Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon Yamaha RD 80 MX

adamssson 01 Wrz 2008 18:20 2866 6
  • #1 01 Wrz 2008 18:20
    adamssson
    Poziom 9  

    Witam

    Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem.
    Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka ogóle nie wytwarza prądu.
    Sytuacja co najmniej dla mnie dziwna.
    Nie mam żadnych danych na temat elektryki w tym motorku i trudno mi cokolwiek zdiagnozować.
    Cewka przebicia nie ma na masę - tyle mogłem stwierdzić.

  • #2 01 Wrz 2008 19:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przerywacz w RD? Przecie to praktycznie to samo co DT

  • #3 02 Wrz 2008 08:47
    adamssson
    Poziom 9  

    Może to samo jak się porównuje RD 80LC (chłodzone wodą). Model MX ma silnik chłodzony powietrzem i klasyczny układ zapłonowy (więc inny jest schemat elektryki).

  • #4 03 Wrz 2008 20:10
    misiekts
    Poziom 17  

    Przebicia moze nie ma, ale czy ma ciaglosc?

    W tych motorkach najczesciej te wlasnie cewki padaly. Ale radzilbym sprawdzic jeszcze przewod od cewki WN do fajki i sama fajke na swiece bo kilka razy mialem zonka i po dlugim czasie okazywalo sie ze wlasnie przewod, skracalem o pol centymrtra i bylo ok.

    Pozdrawiam!

  • #5 11 Wrz 2008 14:10
    adamssson
    Poziom 9  

    Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki.
    Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno". Wiem że np w simsonach całością można obracać i regulować w ten sposób kąt wyprzedzenia.

  • #6 11 Wrz 2008 15:23
    safin
    Poziom 14  

    adamssson napisał:
    Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki.
    Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno". Wiem że np w simsonach całością można obracać i regulować w ten sposób kąt wyprzedzenia.


    Jeśli niema możliwości przestawienia zapłonu to sprubuj zmienić świece, itp... Ale na 99% masz możliwość regulacji zapłonu. Możliwe że sam zapłon regulujesz całym przerywaczem (platynkami)... Zapodaj jakieś foto to wszystko będzie widać ;)

  • #7 16 Wrz 2008 19:39
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Iskrzy na przerywaczu?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME