Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126p problem z uruchomieniem

metiuk 01 Wrz 2008 20:55 5674 47
  • #1 01 Wrz 2008 20:55
    metiuk
    Poziom 13  

    Witam ,
    mam poważny kłopot (wczoraj kupiłem maluszka za 150 zł ) i mam z nim troszkę problemów(dodam jeszcze że maluszek stał na działce przez około rok ) :
    -nie wiem jak go uruchomić , siedziałem dzisiaj prawie cały dzień i starałem się go uruchomic (przeczyściłem świece , podłączyłem akumulator <działający> i jak mierzyłem przyżądem to mam gdzieś zwarcie w instalacji , tylko nie wiem jak znaleźc w którym miejscu . i żeby było ciekawie to czasami pokazuje że jest zwarcie , a czasami nie )
    -Maluch jest z 1991 roku , ale nie wiem jaka to seria (nigdzie w necie nie umiałem znalezc w którym roku była produkowana dana seria )
    - kupiłem go po to aby zrobic z niego rórowca , ale mam troszke problemów , ponieważ dużo rzeczy jeszcze nie znam (ponieważ mam 15 lat ) i bardzo chcę sie nauczyć i dowiedziec sie jak go można naprawiac nasz polski krążownik szos :P , ale nie mam od kogo się uczyć .

    proszę upszejmie o pomoc wszystkich fachowców i zwariowanych ludzi na punkcie maluszka (tak jak i ja )

    Poniżej zamieszczam fotki mojej zabaweczki :)




    - www.obrazki.elektroda.pl/62_1220294922.jpg

    - www.wrzuta.pl/obraz/imMNml1ZEe/20080201_009

    - www.wrzuta.pl/obraz/mApJTknpbX/20080201_001

    - www.wrzuta.pl/obraz/i934WnusyA/20080201_008

    - www.wrzuta.pl/obraz/rnTFXmBFxD/20080201_015

    0 29
  • Pomocny post
    #2 01 Wrz 2008 21:19
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Powodów może być setki.
    Czy rozrusznik pracuje?
    Czy jest iskra?
    Czy jest paliwo i pompa je podaje?

    0
  • Pomocny post
    #3 01 Wrz 2008 21:49
    byk251
    Poziom 13  

    Tak jak kolega wspomniał,powodów może być wiele,u mnie np.świeca miała przebicie do masy-a na oko wyglądała w porządku.Najlepiej jak zdobędziesz książkę Naprawa samochodów FIAT 126p,może w antykwariacie,mi bardzo pomogła.

    0
  • #4 01 Wrz 2008 22:55
    metiuk
    Poziom 13  

    tylko problem jest taki że wogule nie kręci !!
    jak przekręcę kluczyk to się kontrolki palą (ale tak leciuteńko )
    a jak chce go odpalić to wszystko gaśnie (objaw jest taki jakby akumulator był wyładowany )dziwi mnie bardzo fakt że jak mam akumulator i zmierze jego napięcie to jest 14 v ale jak podłącze klemy do akumulatora to robi się 9,4 a czasami 8 może to być powód tego że nie chce odpalić ??
    mierzyłem napięci przy silniku , jest ale wynosi te nieszczęsne 9 v
    , i nie mam jak sprawdzić czy jest iskra , właśnie ściągam książki z naprawą fiacika 126 . i będę czytał w nocy .

    0
  • Pomocny post
    #5 01 Wrz 2008 22:58
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Kolego masz akumulator do du...
    Naładuj lub wymień.

    0
  • #6 01 Wrz 2008 23:00
    metiuk
    Poziom 13  

    ładowałem go całą noc , czyli jak jest te 9 V to nie ma szans by zakręcił ??

    0
  • Pomocny post
    #7 01 Wrz 2008 23:02
    Lutek49
    Poziom 36  

    Albo spadki napięcia na klemach albo ten akumulator jest już wrakiem akumulatora - to ten był w krążowniku jak go kupiłeś?
    Przy podłączaniu akumulatora - czy bardzo iskrzy?

