odpala. Jeżeli ktoś może podpowiedzieć co jeszcze mogę zrobić, to proszę o pomoc.
    [email]ptadla@op.pl[/email]

    1 29
  • #2 28 Lut 2004 06:32
    camco
    Poziom 14  

    sprawdzi czy na kolektoze sania albo gdzies inndziej nie dostaje zboku zimnego powietrza co moze powodowac nierowna prace

    0
  • #3 29 Lut 2004 15:43
    tady
    Poziom 10  

    Sprawdzilem, jest ok, wszystko szczelne.

    0
  • #4 29 Lut 2004 16:14
    Artwin
    Poziom 16  

    podejrzewam czujnik Halla w aparacie zapłonowym .Sposób sprawdzenia znajdziesz w tematach poprzednich bo sprawa była wałkowana parokrotnie.

    0
  • #5 29 Lut 2004 19:34
    LAMBDA
    Poziom 17  

    ...Stawiam na 99% na kopułke.....nie ma o jej oglądać bo będzie wyglądać OK.....wymień ją !!.....a najlepiej wraz z paluszkiem....może to również wskazywać na sonde Lambda....powodzenia

    0
  • #6 29 Lut 2004 20:14
    teges

    Poziom 21  

    Jakiej firmy jest układ wtryskowy zainstalowany w tym aucie /podejrzewam że to Bosch./Jeśli tak jest spróbuj zresetować komputer.

    0
  • #7 29 Lut 2004 22:36
    Gate
    Poziom 23  

    Ja też bym stawiał na kopułkę, ale skoro wymieniałeś to coś innego. Napisz czy to występuje też jak jedziesz na benzynie i jak często zglądasz do filtru od gazu.

    0
  • #8 02 Mar 2004 03:24
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    W takim przypadku wszystko jest możliwe więc może to samo co miała moja teściowa :evil: w Corsie. Była kilka razy w serwisie "na komputerze" i nic nie mogli poradzić, proponowali tylko wymienić ECU za ponad 2kilo pln bez gwarancji ze bedzie OK!!!
    Było zabrudzone złącze czujnika położenia wału korbowego. To nic nie kosztuje więc sprawdź takie połączenia do których masz dostęp...

    0
  • #9 02 Mar 2004 12:47
    Damek78
    Poziom 13  

    Jezeli gasnie i nie mozesz zapalic sprawdz czy jest iskra. O ile sie nie myle jest tam zaplon na hollotronie, to moze byc przyczyna.

    0
  • #10 02 Mar 2004 22:05
    tady
    Poziom 10  

    Kopułka, palec i przewody były wymienione na początku lutego. Od tego czasu przejechałem 1800 km i nie sądzę żeby było coś z nia nie tak(założyłem nową). Czy aparat zapłonowy można diagnozować przez złącze diagnostyczne? Czy mogę jakoś sam sprawdzić sondę lambda i czujnik halotronowy?

    0
  • #11 02 Mar 2004 22:28
    tady
    Poziom 10  

    Gate napisał:
    Ja też bym stawiał na kopułkę, ale skoro wymieniałeś to coś innego. Napisz czy to występuje też jak jedziesz na benzynie i jak często zglądasz do filtru od gazu.


    Problem polega na tym, że nie powtarza się regularnie, ale zauważyłem, że pojawia się tylko przy zimnym silniku (max do 60 stopni C). Silnik gaśnie tak jak by nagle ktoś odciął iskrę i nawet wysokie obroty nie pomagają. Silnik umiera na kilka minut, po czym odpala jak gdyby nigdy nic się nie stało. Kiedy zgaśnie i go kręcę to nawet nie załapuje tak jakby nie bylo paliwa, problem występuje na benzynie i gazie. Instalacja została założona na początku grudnia 2003, jest firmy BRC, przejechałem na niej trochę ponad 7000 km.

    0
  • #12 03 Mar 2004 21:14
    Damek78
    Poziom 13  

    A co z cewką wysokiego "V" moze jak sie nagrzeje ma przerwe w obwodzie. Sprawdz ja omomierzem, potem przejedz sie az zgasnie silnik i zmierz jeszcze raz bedziesz wiedzial czy to nie ona jest przyczyna.

