Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka PS 663 S BIO - wymiana krzyżaka

Rosław 01 Wrz 2008 12:34 4735 5
  • #1 01 Wrz 2008 12:34
    Rosław
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,

    Jak wymienić krzyżak z łożyskami w PS 663 S Bio?
    Czy dam radę zrobić to sam?

    Pozdrawiam, Krzysiek

    0 5
  • #2 01 Wrz 2008 13:00
    Muzgar
    Poziom 13  

    odkręcić tylko śruby mocujące na końcach krzyżaka i w środku i zbić go z wałka. A po co chcesz wymieniać krzyżak jak możesz tylko łożyska?

    0
  • #3 01 Wrz 2008 13:09
    nero226
    Poziom 14  

    Nie wiem jak to w tej pralce jest rozwiązane ale musisz mieć kogoś do pomocy zeby trzymał bęben- trzeba uważać zeby wszystko nie spadło na podłogę.Może być problem ze zdjęciem łożyska(zależy jak ciasno siedzi)Być może potrzebny będzie jakiś ściągacz... Ale spróbować zawsze można.

    0
  • #4 01 Wrz 2008 13:15
    Rosław
    Poziom 2  

    Witam,

    Rzeczywiście chcę wymienić tylko łożyska ale powiedziano mi, że muszę wymienić cały krzyżak!

    Jeśli można wymienić same łozyska to bomba - proszę o krótką instrukcję.

    Dzięki,

    Krzysiek

    1
  • #5 01 Wrz 2008 16:51
    schnauzerman
    Specjalista AGD

    Żeby wymienić łożyska, musisz najpierw zdemontować krzyżak, w nim osadzone są łożyska i simmering.

    -1
  • #6 02 Wrz 2008 02:53
    kw48
    Poziom 25  

    Przed robotą trzeba kupić nowy simering (gumowy pierścień uszczelniający), uszczelkę pod krzyżak i łożyska 6204 ZZ i 6205 ZZ.
    Najpierw ściągasz koło pasowe. Jest osadzone na stożkowej końcówce wałka i dociśnięte śrubą. Jak nie chce zejść po dobroci, to trzeba założyć ściągacz do łożysk (najlepiej wykręcić oryginalną śrubę i wkręcić nie do końca krótką śrubę imbusową M8). Napiąć ściągacz i opukiwać młotkiem piastę koła. Ostrożnie, bo koło jest zrobione z miękkiego stopu. Jak zejdzie, to ściągnąć z wałka pierścień Segera i podkładki. Odkręcić 3 śruby M8 (klucz 13) na szczycie ramion krzyżaka i 3 śruby wokół środka. Łby tych śrub są pod kołnierzem z blachy i trzeba je przytrzymać płaskim kluczem 13. Teraz można ściągnąć krzyżak z wałka bębna. Jak bardzo długo łożyska hałasowały, to najpewniej woda się do nich dostała i są zardzewiałe. Wtedy krzyżak nie chce zejść. Trzeba wkręcić do wałka śrubę M8 (żeby nie rozklepać końcówki wałka) i stukać w nią młotkiem. Po zdjęciu krzyżaka może się okazać, że wałek bębna jest zardzewiały. Po oczyszczeniu wałka nowe łożyska będą miały luz i bęben również. Wtedy niestety trzeba wymienić cały bęben obrotowy (ten nierdzewny dziurkowany). Dawniej były dostępne same krzyżaki bębna (razem z wałkiem łożysk), ale wymiana była skomplikowana. Można co prawda złożyć tak jak jest, ale to skróci jego żywotność i będzie stukał w czasie wirowania.
    Jak wszystko jest rozebrane, wyjmujesz simering, a raczej wyrywasz go na chama przez podważanie grubym śrubokrętem i wybijasz łożyska z tulei. Trzeba znaleźć pręty lub rurki grubościenne o średnicy zewn. 22-24 mm i 26-30 mm i wybić najpierw mniejsze łożysko przez otwór większego, a potem większe. Siedzą mocno, zwłaszcza jak są zardzewiałe, więc trzeba użyć młota 1 kg lub większego. Po wybiciu oczyścić drobnym papierem ściernym (ok. 400) wewn. powierzchnie otworów, nasmarować cienko smarem powierzchnie pod łożyska, a grubo otwór w tulei między łożyskami i wbić nowe łożyska. Nie wolno uderzać młotkiem w pierścienie wewnętrzne łożysk! Trzeba lekko i równomiernie stukać w pierścień zewnętrzny naokoło łożyska, tak, żeby równolegle wchodziło do otworu. Nie uszkodzić osłonek blaszanych! Jak wejdzie do ok. 1/3, to można użyć pierścieni zewn. od starych łożysk (żeby je rozebrać, to wyrwać blaszany koszyk kulek, zsunąć kulki na jedną stronę i wybić pierścień wewnętrzny). Łożyska muszą wejść do oporu. Potem wbić simering. Napełnić smarem przestrzeń między wargami uszczelniającymi, założyć gumową uszczelkę na czoło rury krzyżaka i pokryć cienko smarem wałek bębna. Teraz włożyć 3 śruby od wewnątrz kołnierza z blachy. Lubią wypadać, więc wcisnąć pod ich łby jakieś miękkie podkładki. Wsunąć krzyżak na wałek bębna tak, żeby otwory trafiły na śruby i złapać luźno nakrętkami. Druga osoba musi dopychać bęben z przeciwnej strony. Włożyć śruby na końcach ramion krzyżaka i też je luźno dokręcić. Teraz docisnąć mocno 3 śruby w środku, a potem na końcach ramion. Założyć podkładki, pierścień Segera (w razie potrzeby dobić bęben do oporu stukając ręką w środek tylnej ścianki) i koło pasowe. Dokręcić śrubą. Założyć pasek klinowy, a gdyby był za luźny, to popuścić śrubę na ramieniu silnika i przesunąć silnik na dół. Jak pasek jest popękany, to też kupić nowy.
    Mam nadzieję, że instrukcja jest dość dokładna i zrozumiała. Powodzenia.

    1