Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Efekty gitarowe w walizce.

byk251 01 Sep 2008 18:25 14206 30
lampy.pl
  • Efekty gitarowe w walizce.


    Moje efekty.
    Wykonanie tak jak poprzednie efekty.Opis i schematy w najbardziej popularnym miesięczniku dla elektroników z roku 1996. Jest trochę niedbale zrobiony w środku,ale i tak tego nie widać.Ja jestem zadowolony bo kosztował nie wiele i koszty były rozłożone w czasie.Kolejność podłączenia efektów była przypadkowa,problem miałem tylko z kaczką.Ponieważ efekt posiada zasilacz,cewka z kaczki ściągała fale elektromagnetyczne z transformatora,więc dałem ją w inne miejsce i obkleiłem folią aluminiową.

    Efekty gitarowe w walizce.

    Efekty gitarowe w walizce.

    Efekty gitarowe w walizce.

    Efekty gitarowe w walizce.
    Nie rozbierałem całego,bo dużo roboty.
    Efekt to:
    1-kompresor
    2-fazer
    3-chorus
    4-tremolo
    5-fuzz
    6-wah-wah
    oraz gitarowa bramka szumów.

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    byk251
    Level 13  
    Offline 
    byk251 wrote 117 posts with rating 6, helped 4 times. Been with us since 2008 year.
  • lampy.pl
  • #2
    unitral
    User under supervision
    Bardzo fajnie to wygląda :)
    Tylko wejście zasilania umieściłbym z tyłu walizki a nie na panelu...
    Wejścia i wyjścia sygnałowe - również.
    Bo obsługując to nogą można się poplątać w sterczących kablach.
  • #4
    mafjozoo
    Level 11  
    Pomysł i wykonianie ciekawe, brzmienie niestety cieniutkie.
  • lampy.pl
  • #5
    pelekkk
    Level 11  
    Moglbys podac schematy z ktorych robiles poszczegolne efekty? Nie kazdy ma dostep do magazynow z '96 :) I jakim mikrofonem nagrywane, z jakiego pieca dzwiek? Troche to brzmi niestety cienko...
  • #6
    Szpanbix
    Level 15  
    Czemu "cienko" brzmi nieźle . Mi się potoba. Chłopak się pewnie mocno napracował. ;) 9,6/10. pzdr.
  • #7
    TheWiktus
    Level 18  
    Quote:
    Kolejność podłączenia efektów była przypadkowa

    Mam rozumieć że podłączyłeś efekty w przypadkowej kolejności np:
    Chorus->Bramka->Fazer->Kaczucha->Kompresor->Fuzz
    Jeśli tak to to jest podstawowy błąd z twojej strony ,efekty powinno się podłączać w kolejności:
    Wah ,albo bramka->bramka albo wah->kompresor->fuzz->Chorus->Fazer->Tremolo
    Ogólnie zasada jest taka że Wah lubi być pierwszy w kolejności efektów ,wah praktycznie nie wprowadza szumu więc można bramkę dać za nim dalej kompresor ponieważ w tym miejscu będzie dostawał sygnał najmniej zaszumiony i ograniczony bramką ,dalej fuzz ,a następnie efekty modulacyjne ,tutaj można trochę eksperymentować z kolejnością.
    Przester można ewentualnie dać za wszystkim chociaż ja bym nie polecał ,najlepiej gdyby wszystkie efekty modulacyjne były wpięte w pętlę efektów.
  • #8
    byk251
    Level 13  
    Może i brzmi cieniutko,ale ja jestem zadowolony,nie koncertuje,brzdękam dla siebie wzmacniacz też mam robiony,malutkie kolumienki z głośnikami z mercedesa,a mikrofon też robiony,to znaczy mikrofony z radiomagnetofonu Kasprzak i dorobiony przedwzmacniacz.Gitara Jolana Galaxis.A co do schematów to nie mogę ich tutaj prezentować bo nie są moją własnością,wystarczy iść do biblioteki i wypożyczyć,czasami można na miejscu zrobić ksero tak jak w mojej.
  • #9
    Tremolo
    Level 43  
    Kwestia doboru efektów, może przedstawione w prasie efekty to nie najwyższy poziom światowy - ale zostały one zaprezentowane w sposób nieprofesjonalny - bo najtańszy. Głosniki z Mercedesa, nie są głośnikami gitarowymi więc, niszczą pasmo gitary.