    0
  • #13 03 Mar 2004 21:27
    zodiak318
    Poziom 34  

    czujnik halla w aparacie bardzo łatwo sprawdzić. Odkręcasz aparat (2 śrubki) .Na złaczu przy aparacie jest tak : + 0 -
    Do plusa podłaczasz 12V do - masę i woltomierz między plus i 0 powoli obracasz aparatem i patrzysz co pokazuje woltomierz, powinno pokazywać zero voltów i ok 12v naprzemian. Można to też sprawdzić na aucie tylko zdejmując aparat i wpinając się między 0 i + i oracając aparatem. Koledze padł taki Hall w Passacie i tak mu sprawdziłem że jest padnięty, a zapłon robił mu podobne numery co Tobie aż padł na amen :(

    0
  • #14 03 Mar 2004 22:51
    adamo
    Poziom 21  

    miałem taki przypadek w oplu po wymianie halla wsystko bylo ok

    0
  • #15 04 Mar 2004 00:26
    tady
    Poziom 10  

    Zastosowałem powyższe wskazówki i silnik sie nie wyłącza samoczynnie. Pojawił sie troszkę inny problem. Jak odpale silnik np. rano (zawsze gdy jest zimny) i wyłącze go zanim sie rozgrzeje powyżej 60, 70 stopni C
    (orientacyjny odczyt ze wskaźnika wewnątrz samochodu) to przez pewien czas nie mogę go odpalić. Trochę poczekam i dopiero odpala. Podczas kręcenie wygląda jak by próbował odpalić ale nie na wszystkie cylindry. Jak jest rozgrzany albo zupełnie zimny nie ma problemów z odpaleniem. Czy czujnik Halla może mieć wpływ? Jeżeli nie to co mogę jeszcze zrobić, bo moje pomysły już dawno się skończyły!

    Pozdrawiam Wszystkich!

    0
  • #16 04 Mar 2004 17:48
    teges

    Poziom 21  

    tady czy próbowałeś zresetować komputer i wtedy odpalić na benzynie.Prawdopodobnie zalewany jest silnik benzyną.I napisz jaki jest wtryskm czy bosch?

    0
  • #17 07 Mar 2004 22:28
    tady
    Poziom 10  

    teges napisał:
    tady czy próbowałeś zresetować komputer i wtedy odpalić na benzynie.Prawdopodobnie zalewany jest silnik benzyną.I napisz jaki jest wtryskm czy bosch?


    Silnik nie odpala na benzynie i na gazie. Nie próbowałem resetować koputera. Wtrysk jest Boscha.

    0
  • #18 08 Mar 2004 09:04
    zodiak318
    Poziom 34  

    Przypominam o sprawdzeniu halla (to jest częsta przyczyna braku zapłonu w vw) jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś. A jest to bardzo proste, wystarczy jakiś woltomierz i wiesz.

    0
  • #19 11 Mar 2004 21:42
    tady
    Poziom 10  

    zodiak318 napisał:
    Przypominam o sprawdzeniu halla (to jest częsta przyczyna braku zapłonu w vw) jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś. A jest to bardzo proste, wystarczy jakiś woltomierz i wiesz.


    OK, sprawdzę go w najbliższym czasie. :)

    0
  • #20 09 Kwi 2004 22:11
    sympatykpsp
    Poziom 1  

    Na pewno powinieneś sprawdzić moduł zapłonowy i cewkę. Cewka może mieć przebicia na uzwojeniach. Przewody wysokiego napięcia. Koniecznie czujnik Halla, a przy okazji czy olej nie sączy się do wnętrza aparatu zapłonowego przez uszkodzony uszczelniacz. Uff. Może to Ci coś pomoże.

    0
  • #21 11 Kwi 2004 12:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 11 Kwi 2004 14:35
    genewa
    Poziom 12  

    Witam,

    podobne objawy mogą być gdy padnie czujnik temperatury płynu chłodzącego i silnik się wtedy zalewa.
    Jeśli nagrzany silnik zgaśnie i nie możesz go ponownie odpalić to wtedy w wtyczkę od czujnika wepnij rezystor np. 220 om (symulacja nagrzanego silnika). Jeśli czujnik jest felerny to powinien silnik załapać.

    Inną przyczyną może być, choć objawy są trochę inne, zatykanie się układu zapłonowego pod wpływem wzrostu temperatury, ale wtedy po nagrzaniu się silnika nie ma możliwości odpalenia samochodu.

    Zrób jeszcze inną próbę, odepnij sondę Lambda i sprawdź czy występuje taki objaw. Jeśli włączy się "check" to nie przejmuj się tym, silnik nie zostanie uszkodzony, komp przejdzie na mapy awaryjne.

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #23 23 Cze 2004 21:40
    LAMBDA
    Poziom 17  

    ...no i nie dowiedzieliśmy się co było przyczyną :(....ja stawiam nadal na kopułke albo jak kolega wześniej na czujnik tempeatury.....miałem niestety obydwa uszkodzenia.......a kontrolka check engime to raczej nie tu.....pomyliłeś coś z łoplem chyba....

    0
  • #24 23 Cze 2004 22:29
    104207
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 25 Cze 2004 09:32
    WBART
    Poziom 18  

    jak wcześnie przełączysz na gaz to parownik nie jest rozgrzany, membrana sztywna i zalewa go gazem . jak go zgasisz to jest problem z odpaleniem a z gaśnięciem to hall bardzo czesto najpierw czasami sie wyłącza a potem kaplica. jak sam zgaśni to kreci jakby na sucho bo jak niema położeni to nie daje ani zapłonu ani paliwa

    0
  • #26 25 Cze 2004 20:58
    Itek
    Poziom 20  

    Skoro sam mówisz że usterka występuje przy tęperaturze 60-70stopni
    to podłocz czujnik tęperatury pod rejstratot napęciowy i oserwuj co się dzieje z napięciem do 20 -80 .