    0
  • #8 01 Wrz 2008 23:04
    metiuk
    Poziom 13  

    nie iskrzy , ten akumulator stał z rok na półce , nie był z tym autem , ale jest też z malucha tylko innego

    0
  • Pomocny post
    #9 01 Wrz 2008 23:06
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Wymień aku na sprawny.
    Ma mieć 12,5V i to przy obciążeniu np. przy włączonych światłach.

    0
  • Pomocny post
    #10 01 Wrz 2008 23:08
    tomo19811
    Poziom 18  

    Czystość klem , połączenie masy nadwozia silnika z akumulatorem , masa na silniku , jeżeli akumulator jest sprawny to te rzeczy cię powinny zainteresować :).

    0
  • Pomocny post
    #11 01 Wrz 2008 23:11
    Lutek49
    Poziom 36  

    Nie ma co gdybać - już wielu kolegów to napisało - akumulator do wymiany.
    Jeśli on stał rok na półce bez obsługi to nadaje się na złom.

    0
  • Pomocny post
    #12 01 Wrz 2008 23:31
    Norbi06
    Poziom 12  

    Jak dla mnie to uszkodzony akumulator... tym bardziej jak "nie iskrzy" a poza tym za duży spadek prądu na zaciskach przy obciążeniu. CO do akumulatora to tu masz co i jak:
    Rozróżnijmy dwie rzeczy napięcie ładowania i napięcie akumulatora pod obciążeniem.
    Aby poprawnie zdiagnozować akumulator należy zbadać:
    -napięcie jałowe (V) co najmniej 2 godziny po ładowaniu lub jeździe, (tzw. napięcie spoczynkowe).
    -napięcie przy rozładowaniu prądem 200, 400 lub 600 amper przez 5 sek.
    -gęstość elektrolitu w poszczególnych ogniwach.

    Interpretacja wyników:

    napięcie jałowe:

    -powyżej 12,60 V - akumulator naładowany
    -pniżej 12,60 V - akumulator rozładowany (lub uszkodzony)

    napięcie z obciążeniem:

    -powyżej 10,00 V - akumulator sprawny
    -poniżej 10,00 V i spada - akumulator rozładowany lub uszkodzony

    gęstość elektrolitu

    powyżej 1,26 g/cm3 akumulator naładowany w 100%

    -między 1,26 - 1,24 akumulator naładowany w 75% (należy naładować)
    -między 1,24 - 1,19 akumulator naładowany w 50% (należy naładować, PILNIE)
    -między 1,19 - 1,14 akumulator naładowany w 25% (należy naładować, nie użytkować w tym stanie)
    -poniżej 1,14 g/cm3 akumulator kompletnie rozładowany nie użytkować i tak nie zapali.

    Jeżeli to nie pomoże to kolejny krok to oczyszczenie masy (klemy, przy silniku itd.). Gdy to nie pomoże zajął bym się wówczas rozrusznikiem (szczotki, sprawdzenie uzwojenia- ale raczej to rzadkie usterki). mmm a może silnik zatarty i nie może go obrócić xD

    0
  • Pomocny post
    #13 02 Wrz 2008 14:24
    byk251
    Poziom 13  

    Akumulatora nie powinno się sprawdzać na tzw.iskrzenie bo to jest szkodliwe dla niego.

    0
  • Pomocny post
    #14 02 Wrz 2008 14:29
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.

    0
  • #15 02 Wrz 2008 15:38
    metiuk
    Poziom 13  

    w nocy ładowałem akumulator , i przed chwilką zakręcił 2 razy , ale nie miałem paliwa to go nie męczyłem , (wlałem paliwo do słoika i włożyłem tam rórkę od pompki , chciałem zakręcić jeszcze raz , ale teraz nie kręci tylko coś stuknie , nie wiem co to może być (a akumulator się słabo naładował wtedy i dlatego nie kręcił ale teraz to nie wiem co to może być .

    Dodano po 15 [minuty]:

    zauważyłem że tłok się blokuje , jak wyjdzie do góry to nie chce wrócic , jak to naprawić ??

