Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

S7-300 konfiguracja wejść analogowych

01 Wrz 2008 17:54 8031 12
  • Poziom 9  
    Witam,

jestem jeszcze zielony w programowaniu sterowników, a przypadło mi robić projekt sterowania małym przenośnikiem taśmowym na s7-300. Póki co robię to wszystko na brudno, tzn. cały HW Config z elementów dostępnych w Step7, ponieważ nie mam rzeczywistego sterownika.

Szukałem trochę w necie czy są do s7-300 moduły wejść cyfrowych, ale takie żeby czytały 4 stany. Chodziło mi o sprawdzanie obwodów sterowania na wypadek zwarcia lub przerwy (takie coś oferuje SAIA) aby zabezpieczyć przenośnik przed przypadkowym załączeniem (np. w skutek uszkodzenia kabla sterowniczego). Wymyśliłem sobie, że mogę coś takiego zrealizować na wejściach analogowych (np. napięciowych),

(tak ja to rozumiem, proszę mnie poprawić jeśli coś pomieszałem)

wówczas przycisk załącz (jego styki NormalOpen) miał by w szereg wpięty rezystor obniżający napięcie - jakaś nieduża wartość - a na styku NormalClosed w szereg wpięty jakiś większy rezystor, dający sygnał, że przycisk jest w pozycji normalnej (czyli nie wciśnięty). Jeśli wciśniemy przycisk załącz, sterownik powinien wykryć stan wysoki i załączyć odpowiednie wyjście Q.
    Wszelkie próby skrócenia obwodu powinny być sygnalizowane, jak również przerwy obwodu. Zasilanie sterowania to 24V DC a z tego co wypatrzyłem w HW Config to wej. analogowe np. AI8x12Bit można ustawić w zakresie +/- 80mV +/- 250mV +/- 500mV +/- 1V +/-2.5V +/- 5V 1...5V +/- 10V. Jest też możliwość kontroli rezystancji obwodu ?? np. ustawiając Typ wejścia na R-4L, wówczas mogę ustawić jedną z trzech wartości 150ohm, 300ohm lub 600ohm. Czyli wtedy korzystam z modułu wejść analogowych - rezystancyjnych?