    A szczególnie w zakresie 60-70 napewno jest tam przerwa w rezystancji
    dlatego samochód gaśnie.

    Proponuję wymienić czujnik tęperatury.

    Pozdrawiam

    0
  • #27 30 Sty 2006 20:45
    MarcoToledo
    Poziom 2  

    Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum :)

    Mam dokładnie taki sam problem (przynajmniej tak to z opisu wygląda) z tym że w TOLEDO 1.8 16V silnik PL (KE-Jetronic).
    Objawy są takie: po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów silnik gaśnie, poprostu odcina mu zapłon świecą kontrolki itd.., tak ni z tego ni z owego na gazie i na benzynie (nie ma reguły). Jak zgaśnie, zatrzymam się kręce i na ogół odpala od razu, czasami zdarza sie że musze postać ok 2 minut, ale nie zdarzyło mi się żeby dłużej. Zaobserwowałem, że dzieje się tak w zakresie temp. między 60-80'C i jak zgaśnie to potem raczej już jedzie bez problemów (raczej bo pare razy zdażyło mi się że później zgasł, ale to bardzo rzadko).
    Wymieniłem już: świece, kable, kopółke, palec, kostke stacyjki, mój mechanik podobno wymieniał czujnik HALLA na wiosne, cewke podmieniłem na inną.
    Nie wiem już czego sie złapać, a z odpowiedzi wnioskuje że to jednak HALL więc w czwartek mam przychodzi mi nowy.
    Tylko czy to możliwe żeby tak szybko padł??
    I mam jeszcze pytanie co do ostatniego postu: czy ten czujnik temperatury można sprawdzić w jakiś domowy sposób?? i jakie są mniej więcej koszta zakupu takiego czujnika??

    Z góry dziękuje za wszelką pomoc, mam nadzieje że dokładnie opisałem swój problem
    POZDRAWIAM

    0
  • #28 09 Lut 2007 14:15
    papieju
    Poziom 15  

    To powiem Wam, że to żaden komputer, lambda i inne pierdoły. Mam Wartburga 1.3 i dokładnie te same objawy - a silnik VW. Podejrzenia padają na cewkę (25%) i halla (75%), bo wyżej wymienionych podzespołów u mnie brak, a objawy identyko, ewentualnie wiązka z 3 przewodami od modułu do aparatu - one potrafią się łamać i dzieją się cyrki. W sobotę będę demontował badziewie, to zdam relację. Aha - hall nie musi być walnięty - wystarczy że czarny przewód (ten najbliżej środka) jest w środku ułamany, czego nie widać po zewnątrz i już mamy jazdy. Wymiana i po problemie.

    0
  • #29 09 Kwi 2007 21:30
    aski
    Poziom 2  

    Witam
    mam podobny problem z moim Golfem III rocznik 93, 1,6 z LPG już nie pierwszej wiosny jak widać ale ukochany i MÓJ
    jakoś niedawno zaczęły pojawiać się następujące objawy : zgasł mi w trakcie jazdy przy 90km/h , zaczyna się nagle jakby "dławić" , "krztusić" i tracić moc, strzałka obrotościomierza spada...i auto staje nie chce odpalić, kręci jak należy ale nie pali, postał kilka minut, odpalił i pojechał i jeździ
    innym razem podjechałem spod garażu do domu, jakieś 300 metrów, wszedłem po córkę i nie chciał odpalić
    stało się tak już ze 4-5 razy i zaczyna mnie to drażnić, zwłaszcza, ze wakacje za pasem no i dojazdy do pracy codzienne po 40 km
    Wymieniłem świece, kable od świec, cewkę, płyny, filtryi NIC
    acha... objaw jest taki sam na gazie i na benzynie,inst. gaz jest po przeglądzie (na gwarancji 20tys.km ) i jest ok.
    auto czasem "wchodzi" na wyższe obroty, leciutko, ale wyczuwalnie

    proszę o radę użytkowników Golfów
    może ktoś miał podobny problem i zechce się nim podzielić

    czy ktoś wie jakie było rozwiązanie problemu z wątku ?


    pzdr

    1
  • #30 09 Kwi 2007 22:13
    Dimateo
    Poziom 9  

    cześć ja mam ten sam problem (golf 3 z 1993 silnik 1,6) przy schodzeniu na wolne obroty gaśnie i nie mozna go odpalić chyba że odpale go z gazem i bede go przytrzymywać często też obiawia się to szalejącym prędkościomierzem i myśle że może to być ten czujnik prędkości i położenia wału korbowego tylko nie wiem czy to jest to samo bo bardzo się nie znam

    1