    0
  • Pomocny post
    #16 02 Wrz 2008 15:51
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, odkręć pokrywę zaworów i sprawdź czy któryś zawór nie zablokował się w prowadnicy.
    Pozdrawiam.

    0
  • #17 02 Wrz 2008 15:59
    metiuk
    Poziom 13  

    a po czym to poznać że któryś zawór sie zablokował ??

    0
  • Pomocny post
    #18 02 Wrz 2008 16:03
    niutat
    Poziom 37  

    Będzie bardzo duży luz pomiędzy nim a dźwigienką, oczywiście w położeniu"zamknięty".
    Jak zdejmiesz pokrywę i powoli pokręcisz silnikiem to zobaczysz czy zawory się domykają.

    0
  • #19 02 Wrz 2008 16:19
    metiuk
    Poziom 13  

    idę sprawdzić zaraz ci powiem jak jest

    Dodano po 14 [minuty]:

    jak kręce , tą sróbką przy alternatorze to chodzi tylko 2 i ostatni zawór ,(pierwszy jest od kanapy)

    0
  • Pomocny post
    #20 02 Wrz 2008 16:36
    niutat
    Poziom 37  

    Musisz zrobić dwa pełne obroty wałem.

    0
  • #21 02 Wrz 2008 16:38
    metiuk
    Poziom 13  

    blokuje się przy 1.5 obrotu

    0
  • Pomocny post
    #22 02 Wrz 2008 16:41
    niutat
    Poziom 37  

    A co z luzami na dźwigienkach?

    0
  • #23 02 Wrz 2008 16:41
    metiuk
    Poziom 13  

    a jak sprawdzić te luzy na dźwigienkach ??

    0
  • Pomocny post
    #24 02 Wrz 2008 16:45
    niutat
    Poziom 37  

    Jeśli zawór jest zamknięty to po prostu poruszaj dźwigienką w kierunku jakim pracuje, powinna lekko "tykać"

    0
  • #25 02 Wrz 2008 16:55
    metiuk
    Poziom 13  

    jaką dźwigienką ?? tą sprężynką na zawoże w dół , ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    już wiem o co ci chodzi , wszystkie cykają , ale w różnych odstępach czasu ,(ale jak krece śruba , to tylko dwa sie ruszają ) !!

    0
  • Pomocny post
    #26 02 Wrz 2008 16:55
    niutat
    Poziom 37  

    Dżwigienka to to coś co wciska zawór, jeśli na którejś jest bardzo duży luz to prawdopodobnie ten zawór jest zablokowany i sprężyna nie może go zamknąć, a o otwarty zawór opiera się tłok w cylindrze. Normalny luz to jakieś 0,2 mm (dokładnie nie pamiętam).
    ---
    Zablokowany zawór już byś raczej zauważył. Poczekajmy może ktoś inny na coś wpadnie, mnie przychodzi do głowy jeszcze tylko zardzewiały cylinder.

    0
  • #27 02 Wrz 2008 17:06
    metiuk
    Poziom 13  

    na 3 mam taki sam luz , ale na 4 mam większy, jak to naprawić ??

    0
  • Pomocny post
    #28 02 Wrz 2008 17:13
    niutat
    Poziom 37  

    Luzy na zaworach ustawia się pokrętłami na dźwigienkach, potrzebny będzie szczelinomierz, nie pamiętam jakie powinny być w tym silniku, musisz poszukać w instrukcji.

    0
  • #29 02 Wrz 2008 17:17
    metiuk
    Poziom 13  

    próbowałem już kręcić tą śruba , ale nie da się (jeszcze zauważyłem że mniej gwintu wystaje z tej śruby poza nakrętke ,)

    0
  • Pomocny post
    #30 02 Wrz 2008 17:27
    niutat
    Poziom 37  

    Musisz poluzować najpierw tą nakrętkę, ale poczytaj lepiej o tym w instrukcji, tam jest cała procedura regulacji zaworów.

    0