    I tu nie chodzi o jakieś tam koncertowanie i przesadę w jakimś kierunku. Mógłbyś kupić głośniki ARZ TVM'u i grać 3x głosniej mniejszym kosztem. No i tania końcówka na LAMPIE

    ----------------------
    Ale funkcjonalnośc pierwsza klasa.

    Bajerancki pomysł, taki multiefekt. I wygodny. Grałem kiedys na Ibanezie UE-400 - Multiefekt gitarowy analogowy i powiem Ci to jest wygodniejsze i tez analogowe.

    Co do kolejnosci efektów powinna być do zaprogramowania na przykład na przekaźnikach, postawione powiedzmy 5 kanałów do każdego kanału podpięty dowolny multiefekt i wykrywacz błędów (powiedzmy na jednym kanale nr 2 wpiałeś 2 efekty na raz). Tak było w ibanezie. Efekty włączało się zwierając kabelki we wtyczce bo oryginalny panel się uszkodził. Można było dowolnie ustawiać 4 efekty wbudowane i jeden zewnętrzny. I eksperymentować można był w zasadzie ze wszystkim.

    Podstawowe ustawienie takie: Kompresor ->phaser ->distortion -> Chorus przełączany na Flanger i na wyjściu zewnętrzny.
    Efekty gitarowe w walizce.

    Nie włączone efekty były bajpasowane.
    Zazwyczaj używałem ustawienia: 1,2,3,4,5 (tak jak sa ustawione od lewej do prawej. Ale eksperymentowałem też w innych kombinacjach, wstawiając na koniec kompresor, przester na początek, modulacje na początek i brzmienie nie było złe.

    Proszę Kolegę o zamieszczanie zdjęć za pomocą opcji "dodaj obrazek", zgodnie z zasadami panującymi m.in. w tym dziale :P
    [CMS]
  • #11
    daroslav15
    Level 16  
    Oj painlust chyba przesadzasz z tym gadaniem. Wytlumacz dlaczego taki fuzz na krzemowych tranzystorach nie ma prawa bytu?

    Co do konstrukcji..
    Sama elektronika jak dla mnie ok, sporo pracy w to kolego wlozyles, bardzo dobry pomysl z multiefektem analogowym.

    Co do wygladu.. mi tak srednio sie podoba, zrobilbym niektore rzeczy inaczej, no ale to tylko moja opinia.

    No i brzmienie.. brzmi bardzo przecietnie, pewnie duzo w tym zaslugi ma mikrofon i nie najlepszy glosnik.
  • #12
    painlust
    Guitar amplifiers specialist
    fuzz na krzemowcach nie ma prawa bytu bo efekt fuzz jest osiągalny tylko i wyłacznie przez przesterowanie tranzystora germanowego. Oczywiście tranzystor w pierwszym stopniu może być i krzemowy. Sam bym krzema we wstępniaku zamontował bo ma mniejsze szumy i nie ma takiego wpływu na brzmienie. Na Tonepadzie jest schamat takiego fuzza. Widziałem wiele fuzzów zrobionych na tranziakach krzemowych, ale zawsze na końcu był obcinacz diodowy tak jak w distortionach (dla mnie to jest właśnie taki prymitywny distortion) bo dźwięk przesterowanego tranzystora krzemowego jest po prostu okropny. Dla mnie nie ma fuzzów niegermanowych i tyle.
  • #13
    byk251
    Level 13  
    Tutaj nie chodzi o krzemowe tranzystory tylko o diody germanowe.
  • #14
    painlust
    Guitar amplifiers specialist
    Czyli według ciebie wystarczy wymienić w distrortionie diody z krzemowych na germanowe i będziesz miał fuzza? Wybacz, ale nie wiesz co mówisz.
  • #15
    byk251
    Level 13  
    To nie polega na zamianie diody-to są zupełnie różne konstrukcję,w moim przypadku jedna jest oparta na tranzystorach,a druga na wzmacniaczach operacyjnych.
  • #16
    painlust
    Guitar amplifiers specialist
    Niezgodzę się. W Boss Turbo Distortion nie ma ani jednego OpAmpa. Według twojej definicji jest to fuzz. Nadal twierdze, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
  • #17
    byk251
    Level 13  
    Ja tutaj nic nie definiuje,tylko mówię że to nie polega na wymianie diody.I mówię o moim przypadku,a nie o zasadzie że wszystko na tranzystorach to fuzzy,a na wzm.operacyjnych to distortiony.
  • #19
    byk251
    Level 13  
    A dlaczego by nie dyskutować? Ja myślę że to forum właśnie po to jest aby dyskutować,ja się coś nauczę i inni będą z tego czerpać wiedzę.A wracając do tematu to miałem taki tranzystor chyba OC71,czy mogły by być?
  • #20
    painlust
    Guitar amplifiers specialist
    To przyjmij do widomości, że Distortion to efekt z obcinaniem diodowym na wyjściu, Overdrive z obcinaczem diodowym w sprzężeniu zwrotnym, a fuzz to efekt bez jakiegokolwiek obcinacza z przesterowanym drugim stopniem na tranzystorze germanowym. To co zrobiłeś to dla mnie prymitywny distortion. Co prawda jego brzmienie może przypominać fuzz, ale nie jest to te brzmienie niestety.
  • #21
    byk251
    Level 13  
    Dobrze to ująłeś,że przypominają fuzz,niestety niektórzy projektanci podpisują to jako fuzz.
    Efekty gitarowe w walizce.
  • #23
    sypek
    Level 11  
    painlust: Ty chyba także coś pomyliłeś, bo Overdrive to efekt przesterowania stopnia wzmacniającego, co sama nazwa zresztą wykazuje, i najczęściej chodzi o przesterowanie lampy. A fuzz czy distortion jak zwał tak zwał ta sama para kaloszy.

    Całe urządzenie podoba mi się, zawsze chciałem zmajstrować multiefekt, ale mam zamiar aby cześć efektów była cyfrowa, a wszystkim sterował jakiś dsPic.
  • #25
    KaBo_8
    Level 11  
    Czy To fuzz, czy to distortion, czy overdrive jak nie brzmi to niech się chociaż dobrze nazywa, a jak jego dźwięk powoduje gotowanie krwi w żyłach i zimne poty to może się nawet sierotka marysia nazywać..

    Pomysł i wykonanie dałbym 9/10
    Ale brzmienie... wiele do życzenia.. takie 2/10.. z nadzieją że winą tego 'zła' jest piecyk.

    Moim zdaniem jak już coś składać to minimum na bazie boss'a chociaż niektóre efekty tej firmy też nie są rewelacyjne.

    Pozdrawiam
  • #26
    byk251
    Level 13  
    Sam jestem ciekawy jak to brzmi na dobrym piecyku i z lepszą gitarą bo Jolana chyba nie ma dobrych przetworników.
  • #27
    _-Gilmour-_
    Level 12  
    hmm....zawsze wydawało mi sie, i ja to stosuje w praktyce, że pierwszy w kolejności łańcucha efektów daj kompresor... to on przecież zmiejsza dynamikę sygnału...potem przestery - fuzy, overdrive'y itp... nastepnie efekty modulacyjne - flangery,chorusy,tremola,symulatory leslie,wahy, kaczki... potem eq (z tymi można eksperymentować włączając je pomiędzy każdy z efektów, można wtedy uzyskać b.ciekawe efekty brzmieniowe ;) nastepnie preampy - w szczególności te lampowe...(chodzi mi jedynie o czyste, nieprzesterowane lampowe brzmienie), nastepnie delay'e i reverby... i sygnał wedruje do końcówki mocy :) jeszcze między echa a wzm. mocy można wstawić (jeśli mamy 2 wyjścia z perampu) na jednym kanale np. prawym chorus - uzyskamy w efekcie stereofoniczny, przestrzenny dźwięk :) to moje zdanie jeśli chodzi o kolejność podłączania efektów... inaczej wg to z brzmienia zrobi sie siano :D
  • #28
    byk251
    Level 13  
    Ja podłączyłem tak:kompresor,chorus fazer,tremolo,fuzz,wah-wah,bramka szumów.
  • #29
    _-Gilmour-_
    Level 12  
    podłącz tak: Kompresor, Fuzz, wah wah, chorus, fazer, tremolo, bramka szumów.. Bedzie brzmiało o niebooooo lepiej :)
  • #30
    byk251
    Level 13  
    Dzięki za radę,jak znajdę czas to pozmieniam.